رده‌بندی بهترین فیلم‌های “رنی زلوگر” (Renée Zellweger) براساس امتیاز IMDb

“رنی زلوگر” یکی از موفق‌ترین بازیگران زن چند دهه اخیر است که دو جایزه اسکار، چهار گلدن گلوب و دو جایزه بفتا به دت آورده است. او نه یکی از برترین ستاره‌های فیلم‌ها بلکه یکی از شناخته شده ترین هاست. اجرای نقش بریجیت جونز یکی از بهترین اجراهای کمدی رمانتیک اوست و بازی در نقش “جودی گارلند” هم توجه منتقدین را جلب کرد و جایزه اسکار را به همراه داشت.

در اینجا می‌خواهیم 10 فیلم برتر “رنی زلوگر” را براساس امتیاز IMDb به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. خاطرات بریجت جونز – Bridget Jones’ Diary – 2001 – 6.7

فیلمی اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته “هلن فیلدینگ” که یکی از برترین کمدی رمانتیک‌های چند دهه اخیر است و داستان “بریجیت جونز” را روایت می‌کند که در وسط یک مثلث عشقی گیر افتاده و می‌خواهد با نوشتن خاطرات افسار زندگی را به دست بگیرد.

تماشاگران شخصیت بریجیت را دوست داشتند و این فیلم با امتیاز بالا یکی از معدود فیلم‌های رمانتیک بود که نامزدی بهترین بازیگر زن را به ارمغان آورد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین انیمه‌های هایائو میازاکی که نباید از دست بدهید


9. دوشیزه پاتر – Miss Potter – 2006 – 6.9

داستانی درباره زندگی “بئاتریس پاتر” نویسنده کودک که بر زندگی گذشته و جامعه جنسیت زده دوران خود فائق آمد تا به پرفروش‌ترین نویسنده چندگانه “پیتر خرگوشه” تبدیل شود.

فیلمی محبوب منتقدین و تماشاگران که بسیاری اجرای زلوگر در نقش پاتر و همچنین اجرای “یوان مک‌گرگور” (Ewan McGregor) و “امیلی واتسون” (Emily Watson) را تحسین کردند.


8. جودی – Judy – 2019 – 6.9

اقتباسی از موزیکال “پایان رنگین کمان” (End of the Rainbow) نامزد الیویر و تونی درباره زندگی “جودی گارلند” (Judy Garland) خواننده و بازیگر آمریکایی. فیلم به سال‌های آخر زندگی او می‌پردازد که مشکلات شخصی بر حرفه‌اش سایه افکند. این فیلم توسط “روپرت گولد” (Rupert Goold) کارگردانی شد و زلوگر نقش گارلند را بازی کرد، اجرایی که اسکار بهترین بازیگر زن را برایش به ارمغان آورد.


7. تمام جهان پهناور – The Whole Wide World – 1996 – 7

فیلمی اقتباسی از خاطران “نوالین پرایس آلیس” (Novalyne Price Ellis) درباره ماجرای عاشقانه میان نوالین و “رابرت ای.پرایس” (Robert E.Price) خالقین فیلم “کونار بربر” (Conan the Barbarian). یک فیلم احساسی و دیدنی با اجرای خوب بازیگران که تماشاگران از اجرا و ارتباط دیدنی میان “زلوگر” و “وینسنت دن آفریو” (Vincent D’Onofrio) لذت بردند.


6. یک چیز واقعی – One True Thing – 1998 – 7

فیلمی اقتباسی از رمانی به همین نام، یک درام خانوادگی درباره زن جوانی به نام آلن (زلوگر) که برای مراقبت از مادر بیمار و در حال مرگش به زادگاهش می‌رود. او مجبور می‌شود عادت‌های روزمره مادرش را دنبال کند، و از این مووضع ناراحت است، اما وقتی متوجه می‌شود شاید این آخرین فرصت بودن در کنار مادرش باشد با این مووضع کنار می‌آید.

فیلمی با اجرای “مریل استریپ” (Meryl Streep) و “ویلیام هرت” (William Hurt) در کنار زلوگر. تماشاگران از اجرای بازیگران و موضوع عمیق و احساسی فیلم لذت بردند.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های مریل استریپ؛ ستاره ای برای تمام دوران ها


5. اولئاندر سفید – White Oleander – 2002 – 7

یک درام دیدنی درباره آسترید، دختر جوانی که مادرش به خاطر اتهام جرمی به زندان رفته و به خانه‌های مختلف فرستاده می‌شود تا از او نگهداری کنند. آسترید به تدریج متوجه می‌شود که خودش باید زندگی‌اش را بسازد. زلوگر نقش کلر، یکی از نامادری‌های آسترید را برعهده دارد.

اجرای زیبای زلوگر، “میشل فایفر” (Michelle Pfeiffer) و “رابین رایت” (Robin Wright) توجه تماشگران را جلب کرد.


4. شیکاگو – Chicago – 2002 – 7

فیلمی اقتباسی از موزیکالی به همین نام با حضور زلوگر در نقش روکسی هارت که آرزو دارد به شهرت و موفقیت برسد، اما مسیرش به جنایت ختم می‌شود و در این مسیر پرپیچ و خم با “ولما کلی” اشنا می‌شود.

این فیلم به کارگردانی “راب مارشال” (Rob Marshall) از بازیگرانی مانند “کاترین زتاجونز” (Catherine ZetaJones)، دومینیک وست” (Dominic West)، “ریچارد گی‌یر” (Richard Gere) و “کویین لطیفه” (Queen Latifah) بهره برده است و تماشاگران از آن لذت بردند. فیلم اسکار بهترین فیلم را دریافت کرد و زلوگر هم نامزد شد.


3. کوهستان سرد – Cold Mountain – 2003 – 7.2

درامی درباره عواقب جنگ و درباره سربازی که از جنگ به خانه بازمی گردد، با این حال هنوز جنگ از او و شریکش ادا که می‌خواهد مزرعه‌اش را نگه دارد، دست برنمی دارد. ادا از زنی قوی به نام روبی، با بازی زلوگر، کمک می‌گیرد. فیلمی با حضور زلوگر، “جود لا” (Jude Law)، “نیکول کیدمن” (Nicole Kidman) و “برندن گلیسون” (Brendan Gleeson) درباره تاثیرات مخرب جنگ و با داستانی که تماشاگر را شوکه می‌کند. زلوگر اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد.


2. جری مگوایر – Jerry Maguire – 1996 – 7.3

فیلمی به کارگردانی “کامرون کرو” (Cameron Crowe) و با حضور “تام کروز” (Tom Cruise)، “کوبا گودینگ جونیور” (Cuba Gooding Jr) و زلوگر، درباره یک مدیربرنامه ورزشی که از عرش به فرش می افتد و سپس دوروتی، با بازی زلوگر، به او کمک می‌کند.

این فیلم تحسین منتقدین را برانگیخت و از زمان اکران به یک پدیده فرهنگی بدل شد. یک اثر کلاسیک کمدی-رمانتیک که بسیاری از تماشاگران از آن لذت می‌برند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی تام کروز در دهه اخیر بر اساس امتیاز IMDb


1. مرد سیندرلا – Cinderella Man – 2005 – 8

فیلمی به کارگردانی “ران هاوارد” (Ron Howard) و با حضور “راسل کرو” (Russell Crowe) و زلوگر، درباره داستان واقعی ورزشکاری به نام “جیم برادوک که در سخت‌ترین شرایط زندگی به موفقیت می‌رسد و زلوگر نقش همسرش را برعهده دارد. تماشاگران و منتقدین به خاطر بازی کرو و زلوگر فیلم را دوست داشتند و داستان هاوارد هم به طرز ماهرانه‌ای روایت شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم