چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم

نقاشی خودرو شغلی است که فرد خودروهایی مانند ماشین، اتوبوس و کامیون را نقاشی و رنگ می‌کند. این نقاشی فقط ممکن است به بخش‌های داخلی محدود شود و یا اینکه خوردگی و آسیب‌های خارجی را نیز شامل شود. برای تبدیل‌شدن به یک نقاش ماشین و فعالیت در این زمینه باید با موارد اولیه این شغل آشنا شوید.

بخش اول: موارد اساسی

چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: دیپلم متوسطه
  1. دیپلم متوسطه خود را دریافت کنید. پیش از فعالیت در این زمینه باید بدانید که بیشتر مشاغل به دنبال افرادی هستند که حداقل دیپلم متوسطه خود را دریافت کرده باشند. اگر هنوز مدرک دیپلم خود را دریافت نکرده‌اید، هرچه زودتر اقدام کرده و یا در کلاس‌های آموزشی شرکت کنید.
  • با داشتن مدرک دانشگاهی و یا شرکت در کلاس‌های آموزشی مربوطه راحت‌تر می‌توانید در این زمینه فعالیت کنید.
  • حتی اگر در حال حاضر مشغول فعالیت هستید، می‌توانید در کلاس‌های غیرحضوری ثبت‌نام کنید. و یا اینکه در دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای مختلف ثبت‌نام کنید.

    چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: دریافت گواهینامه
  1. گواهینامه خود را دریافت نموده و سابقه رانندگی خوبی داشته باشید. نقاشان خودرو در برخی شرایط ممکن است مجبور باشند خودروی مشتری را حرکت دهند، به این منظور باید گواهینامه داشته باشند. ازآنجایی‌که در حین انجام کار شما مسئول نگه‌داری از خودروهای گران‌قیمت هستید، بنابراین داشتن سابقه خوب رانندگی نشان‌دهنده مسئولیت‌پذیری شماست.

    چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: رانندگی انواع خودرو
  2. با رانندگی خودروهای دنده دستی آشنا باشید. در طول مدت فعالیت خود ممکن است با خودروهای دنده دستی هم سروکار داشته باشید، به همین دلیل یک نقاش خودرو باید بتواند هم با خودروهای دنده اتوماتیک رانندگی کند و هم با خودروهای دنده دستی.
  • اگر در اطراف شما کسی خودروی دنده دستی یا اتوماتیک دارد، به رانندگی آن‌ها دقت کنید تا با هردو روش به‌خوبی آشنا شوید و در حین کار با چنین خودروهایی به مشکل برنخورید.

    چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: وظایف مختلف
  1. با وظایف یک نقاش خودرو آشنا شوید. پیش از نقاشی خودرو باید وظایف مختلفی را انجام دهید تا خودرو برای نقاشی آماده شود، برای مثال گردوخاک را تمیز کند، گ و لای را بردارد و پیش از شروع کار حفره‌ها و خوردگی‌های موجود را پر کند.
  • همچنین برای انجام کار باید رنگ و لوازم مناسب را انتخاب کنید. این لوازم و رنگ‌ها معمولاً در دوره‌های آموزشی آموزش داده می‌شوند.

    چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: یک شغل مرتبط
  1. یک شغل مرتبط با نقاشی خودرو بیابید. با این کار پیش‌ازاین که فعالیت خود به‌عنوان یک نقاش خودرو را رسماً آغاز کنید، می‌توانید تجربه کسب کنید. در حین انجام کارتان دقت داشته باشید و هر سؤالی که برایتان پیش می‌آید از همکاران خود بپرسید و از چگونگی انجام کار و تکنیک‌ها اطمینان حاصل کنید.
  • رشد یک کسب‌وکار از داخل ایجاد می‌شود. اگر از مشاغل اولیه شروع کنید و در آن تجربه کسب کنید، رشد کرده و سپس در شغل خود ارتقا پیدا می‌کنید و زمانی که به یک نقاش خودرو تبدیل شدید تجربه و مهارت بیشتری خواهید داشت.
  • همچنین می‌توانید به‌عنوان یک شاگرد در نزد یک نقاش خودرو به کار مشغول شوید. این تجربه باارزش به شما این امکان را می‌دهد که رزومه خوب و پرباری داشته باشید.

بخش دوم: یافتن شغل به‌عنوان نقاش خودرو

چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: رزومه
  1. رزومه خود را بنویسید. در رزومه خود باید تجربه‌های شغلی مرتبط را یادداشت کنید. این تجربه حتی می‌تواند این موارد را نیز شامل شود: کار در نزد یک نقاش خودرو، کار با ماشین‌های کلاسیک حتی به‌عنوان سرگرمی و یا حتی تجربه‌های هنری مانند مدرک دوره نقاشی یا هنر.
  • همچنین بهتر است که تصاویر نمونه کارهایتان در گذشته را به همراه رزومه در مصاحبه‌های کاری داشته باشید.

    چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: ارتباط با افراد مختلف
  1. با افراد فعال در صنعت خودرو ارتباط داشته باشید. اگر با افرادی که در صنعت خودرو فعالیت دارند ارتباط داشته باشید، آن افراد ممکن است بتوانند درباره استخدام‌های شغلی شما را باخبر کنند و یا شما را به افراد حرفه‌ای معرفی کنند که کار نقاشی خودرویشان را انجام می‌دهد.
  • زمانی که به دنبال کار هستید واضح و مستقیم از این دوستان خود درخواست کنید.
  • می‌توانید از طریق سایت‌های اجتماعی مانند فیس بوک یا LinkedIn با افراد فعال در صنعت خودرو ارتباط داشته باشید.

    چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: درخواست همکاری
  1. در مغازه‌های نقاشی خودرو اطرافتان برای همکاری درخواست کنید. اگر منتظر بمانید تا در یک سایت آنلاین یا روزنامه با آگهی استخدام در مغازه نقاشی خودرو مواجه شوید، در حقیقت زمان خود را تلف کرده‌اید. درحالی‌که هیچ اشکالی ندارد که خودتان برای کار درخواست کنید.
  • بسیاری از صاحبان مشاغل رزومه افراد را نگه می‌دارند تا در صورت نیاز با آن‌ها تماس بگیرند. شاید به‌سرعت با شما تماس نگیرند، اما مطمئن باشید زمانی که به شما نیاز داشته باشند به رزومه‌تان مراجعه می‌کنند.

    چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: پیگیری
  1. صاحب‌کاران احتمالی را پیگیری کنید. ممکن است افراد بسیاری به دنبال شغل موردنظر شما باشند. برای اینکه تمایز خود با دیگران و جدیتتان را نشان دهید، بهتر است پس از مصاحبه مؤدبانه تماس گرفته و درباره نتیجه آن سؤال کنید.

بخش سوم: شانس پیدا کردن کار را افزایش دهید

چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: کسب تجربه
  1. در صورت امکان هنگامی‌که وقتتان آزاد است، کار کنید. لوازم و تجهیزات موردنیاز برای نقاشی خودرو گران است، به همین دلیل ممکن است نتوانید تمام آن‌ها را داشته باشید. اما اگر این لوازم را در اختیار دارید می‌توانید ماشین دوستان یا خانواده را نقاشی کنید و تجربه به دست آورید.
  • در این زمان پولتان را برای خرید لوازم موردنیاز پس‌انداز کنید. پس از کسب تجربه می‌توانید از این کار درآمد کسب کنید.

    چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: دریافت گواهی
  1. در زمینه نقاشی خودرو گواهی کسب کرده و یا در دوره‌های آموزشی شرکت کنید. بسیاری از سازمان‌های فنی و حرفه‌ای در این زمینه گواهی ارائه می‌دهند. با شرکت در این کلاس‌ها و دریافت گواهی، احتمال اینکه صاحب‌کار شما را استخدام کند، افزایش می‌یابد.
  • این دوره‌های آموزشی سیاست‌های مختلفی دارند بنابراین احتمال اینکه دوره آموزشی نتیجه مثبتی نداشته باشد، وجود ندارد.

    چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: مدرک دانشگاهی
  1. مدرک دانشگاهی دریافت کنید. اگر در این زمینه هیچ تجربه‌ای ندارید، شرکت در دوره آموزشی یا دانشگاهی می‌تواند احتمال به‌کارگیری شما توسط یک صاحب‌کار را افزایش دهد. زیرا صاحبان مشاغل معمولاً مدرک تحصیلی را به‌عنوان مدرکی دال بر مهارت فرد در نظر می‌گیرند.
  • حتی دریافت مدرک دانشگاهی در یک رشته غیر مرتبط مانند تعمیر بدنه خودرو هم می‌تواند مفید باشد و نشان دهد که شما در یادگیری مهارت‌های جدید تبحر دارید.

    چگونه به یک نقاش خودرو تبدیل شویم: ابزارآلات
  1. با ابزار زمینه کاری‌تان کار کرده و تجربه کسب کنید. تجربه کار با ابزار مربوط به تعمیر خودرو و یا بدنه آن می‌تواند احتمال به‌کارگیری شما در زمینه تعمیر خودرو و بدنه را افزایش دهد. این تجربیات به رزومه شما اضافه می‌شوند.

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. mohammad ranjbar

    اردیبهشت 27, 1399

    از راهنمایی شما سپاس گذارم

    پاسخ