آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 75)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. تنگه وحشت – ۱۹۹۱ – Cape Fear

ژانر: تریلر روانشناسانه

کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)

بازیگران: رابرت دنیرو،‌ نیک نولتی،‌ جسیکا لنگ

تریلر فیلم

هرکسی که یکی از فیلم های ژانر مافیایی رابرت دنیرو  را دیده باشد می‌داند که او به‌خوبی می‌تواند نقش‌های منفی را بازی کند. اما بازی او در نقش مکس کیدی در فیلم “تنگه وحشت”، یکی از بی‌نظیرترین بازی‌های او است. کیدی یک متجاوز خشن است که از زندان بیرون آمده و در فکر انتقام گرفتن از وکیلش است. وکیل او مدارکی را که می‌توانستند مدت محکومیت کیدی را کاهش دهند مخفی کرده بود. کیدی با اطلاعات حقوقی‌ای که به دست آورده است و خشمی که در درونش می‌جوشد، برای انتقام گرفتن از وکیلش و نابود کردن زندگی او مصمم است.


2. بردمن – ۲۰۱۴ – Birdman

ژانر: فانتزی، درام

کارگردان: “الخاندرو گونسالس اینیاریتو” (Alejandro González Iñárritu)

بازیگران: “مایکل کیتون”، “ادوارد نورتون”، “اما استون”

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره مردی به نام “ریگان تامسون”، بازیگر هالیوودی است که دو دهه قبل به خاطر بازی در نقش ابرقهرمانی به نام بردمن (مرد پرنده‌ای) در فیلم‌های بلاک‌باستر، مشهور بوده، ولی حالا شهرتش لکه‌دار شده است. در ذهنش صدای شخصیت بردمن با او صحبت می‌کند و از او انتقاد می‌کند و او خودش تصور می‌کند قدرت‌های خارق‌العادهٔ بردمن را در زندگی واقعی نیز دارا است. “ریگان” امیدوار است با اقتباس نمایش‌نامه‌ای از داستان کوتاه “ریموند کارور” به نام «وقتی از عشق حرف می‌زنیم از چه حرف می‌زنیم»، و با نویسندگی، کارگردانی و بازیگری در آن، شهرت از دست‌رفته‌اش را دوباره به دست خواهد آورد. این فیلم برنده اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمبرداری و بهترین فیلمنامه اورجینال شده است.


3. سیاه و آبی – 2019 – Black and Blue

ژانر: درام، اکشن، جنایی

کارگردان: دیون تیلور (Deon Taylor)

بازیگران: فرانک گریلو،‌ نائومی هریس،‌ رید اسکات

تریلر فیلم

این فیلم داستان زن پلیس آفریقایی آمریکایی تازه‌کار را دنبال می‌کند که اتفاقی به افسران فاسد برخورد می‌کند که در حال کشتن یک فروشندهٔ مواد هستند، و این اتفاق با دوربین روی لباسش ضبط می‌شود. آن‌ها او را در ادامهٔ شب دنبال می‌کنند تا فیلم را از بین ببرند، اما اوضاع بدتر می‌شود زمانی که به آن‌ها از گروه مجرمانه ای خبر می‌رسد که آن زن مسئول مرگ فروشندهٔ مواد آن گروه است.


4. موروثی – Hereditary – ۲۰۱۸

ژانر: ترسناک، معمایی

کارگردان: آری استر (Ari Aster)

بازیگران: تونی کولت، گابریل بیرن، الکس ولف

تریلر فیلم

تونی کولت در این فیلم نقش “آنی گراهام” را بازی می‌کند. زنی که در حال تجربه کردن سوگواری است اما از کابوسی به کابوس دیگر کشیده می‌شود. از دست دادن از پی از دست دادن و وحشت از پی وحشت برای او سر می‌رسد تا اینکه او چنان غرق در ترس و دیوانگی می‌شود که تماشای فیلم را برای مخاطب دشوار می‌کند. اما با توجه به توانایی آستر و خود کولت او چنان به آرامی به قلمرو جهنم وارد می‌شود که برای همه باورپذیر و ترسناک است. بازی او، احساس شرم و ترس او برای همه آشنا است و مطمئنا برای زمانی طولانی در ذهن همه تماشاگران باقی می‌ماند.


5. نوری در میان اقیانوس – 2016 – The Light Between Oceans

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: درک سیانفرنس (Derek Cianfrance)

بازیگران: مایکل فاسبندر،‌ آلیسیا ویکاندر، ریچل وایس

تریلر فیلم

یک سرباز جنگ جهانی که نگهبان جدید یک فانوس دریایی در کنار ساحل از جزایر استرالیا شده، با دختری به نام ایزابل ازدواج کرده و سپس به تنهایی در یک برج دور افتاده زندگی می‌کنند. دوبار جنین خود را از دست می‌دهند؛ ولی هنگامی که یک کودک در یک قایق تفریحی بر روی ساحل رها پیدا می‌شود، دعاهای خود را اجابت شده می‌بینند. تام که فکر می‌کند که آنها باید به مقامات اطلاع دهند، در نهایت به خواست ایزابل برای نگه داشتن دخترک راضی می‌شود. اما سرنوشت، مادر واقعی کودک را در سرزمین اصلی با آنها روبرو می‌کند. حالا تام و ایزابل باید تصمیمی بگیرند که بر زندگی چهار نفر تأثیر خواهد گذاشت.


6. دنی کالینز – 2015 – Danny Collins

ژانر: درام،‌ کمدی، بیوگرافی

کارگردان: دن فوگلمن (Dan Fogelman)

بازیگران: آل پاچینو،‌ جنیفر گارنر،‌ آنت بنینگ

تریلر فیلم

داستان این فیلم (که برگرفته از یک داستان واقعی ست) دربارهٔ یک ستاره راک به نام دنی کالینز در دهه ۱۹۷۰ میلادی است که زندگی‌اش دچار ناملایماتی شده و او را خسته و ناامید کرده است، اما مدیر برنامه‌هایش نامه‌ای را رو می‌کند که چهل سال پیش از سوی جان لنون (ستاره معروف موسیقی راک) برای او نگاشته شده بود ولی هرگز به دست او نرسیده بود که همین باعث دگرگونی در نحوه زندگی این ستاره سالخورده می‌شود.


7. رانندگی – 2011 – Drive

ژانر: درام، جنایی، عاشقانه

کارگردان: نیکولاس ویندینگ رفن (Nicolas Winding Refn)

بازیگران: رایان گاسلینگ، کری مولیگان، برایان کرانستون، اسکار آیزاک

تریلر فیلم

داستان اصلی فیلم از جایی آغاز می‌شود که ما این شخصیت بی‌نام را به‌عنوان فردی خلافکار می‌شناسیم. کسی که شب‌ها به‌عنوان راننده‌ی سارقان مسلح، آنها در سرقت‌های خطرناکشان همراهی می‌کند و به خاطر مهارت بی‌نظیرش در رانندگی، خیلی راحت و حرفه‌ای از چنگ پلیس فرار می‌کند. اما همه‌چیز با آشنا شدن راننده با همسایه‌اش (کری مولیگان) به هم می‌ریزد. در واقع تنها لحظاتی که در کل فیلم شاهد صحبت کردن و تغییر حالات چهره‌ی این شخصیت هستیم، زمانی است که او با آیرین و پسرش وقت‌گذارنی کرده و از آنها در نبود همسر آیرین مراقبت می‌کند.


8. فراموش‌شده – 2017 – Forgotten

ژانر: درام،‌معمایی

کارگردان: جانگ هان جون (Jang Hang-jun)

بازیگران: کانگ ها-نئول،‌ کیم میو-یئول،‌ لی ایون-وو

بعد از آزادی برادر جین سئوک از گروگان، او اکنون به مردی متفاوت تبدیل شده و هیچ چیز از نوزده روز گذشته‌اش را به خاطر نمی‌آورد. جین باید از حقیقت پنهان پشت این آدم ربایی پرده برداری کند. این فیلم با توجه با داستان رازآلودش، فضاسازی خوبی داشته که با موسیقی متن مناسب و اجرای تیم بازیگرش‌اش به یکی از بهترین آثار ژانر خودش تبدیل شده است.


9. ژاکت – 2019 – Sweater

ژانر: درام

کارگردان: شیلادیتیا مولیک (Shiladitya Moulik)

بازیگران: ایشا ساها،‌ جوون مالیا

تریلر فیلم

توکو دختری است که تمام عمرش معتقد بود که آدم خاصی نیست و هیچ استعدادی ندارد. پدر او اصرار بر ازدواج توکو دارد ولی او قبول نمی‌کند. توکو به دنبال پیدا کردن کاری است که به آن علاقه دارد و سعی می‌کند زندگی و سطح روابطش با دیگران را ارتقا دهد. این فیلم به‌خوبی می‌تواند فرهنگ هندی و دردسرهای زندگی بزرگسالی را به مخاطب خود نشان دهد.


10. ماداگاسکار – 2005 – Madagascar

ژانر: درام، ماجراجویی، کمدی

کارگردان: اریک دارنل (Eric Darnell)

صداپیشگان: بن استیلر،‌ کریس راک،‌ دیوید شویمر،‌ جیدا پینکت اسمیت

تریلر فیلم

انیمیشن ماداگاسکار یکی از بهترین انیمیشن‌های سینمایی تولید شده در ژانر کمدی-ماجراجویی است که بعد از گذشت یک دهه از اکران آن هنوز هم تماشایی و جذای است. داستان این انیمیشن درباره چهار حیوان است که در باغ وحشی در نیویورک زندگی می‌کنند و یکی از آنها تصمیم می‌گیرد به محل واقعی زندگی‌اش یعنی حبات وحش بازگردد. او از باغ‌وحش فرار می‌کند و به دنبال او دوستانش هم به دردسر بزرگی می‌افتند. می‌توانید در آخر هفته با تماشای ماداگاسکار در کنار خانواده اوقات خوشی را سپری کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. فومنی

    خرداد 21, 1399

    پیشنهادات متنوع وجالبی بود از زحمات شما متشکرم.

    پاسخ