معرفی فیلم “الماس خونین” (Blood Diamond)؛ داستانی مهیج که بی‌عدالتی و طمع انسان را به تصویر می‌کشد

فیلم‌هایی که واقعیت زشت و دردناک دنیای پیرامونمان را به تصویر می‌کشند، همزمان که احساساتمان را درگیر کرده چشمانمان را به حقایق و اتفاقاتی که در سراسر جهان درحال وقوع هست هم باز می‌کند. در فیلم “الماس خونین” شاهد داستانی بی‌رحمانه و خشونت‌آمیز هستیم که در آفریقا می‌گذرد. داستانی که از طمع انسان‌ها و زیر پا گذاشتن حقوق یکدیگر برای رسیدن به ثروت بیشتر حرف می‌زند. این فیلم بر اساس داستانی واقعی ساخته شده که در این مقاله به معرفی کامل آن پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “الماس خونین” (Blood Diamond)
  • ژانر: اکشن، جنگی، مهیج
  • کارگردان: ادوارد زوئیک (Edward Zwick)
  • بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، جنیفر کانلی، جایمن هانسو
  • سال تولید: 2006
  • جوایز: نامزد چهار اسکار از جمله بهترین بازیگر نقش اول و مکمل مرد
  • امتیاز آی ام دی بی: 8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 63/100

تریلر فیلم

داستان فیلم “الماس خونین” همانطور که از عنوان آن هم پیداست، درباره معادن الماسی است که در مناطقی از قاره آفریقا وجود دارد و به دلیل ارزش مالی بالای آنها، میان دولت و بومیان محلی جنگی در گرفته‌است. جنگی که طرفین آن برای رسیدن به خواسته‌ی خود دست به هر کاری می‌زنند و در این راه به هیچکس رحم نمی‌کنند.

در این میان دیکاپریو نقش یک قاچاقچی را ایفا می‌کند. آرچر که برای بقا انگیزه بالایی دارد، در قاچاق الماس به یک شخصیت کلیدی تبدیل شده است. آرچر به‌تنهایی کار می‌کند و حاضر است برای به دست آوردن الماس‌ دست به هر کار خطرناکی بزند. او در زمانی که سیرالئون دچار مشکلات سیاسی زیادی شده، هنگامی که قصد دارد با تعداد زیادی الماس به صورت غیرقانونی از مرز سیرالئون خارج شود، توسط نیروهای امنیتی دستگیر شده و به زندان می‌افتد.

دنی آرچر در زندان با شخصیتی به نام سالامون آشنا می‌شود که یکی از بومیان و قربانیان جنگ داخلی سیرالئون است. سالامون فردی است که هنگام حمله‌ی نیروهای محلی به محل زندگی‌اش، از همسر و فرزندانش جدا شده و به عنوان نیروی کار اجباری در معدن الماس مشغول به کار شده است. سالامون خیلی اتفاقی و هنگام کار در معدن الماس، الماسی استثنائی پیدا می‌کند که به رنگ سرخ بوده و قاعدتا از ارزش خیلی خیلی بالایی برخوردار است. سالامون تصمیم می‌گیرد به‌جای تحویل دادن این الماس به نیروهای محلی، آن را در محلی مخفی کند و در زمان مناسب‌تری به سراغ آن بیاید.

بعد از آشنایی آرچر با سالامون ناآرامی‌های سیرالئون هم به اوج خود می‌رسد و جنگ بر سر اکتساب الماس‌ها بیشتر و بیشتر می‌شود. این دو نفر، بعد از پشت‌سر گذاشتن ماجراهای مختلف، برای رفتن به منطقه‌ای که سالامون الماس خونین را در آن دفن کرده بود با یکدیگر همراه می‌شوند و این آغاز یک سفر سخت، طولانی و پردردسر می‌شود.

فیلم “الماس خونین” در نمایش صحنه‌های جنگی و اکشن عملکرد خوبی را پشت‌سر گذاشته و تنش حاصل از جنگ داخلی را به‌خوبی نشان داده است. این فیلم علاوه بر این، به مسائلی چون شرافت، انسانیت و اهمیت عشق و خانواده نیز می‌پردازد که باعث تاثیرگذاری بیشتر داستان هم شده و احساسات مخاطب را درگیر می کند. “الماس خونین” روایتی از بی‌عدالتی حاکم بر جوامع مختلف است که همواره قربانیان زیادی به همراه داشته است.

تصاویری از فیلم “الماس خونین”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم