6 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “کنترل زد” (Control Z) که باید تماشا کنید

“کنترل زد” سریال تریلر جدید نتفلیکس است که نه تنها به خاطر گره‌های داستان بلکه به خاطر مضامین آموزنده قوی درباره سیاست‌های دوران دبیرستان، حساسیت‌های فیزیکی، تراجنس هراسی، همجنسگرایی، بارداری نوجوانان و افسردگی، مورد تحسین قرار می‌گیرد. داستان درباره فرد ناجوری به نام سوفیاست که مهارت‌های بیشماری دارد. هنگامی که هکر ناشناخته‌ای از مدرسه رازهای عجیبی درباره افراد فاش می‌کند، او تصمیم می‌گیرد به هویت هکر پی ‌ببرد. به زودی متوجه می‌شود این جستجو او را در مقابل گذشته نگران کننده‌اش قرار می‌دهد.

حالا که تماشای “کنترل زد” را تمام کرده‌اید و دوست دارید سریال‌های مشابه را تماشا کنید نگران نباشید زیرا در اینجا می‌خواهیم سریال‌های مشابه را معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. آکادمی گرین هاوس – Greenhouse Academy – 2017

سریالی اقتباسی از سریال تلویزیونی اسرائیلی به نام “گرین هاوس” (The Greenhouse) که نه تنها عناصر ملودرام بلکه رازآلود دارد، درست مانند “کنترل زد”. داستان درباره خواهر و برادری به نام‌های هایلی و الکس است که مادرشان در سقوط موشک ناسا کشته شده و هشت ماه پس از این حادثه به مدرسه‌ای می‌روند که مادرشان زمانی در آن تحصیل کرده است. مانند سایر دانش آموزان مدرسه ابتدا باید با بقیه رقابت کنند. با این حال به زودی در نقشه‌ای شیطانی درگیر می‌شوند که برای حل آن باید با زمان مبارزه کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم جذاب و دیدنی ژانر جنایی در سال 2019 که باید تماشا کنید


5. خون و آب – Blood and Water – 2020

داستانی با اقتباس از یک داستان واقعی با درام رازآلود نوجوانانه درباره دختری دبیرستانی که به کارآگاهی آماتور تبدیل می‌شود. پولنگ، قهرمان سریال، سعی می‌کند زندگی عادی داشته باشد، ان هم زمانی که خانواده به خاطر ناپدید شدن دخترشان عزادار هستند. زمانی که پولنگ متوجه می‌شود دختری از مدرسه خصوصی شهر درست مانند خواهرش است، درباره او تحقیق می‌کند تا مطمئن شود خواهر خودش است یا نه. هرچقدر بیشتر تحقیق می‌کند، بیشتر متوجه می‌شود که ناپدید شدن خواهرش بخشی از نقشه قاچاق کودک است.


4. نخبه – Elite – 2018

“نخبه” داستان جذاب دختری است که در یک مثلث عشقی گیر می افتد. دیگر از یک درام نوجوانانه چه می‌خواهید؟ اگر دوست دارید داستان به “کنترل زد” شباهت بیشتری داشته باشد باید بدانید داستان حل نشده یک قتل است. صحنه‌های شوکه کننده جنسی هم عناصر ملودرام آن را افزایش می‌دهد.


3. سرخوشی – Euphoria – 2019

یادتان است سریال بریتانیایی “اسکینز” (Skins) چطور توانست به نماد سریال‌های نوجوانانه قرن تبدیل شود؟ این سریال ساخته اچ بی او هم مشابه است. این سریال با نقش اصلی “زندیا” (Zendaya) به زندگی روی 17 ساله می‌پردازد که معتاد است و دوست ندارد اخلاقش را ترک کند. درحالی که او با عواقب رفتارش دست و پنجه نرم می‌کند بقیه نوجوانان اطرافش هم با مشکلات زندگی نوجوانانه دست و پنجه نرم می‌کنند. این سریال برخلاف “کنترل زد” عناصر رازآلود ندارد، اما هردو سریال مشابه بوده و لحظات آشفته‌ای دارند.

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم‌های جنایی این دهه (2019 تا 2010)


2. نانسی درو – Nancy Drew – 2019

رمان‌های “کارولین کین” (Carolyn Keene) مبارزات و جنایت‌های دنیای نوجوانان در فرهنگ عامه را نشان داده و به همین دلیل نمی‌توان بدون سریال اقتباسی “نانسی درو” از این رمان‌ها لیست را به پایان رساند. همانطور که ممکن است خوانندگان این رمان‌ها بدانند، سریال درباره شخصیت نانسی درو است که دوست دارد رازهای پیرامونش را حل کند. در سریال زمانی که نانسی می‌خواهد کالج را ترک کند، موجود ماورایی به شهر آمده و او هم به دنبال حل این معماست.


1. ورونیکا مارس – Veronica Mars – 2004-2019

شاید “ورونیکا مارس” در ظاهر درام نوجوانانه معمولی دیگری باشد، اما در باطن سریالی موفق از این ژانر است که به مضامین مربوط به خشم نوجوانان، تنهایی و تمایل به استقلال و آزادی می‌پردازد. ورونیکا مارس، شخصیت اصلی سریال، زمانی نوجوانی محبوب بود، اما حوادث ناگوار کاملاً زندگی او را تغییر داد. حالا برای حل رازهای مدفون شهر تخیلی‌اش با پدرش همراه شده و مانند یک کارآگاه خصوصی عمل می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. سحر

    مرداد 1, 1399

    ممنون ازتون، من دیشب Ctrl+z رو کامل دیدم و واقعا نیاز داشتم که سریالی در اون سبک پیدا کنم که اینجا این مقاله رو دیدم، این دسته از سریالها در ژانر teen drama قرار میگیرد درست است؟
    و پیشنهاد می کنم به دوستان که حتما سریال کنترل زد را ببینید و از فضای و پردازش عالی سریال لذت ببرد.
    ساخت فصل دوم سریال برای ماه می 2021 تائید شده است.

    پاسخ