12 فایده نوشیدن آب داغ

همه ما درباره فایده نوشیدن آب چیزهای زیادی شنیده‌ایم و می‌دانیم که باید روزانه 8 لیوان آب بنوشیم. اما چیزی که ممکن است ندانیم این است که آب گرم و داغ هم فواید بسیاری دارد که ممکن است درباره آن چیزی نشنیده باشیم. در اینجا 12 فایده نوشیدن آب داغ را به شما معرفی خواهیم نمود.

1. کاهش وزن

12 فایده نوشیدن آب داغ: کاهش وزن

آب داغ متابولیسم بدن را شدت می‌بخشد، درنتیجه وزنتان کاهش می‌یابد. بهترین کار این است که صبح خود را با یک لیوان آب داغ و چندتکه لیمو آغاز کنید. فایده دیگر آب داغ این است که بافت چربی بدن را تجزیه می‌کند.

2. گرفتگی گلو و بینی را از بین می‌برد

آب داغ یک درمان طبیعی برای سرماخوردگی، سرفه و گلودرد است که خلط را از بین برده و راه تنفسی را باز می‌کند. بنابراین نه‌تنها مشکل گرفتگی گلو را از بین می‌برد، بلکه گرفتگی بینی را نیز درمان می‌کند.

3. دردهای قاعدگی

12 فایده نوشیدن آب داغ: دردهای قاعدگی

آب داغ دردهای قاعدگی را درمان می‌کند. گرمای آب داغ عضلات شکمی را تسکین داده و گرفتگی و اسپاسم را از بین می‌برد.

4. سم‌زدایی بدن

آب داغ یکی از بهترین راه‌های سم‌زدایی بدن است زیرا با افزایش دمای بدن، بدن عرق می‌کند. درنتیجه سموم بدن دفع شده و بدن پاک‌سازی می‌شود. برای نتیجه بهتر یک‌تکه لیمو هم به آب داغ اضافه کنید.

5. از پیری زودرس جلوگیری می‌کند

12 فایده نوشیدن آب داغ: جلوگیری از پیری زودرس

دلیل سم‌زدایی بدن این است که سموم فرایند پیری را تسریع می‌کنند. همچنین، آب داغ سلول‌های پوست که قابلیت ارتجاعی آن را افزایش می‌دهند، و توسط رادیکال‌های آزاد مضر آسیب دیده‌اند، را درمان می‌کند. درنتیجه پوست آسیب‌دیده شما صاف‌تر خواهد شد.

6. از جوش و آکنه جلوگیری می‌کند

اما فواید آب داغ برای پوست بازهم ادامه دارد. آب داغ بدن را تمیز نموده و میکروب‌هایی که آکنه تولید می‌کنند، را از بین می‌برد.

7. سلامت و شادابی مو

12 فایده نوشیدن آب داغ: سلامت و شادابی مو

نوشیدن آب داغ باعث شادابی و سلامت مو می‌شود. زیرا رشته‌های عصبی ریشه مو را تقویت نموده و آن‌ها را فعال می‌کند. درنتیجه شادابی و طراوت موهای شما حفظ می‌شود.

8. رشد مو را تقویت می‌کند

تقویت و فعال‌سازی رشته‌های عصبی ریشه مو رشد مو را نیز تقویت می‌کند. زیرا آب داغ فعالیت ریشه مو را تقویت نموده و رشد مو را تسریع می‌کند.

9. شوره سر را از بین می‌برد

12 فایده نوشیدن آب داغ: از بین بردن شوره سر

آب داغ پوسته سر را آب‌رسانی نموده و خشکی آن را از بین می‌برد.

10. گردش خون را تقویت کرده و سیستم عصبی را بهبود می‌بخشد

یکی دیگر از مزایای آب داغ افزایش گردش خون است که برای تقویت ماهیچه و سیستم عصبی مفید می‌باشد. همچنین با تجزیه بافت چربی فعالیت سیستم عصبی را تسریع می‌کند.

11. گوارش

12 فایده نوشیدن آب داغ: گوارش

آب داغ برای سیستم گوارش مفید است. تحقیقات نشان می‌دهد که نوشیدن آب داغ پس از صرف غذا چربی غذا را سفت می‌کند. درنتیجه داخل روده شما بافت چربی ایجاد شده و احتمال سرطان روده افزایش می‌یابد. اما اگر به‌جای آب سرد، آب داغ بنوشید این مشکل برطرف خواهد شد. علاوه براین، آب داغ گوارش و هضم را تقویت می‌کند، دقیقاً همان چیزی که پس از صرف غذا می‌خواهید.

12. حرکات روده

آب داغ نه‌تنها گوارش را تسریع نموده بلکه حرکات روده را به یک فرایند بی‌درد و سالم تبدیل می‌کند. کم‌آبی بدن به مشکلاتی نظیر یبوست منجر می‌شود. هرچقدر مدفوع بیشتری در روده انباشته شود، حرکات روده کمتر خواهد شد. به همین دلیل توصیه می‌شود که هرروز صبح، زمانی که معده خالی است، یک لیوان آب داغ یا گرم بنوشید. آب داغ مواد غذایی را تجزیه نموده و حرکات روده را سریع و بدون درد، می‌کند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم