6 انیمه جذاب و دیدنی شبیه “میرای” (Mirai) که باید تماشا کنید

داشتن خواهر و برادر خوب است، اما داشتن رابطه‌ای خوب سخت است. در آغاز رابطه فقط درباره حسادت و بدجنسی است، نه عشق، تفاهم و حمایت. کارگردان فیلم، “مامورو هوسودا” (Mamoru Hosoda)، این مسائل در روابط خواهر و برادری را درک نمی‌کرد تا اینکه پسر 4 ساله‌اش از تولد خواهر نوزادش که تمام توجه والدینش را دریافت کرده بود، عصبانی شد. او این احساسات را در میرای نشان داد که البته در خانواده دیگری بود و سفر در زمان را هم تجربه می‌کرد. این فیلم نامزد اسکار فرایند رشد و ریشه‌های خانوادگی را نشان می‌دهد. اگر می‌خواهید فیلم‌های بیشتری شبیه “میرای” را تماشا کنید، در اینجا می‌خواهیم چنین فیلم‌هایی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. بچه‌هایی که آواهای گمشده را دنبال می‌کنند – Children Who Chase Lost Voices – 2011

اگر از بین فرشته‌های “میرای” از روح ماجراجوی فیلم خوشتان می‌آید پس از تماشای این فیلم “ماکاتو شینکای” (Makoto Shinkai) لذت می‌برید. داستان درباره دختری به نام آسونا است که دنیای متفاوتی را کشف کرده و در ماجراجویی‌های جالب اما خطرناک درگیر می‌شود. داستان فانتزی شده و دنیای جدیدی را به مخاطب نشان می‌دهد. با این حال، با وجود تمام رمز و رازها و مبارزه‌ها و موجودات جادویی، با شخصیت احساسی فیلم ارتباط برقرار می‌کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 12 انیمه برتر ژانر ایسکای در تاریخ انیمه سازی


5. وقتی مارنی آنجا بود – When Marnie Was There – 2014

فیلم برنده اسکار به کارگردانی “هیروماسا یونه‌بایاشی” درباره دو دختر جوان. آنا ساساکی به هوکایدو می‌آید تا در کنار اقوامش زندگی کند. یک روز حین گشت و گذار در عمارتی متروک به دختری به نام مارنی برمی خورد. گرچه دخترک عجیب است اما آنا با او دوست شده و در این باره به کسی چیزی نمی‌گوید. با گذشت زمان درباره مارنی و رازهایش بیشتر دانسته و متوجه می‌شود که شاید بیش از آنچه به نظر می‌رسد به دوستش نزدیک است.


4. باغ کلمات – The Garden of Words – 2013

“میرای” از نگاه یک کودک روایت می‌شود، اما اگر می‌خواهید داستان بزرگسالانه ای تماشا کنید، این سریال برایتان مناسب است. داستان پسرک 15 ساله و زن 27 ساله‌ای که پسرک مدرسه و زن کار را کنار می‌گذارد. روزی در پارک روی نیمکت نشسته و وقتی شروع به صحبت می‌کنند تنهایی‌شان فراموش می‌شود. این فیلم احساسات بزرگسالی را نشان می‌دهد و بسیار پیچیده می‌شود.


3. نامه‌ای به مومو – A Letter to Momo – 2011

درحالی که “میرای” عناصر سفر در زمان دارد، و به مضامین خانواده و عشق می‌پردازد و این مسائل را دوست دارید، پس باید این فیلم را تماشا کنید. فیلمی با عناصر فانتزی که داستان و احساسات عمیق قهرمان داستان را نشان می‌دهد. داستان دخترک 11 ساله‌ای که با غم مرگ پدرش دست و پنجه نرم می‌کند. سپس به همراه مادر به شهری جزیره‌ای می‌رود و آنجا با سه جن دوست می‌شود که فقط خودش آنها را می‌بیند. نامه بی پایان پدرش هم غم و احساسات فیلم را بیشتر می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 20 انیمه مورد انتظار سال 2020 که در انتظار انتشارشان هستیم


2. دختری که در زمان پرش می‌کرد – The Girl Who Leapt Through Time – 2006

اگر جنبه سفر در زمان “میرای” را دوست داشتید، پس این فیلم هوسودا را هم دوست دارید. فیلمی اقتباسی از رمانی به همین نام نوشته “یاسوتاکا تسوتسو” درباره دختر جوانی به نام ماکوتو که قدرت سفر در زمان دارد. همین قدرت کشف شده باعث می‌شود به اشتباهات زندگی‌اش فکر کند و تلاش کند تا با سفر در زمان آنها را حل کند.


1. شهر اشباح – Spirited Away – 2001

یکی از محبوب‌ترین انیمه های فانتزی تاریخ و تنها فیلم انیمیشن غیرانگلیسی زبان که اسکار بهترین انیمیشن را دریافت کرد. این انیمه به نویسندگی و کارگردانی “هایائو میازاکی” داستان دخترک 10 ساله‌ای است که خود را در دنیای ارواح می‌بیند، جایی که والدینش به خوک تبدیل می‌شوند. او باید تلاش کرده و خود و خانواده‌اش را از آنجا نجات دهد. اما اگر زیاد در آنجا بماند زندگی خودش را فراموش کرده و تا ابد آنجا گیر می افتد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. انیمه

    تیر 22, 1400

    عالی بودش من همشونو دیدم

    پاسخ

  2. محمد

    خرداد 29, 1399

    پادشاه انیمه

    پاسخ

  3. رامین32

    خرداد 26, 1399

    انصافا این شهر اشباه عجب فیلمیه تو هر لیستی که باشه اوله همیشه ..

    پاسخ