5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “رامی” (Ramy) که باید تماشا کنید

“رامی” داستان مرد جوانی در دهه بیست است که بین ایمان و نسل خودش گیر افتاده است. او به عنوان یک مسلمان ایمان را ارزش اصلی زندگی خود می‌داند، اما از آنجایی که در محله نیوجرسی بزرگ شده دنیای متفاوتی را دیده که جوان‌ها به مذهب و تاثیرات آن توجه نمی‌کنند. رامی دوست دارد به ارزش و باورهای خود پایبند بوده، و همچنین در کنار آن از زندگی لذت ببرد.

مشکلاتی که رامی با آن دست و پنجه نرم می‌کند مشکلاتی هستند که در زندگی دیگران هم دیده می‌شود. همین موضوع سریال را جذاب کرده است. اگر به دنبال سریال‌ها مشابه هستید، در اینجا می‌خواهیم 5 سریال مشابه را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


5. چیزی که هرگز نداشته‌ام – Never Have I Ever – 2020

این سریال برخلاف سریال‌های دیگر این لیست با نگاهی نوجوانانه به داستان دختری می‌پردازد که بین ملیت و آنچه می‌خواهد باشد گیر کرده است. این سریال ساخته “میندی کالینگ” (Mindy Kaling) درباره دختر هندی-آمریکایی به نام دیوی است که پس از عبور از بدترین سال‌های زندگی به مدرسه جدیدی می‌رود و می‌خواهد زندگی جدیدی را آغاز کند. هدف اصلی‌اش این است که دختر باحالی شده و دوست پسر داشته باشد. به تدریج متوجه می‌شویم با مادرش برخورد کرده و دوستانش را نادیده می‌گیرد. در این بین باید با از دست دادن مادرش کنار بیاید.

همچنین بخوانید:  7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال توسعه دهندگان (Devs) که باید تماشا کنید


4. ناراست‌کیش – Unorthodox – 2020

سریالی اقتباسی از زندگی نامه “دبورا فلدمن” با نام “ناراست‌کیش: طرد پرجنجال ریشه‌های حسیدی من” درباره زن جوانی به نام استی که مجبور شده ازدواج و زندگی برنامه ریزی شده را قبول کند. سپس تصمیم می‌گیرد همه چیز را رها کرده و به برلین فرار کند، تا به مادرش بپیوندد. او با تجربه آزادی و مدرنیته شهر جدید لذت می‌برد، اما همسرش در نیویورک متوجه می‌شود که او باردار است. بنابراین بازهم به برلین می‌آید تا او را پیدا کند.


3. فرش آف د بوت – Fresh Off the Boat – 2015-2020

اگر دوست دارید سریالی مشابه “رامی” تماشا کنید که طنز باشد، پس باید این سریال را تماشا کنید. داستان درباره یک خانواده مهاجر تایوانی است که در اواسط دهه 90 خانواده و دوستانشان را در واشینگتن می‌گذارند و به فلوریدا می‌روند. ادی هوانگ پسر بزرگ لوئیز و جسیکا هوانگ است که دوست دارد از شر هویت چینی‌اش خلاص شود. او به موسیقی رپ گوش داده و دوست دارد در آن زمینه فعالیت کند، اما سختکوش نیست. برادرانش امری و ایوان هم مشکلات خود را دارند. این سریال از زندگی ادی هوانگ، سرآشپز، الهام گرفته و در حال خاضر فصل اول آن پخش می‌شود.

همچنین بخوانید: 7 سریال مستند جذاب و دیدنی شبیه آخرین رقص (The Last Dance) که باید تماشا کنید


2. ناامن – Insecure – 2016

سریالی از “عیسی ری” (Issa Rae) و “لری ویلمور” (Larry Wilmore) با حضور ری در نقش عیسی دی، زن جوانی که در لس آنجلس زندگی می‌کند و با مشکلات شخصی و کاری بهترین دوستش مولی کنار می‌آید. ایده فیلم از سریال “دختر سیاهپوست” (Black Girl) ری که در یوتیوب پخش شد، الهام گرفته است. با این کار به مشکلات یک زن آفریقایی-آمریکایی می‌پردازد. گرچه زندگی مستقیماً به زندگی او نمی‌پردازد، اما از تجربه‌های او و سایر نویسنده‌های سریال الهام گرفته است.


1. استاد هیچی – Master of None – 2015-2017

درحالی که “رامی” براساس زندگی “رامی یوسف” ساخته شد، “استاد هیچی” هم به زندگی “عزیز انصاری” می‌پردازد. سریال ساخته “عزیز انصاری” (Aziz Ansari) و “آلن یانگ” (Alan Yang) درباره بازیگری به نام دو که در شهر نیویورک زندگی می‌کند. بلندپردازیش او را در شرایط بغرنجی قرار می‌دهد و باید با مسائل مربوط به هویت، گفتگوها و روابط مدرنش کنار بیاید. این سریال برنده ‌امی و گلدن گلوب شخصیت‌های مختلفی دارد که براساس دوستان واقعی زندگی انصاری هستند. نقش والدین دو هم توسط والدین واقعی‌اش ایفا می‌شود.

همچنین بخوانید: 6 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال مردم عادی (Normal People) که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم