بورس تحقیقاتی در دانشگاه‌های اروپا

برای دریافت بورس تحقیقاتی راه‌های مختلفی وجود دارد که به جایگاه شما (برای مثال، محقق غیراروپایی، محقق جوان و غیره) بستگی دارد. بنابراین برای دریافت بورسیه تحقیقاتی حتماً لازم نیست شهروند یا ساکن یک کشور باشید.

بورس تحقیقاتی اتحادیه اروپا

اتحادیه اروپا برای تأمین نیاز مالی محققان راه‌های مختلفی در اختیارشان قرار می‌دهد. برخی از منابع مهم تأمین بورس تحقیقاتی اتحادیه اروپا عبارت است از:

IEF (کمک‌های مالی اتحادیه اروپا)

کمک‌های مالی اتحادیه اروپا به آن دسته از محققان که می‌خواهند به مدت 12 الی 24 ماه در خارج از زادگاه خود و در اروپا به کارهای تحقیقاتی بپردازند، کمک می‌کند. این بورسیه هزینه دوره‌های کسب مهارت و هزینه‌های دیگر را تأمین می‌کند. محققان کشورهای عضو انجمن یا کشورهای وابسته می‌توانند از این روش استفاده کنند.

IIF (کمک‌های مالی بین‌المللی)

این بورس به محققانی تعلق می‌گیرد که از کشورهای غیر اتحادیه اروپا به کشورهای عضو یا وابسته سفر می‌کنند، که به مدت 12 الی 24 ماه آن‌ها را حمایت مالی می‌کند. باید با همکاری و هماهنگی سازمان مربوط در کشور مقصد که می‌خواهد از شما میزبانی کند (شامل دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی، شرکت‌ها) درخواست‌نامه‌ها را آماده کنید.

IRSES (طرح تبادل تحقیقات بین‌المللی)

این طرح به مدت 24 الی 48 ماه مراکز تحقیقاتی فعال (مانند دانشگاه‌ها، مراکز تحقیقاتی و غیره) را تحت پوشش مالی قرار می‌دهد. این کمک‌هزینه مالی، هزینه‌های رایج (مانند هزینه سفر) اعضای مرکز که بخواهند از کشورهای عضو اتحادیه یا وابسته در یک کشور غیر عضو واجد شرایط، اقامت داشته باشند را پرداخت می‌کند. این هزینه همچنین ممکن است هزینه اقامت محققان کشورهای غیر عضو در کشورهای اروپایی را تحت پوشش قرار دهد.

ITN (شبکه‌های آموزشی اولیه)

طرح شبکه‌های آموزشی اولیه مختص آن دسته از محققان تازه‌کار است که می‌خواهند مهارت‌های تحقیقاتی خود را گسترش دهند، به تیم‌های تحقیقاتی بپیوندند و چشم‌اندازهای شغلی خود را گسترده‌تر کنند. این برنامه محققان را به مدت 5 سال به کار می‌گیرد تا آموزش‌های اولیه، فعالیت‌های شبکه‌ای، فعالیت‌های تبلیغاتی، کارگاه‌ها و کنفرانس‌ها را با آن‌ها کار کند. با ارائه یک پروپوزال موفق می‌توانید بورس تحقیقاتی چهارساله دریافت نمایید.

IAPP (همکاری و مشارکت صنعت و دانشگاه)

طرح همکاری و مشارکت صنعت و دانشگاه از محققان شخصی یا سازمانی حمایت می‌کند تا مشارکت و تحقیق گسترش پیدا کند. پروپوزال‌های بورس IAPP باید یک یا چند مرکز تحقیقاتی یا دانشگاهی و یک یا چند شرکت را دربر بگیرند. یک پروپوزال موفق می‌تواند هزینه چهار سال تحقیقات را پوشش دهد، شامل هزینه‌های تبادل اطلاعات و تجارب، به‌کارگیری محققان مجرب و شبکه‌سازی، کارگاه. کنفرانس‌ها. به‌طورکلی، این طرح پروپوزال‌های تمام تحقیقات فنی و علمی را شامل می‌شود، به‌جز تحقیقاتی که توسط پیمان EURATOM تحت پوشش قرار می‌گیرد.

بورس تحقیقاتی از کشورهای اروپایی

علاوه بر طرح‌های اتحادیه اروپا که به آن‌ها پرداختیم، هرکدام از کشورهای عضو اتحادیه به‌طور مجزا بورس‌های تحقیقاتی اعطا می‌کنند. این بورس‌ها به شکل‌های مختلفی بوده و توسط سازمان‌های خصوصی و دولتی ارائه می‌شود. برای مثال، برخی از دانشگاه‌های اروپایی به محقق این فرصت را می‌دهند که در دانشگاه تدریس کند و یا برنامه‌های تحقیقاتی در اختیارش قرار می‌دهند.

اما باید بدانید که این بورسیه‌ها از یک کشور به کشور دیگر یا از هر سازمان به سازمان دیگر متفاوت است. برخی از بورس‌ها هزینه سفر، یا هزینه جلسات بین‌المللی سازمان را تأمین می‌کند، درحالی‌که برنامه‌های دیگر اعطای بورس تحقیقاتی فقط به زنان محقق یا به مجموعه تحقیق و صنعت اختصاص می‌یابد. برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره فرصت‌های موجود می‌توانید مستقیماً با دانشگاه تماس گرفته و یا به سایت اتحادیه اروپا مراجعه کنید.

نکات طلایی که در حین جستجو برای بورس تحقیقاتی باید در نظر گرفت:

  1. تمام احتمالات را در نظر بگیرید. هیچ منبعی را از دست ندهید. هرچقدر هم که رقابت سخت باشد بازهم باید از تمام منابع کمک گرفت.
  2. کارهای لازم را به‌موقع انجام دهید. تا حد امکان کارهای خود را به‌موقع آغاز کنید. هرچقدر کار خود را به تأخیر بیندازید، امکان موفقیتتان کمتر می‌شود و فرد دیگری جایتان را می‌گیرد.
  3. در هنگام مطالعه شرایط و ضوابط دقت کنید. این کار در زمان و انرژی شما صرفه‌جویی می‌کند، زیرا دیگر طرح‌هایی که به دردتان نمی‌خورد را انتخاب نمی‌کنید.
  4. شبکه ارتباطی. با برقراری ارتباط با همکارانتان در کشورها و دانشگاه‌های مختلف، نه‌تنها در رابطه با حوزه موردعلاقه خود بلکه درباره فرصت‌های بورسیه هم اطلاعاتی به دست خواهید آورد.
                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم