معرفی فیلم “مکس دیوانه: جاده خشم” (Mad Max: Fury Road)؛ یک اکشن تمام عیار و خشن که نابودی تمدن را به تصویر می‌کشد

اگر به دنبال فیلمی می‌گردید که از شدت هیجان و ترس میخکوبتان کند، “مکس دیوانه: جاده خشم” بهترین انتخاب است. می‌توان بارها این فیلم را تماشا کرد و از ضرب آهنگ تند و داستان ترسناکش خسته نشد. داستان ترسناکی که در آینده می‌گذرد و جنگ نابرابر و زشت انسانها بر سر قدرت و منابع آب را نشان می‌دهد، زمین خشکیده و انسان‌ها در ظاهر و باطن، از انسانیت فاصله گرفته‌اند. اما در این میان روزنه‌ی امیدی برای گروهی از انسان‌های آزاده برای شروع زندگی دوباره‌ای قرار دارد. علاوه بر داستان مهیج و تدوین پویا، بازی تحسین برانگیز شارلیز ترون و تام هاردی به هرچه زیباتر شدن فیلم کمک کرده است. در ادامه به معرفی کامل فیلم “مکس دیوانه: جاده خشم” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “مکس دیوانه: جاده خشم” (Mad Max: Fury Road)
  • ژانر: اکشن، ماجراجویی، آخرالزمانی
  • کارگردان: “جرج میلر” (George Miller)
  • بازیگران: “تام هاردی”، “شارلیز ترون”، “زو کراویتز”، “نیکولاس هولت”
  • سال تولید: 2015
  • جوایز: برنده شش اسکار از جمله بهترین تدوین، بهترین طراحی صحنه، بهترین صداگذاری و بهترین تدوین صدا
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.1/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 97/100

تریلر فیلم

تاکنون آثار سینمایی زیادی با موضوع آخرالزمان و نابودی زندگی اجتماعی انسان به معنای امروزی ساخته شده است. اما فیلم “مکس دیوانه: جاده خشم” اثری بسیار متفاوت‌تر و مبهوت‌کننده‌تری است که به حق می‌توان گفت از زمان خودش جلوتر بوده و تماشای آن هیچوقت تکراری نمی‌شود. در واقع این فیلم آنقدر هیجان‌انگیز و پرتنش است که به شما فرصت موشکافی داستان و بازی بازیگران را نمی‌دهد. تنها با چندین بار دیدن تمام فیلم است که می توانید متوجه بعضی ایرادها و کاستی‌های آن شوید.

داستان فیلم از جایی آغاز می‌شود که با نابودی جهان و تمدن بشری، آب و گازوئیل تنها منابع با ارزش در دسترس انسان هستند و این خود باعث شکل‌گیری استبدادی از جانب حاکمان شده که این منابع را به‌صورت عادلانه بین مردم تقسیم نمی‌کنند و تنها به فکر تولید مثل بیشتر هستند. در این میان، زنی به نام فیوروسا (با بازی شارلیز ترون) تصمیم می‌گیرد با فرار به منطقه‌ای که که زمانی در کودکی‌اش به آنجا تعلق داشته فرار کند.

این کار فیوروسا به منزله‌ی حرکتی انقلابی و خیانت به رهبر شهر سیتادل برداشت می‌شود و همین موضوع آغاز یک تعقیب و گریز آشوب‌وار و پایان ناپذیر را رقم می‌زند. تعقیب و گریزی که هر لحظه خشن‌تر، خطرناک‌تر و دیوانه‌کننده‌تر می‌شود و جان مایه‌ی اصلی فیلم است.

از طرف دیگر شخصیت مد مکس (با بازی تام هاردی) وارد داستان می‌شود و بعد از درگیر شدن با فیوروسا و همراهانش، اعتماد آنها را به دست می‌آورد و با آنها در این سفر مرگبار پیش می‌رود. گرچه نقش هاردی در این فیلم تاحدی کم بوده، اما قرار گرفتنش در کنار شارلیز ترون و بازی در صحنه‌های اکشن و زد و خورد، باعث شده فیلم “مکس دیوانه: جاده خشم” دیدنی‌تر شود.

“مکس دیوانه: جاده خشم” را می‌توان بهترین اثر اکشن دهه اخیر دانست که با نگاه تلخ و گزنده‌ی خود به سرنوشت انسان‌ها، ‌داستانی سراسر هیجان، ترس و شجاعت را به تصویر کشیده‌است. داستانی که از ابتدا تا انتها ما را درگیر خودش می‌کند و احساساتمان را تحت‌تاثیر قرار می‌دهد. “مکس دیوانه: جاده خشم” یک اثر کامل است که همه‌ی اجزای آن از جمله فیلمبرداری، موسیقی متن و تدوین در بالاترین سطح خود قرار دارند و تاثیر آن را به‌خوبی می‌توانید در سراسر فیلم احساس کنید.

تصاویری از فیلم “مکس دیوانه: جاده خشم”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم