معرفی فیلم “پرواز” (Flight)؛ داستانی از انتخاب بین خدمت و خیانت

ارزش و اهمیت یک فیلم سینمایی، همیشه وابسته به صحنه‌های اکشن و مهیج آن نیست؛ یک فیلم می‌تواند از جنبه‌های مختلفی شخصیت‌ها و داستانش را بررسی کند تا به اندازه‌ی کافی برای مخاطبش جذاب و تاثیرگذار باشد. فیلم “پرواز” نیز بیشتر از اینکه فیلمی مهیج با داستان سقوط هواپیما و نجات جان مسافران با مهارت خلبان باشد، فیلمی درام است که تمرکز آن بر روی شخصیتی است که روی مرز باریک و خطرناکی راه می‌رود، مرزی که یک طرف آن خدمت و طرف دیگر آن خیانت است. در ادامه به معرفی کامل فیلم “پرواز” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “پرواز” (Flight)
  • ژانر: درام، مهیج
  • کارگردان: “رابرت زمکیس” (Robert Zemeckis)
  • بازیگران: “دنزل واشنگتن”، “دان چیدل”، “ملیسا لئو”، “جان گودمن”
  • سال تولید: 2012
  • جوایز: نامزد اسکار بهترین بازیگر نقس اول مرد و بهترین فیلمنامه اورجینال
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.3/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 77/100

تریلر فیلم

نادیده گرفتن حقیقت و عادت به دروغگویی یکی از خصوصیت‌های بشر است که می‌تواند بزرگترین و جبران‌ناپذیرترین خسارت‌ها را به دنبال داشته باشد. همه ما می‌دانیم که در مسائل ریز و کلان ممکن است شاهد دروغ‌های بسیاری از جانب افراد رده‌بالا باشیم؛ اما اگر خودمان در شرایط سخت و خطرناکی قرار بگیریم چه؟ آیا زمانی که پای آبرو و زندگی‌مان هم درمیان باشد،‌ باز حاضر به گفتن حقیقت هستیم؟ اگر با قبول کردن اشتباهی که کرده‌ایم حاصل سال‌ها تلاش و تجربه‌مان نابود شود از هر راهی برای فرار از زیر بار مسئولیت استقبال نمی‌کنیم؟

در فیلم “پرواز” ما شاهد داستانی هستیم که به زیبایی هرچه تمام‌تر سعی کرده تا کشمکش‌های فردی در آستانه فروپاشی را به تصویر بکشد. دنزل واشنگتن که بازی خیره‌کننده و قابل تحسینی در این فیلم دارد، نقش خلبانی باتجربه را بازی می‌کند که برخلاف قوانین مربوط به شغلش، حین پرواز از مشروبات الکلی استفاده می‌کند و فردی معتاد به الکل و مواد مخدر است.

کاپیتان ویپ ویتکر، که شخصیتی سرسخت و مغرور است، زندگی‌اش را صرف خلبانی کرده اما هرگز حاضر به ترک مواد مخدر و الکل نشده است. ویپ از همسرش جدا شده و به‌سختی حاضر به پرداخت هزینه‌های تحصیلی تنها پسرش می‌باشد. اما داستان اصلی سقوط این شخصیت از جایی شروع می‌شود که در پروازش به آتلانتا، هواپیما دچار نقص فنی شده و با وجود تلاش‌های موفق ویپ و کمک خلبانش، سقوط می‌کند.

بعد از این حادثه و به دنبال درگیر شدن پلیس برای علت‌یابی سقوط هواپیما، ویپ بر سر یک دوراهی بزرگ قرار می‌گیرد؛ آیا اکنون زمان آن رسیده که به الکلی بودن خودش و بازی با جان مسافرانی که در تمام دوران خدمتش به او اعتماد کرده‌اند اعتراف کند و یا با خیانت به مردم کشورش خود را بی‌گناه جلوه دهد و به قهرمانی تبدیل شود که توانسته است در سخت‌ترین شرایط هم تعداد کشته شدگان سقوط هواپیما را به حداقل برساند؟

هنر و استعداد بازیگری واشنگتن با بازی‌اش در این نقش بار دیگر ثابت شده و او با مهارت تمام، نقش فردی معتاد و خودخواه را اجرا می‌کند. فردی که ناگهان در مقابل خودش قرار می‌گیرد و پیروز شدنش در این نبرد امری حیاتی تلقی می‌شود.

تصاویری از فیلم “پرواز”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. Siyavash

    خرداد 17, 1399

    بین این فیلم و سالی انتخاب من این فیلمه؛هر چند تفاوت هایی هم دارن…

    پاسخ