آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 74)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. پیانیست – 2002 – The Pianist

ژانر: درام، جنگی، بیوگرافی

کارگردان: رومن پولانسکی (Roman Polanski)

بازیگران: آدرین برودی، توماس کرچمان، فرنک فینالی

تریلر فیلم

تاکنون آثار زیادی حول محور جنگ جهانی دوم و واقعه‌ی تلخ هولوکاست ساخته شده که فیلم “پیانیست” یکی از معروف‌ترین آنها است. این فیلم که موفق به دریافت سه جایزه اسکار شد، داستان واقعی زندگی “ولادیسلاو اشپیلمان”، یکی از بزرگترین نوازندگان پیانو، در جریان جنگ جهانی دوم و نجات یافتن او از هولوکاست را به تصویر کشیده است. “پیانیست” که در واقع اقتباسی از کتابی نوشته‌ی خود اشپیلمان می‌باشد، روایتی تلخ و آزاردهنده داشته و تماشای آن قلب مخاطب را به درد می‌آورد.


2. اتاق – ۲۰۱۵ – Room

ژانر: درام، هیجان انگیز

کارگردان: لنی آبراهامسون (Lenny Abrahamson)

بازیگران: بری لارسون، جیکوب ترمبلی، ویلیام اچ میسی

تریلر فیلم

فیلمی درام و البته غم‌انگیز که فداکاری و مفهوم مادری را در قالب داستانی جالب و متفاوت به تصویر می‌کشد. داستان فیلم درباره‌ی مادر و پسری است که در اتاقی زندانی شده‌اند و ما هنگام تماشای این فیلم شاهد تلاش‌های این مادر برای تربیت فرزند خود و فرار کردن از آن اتاق هستیم. بازی دیدنی “بری لارسون” در این فیلم او را برنده جایزه اسکار کرد.


3. بلید رانر ۲۰۴۹ – ۲۰۱۷ – Blade Runner ۲۰۴۹

ژانر: اکشن، رازآلود

کارگردان: دنی ویلنوو (Denis Villeneuve)

بازیگران: رایان گاسلینگ، هریسون فورد،‌دیوید باتیستا، آنا د آرماس

تریلر فیلم

سی سال پس از حوادث داستان اولیه، “رایان گاسلینگ” در نقش “کی” یکی از کلنی هاست که به کلنی‌های دیگر حمله کرده و مانند “ریک دکارد” (هریسون فورد) انگیزه های مرگبار دارد. زمانی که کی متوجه می‌شود یکی از کلنی‌ها تولیدمثل داشته و دارای فرزند است؛ کودک را می‌کشد تا مانع رشد یک کلنی شود. یک فیلم زیبا، پیچیده و دیدنی که بیننده را مات و مبهوت می‌کند و یکی از گنج‌های گرانبهای ژانر علمی-تخیلی محسوب می‌شود.


4. در تاریکی – ۲۰۱۶ – Lights Out

ژانر: ترسناک

کارگردان: دیوید سندبرگ (David Sandberg)

بازیگران: ترزا پالمر، ماریا بلو، بیلی برک

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی دختری به نام “ربکا” است که در دوران کودکی ترس بزرگی را در مقابل خود می دید و آن زمانی بود که چراغ ها خاموش می شدند. اما بعدها ترس مشابهی گریبان گیر برادر کوچکتر او به نام “مارتین” می گردد که با ایجاد مزاحمت از جانب یک نیروی ناشناخته در تاریکی مطلق همراه است. در ادامه مشخص می شود که این موجود ناشناخته ارتباطی به مادر آنها و گذشته ی او دارد. بازی بازیگران این فیلم پیچیده و مظطرب کننده است و از عوامل مثبت و جذاب این فیلم به حساب می آید.


5. کارآموز – ۲۰۱۵ – The Intern

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: نانسی مایرز (Nancy Meyers)

بازیگران: رابرت دنیرو، آن هتوی، رنه روسو

تریلر فیلم

بنجامین ویتاکر (رابرت دنیرو) بازنشسته‌ای است که از حدود سه سال پیش در غم از دست دادن همسرش به سر می‌برد. او که چندان از بی‌کار بودنش خرسند نیست، تصادفاً تبلیغ یک شرکت فروش اینترنتی لباس مبنی بر استخدام کارآموز باتجربه و سالخورده را می‌بیند. بعد از آن او به عنوان کارآموز، دستیار شخصی جولز آستین (آن هتوی) مدیر عامل شرکت می‌شود که بسیار در کار خود غرق شده و زندگی خصوصی و اجتماعی آشفته‌ای دارد. طنز به کار رفته در داستان این فیلم لذت بخش و مناسب است و بازی بازیگران آن نیز دیدنی می باشد.


6. قرار عاشقانه عالی – 2019 – The Perfect Date

ژانر: کمدی-عاشقانه

کارگردان: کریس نلسون (Chris Nelson)

بازیگران: نوآه سنتینئو، کاملیا مندس، لائورا مارانو

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره پسری به نام بروکس راتیگان است که برای جمع آوری پول جهت رفتن به کالج، برنامه‌ای را درست می‌کند که هرکسی می‌تواند از او به عنوان دوست پسر برای موقعیت‌های خاص استفاده کند. این فیلم در ژانر خودش اثری دیدنی و حال خوب کن است و می‌تواند اوقات خوشی را در آخر هفته برایتان رقم بزند.


7. حیوانات شب‌زی ‒ Nocturnal Animals ‒ ۲۰۱۶

ژانر: جنایی، معمایی، نئونوآر

کارگردان: تام فورد (Tom Ford)

بازیگران: جیک جیلنهال، ایمی آدامز، مایکل شنون

تریلر فیلم

“حیوانات شب‌زی” دارای دو بخش است، یعنی داستانی درون داستانی دیگر، که هر دوی آنها به صورت یکپارچه و در ارتباط با یکدیگر کار می‌کنند و در انتها شما با احساس وحشت و بی‌قراری تنها خواهید ماند. ستارگان این فیلم “امی ادمز” و “جیک جیلنهال” در نقش شخصیت‌های اصلی ایفای نقش می‌کنند، و “مایکل شنون”، “آرون تایلر- جانسون” و “آرمی همر” در نقش بازیگران مکمل به ایفای نقش می‌پردازند. آدامز در نقش “سوزان مورو”، صاحب یک گالری است که دستخطی از رمان جدید همسر سابقش دریافت می‌کند. داستان دو قسمت موازی دارد که در یکی از آن زندگی واقعی سوزان و دیگری رخدادهای رمان نمایش داده می‌شود و این قسمت دوم است که داستانی پردردسر از مردی است که همسر و دخترش را به دلیل ارتکاب جرمی وحشتناک از دست می‌دهد.


8. بودن با تو – ۲۰۱۸ – Be with You

ژانر: درام، عاشقانه، فانتزی

کارگردان: لی جانگ-هو (Lee Jang-hoon)

بازیگران: سان یه-جین، سو جی-ساب، پارک سئو-جون

این فیلم داستان زنی به نام سو-اه را روایت می کند که در بستر مرگ به همسرش وو-جین قول می دهد تا یک سال بعد و در یک روز بارانی به او بپیوندد. یک سال بعد که وو-جین قولش را فراموش نکرده، باید از پسرشان جی-هو مراقبت کرده و زندگی معمولی را ادامه دهد. طبق قول سو-اه به خانواده اش بازگشته اما متاسفانه درباره آن ها چیز زیادی نمی داند. عناصر فانتزی این فیلم از عناصر عاشقانه بیشتر بوده اما به زودی به عناصر عاشقانه بازمی گردد. یک آمیزه جالب از روایت ژاپنی و سبک فیلمسازی کره.


۹. قاتلان هندوستان – ۲۰۱۸ – Thugs of Hindostan

ژانر: درام، اکشن، ماجراجویی

کارگردان: ویجی کریشنا آچاریا (Vijay Krishna Acharya)

بازیگران: آمیتاب باچان، عامر خان، کاترینا کایف، فاطمه ثنا شیخ

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی دختری به اسم “زفیرا” است که در دوران کودکی پدر و مادر خود را توسط فرد انگلیسی به نام “کلایو” از دست می‌دهد و شخصی به نام “خدابخش” او را نجات می‌دهد، بعد از یازده سال خدابخش و زفیرا با تیم خود انگلیسی‌ها را غارت می‌کنند و به مردم هند کمک می‌کنند.فیلمی جذاب و دیدنی با صحنه های اکشن زیاد و ماجراجویی های سرگرم کننده که از تماشای آن لذت خواهید برد.


10. حکایت ارث‌سی – 2006 – Tales from Earthsea

ژانر: ماجراجویی، فانتزی

کارگردان: گورو میازاکی (Gorō Miyazaki)

صداپیشگان: بونتا سوگاوارا، یوکو تاناکا، ایچی اوکودا

تریلر انیمه

داستان این انیمه درباره شاهزاده‌ی جوانی به نام آرن است که به طور ناگهانی پدرش را می‌کشد و با دزدین شمشیر گرانبهای او از قصر و شهر محل زندگی‌اش فرار می‌کند. پس از این اتفاق آرن آواره بیابان‌ها شده و مورد حمله گرگ‌ها قرار می‌گیرد تا اینکه جادوگری به نام شاهین او را نجات می‌دهد و همراه خود به سفر می‌برد. آن‌ها پس از گذشتن از شهر هرت که در آن برده‌فروشی مرسوم است، در منزل زنی که از دوستان شاهین است، پناه می‌گیرند. از سوی دیگر، جادوگر خبیثی به نام تارتن که سابقه دشمنی با شاهین را دارد در صدد است راز زندگی ابدی را پیدا کرده و انتقام خود را از او بگیرد. به همین دلیل زن و آرن را به گروگان گرفته و شاهین را با این ترفند به دام می‌اندازد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. علی بندانی

    خرداد 15, 1399

    باسلام و تشکر بابت زحمتی که واسه لیست کشیدین، ولی این فیلم ها خیلی فیلم های خوبی نیستن البته نظر شخصی بنده هست

    پاسخ

  2. فومنی

    خرداد 14, 1399

    سرکار خانم اکیما از زحمات شما سپاسگزارم. نمی دانم شاید این نظر شخصی من باشه ولی احساس می کنم اوایل در همین بخش فیلمهای بهتری معرفی می کردیداماهفته های اخیر فیلمهایی که معرفی میشه خیلی دم دستی ومعمولی هستند وچنگی به دل نمی زنند. بهرحال خداقوت وخسته نباشید.

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به فومنی

      خرداد 14, 1399

      سلام جناب فومنی،
      خیلی ممنونم از فیدبکتون به لیست‌های آخر هفته. حتما تلاش میکنیم تا کیفیت این مقاله‌هارو افزایش بدیم. 🙂🙏🏻

      پاسخ