معرفی فیلم “آگوست: اوسیج کانتی” (August: Osage County)؛ درامی خانوادگی و تنش‌زا

فیلم‌هایی که به خوبی و خوشی تمام می‌شوند، به ما برای ادامه زندگی انرژی می‌دهند و فیلم‌های پر غم و غصه ما را با حقایق ناخوشایند و سخت زندگی روبرو می‌کنند. در فیلم “آگوست: اوسیج کانتی”، “مریل استریپ” یکی از اجراهای بی‌نطیرش را به اجرا می‌گذارد تا در قالب مادری بی‌رحم و تلخ زبان، نفرت و غم توامان بیننده را برانگیزد. در کنار “مریل استریپ”، “جولیا رابرتز” و اعضای دیگر تیم بازیگری، از جمله “بندیکت کامبربچ”، در هماهنگی کامل، تراژدی خانوادگی‌ای را برای ما بازگو می‌کنند که ناراحت و بهت‌زده‌مان می‌کند و ما را از حاشیه امن و راحت احساسات و پیش داوری‌های‌مان بیرون می‌کشد. در این مقاله به معرفی فیلم زیبای “آگوست: اوسیج کانتی” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “آگوست: اوسیج کانتی” (August: Osage County)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: “جان ولز” (John Wells)
  • بازیگران: “مریل استریپ”، “جولیا رابرتز”، “مارگو مارتیندال”، “بندیکت کامبربچ”
  • سال تولید: 2013
  • جوایز: نامزد دو اسکار در رشته بهترین بازیگر نقش اول و مکمل زن
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 66/100

تریلر فیلم

فیلم “آگوست: اوسیج کانتی” به معنای واقعی یک فیلم متفاوت در ژانر خانوادگی می‌باشد که تماشای آن می‌تواند دیدگاه مخاطب به بسیاری از مسائل جزئی و کلی زندگی را تغییر دهد. هسته اصلی و تمرکز عمده‌ی این فیلم بر روی شخصیت مریل استریپ است که نقش مادر خانواده را بازی می‌کند. ایفای نقش این بازیگر دوست‌داشتنی و بزرگ در فیلم “آگوست: اوسیج کانتی”، چیزی جز حیرت‌انگیز بودن او را نشان نمی‌دهد. او در این فیلم چنان در نقش خود فرو رفته که مخاطب را محو خود کرده و احساس ترس و نفرت را حین تماشای فیلم برای همه ما قابل لمس‌تر می‌کند.

استریپ در این فیلم نقش مادری را بازی می‌کند که شخصیت و رفتارش با آنچه از مادران در فیلم‌های معمولی دیده‌ایم زمین تا آسمان تفاوت دارد. او که به بیماری سرطان دهان مبتلا شده، بعد از خودکشی همسرش بیشتر از هر زمان دیگری بداخلاق و بدرفتار است و حتی به فرزندان خودش هم رحم نمی‌کند. او با همه دعوا می‌کند و هیچکس از زخم‌زبان‌های بی‌مورد او در امان نیست. انگار که می‌خواهد زندگی از دست رفته‌ی خودش را گردن بقیه بیندازد و لذت زندگی فعلی را هم از همه بگیرد.

در طرف دیگر داستان نیز سه دختر جوان این زن هر کدام به نوعی با زندگی خود و مشکلاتشان دست و پنجه نرم می‌کنند و همگی از همنشینی با مادرشان گریزان و کلافه‌اند. مرگ پدر خانواده باعث می‌شود که آنها بعد از مدت‌ها دوباره دور هم جمع شوند و این موضوع باعث برملا شدن رازهایی می‌شود که هم شخصیت‌های داستان و هم بیننده را شوکه می‌کند.

فیلم “آگوست: اوسیج کانتی” یکی از بهترین شخصیت‌پردازی‌ها را داشته و روایتش دنبال‌کننده و جذاب است. این فیلم در به تصویر کشیدن واقعیت گزنده و تلخ زندگی نهایت صداقت را با مخاطب خود به خرج می‌دهد و از هر نوع کلیشه و یا ضعف داستانی به دور است. نقطه قوت این فیلم بعد از گروه بازیگران، فیلمنامه‌ی آن است که از ابتدا تا انتهای فیلم می‌توان قدرت و تاثیر آن بر هرچه جالب‌تر شدن کل فیلم را احساس کرد. “آگوست: اوسیج کانتی” از آن دسته فیلم‌هایی است که انتظار شما از ژانر درام را بالا برده و با اثری متفاوت روبرویتان می‌کند.

تصاویری از فیلم “آگوست: اوسیج کانتی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم