معرفی انیمه سریالی “شهری که تنها من در آن گمشده‌ام” (Boku Dake ga Inai Machi)

ژانر فانتزی با با موضوع سفر در زمان یکی از پرطرفدارترین ژانرهای سینماست که همیشه جذابیت خاصی داشته و از جایگاه ویژه‌ای میان سینمادوستان برخوردار است. انیمه سریالی “شهری که تنها من در آن گمشده‌ام” یک داستان درام و دیدنی را با این موضوع پیش گرفته که به لطف کارگردانی و نویسندگی حرفه‌ای آن، می‌توان با لحظه به لحظه‌ی آن همراه شد و با شخصیت اصلی احساس نزدیکی کرد. در این مقاله به معرفی کامل این انیمه زیبا پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام ژاپنی انیمه: “شهری که تنها من در آن گمشده‌ام” ( Boku Dake ga Inai Machi)
  • نام انگلیسی انیمه: “پاک شده” (Erased)
  • ژانر: درام، فانتزی، معمایی
  • سازنده: “توموهیکو ایتو” (Tomohiko Itō)
  • صداپیشگان: “ریو سوزوکی”، “تاتسوسا فوجیوارا”، “یوریکو ایشیدا”
  • سال تولید: 2016
  • تعداد فصل‌های منتشر شده: یک فصل
  • تعداد قسمت‌های فصل اول: 12 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 22 دقیقه
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.5/10

در سراسر زندگی همیشه لحظاتی هست که احساس می‌کنیم اگر توانایی سفر در زمان و یا قدرت پیش‌بینی آینده را داشتیم، می‌توانستیم با خیال راحت از عزیزانمان در مقابل حوادث ناگوار محافظت کنیم. داستان انیمه “شهری که تنها من در آن گمشده‌ام” هم درمورد پسری است که از چنین نیرویی برخوردار بوده و در طول این سریال با چالش‌های مختلفی برای نجات دادن دوستانش در گذشته و آینده روبرو می‌شود.

“شهری که تنها من در آن گمشده‌ام” روایت‌گر زندگی پسری به ساتورو فوجینوما ۲۹ ساله است که همانند سایر شهروندان شهر، زندگی ساده‌ای دارد و به عنوان یک پیک در فست فود مشغول کار است. اما ساتورو یک تفاوت اساسی با سایر مردم دارد و آن هم این است که از قدرتی برخوردار است که می‌تواند چند دقیقه قبل از رخ دادن هر اتفاقی، آن‌ را پیش‌بینی کند. در واقع قابلیت تکرار زمان ساتورو به نحوی است که اگر اتفاق ناگواری رخ دهد، وی را به چند دقیقه قبل از آن باز می‌گرداند.

در همان قسمت ابتدایی شاهد استفاده‌ی ساتورو از این ویژگی‌اش برای نجات جان یک کودک که در حال عبور از خیابان است هستیم اما از قسمت دوم به بعد، داستان هم پارد فاز جدیدی می‌شود که این بار ساتورو با اتفاق تلخی که برای مادرش می‌افتد، به جای برگشتن به چند دقیقه قبل، به 18 سال پیش و زمانی که همکلاسی‌اش دزدیده شده بود برمی‌گردد. حالا ساتورو باید از یک آدم‌ربایی و قتل وحشتناک با روشی کاراگاهی جلوگیری کند تا بتواند آینده را نیز تغییر دهد.

قسمت عمده‌ی انیمه “شهری که تنها من در آن گمشده‌ام” در زمان 11 سالگی ساتورو و تلاش‌های او برای حل کردن معمای آدم‌ربایی می‌گذرد. این قسمت از ذاستان جدای از جذابیت جنایی-معمایی‌اش به شکلی دوست‌داشتنی و درگیرکننده، دنیای صاف و ساده‌ی بچه‌ها را نیز به تصویر کشیده است که لذت دنبال کردن داستان سریال را دوچندان می کند.

اما “شهری که تنها من در آن گمشده‌ام” یکی از بهترین پایان‌بندی‌ها را به خود اختصاص داده است؛ دو اپیزود پایانی این انیمه به بهترین نحو داستان را به نتیجه ‌می‌رساند و قدرت داستان‌گویی و شخصیت‌پردازی‌اش را برای آخرین بار به مخاطب ثابت می‌کند. اگر به دنبال تماشای انیمه‌ای سرگرم‌کننده با روایتی جالب و پایانی هوشمندانه هستید، “شهری که تنها من در آن گمشده‌ام” را به هیچ وجه از دست ندهید.

تصاویری از انیمه سریالی “شهری که تنها من در آن گمشده‌ام”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. Arsalan

    خرداد 17, 1399

    در بخش انیمه بیشتر قعالیت کنید

    پاسخ

  2. محمد

    خرداد 16, 1399

    چقدر فضاش شبیه انیمه erased . اونم قشنگه ببینید

    پاسخ

  3. hamed

    خرداد 10, 1399

    یه سریال فوق العاده جذاب تو ژانر جنایی. به کسایی که انیمه دوست دارند واقعا پیشنهاد میکنم خیلی قشنگه

    پاسخ