6 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “کبیر” (The Great) که باید تماشا کنید

یک درام کمدی کنایی درباره “کاترین کبیر” که نسخه تخیلی از به سلطنت رسیدن کاترین، ملکه‌ای با طولانی‌ترین سلطنت در تاریخ روسیه است. این سریال نوشته “تونی مک نامارا” (Tony McNamara) و بازی “ال فانینگ” (Elle Fanning) در نقش کاترین و “نیکلاس هالت” (Nicholas Hoult) در نقش پیتر سوم روسیه، قرن 18 روسیه را نشان داده و بدون اینکه بیش از حد آزاردهنده باشد لذتبخش است.

اگر این سریال ده قسمتی از هولو را تماشا کرده‌اید و به دنبال سریال‌های مشابه هستید، در اینجا این سریال‌ها را در اختیارتان می‌گذاریم. در اینجا فهرستی از شش سریال جذاب که پس از سریال “کبیر” می‌توانید آن را تماشا کنید در اختیارتان می‌گذاریم. با پروشات همراه باشید.


6. دیکینسن – Dickinson – 2019

اولین سریالی که در حین آماده کردن لیست به ذهنمان رسید همین سریال بود، زیرا نه تنها یک درام کمدی تاریخی است، بلکه لحن مدرن و کنایی داشته و به همین دلیل به “کبیر” تعلق دارد. این سریال با حضور “هیلی استاینفلد” (Hailee Steinfeld) به ماجرای امیلی دیکینسن می‌پردازد که محدودیت‌های اجتماعی و جنسیتی قرن 19 را کنار می زند. داستانی جدید از نویسنده‌ای که به خاطر گرایشات هنری خود در هیچ قالبی جای نمی‌گیرد. اگر این سریال را تماشا نکرده‌اید، هرچه زودتر این کار را انجام دهید.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر با موضوع رابطه دوستی بین پلیس‌ها که باید تماشا کنید


5. ملکه سفید – The White Queen – 2013

سریالی از بی بی سی، یک مینی سریال تاریخی بریتانیایی براساس سری رمان‌های The Cousins’ War نوشته “فیلیپا گریگوری” (Philippa Gregory). هنگامی که ادوارد چهارم جوان، وارث خاندان یورک، عاشق الیزابت وودویل می‌شود، لرد وارویک جاه طلب تصمیم می‌گیرد ادوارد را برانداخته و خودش سلطنت را برعهده بگیرد. بنابراین تقلای دراماتیک این دو بر سر قدرت و تاج و تخت آغاز می‌شود. گرچه این مینی سریال تک فصلی است، اما سیکوئل دیگری به نام “پرنسس سفید” (The White Princess) هم دارد که توسط “پرنسس اسپانیایی” (The Spanish Princess) ادامه پیدا می‌کند.


4. ویکتوریا – Victoria – 2016

سریالی ساخته و نوشته “دیزی گودوین” (Daisy Goodwin) درباره سلطنت ملکه ویکتوریا به عنوان جوان‌ترین ملکه بریتانیا که تمام جنبه‌های سلطنت او از تلاشش برای رسیدن به تاج و تخت آنهم در سن 18 سالگی و با وجود تلاش‌های سیاسی و خانوادگی را نشان می‌دهد. ویکتوریا عاشق پرنس آلبرت است و می‌خواهد با او تشکیل خانواده دهد، اما به زودی متوجه می‌شود باید میان وظایفش به کشور و همسر و فرزندان تعادل ایجاد کند. این سریال سه فصبی در آمازون پرایم ویدیو موجود است.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی شبیه تاج (The Crown)


3. تاج – The Crown – 2016

سریال اورجینال نتفلیکس درباره زندگی و سلطنت ملکه الیزابت دوم که توسط “پیتر مورگان” (Peter Morgan) نوشته و ساخته شده، از نمایشنامه “تماشاگر” (The Audience) الهام گرفته است. هر فصل سریال دوره متفاوتی از زندگی الیزابت را نشان می‌دهد. سریال به سال‌های اولیه سلطنت ملکه که در سن 25 سالگی به این مقام رسید پرداخته، و سپس رقابت‌ها و مشکلات شخصی دهه‌های بعد را نشان می‌دهد. فصل یک از سال 1947 تا 1955 ادامه داشته و ازدواج او با فیلیپ، دوک ادینبرگ را نمایش می‌دهد. فصل 2 و 3 نیز از سال 1955 تا 1963 و 1964 تا 1977، دوران نخست وزیری “وینستون چرچیل” (Winston Churchill) و دوره “هارولد ویلسون” (Harold Wilson) را نشان می‌دهد. از آنجاییکه دو فصل دیگر سریال در راه است باید منتظر فصل‌های بهتری باشیم.


2. حکومت – Reign – 2013-2017

یک سریال آمریکایی تاریخی رمانتیک درباره چالش‌های اولیه ماری ملکه اسکاتلند. ماری پانزده ساله سالکن فرانسه که از شش سالگی نامزد پرنس فرانسیس شده در یک صومعه می‌ماند تا آماده ازدواج شود. سپس مجموعه‌ای از بازی‌های قدرت، عاشقانه‌ها و مرگ‌ها رخ می‌دهد. یک سریال هیجان انگیز و خیره کننده در چهار فصل از آغاز تا پایان دیدنی است.

همچنین بخوانید: 8 سریال جذاب و دیدنی شبیه آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) که باید تماشا کنید


1. کاترین کبیر – Catherine the Great – 2019

یک مینی سریال شبیه “کبیر” درباره سلطنت امپراتریس روسیه که به جای پرداختن به سال‌ها اولیه، دو سال پس از به قدرت رسیدنش را نشان می‌دهد. این سریال چهار قسمتی بیشتر به سال‌های پایانی و رابطه او با “گریگوری پوتمکین” (Grigory Potemkin)، رسوایی‌ها و مشکلات، و جنبه‌های مختلف سلطنت او در سال 1796 می‌پردازد. به همین دلیل اگر “کبیر” را دوست داشتید و می‌خواهید درباره زندگی این ملکه بیشتر بدانید این سریال را تماشا کنید.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم