آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 73)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. جری مگوایر – 1996 – Jerry Maguire

ژانر: درام، عاشقانه، ورزشی

کارگردان: کامرون کرو (Cameron Crowe)

بازیگران: تام کروز، رنه زلوگر، هایدن والش

تریلر فیلم

فیلم “جری مگوایر” یکی از فیلم‌های حال خوب کن و مناسب کسانی است که عقیده دارند از شغلی که از آن متنفرند دست بکشند و به دنبال رویای خود بروند. این داستان کمدی-رمانتیک درباره داشتن فرصت دوباره است که به معنای واقعی کلمه عالی است. این فیلم سرشار از لحظات شگفت‌انگیز، خنده‌دار و رمانتیک است که می‌تواند انتخاب خوبی برای تماشا در آخر هفته باشد.


2. حصار ها – ۲۰۱۶ – Fences

ژانر: درام

کارگردان: دنزل واشینگتن (Denzel Washington)

بازیگران: دنزل واشینگتن، وایولا دیویس، استیون اندرسون

تریلر فیلم

بدون شک فیلمی که به کارگردانی و نقش آفرینی “دنزل واشینگتن” ساخته شده است ارزش تماشا کردن دارد. دیالوگ‌های این فیلم بسیار عمیق و تاثیر گذارند و هر کدام، درونیات شخصیت‌های داستان را به خوبی به مخاطب نشان می‌دهند. در این فیلم با داستان زندگی خانواده‌ای همراه می‌شویم که هر روز با اتفاق جدیدی در زندگی‌شان مواجه می‌شوند که هر کدام به نحوی تاثیری عمیق بر روند زندگی و آینده آنها می‌گذارد. “وایولا دیویس” برای بازی دیدنی خود در فیلم “حصارها” جایزه  اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به دست آورد.


3. الماس خونین – 2006 – Blood Diamond

ژانر: اکشن، جنگی، مهیج

کارگردان: ادوارد زوئیک (Edward Zwick)

بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، جنیفر کانلی، جایمن هانسو

تریلر فیلم

یک تریلر جنگی در آفریقا که در آن دیکاپریو نقش یک قاچاقچی را ایفا می‌کند. آرچر که برای بقا انگیزه بالایی دارد، در تجارت الماس به یک شخصیت کلیدی تبدیل شده است. در سیرالئون مشکلات سیاسی دامن‌گیر شده و زندگی آچر هم پر از آشوب است، اما با ملاقات سالامون و مدی، می‌تواند جنگ اطراف خود را فرو بنشاند و به این ترتیب زندگی‌اش دچار تغییر می‌شود. لئو برای این فیلم نامزد جایزه بهترین بازیگر شد، اما مطمئنا استحقاق او بیش از این است. صحنه‌های پایانی این فیلم اشکتان را در می‌آورد، بنابراین حتما این فیلم را تماشا کنید.


4. بابادوک – The Babadook – ۲۰۱۴

ژانر: ترسناک، هیجانی

کارگردان: جنیفر کنت (Jennifer Kent)

بازیگران: اسی دیویس، نوحا ویسمن، هیلی مکلهینی

تریلر فیلم

نقش‌آفرینی “اسی دیویس” در نقش “املیا” در فیلم “بابادوک” یکی از ترسناک‌ترین نقش‌آفرینی‌هایی است که بر اساس غم و غصه و تاثیرات طولانی مدت افسردگی پرداخته شده است. شخصیت‌ها و حتی هیولای فیلم به قدری واقعی ساخته شده‌اند که همدردی تماشاگر را برمی‌انگیزند و فیلم را ترسناک‌تر هم می‌کنند. این فیلم اولین فیلم ساخته‌‌ی “جنیفر کنت” است و داستان “املیا” (با بازی اسی دویس) را روایت می‌کند که مادری مجرد است و پس از مرگ خشن شوهرش به‌سختی مشغول بزرگ کردن پسرش می‌باشد و در عین حال، در حال سقوط به قعر افسردگی است و برای نجات خودش دست و پا می‌زند.


5. یک روز بارانی در نیویورک – 2019 – A Rainy Day in New York

ژانر: کمدی، عاشقانه

کارگردان: وودی آلن (Woody Allen)

بازیگران: تیموتی شالامی، ال فانینگ، سلنا گومز، جود لا

یک روز بارانی در نیویورک آخرین اثر آلن است که مثل دیگر آثارش یک داستان عاشقانه پرتلاطم را به تصویر کشیده است. گرچه این فیلم با حواشی زیادی همراه بود، اما باز هم مورد توجه منتقدین قرار گرفت. داستان این فیلم درباره زوج جوانی است که برای گذراندن تعطیلاتشان به شهر نیویورک می‌آیند اما با حوادثی روبرو می‌شوند که رابطه و زندگی‌شان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.


6. زندانیان – 2013 – Prisoners

ژانر: درام، جنایی، معمایی

کارگردان: دنیس ویلنیو (Denis Villeneuve)

بازیگران: هیو جکمن، جیک جیلنهال، وایولا دیویس

تریلر فیلم

 همه چیز از ربوده شدن دو دختر جوان که در نزدیکی خانه‌شان دزدیده شدند، شروع می‌شود. کارآگاه “لوکی” تحقیقات خود را آغاز می‌کند که او را به مردی به نام “الکس جونز” می‌رساند. به دلیل نبود مدرک کافی و استدلال علیه جونز، لوکی او را آزاد می‌کند. “کلر دور” پدر یکی از دختران، از این موضوع خشمگین شده و تصمیم می‌گیرد که اگر پلیس قرار نیست کاری کند، خودش دست به کار شود. فیلم با ایجاد این معما داستانی به ما تحویل می‌دهد که با جلو رفتن داستان شخصیت‌ها در موقعیتی پیچیده در جایگاه اخلاق گرفتار می‌شوند.


7. جولی و جولیا – 2009 – Julie & Julia

ژانر: درام،‌ بیوگرافی

کارگردان: نورا افرون (Nora Ephron)

بازیگران: مریل استریپ، ایمی آدامز، استنلی توچی، کریس مسینا

تریلر فیلم

این فیلم داستان دو زن علاقه‌مند به آشپزی را در دو زمان متفاوت روایت می‌کند. جولیا که در دهه چهل میلادی زندگی می‌کند و موفق به تالیف کتاب آشپزی می‌شود و جولی که در سال 2002 با استفاده از همین کتاب مسیر زندگی‌اش را تغییر می‌دهد.

فیلم “جولی و جولیا” به خوبی از ژانر کمدی در روایت قصه‌اش استفاده کره و مخاطب را با دو زندگی بسیار متفاوت همراه می‌کند تا نمای متفاوتی از رسیدن به موفقیت و انتخاب مسیر درست زندگی را نشانمان دهد.


8. پسر گرگ‌نما – ۲۰۱۲ – A Werewolf Boy

ژانر: فانتزی، رمانتیک

کارگردان: جو سونگ-هی (Jo Sung-hee)

بازیگران: سونگ جونگ-کی، پارک بو-یونگ

تریلر فیلم

“پسر گرگ نما” یکی از بهترین فیلم ها در ژانر رمانتیک و فانتزی است که داستان عشقی طولانی مدت و بی قید شرطی را برایمان روایت می کند و باعث برانگیخته شدن احساسات مختلفی در مخاطب خود می شود. این فیلم دارای امتیاز ۷,۸ در سایت IMDB می باشد.


9. قلب سخت – ۲۰۱۶ – Ae Dil Hai Mushkil

ژانر: درام، عاشقانه، موزیکال

کارگردان: کاران جوهر (Karan Johar)

بازیگران: رانبیر کاپور، آیشواریا رای، آنوشکا شارما

تریلر فیلم

“آیان” (رانبیر کاپور) که آرزوی خواننده شدن دارد عاشق “الیزه” (آنوشکا شارما) می شود اما الیزه تنها او را برای دوستی می خواهد و همین باعث پنهان کردن عشق آیان می شود. زمانی که الیزه تصمیم به ازدواج با “فرح علی” می گیرد آیان در مراسم عروسی او عشقش را با آهنگی زیبا اعتراف می کند و الیزه که حاضر به دوست داشتن آیان نیست را ترک می کند. او در فرودگاه با “صبا” (آیشواریا رای) آشنا شده و با او وارد رابطه می شود. آیان با کمک شعرهای صبا رویای خواننده شدنش را پرورش می دهد و باری دیگر توسط الیزه و صبا ضربه روحی می خورد و این بار آهنگ زیبای Ae dill hai mushkil را می خواند و با آن هنرمندی جهانی می شود. دوباره با الیزه دیدار می کند اما الیزه دچار بیماری سرطان شده و این بار هم عشق آیان را قبول نمی کند. اما این بار با وجود احساس الیزه، آیان مسیر عشق خود را می رود و او را عاشقانه همراهی می کند.


10. کوبو و دو تار – 2016 – Kubo And The Two Strings

ژانر: درام،‌ماجراجویی

کارگردان: تراویس نایت (Travis Knight)

صداپیشگان: متیو مک‌کانهی،‌ شارلیز ترون، رونی مارا، آرت پارکینسون

تریلر فیلم

داستان این انیمیشن در مورد پسرکی به نام کوبو است و در ژاپن باستان روایت می‌شود. او در دهکده‌ای از مادرش مراقبت می‌کند تا اینکه یک شبح از گذشته با احیا کردن انتقامی بسیار قدیمی زندگی وی را زیر و رو می‌کند. این باعث می‌شود که انواع و اقسام اتفاقات برای او رخ دهد و خدایان و هیولاها به تعقیبش بیایند. برای آنکه کوبو زنده بماند، باید زرهی جادویی را بیابد که زمانی پدر مرحومش، یک سامورایی افسانه‌ای، آن را می‌پوشیده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم