6 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “مردم عادی” (Normal People) که باید تماشا کنید

“مردم عادی” یک سریال تلویزیونی اورجینال از هولو است که براساس رمانی به همین نام نوشته “سالی رونی” (Sally Rooney) به کارگردانی “لنی آبراهامسون” (Lenny Abrahamson) و “هتی مکدانولد” (Hettie Macdonal) ساخته شده است. این سریال درام به زندگی و روابط ماریان و کانل از راهنمایی تا سال‌های دانشگاه می‌پردازد.

در شهر کوچکی در غرب ایرلند، کانل یک دانش آموز خوب و ورزشکار است، درحالی که ماریان هم دختری ساکت و درونگراست که استبداد را زیرسوال می‌برد. این سریال تعادل میان این دو را نشان می‌دهد، آن هم از زمانی که کانل برای برداشتن مادرش به خانه ماریان می‌رود و بین آن دو رابطه‌ای شکل می‌گیرد. شاید سریال یک عاشقانه نوجوانی به نظر برسد، اما رفته رفته عمیق‌تر و غنی‌تر می‌شود.

اگر طرفدار درام و داستانهای عاشقانه هستید، در اینجا می‌خواهیم شش سریال مشابه “مردم عادی” را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


6. 90210 – 2008-2013

سریالی از “راب توماس” (Rob Thomas)، “گیب زاکس” (Gabe Sachs) و “جف جودا” (Jeff Judah) که چهارمین سری درام نوجوانانه “بورلی هیلز، 90210” (Beverly Hills, 90210) ساخته “دارن استار” (Darren Star) است. سریال درباره خانواده ویلسون و زندگی جدیدشان در بورلی هیلز کالیفرنیا است که مانند سری‌های پیشین زندگی گروهی از دانش آموزان ثروتمند در دبیرستان غرب بورلی هیلز را نشان می‌دهد. این سریال هم مانند “مردم عادی” همان شخصیت‌ها پس از فارغ التحصیلی و زندگی آنها در دنیای بزرگسالان را نشان می‌دهد. درحالی که برخی از آنها به کالج می‌روند، بقیه در نیمه راه زندگی مانده‌اند.

همچنین بخوانید: 5 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال آپلود (Upload) که باید تماشا کنید


5. پسری که جهان را دید – Boy Meets World – 1993-2000

سریالی که هشت فصل طول کشید یکی از محبوب‌ترین سیتکمدی های تاریخ است که بر حوادث روزمره و دوستی‌های کوری متیوز، زندگی‌اش در مدرسه و سال‌های کالج تمرکز می‌کند. این سریال نه تنها جالب و سرگرم کننده بوده بلکه درس‌های زندگی را می‌آموزد. فرقی نمی‌کند چند سالتان است، همیشه می‌توانید این سریال را تماشا کنید و مطمئناً به سراغ قسمت بعدی آن می‌آیید.


4. اسکینز – Skins – 2007-2013

یک سریال تلویزیونی درباره زندگی گروهی از دوست‌های نوجوان در بریستول، جنوب غرب انگلستان که به موضوعات بحث برانگیزی مانند جنسیت و هویت می‌پردازد. برخی از این مضامین عبارتند از خانواده‌های از هم پاشیده، بیماری روانی، آزار و اذیت، اختلال اوتیسم، مرگ و زورگیری. در هر دو فصل شخصیت‌های جدید و روابط عاشقانه جدید معرفی شده و به همین دلیل یک درام نوجوانانه دیدنی است.

همچنین بخوانید: 8 سریال جذاب و دیدنی شبیه آخرین پادشاهی (The Last Kingdom) که باید تماشا کنید


3. جین باکره – Jane the Virgin – 2014-2019

سریالی از “جنی اسنایدر ارمن” (Jennie Snyder Urman)، با اقتباس از سریال تلویزیونی ونزوئلایایی به همین نام که توسط “پرلا فاریاس” (Perla Farías) خلق شد. داستان درباره زندگی جین ویلانوا، باکره 23 ساله لاتین است که پس از بارداری از طریق لقاح مصنوعی زندگی‌اش بهم می‌ریزد. یک سریال دیدنی با مضامینی مانند عشق، خودباوری، سازگاری و انتخاب میان اهداف شخصی و انگیزه‌های حرفه‌ای.


2. عشق تصادفی – Accidentally in Love – 2018

سریالی از نتفلیکس، که یک سریال چینی درباره چن گینگ گینگ و سی تو فنگ است. سی تو فنگ یک خواننده محبوب است که تصمیم می‌گیرد به مدرسه برگردد و به مرکز توجه تبدیل می‌شود. در آنجا با چن گینگ گینگ آشنا می‌شود که زندگی دوگانه‌ای دارد. او که از خانواده ثروتمندش دوری می‌کند، به رازهای تاریک آنها پی برده و زندگی ساده دانش آموزی را انتخاب می‌کند. سریال به رابطه میان آن دو می‌پردازد که از بحث‌های بچگانه به دوستی عمیق تبدیل می‌شود.

همچنین بخوانید: 30 فیلم برتر کره‌ای تاریخ سینما که باید تماشا کنید


1. وان تری هیل – One Tree Hill – 2003-2012

داستانی در شهر تخیلی ‌تری هیل در شمال کالیفرنیا، درباره گروهی از دوستان که دوران دبیرستان و سپس بزرگسالی را طی می‌کنند. این سریال نه فصلی دوستی و روابط واقعی را نشان می‌دهد. این سریال با پنج شخصیت اصلی، داستان‌های پس زمینه گره خورده و شخصیت‌های سه بعدی، بیننده را مجذوب نگه می‌دارد. اگر تابحال آن را تماشا نکرده‌اید اکنون وقت آن رسیده است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم