معرفی سریال کره‌ای “بی‌خانمان” (Vagabond)؛ داستانی دردناک از بازی‌های سیاسی

یکی از سریال‌های محصول شبکه نتفلیکس در سال 2019، سریال جنایی و اکشن “بی‌خانمان” بود که مورد توجه ویژه‌ی دوستداران این ژانر قرار گرفت. “بی‌خانمان” داستانی دردناک و در عین حال مهیجی دارد که با تماشای آن از بازی‌های سیاست و کارهای کثیفی که انسان‌ها برای رسیدن به قدرت و ثروت بیشتر انجام می‌دهند آگاه می‌شویم. شاید تماشای چنین سریالی برای برخی چندان جذاب نیاشد، اما با دیدن قسمت اول سریال “بی‌خانمان” وارد داستانی قابل لمس و دیدنی می‌شوید که شما را تا پایان دنبال خود می‌کشاند. ما در این مقاله به معرفی کامل سریال کره‌ای “بی‌خانمان” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “بی‌خانمان” (Vagabond)
  • ژانر: درام، جنایی، اکشن
  • سازنده: یو این-سیک” (Yoo Insik)
  • بازیگران: “لی سونگ-گی”، “بائه سوزی”، “شین سونگ-روک”
  • سال تولید و پخش: 2019
  • تعداد فصل‌های منتشر شده: یک فصل
  • تعداد قسمت‌های فصل اول: 16 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60 دقیقه
  • شبکه سازنده: نتفلیکس
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.3/10

تریلر سریال

سریال “بی‌خانمان” را می‌توان یکی از متفاوت‌ترین سریال‌های کره‌ای دانست که با هزینه زیادی ساخته شده و نمای متفاوتی از کشور کره‌جنوبی را به تصویر کشیده است. در این سریال، ما شاهد چندیدن داستان گوناگون هستیم که هرکدام از دل داستان اصلی بیرون کشده می‌شوند و در نهایت با مهارت تمام به یکدیگر متصل شده‌اند.

داستان سریال “بی‌خانمان” درباره یک بدلکار موفق به نام چا دال گئون (با بازی لی سونگ-گی) است که با برادرزاده‌ نوجوانش، هوون زندگی می‌کند. هوون عضو تیم تکواندو نوجوانان است و باید برای شرکت در مسابقه‌ای به مراکش سفر کند، اما ماجرا دقیقاً از جایی آغاز می‌شود که هواپیما او در میانه راه سقوط می‌کند. پس از این حادثه دلخراش، چا دال گئون به همراه خانواده سایر قربانیان به مراکش سفر می‌کند و در آنجا متوجه اوضاع غیرعادی و احتمال عمدی بودن سقوط هواپیما می‌شود.

در ادامه با گو هی ری (با بازی بائه سوزی) آشنا می‌شویم که کارمند سفارت کره‌جنوبی در مراکش است و یکی از مسئولان رسیدگی به وضعیت قربانیان حادثه سقوط هواپیما هم می‌باشد. اما هم ما و هم چا دال گئون خیلی زود می‌فهمیم که در واقع او مأمور یکی از سرویس‌های اطلاعاتی کره است. چا دال گئون به دنبال کشف حقیقت می‌رود و در خلال تحقیقات او نکات بیش‌تری از اسرار گو هی ری برایمان روشن می‌شود.

“بی‌خانمان” داستانی است که به‌خوبی توانسته فضایی معمایی و شوکه‌کننده را ایجاد کند و روایت آن بسیار سرگرم‌کننده است. این سریال سرشار از لحظات نفس‌گیر و اکشن است که در هر قسمت راز جدیدی را برملا می‌کند و مجموعه‌ای از گره‌های حل‌نشدنی را برای مخاطبش به نمایش می‌گذارد.

اگر قصد دیدن سریال “بی‌خانمان” را دارید، خود را برای تماشای یک درام هیجانی و جنایی که از نظر احساسی سخت درگیرتان می‌کند و در نهایت شما را با بازی‌های سیاسی شوکه می کند آماده کنید. “بی‌خانمان” یکی از بهترین آثار ساخته شده در ژانر خودش است که بهتر است آن را تماشا کنید!

تصاویری از سریال “بی‌خانمان”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (12)

بستن فرم

  1. کیا

    خرداد 5, 1399

    بد نبود
    بیشتر فیلمایی که معرفی کرده بود خوب بودن

    پاسخ

  2. HITTEN

    خرداد 5, 1399

    سلام دوستان
    حدود ۱۰ سال پیش یه فیلم دیدم که از تلویزیون پخش میشد و -13 سال هم زده بود
    تا اونجایی که یادم میاد یه آزمایشگاه تو کوهستان برفی بود که یه ویروس پخش شده بود و همه به زامبی تبدیل شده بودن
    و یه گروه سرباز برای نجات چندنفر میرن اونجا
    احتمالا این فیلم تو ۲ قسمت پخش شد
    لطفا اگه کسی اسم این فیلم رو میدونه
    بهم بگه.
    خیلی ممنون‌

    پاسخ

  3. عبآس

    خرداد 5, 1399

    باورم نمیشه این همه پیگیرِ فیلمای کره‌ای داریم! دقیقا توجهتون به چیا جلب میشه؟؟!! نمیدونم عصرِ آزادیِ سلیقه‌س یا به تاراج بردنِ سلیقه‌ها…

    پاسخ

    • ملکه سئوندوک در پاسخ به عبآس

      خرداد 5, 1399

      اولا که که هر کس سلیقه ای داره و هیچ کس از جمله شما حق توهین نداره.در ثانی شما حتما فکر می کنید که ما ایرانی ها خیلی احمق ایم که سریال های کره ای نگاه می کنیم درحالیکه همین الان اروپا و آمریکا بیش از ما به سریال های کره ای علاقه دارند.می تونید خودتون تحقیق کنید که در حال حاضر 45 درصد بینندگان سریال های کره ای سفید پوستان آمریکایی و اروپایی هستند و آسیایی ها فقط 15 درصد این بینندگان اند.کره الان حتی از هالیوود هم پیشی گرفته.می تونید با تماشای سریال پادشاهی ببینید که کره ای ها حتی بهتر از آمریکایی ها داستان زومبی محور رو ارائه می دن.تاراج سلیقه ای در کار نیست.سالها قبل خیابانهای ایران به خاطر سریال سلطان و شبان خالی بود چون هم تاریخی بود و هم افسانه ای و در زمان پخش جومونگ هم خیابانها مجددا خالی شد چون این سریال هم تاریخی و افسانه ای بود با این تفاوت که واقعی هم بود.حالا چون شما تعصب دارید دلیل نمیشه که ما ایرانی ها روی سلایقمون پا بذاریم.سریال های کره ای زیبا تر از اون چیزیه که فکرش رو بکنید.فقط باید تعصب نداشته باشیم و ژانر مورد علاقمون رو دنبال کنیم.مثلا من هر ژانری رو دوس دارم غیر از عاشقانه و سریال پادشاهی دقیقا همون چیزیه که من دوست داشتم.کره ای ها التماسمون نکردن که سریالها شون رو نگاه کنیم بلکه خودمون به این سریال ها علاقه داریم.به اندازه ی کافی تحریم هستیم حالا باید برای تماشای سریال های کره ای هم تحریم باشیم.درحالیکه دو شبکه ی آمریکایی به پخش سریال های کره ای اختصاص یافته و میلیونها بیننده داره.پس باید باورتون بشه که ایرانی ها روشن فکرن و دوس دارن مدرن باشن برای همین پیگیر سریالهای کره ای ان.مثل آمریکایی ها و اروپایی ها و….
      اونچه غیر قابل باوره اینه که چرا هنوز اشخاصی تو ایران پیدا میشن که سریال های کره ای رو دنبال نمیکنن.

      پاسخ

      • عبآس در پاسخ به ملکه سئوندوک

        خرداد 5, 1399

        انقد تند نرو خانومِ ملکه! من دو خط نوشتم شما ده خط به حرفای من چسبوندی!!! عصبانیتِ مفرطِ شما کاملا نشون میده چه کسی تعصبی برخورد میکنه…و اینکه من توهینی به هیچکسی نکردم و نخواهم کرد فقط برام جالبه فیلمای خاکستری که آدمو به فکر فرو میبرن دوتا کامنت براش نوشته نمیشه اما فیلمای غالبا بی‌محتوا و رنگی کلی تمجید و تعریف میشن! پیشنهاد میکنم فیلم دیدن‌رو با کتاب خوندن هم‌طراز بدونید همونقد حساس، نه اینکه فقط واسه سرگرمی نگاه کنید. مچکرم

        پاسخ

        • زهرا اکیما در پاسخ به عبآس

          خرداد 5, 1399

          سلام آقای عبآس،
          ببینید درسته که شما قصد توهین نداشتید اما لحن نوشتن و الفاظی که به کار بردید یه مقدار تند هست و این باعث میشه کسی که داره کامنت شما رو میخونه ناخودآگاه توهین‌آمیز برداشت کنه، مخصوصا وقتی که طرفدار سینمای کره هم باشه!
          و اینکه من خودم به عنوان کسی که یه مدت خیلی زیادی فیلم و سریال‌های کره‌ای رو بی‌ارزش می‌دونستم، باید بگم که اگر ما یه محصول بد و بی‌‌ارزش رو یه بار ببینیم، نباید اونو به آثار مشابهش هم تعمیم بدیم. مثلا الان شما ببینید سینمای کره اینقدر پیشرفت کرده که امسال یه فیلم کره‌ای از بقیه فیلم‌های آمریکایی بیشتر اسکار گرفت.
          من حرفتون رو قبول دارم که بعضی آثار سینمای کره آبکی هستن، اما این رو هم در نظر داشته باشید که لزوما همه‌ی آثار سینمای هالیوود (برای مثال) هم همیشه عالی نیستن. فیلم و سریال خوب و بد همیشه وجود داره و هر چیزی بالاخره طرفدار خودش رو هم داره.
          در پایان هم خواسته‌م از شما و بقیه دوستان اینه که فضای بحث رو دوستانه نگه دارید تا بتونیم با هم به نتایج مطلوبی برسیم. خیلی ممنون 🙂

          پاسخ

          • عبآس در پاسخ به زهرا اکیما

            خرداد 5, 1399

            من از شما خانومِ اکیما ممنونم و پوزش میخوام بابتِ سوتفاهمِ پیش آمده! نوشته‌ها لحن ندارن خودِ خواننده بهش لحن اضافه میکنه. من فقط برام تعجب آور بود، بازم از همگی معذرت میخوام

            پاسخ

        • ملکه سئوندوک در پاسخ به عبآس

          خرداد 6, 1399

          آره دو خط بود ولی غیر از توهین برداشت دیگه ای نمیشه ازش کرد.میگید که جلب چه چیزهایی میشید؟خب حتما یه چیز هایی هست که جلب اش میشیم.اینکه چه چیزی از سریالهای کره ای تونسته این همه بیننده جذب کنه دلایل زیادی داره که غیر قابل توضیحه.تا نبینید و درک نکنید نمیشه در موردش حرف زد.اینکه میگن سلیقه ی آدم پایین و بالا میره به نظرم حرف مسخره ای بیش نیست.نمونه هم گفتم که سریال سلطان و شبان دهه ی شصت و جومونگ دهه ی هشتاد پخش شدن.پس سلیقه ها هیچ تفاوتی پیدا نکرده.مردم ایران هنوز هم تاریخی افسانه ای دوس دارن.
          حالا من موندم واقعا چرا بعضی ها سریال های با ارزش کره ایه رو بی محتوا تلقی میکنن درحالیکه به هیچ عنوان اینطور نیس.مثلا با اینکه خود من حالم از سریال افسانه ی خورشید و ماه و پاستا و متشکرم و … بهم میخوره.ولی هیچ وقت به عنوان یک اثر بی محتوا بهشون نگاه نکردم.داستان یک دختر بچه ی هشت ساله که ناخواسته به اچ آی وی مبتلا شده و مورد آزار بقیه مردم قرار میگیره نمیتونه چیز بی ارزشی باشه.اون هم فقط به خاطر اینکه تولید کشور کره است.چون اگه آمریکایی ها این سریال رو میساختن بهش می گفتید با ارزش ولی حالا چون کره ایه بهش بگیم بی محتوا.این یک بی انصافی بزرگه.برای همین میگم نباید تعصب داشت.چون متاسفانه فقط تو ایران اینطوریه.اگه سریالهای کره ای بی محتوان پس چرا آمریکایی ها از روی سریال پسران برتر از گل نسخه برداری کردن؟پس حتما بی محتوا نبوده که یک کارگردان هالیوودی تحت تاثیر این سریال قرار گرفته.
          همه ی آدم ها برای سلایق شون دلیل دارن.وگرنه این همه آدم که مرض ندارن پای یه سریال یا فیلم بشینن.زرق و برقی فقط یک درصد از جذابیت سریالهای کره ایه.در حال حاضر سریال های خاکستری هم کره ای ها کم ندارن.مثل همین واگابند و پادشاهی و تاریخ آرتدال و مموریست و … .همین الان خود من بابت سریال دامدوک بارها بارها تو فکر فرو رفتم و احساس کردم باید دیالوگ هاش رو با طلا نوشت و قاب کرد.پس اینطوری هام نیست که تولیدات کره ای پر عمق و زیبا نباشن.
          اتفاقا سریالهای کره ای نه تنها سرگرم کننده ان بلکه مثل یک کتاب آموزنده ان.مثلا همین سریال دامدوک که نود و دو قسمته بعد از نگاه کردن اش احساس کردم به اندازه ی یک کتابخانه علم یاد گرفتم.اما اونچه که بیشتر تحسین برانگیزه اینه که سریال های کره ای مباحث مهمتری رو در نظر دارن.مثلا سیگار نمیکشن و خالکوبی نمی کنن و به والدینشون بی احترامی نمی کنن.چیز هایی که حتی تو سریالهای ایرانی به ندرت دیده میشه.نظر شما رو نمیدونم اما به نظر من همینها خودش به اندازه ی کافی تحسین برانگیز هستن.
          من دوست ندارم با کسی تو سایت درگیر بشم ولی از بس که آدم های مغرور و حق به جانب توی سایتها پر شده که در مورد سینمای کره حرفهای بی ربط میزنن مجبور شدم که باهاشون درگیر بشم.چون تا به حال ندیدم که کسی از سینمای هالیوود بد بگه اما در عوض تعداد کسانیکه علیه سریالهای کره ای اعتراض می کنن بیش از حد زیاده که متاسفانه لحن همشون هم با توهین و تحقیر همراهه.به هر حال اگه باعث ناراحتی و تنش تو سایت شدم متاسفم.

          پاسخ

          • عبآس در پاسخ به ملکه سئوندوک

            خرداد 6, 1399

            واقعا حوصله‌ی شما قابلِ تحسینه. آرامش‌رو براتون آرزومندم🌹

            پاسخ

  4. fatemeh

    خرداد 4, 1399

    خیلی فیلم هیجانی و فوق العاده ایه

    پاسخ

  5. الناز

    خرداد 4, 1399

    چقدر این زوج جذابن
    بعد از کتاب خانوادگی گو دوباره با هم همبازی شدن و بیشتر از اون ترکوندن

    پاسخ

  6. Zohre

    خرداد 4, 1399

    سلام و ممنون برای معرفی سریال کره ای♥ واگابوند پیشرفت عالی سریالای کره ای رو نشون میده. چه تو داستان چه فیلمبرداری و چه بازیگری

    پاسخ