معرفی انیمه “حکایت ارث‌سی” (Tales from Earthsea)؛ داستانی از اعتماد، عشق و رویارویی با مرگ

دنیای انیمه‌های ژاپنی دنیایی متفاوت و منحصر به فرد است. طراحی‌های زیبا و رنگ‌هایی که در این انیمه‌ها استفاده می‌شود بسیار زیباست و مخاطب را با یک اثر هنری روبرو می‌کند. شخصیت‌ها و داستان‌های بسیاری از انیمه‌های ژاپنی آنقدر قوی و پخته شده هستند که ناگزیر تاثیر زیادی بر مخاطب خود می‌گذارند. در این  مقاله به معرفی انیمه‌ی “حکایت ارث‌سی” پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام انیمه: “حکایت ارث‌سی” (Tales from Earthsea)
  • ژانر: ماجراجویی، فانتزی
  • کارگردان: “گورو میازاکی” (Gorō Miyazaki)
  • صداپیشگان: “بونتا سوگاوارا”، “یوکو تاناکا”، “ایچی اوکودا”
  • سال تولید: 2006
  • زبان: ژاپنی
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.5/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 45/100

تریلر انیمه

 اگر از طرفداران انیمه‌های ژاپنی باشید، حتما نام برجسته‌ترین کارگردان این آثار یعنی “هایائو میازاکی” را شنیده و آثار بی‌نظیرش را تماشا کرده‌اید. انیمه “حکایت ارث‌سی” را پسر این کارگردان دوست‌داشتنی ساخته است. سبک روایت داستان و شخصیت‌پردازی “گورو میازاکی” در این انیمه بسیار شبیه به آثار پدرش است اما پختگی و کمال آثار خود میازاکی را ندارد.

در انیمه “حکایت ارث‌سی” شاهد داستانی حماسی و فانتزی هستیم که فرصت تبدیل شدن به یک اثر به یاد ماندنی را از دست داده و با وجود اینکه پتانسیل تبدیل شدن به یک داستان سراسر هیجانی را داشته است، از این مورد جا مانده و به یک اثر معمولی تبدیل شده است.

داستان این انیمه درباره شاهزاده‌ی جوانی به نام آرن است که به طور ناگهانی پدرش را می‌کشد و با دزدین شمشیر گرانبهای او از قصر و شهر محل زندگی‌اش فرار می‌کند. پس از این اتفاق آرن آواره بیابان‌ها شده و مورد حمله گرگ‌ها قرار می‌گیرد تا اینکه جادوگری به نام شاهین او را نجات می‌دهد و همراه خود به سفر می‌برد. آن‌ها پس از گذشتن از شهر هرت که در آن برده‌فروشی مرسوم است، در منزل زنی که از دوستان شاهین است، پناه می‌گیرند. از سوی دیگر، جادوگر خبیثی به نام تارتن که سابقه دشمنی با شاهین را دارد در صدد است راز زندگی ابدی را پیدا کرده و انتقام خود را از او بگیرد. به همین دلیل زن و آرن را به گروگان گرفته و شاهین را با این ترفند به دام می‌اندازد.

در این میان، آرن که اکنون معنا و هدف زندگی‌اش را گم کرده، به دنبال یافتن هویت خودش است و با کمک دختری به نام ترو که او نیز گذشته‌ای مبهم داشته،‌ تارتن را شکست دهد. در اینجا، انیمه “حکایت ارث‌سی” کمی از اصل ماجرا فاصله می‌گیرد و بعضی سوالات را بدون جواب رها می‌کند.

شخصیت‌های اصلی این انیمه تا آخرین لحظه برای مخاطب ناشناخته باقی می‌مانند و این باعث از بین رفتن حس همدردی میان بیننده و کارکترها می‌شود. اما “حکایت ارث‌سی” در نوع خودش توانسته با وجود ظاهر آرامی که دارد، روایتی عمیق و آشوب‌وار را به تصویر بکشد که در آن خشونت حرف اول را می‌زند. گرچه نمی‌توان “حکایت ارث‌سی” یک اثر کامل و یک شاهکار دانست، اما می‌توان از داستان، ‌موسیقی متن و فضاسازی آن لذت برد.

تصاویری از انیمه “حکایت ارث‌سی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن تظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم