10 فیلم جذاب و دیدنی از بازیگران “بازی تاج و تخت” (Game Of Thrones) که احتمالاً درباره آنها چیزی نشنیده‌اید

بازیگران سریال “بازی تاج و تخت” (Game Of Thrones) به اندازه‌ای عالی بوده‌اند که حتی نمی‌توان آنها را در فیلم‌های دیگر تصور کرد. اما بیشتر آنها در فیلم‌هایی عالی بازی کرده‌اند که تماشای آنها خالی از لطف نیست.

سریال “بازی تاج و تخت” یک مجموعه همه جانبه تخیلی است که باعث می‌شود طرفداران نتوانند بازیگران آن را در نقش‌های دیگری تصور کنند. این سریال شبکه اچ بی او (HBO) که بین سال‌های 2011 تا 2019 پخش شد، در هشت فصل کامل شد.

تمام تلاش‌ها و عذاب‌ها و رقابت خاندان‌ مختلف بر سر تخت آهنین مشهور سالها بینندگان را محو تماشای خود نگه داشت، کسانی که “بازی تاج و تخت” را به چیزی که حالا هست تبدیل کردند، در فیلم‌های با ژانرها، فضاها و موضوعات متنوعی نقش آفرینی کردند. در این لیست برخی از کم‌تر دیده شده ترین کارهای سینمایی که بازیگران مورد علاقه‌تان از “بازی تاج و تخت” در آنها نقش داشتند را معرفی خواهیم کرد. امیدواریم لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


10. کیت هرینگتون: عهد جوانی – Kit Harington: Testament Of Youth – 2014

کیت هرینگتون” (Kit Harington) که با نام “جان اسنو” نیز شناخته می‌شود، در این فیلم بریتانیایی که درباره جنگ جهانی اول می‌باشد در کنار “آلیسیا ویکاندر” (Alicia Vikander) به نقش آفرینی می‌پردازد. ویکاندر نقش “بریتین” (Brittain) یک دانشجوی کالج را بر عهده دارد که درس خواندن را ترک می‌کند تا پرستار جنگ شود.

هرینگتون نقش معشوقه بریتین را بر عهده دارد، یک سرباز جوان به نام “رونالد ریتون” (Roland Leighton) که در آخر جبهه جنگ غرب فرستاده می‌شود. این دو با وحشت‌های جنگ روبرو می‌شوند “عهد جوانی” به عنوان فیلمی برجسته و اضطراب انگیز مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

همچنین بخوانید: توضیح کامل نقشه سریال بازی تاج و تخت (Game of Thrones)


9. پیتر دینکلیج: مأمور ایستگاه – Peter Dinklage: The Station Agent – 2003

“مأمور ایستگاه” فیلمی مستقل و جالب است که “پیتر دینکلیج” (Peter Dinklage) جوان در آن نقش آفرینی می‌کند و درباره تنهایی و انزوا می‌باشد. دینکلیج در نقش فردی تنها به نام “فین” (Finn) ظاهر شد به دلیل کوتوله بودنش احساس ترد شدگی دارد.

فین به قطارهای ماکتی علاقه دارد و وقتی دوستش “هنری” (Henry) از دنیا می‌رود، یک ایستگاه راه آهن رها شده به فین به ارث می‌رسد. او که ابتدا از انزوای آن مکان لذت می‌برد، خیلی زود با زندگی افراد محلی درگیر می‌شود. “میشل ویلیامز” (Michelle Williams)، “پاتریشا کلارکسون” (Patricia Clarkson)، و “بابی کاناوله” (Bobby Cannavale) دیگر ستارگان این فیلم می‌باشند.


8. لینا هیدی: ابردین – Lena Headey: Aberdeen – 2000

“ابردین” یک فیلم بریتانیایی-نروژی است که “لنا هیدی” (Lena Headey)، “استلان اسکاشگورد” (Stellan Skarsgård)، و “شارلوت رمپلینگ” (Charlotte Rampling) ستارگان آن هستند. هیدی که در “بازی تاج و تخت” نقش یک انسان شرور به نام “سرسی لنیستر” (Cersei Lannister) را بر عهده داشت، در این فیلم یک وکیل به نام “کایسا” (Kaisa) است که با پدرش “توماس” (Tomas)، (اسکاشگورد) که از او دور بوده دوباره ارتباط برقرار می‌کند. او توسط “هلن” (Helen)، (رمپلینگ) مادر در حال مرگش، دوباره به زندگی کاسیا باز می‌گردد. این پدر و دختر با همدیگر یک سفر جاده‌ای پر تنش را آغاز می‌کنند تا آرزوهای هلن را برآورده کنند.


7. نیکولای کاستر: والدو: کارچاق کن‌ها – Nikolaj Coster-Waldau: Headhunters – 2011

“کارچاق کن‌ها” یک فیلم نروژی است که بر اساس رمان “یو نسبو” (Jo Nesbø) ساخته شده و “نیکولای کاستر- والدو” (Nikolaj Coster-Waldau) نقش “کلاس گریو” (Clas Greve) را دران بر عهده دارد. او یک مدیر اجرایی بازرگانی است یکه نقاشی معتبر از هنرمند اهل فنلاند “پیتر پال روبنز” (Peter Paul Rubens) را در دست دارد. مردی به نام “راجر براون” (Roger Brown)، (اکسل هنی، Aksel Hennie) می‌خواهد این نقاشی را به دست آورد.

براون در طول روز افراد مناسب کار را پیدا می‌کند و در طول شب سارق آثار هنری است، و اثر هنری جعلی که شباهت زیادی با اصل آن دارد، را با اصلی آن تعویض کرده و آن را به سرقت می‌برد. اما گریو نیز مانند “جیمی لنیستر” (Jaime Lannister) بیدی نیست که با این بادها بلرزد.


6. امیلیا کلارک: دام همینگوی – Emilia Clarke: Dom Hemingway – 2013

بازیگر بریتانیایی”امیلیا کلارک” (Emilia Clarke) نقش ملکه اژدها، “دنریس تارگارین” (Daenerys Targaryen) را اجرا کرده است. زمانی که کلارک در “بازی تاج و تخت” در حال رقابت بر سر تخت آهنین نبود، در فیلم‌های سینمایی زیادی نقش آفرینی کرد که “نابودگر: جنسیس” (Terminator Genisys) در سال 2018 و “سولو: داستانی از جنگ ستارگان” (Solo: A Star Wars Story) برجسته‌ترین آنها بوده‌اند.

یکی از کارهای کمتر شناخته شده کلارک “دام همینگوی” است، یک کمدی سیاه با بازی “جود لا” (Jude Law) به عنوان یک تبهکار که پس از 12 سال از زندان آزاد شد، می‌باشد. کلارک نقش دختر “دام” (Dom)، “اولین” (Evelyn) را بازی می‌کند.

همچنین بخوانید: 28 حقیقت جالب درباره امیلیا کلارک که نمی‌دانستید + تصاویر


5. میسی ویلیامز: سقوط کردن – Maisie Williams: The Falling – 2014

“میسی ویلیامز” (Maisie Williams) نقش “آریا استارک” (Arya Stark) چابک و انتقامجو را به طرزی فوق العاده عالی بازی می‌کند. جدای از بازی ویلیامز در “بازی تاج و تخت” نقش او به عنوان “لیدیا لمانت” (Lydia Lamont) در فیلم “سقوط کردن” قابل تحسین است. افسانه‌ای تاریک که میسی ویلیامز در آن، در کنار “فلورنس پیو” (Florence Pugh) به عنوان دو دانش آموز مدرسه‌ای خصوصی در سال 1969 بازی می‌کنند.

پس از اینکه کاراکتر فلورنس پیو به نام “آیلین لمب” (Eileen Lamb) برقرار کردن رابطه جنسی را آغاز می‌کند، از یک سری طلسم‌های بیهوش کننده رنج می‌برد. خیلی زود، لیدیا لمونت نیز به همان درد دچار می‌شود. قبل از اینکه متوجه شوند، تمام دختران مدرسه به این مشکل دچار می‌شوند.


4. گوئندولین کریستی: این فابریک – Gwendoline Christie: In Fabric – 2018

“برینی” (Brienne) از تارث (Tarth) که در “بازی تاج و تخت” شوالیه مورد علاقه همگان بود. “گوئیندولین کریستی” (Gwendoline Christie) که نقش “تارث” را برعهده داشت، قبل از آن که به تلویزیون راه یابد، کارش را از تئاتر شروع کرد.

کریستی در جدیدترین فیلم سازنده فیلم‌های ترسناک “پیتر استریکلند” (Peter Strickland) به نام “این فابریک” نقش آفرینی می‌کند. “این فابریک” که سبک وحشت فیلم‌های دهه 70 را دارد، درباره یک لباس قرمز تسخیر شده می‌باشد. “ماریان ژان-بتیست” (Marianne Jean-Baptiste) در نقش “شیلا” (Sheila) یک زن بدشانس است که لباس نام برده را خریداری می‌کند. کریستی نقش معشوقه شیلا را بر عهده دارد.


3. کریستوفر هیویو: فورس ماژور – Kristofer Hivju: Force Majeure – 2014

بازیگر نروژی “کریستوفر هیویو” (Kristofer Hivju) در “بازی تاج و تخت” به عنوان جنگجوی بزرگ “تورموند جاینتسبین” (Tormund Giantsbane) نقش آفرینی کرد. یکی از بهترین نقش‌های او در بیرون این سریال، نقش “متس” (Mats) در “فورس ماژور” است. فیلمی اسکاندیناویایی درباره مردانگی، انتظارات خانوادگی و نا امیدی می‌باشد. پتس و دوست دخترش با دوست‌هایشان “توماس” (Tomas) و “ابا” (Ebba) برای اسکی کردن در رشته کوه‌های آلپ فرانسه، همراه می‌شوند.

در یکی از صبح‌ها بهمن اجازه نمی‌دهد توماس و ابا و دو فرزندشان صبحانه‌شان را تمام کنند. ابا همراه بچه‌هایش می‌ماند، اما توماس به خاط نجات خودش آنجا را ترک می‌کند. همه بدون اینکه صدمه‌ای ببینند خارج می‌شوند، اما انتخاب توماس ادامه سفر را مختل می‌کند.


2. میشل فرلی: زن نامرئی – Michelle Fairley: The Invisible Woman – 2013

“زن نامرئی” از رابطه عاشقانه تخیلی بین “چارلز دیکنز” (Charles Dickens) و “نلی ترنان” (Nelly Ternan) برگرفته شده است، و “رالف فاینز” (Ralph Fiennes) کارگردان و بازیگر آن می‌باشد. “فلیسیتی جونز” (Felicity Jones) به عنوان ترنان نقش آفرینی می‌کند، که بازیگری ستایش شده بوده و وقتی با دیکنز ملاقات کرد حدود 30 سال با او تفاوت سنی داشت.

ممکن است همیشه “میشل فرلی” (Michelle Fairley) را به عنوان مادر خانواده “استارک” (Stark)، “کتلین” (Catelyn) به یاد بیاوریم، اما او در “زن نامرئی” نقش متفاوتی را بازی می‌کند. او نقش معشوقه دوست دیکنز رمان نویس “ویلکی کالینز” (Wilkie Collins) را بر عهده دارد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 بازیگر جوان که در این دهه خوش درخشیدند


1. آیدان گیلن: کالواری – Aidan Gillen: Calvary – 2014

“کالواری” یک کمدی سیاه ایرلندی با بازی “برندن گلیسون” (Brendan Gleeson) به عنوان یک کشیش کاتولیکی می‌باشد، که در زمان اعتراف مردی که توسط یک کشیش دیگر مورد سوء استفاده جنسی قرار گرفته، جانش به خطر میفتد. “پیتر بیلیش” (Baelish Petyr) سست عنصر که با نام “انگشت کوچیکه” (Littlefinger) نیز شناخته می‌شود، در “بازی تاج و تخت” با پایانی مناسب روبرو شد. بازیگری که نقش او را بر عهده داشت، ستاره‌ای پویا است که کارنامه سینمایی بلند بالایی دارد. “آیدان گیلن” (Aidan Gillen) در “کالواری” به عنوان یک دکتر بی اعتقاد که کاراکتر “گلیسون” را به چالش می‌کشد، صحنه را از آن خود می‌کند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. علی

    خرداد 7, 1399

    دنیای ویچر هزار بار از گیم اف ترونز جذاب تره

    پاسخ