آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 72)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. خون به پا خواهد شد – 2007 – There Will Be Blood

ژانر: درام، تاریخی

کارگردان: پل توماس اندرسن (Paul Thomas Anderson)

بازیگران: دنیل دی- لوئیس، پل دانو، کوین جی اکونر

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره مردی به نام  “دنیل پلین ویو” ( با بازی دنیل دی-لوئیس) است که به طور شخصی به حفاری زمین‌های نفت‌خیز مشغول است در این راه حاضر به مشارکت با هیچ کمپانی و نهادی نیست. دنیل بعد از اینکه از نفت‌خیز بودن زمین‌های یک دهکده دورافتاده با خبر می‌شود، تمام زمین‌های آن دهکده را از صاحبانشان می‌خرد و با استخدام تعدادی کارگر شروع به استخراج نفت کرده و روز به روز ثروتمندتر می‌شود.

از آنجایی که تمرکز اصلی فیلم بر روی شخصیت دنیل است، هرچه فیلم جلوتر می‌رود ابعاد شخصیتی او هم برای ما روشن‌تر شده و با اجرای خیره‌کننده‌ای که دی-لوئیس از خود به نمایش می‌گذارد، تصمیمات این کاراکتر و حالات رفتاری‌اش برای ما نیز قابل لمس‌تر شده و در نهایت به جایی می‌رسد که حتی شوکه‌کننده و غیر قابل انتظار هم می‌شود.


2. بامب‌شل – 2019 – Bombshell

ژانر: درام، بیوگرافی

کارگردان: جی روچ (Jay Roach)

بازیگران: نیکول کیدمن،‌ شارلیز ترون ،‌ مارگو رابی

تریلر فیلم

این فیلم بر اساس یک اتفاق واقعی ساخته شده و برنده اسکار بهترین گریم شده است. در سال ۲۰۱۶، یکی از مجریان شبکه فاکس نیوز به نام گرچن کارلسون (با بازی نیکول کیدمن) که از کارها و پیشنهادها بی‌شرمانه مدیرعامل شبکه راجر ایلز خسته شده‌است، قبل از به پایان رسیدن مهلت قرارداد خود با وکلای خود در خصوص شکایت از مدیرعامل صحبت می‌کند و زمینه‌ای برای شکایت از وی فراهم می‌آورد. بعد از شکایت وی در نیوجرسی، موجی از شکایات و فشارها علیه راجر ایلز به شبکه فاکس نیوز وارد شد و دراین بین یکی از مجریان باسابقه و بلندپایه شبکه به نام مگین کلی (با بازی شارلیز ترون) نیز وارد این داستان می‌شود و پرده از یک سری حقایق برمی‌دارد.


3. آتش آزاد – ۲۰۱۶ – Free Fire

ژانر: اکشن، کمدی

کارگردان: بن ویتلی (Ben Wheatley)

بازیگران: ببری لارسون، شارلتو کوپلی، آرمی همر، کیلین مورفی

تریلر فیلم

این فیلم در دهه‌ی هفتاد میلادی اتفاق می‌افتد و داستان آن با ملاقات یک گروه پلیس و یک گروه قاچاقچی اسلحه شروع می‌شود و خیلی زود به خشونت کشیده‌ می‌شد. طنز تلخی در سراسر فیلم جریان دارد که باعث زیبایی هرچه بیشتر فیلم می‌شود. بازی بری لارسون و آرمی هامر هم به زیبایی فیلم افزوده است. اگر به دنبال فیلمی اکشن هستید که در عین وفاداری به ژانر متفاوت از فیلم‌های ژانر خودش باشد می‌توانید نگاهی به این فیلم بیندازید.


4. حیات – ۲۰۱۷ – Life

ژانر: ترسناک، هیجان انگیز، علمی-تخیلی

کارگردان: دنیل اسپینوزا (Daniel Espinosa)

بازیگران: جیک جیلنهال، رایان رینولدز، ربکا فرگوسن

تریلر فیلم

این فیلم را که برترین فیلم مرتبط با چندگانه بیگانه می‌دانند، به این موضوع می‌پردازد که اگر به حیات خارج از کره زمین توجه نکنیم و آن را ناچیز پنداریم چه اتفاق مهیبی رخ خواهد داد. مطمئن باشید که از آغاز فیلم تا پایان آن ترس و هیجان را تجربه می‌کنید و نمی‌توانید از صندلی‌تان بلند شوید. نقش آفرینی زیبای جیک جیلنهال، رایان رینولدز و سایر بازیگران در مقابل یک موجود بیگانه مریخی که تا به حال ندیده‌ایم، تجربه ترسناکی به وجود می‌آورد. فیلم درباره شش خدمه سفینه فضایی است که نمونه‌ای از حیات فضا را به ایستگاه فضایی زمین می‌آورند تا آن را آزمایش کنند، اما خبر ندارند که این کار می‌تواند جانشان را به خطر بیندازد. این فیلم یک اثر موفق در ژانر خود است.


5. بروکلین بی‌مادر – 2019 – Motherless Brooklyn

ژانر: درام، جنایی، معمایی

کارگردان: ادوارد نورتون (Edward Norton)

بازیگران: ادوارد نورتون، بروس ویلیس، گوگو امبتا-را، الک بالدوین، ویلم دفو

تریلر فیلم

داستان فیلم “بروکلین بی‌مادر” در دهه ۱۹۵۰ و شهر نیویورک اتفاق می‌افتد. این اثر داستان شخصیتی به نام لیونل اسروگ (با بازی ادوارد نورتون) را دنبال می‌کند؛ یک کاراگاه خصوصی تنها که با سندروم توره (یک عارضه‌ی عصبی که به واسطه‌ی آن شخص بیمار صداها و رفتارهای ناخواسته‌ای از خود بروز می‌دهد) هم دست و پنجه نرم می‌کند. او در این داستان، مشغول بررسی پرونده قتل مربی و تنها دوست خود یعنی فرانک مینا (با بازی بروس ویلیس) است و قصد دارد آن را حل کند. لیونل یک سری سرنخ‌هایی را به دست آورده که همین موتور ذهن وسواسش را روشن می‌کند. لیونل در طی این مدت رازهای بسیار مهمی را کشف می‌کند که همین راز‌ها سرنوشت کل شهر را در تعادل نگه داشته است.


6. اکنون شگفت‌انگیز – 2013 – The Spectacular Now

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: جیمز پانسلت (James Ponsoldt)

بازیگران: مایلز تلر،‌ شیلین وودلی، بری لارسون، جنیفر جیسن لی

تریلر فیلم

ساتر (با بازی مایلز تلر) یک دانش آموز دبیرستانی است که هرآنچه یک دانش آموز آرزو دارد را داراست. او همیشه مست است و در کنار دوست دختر جذابش دیده می‌شود، به همین دلیل او را با حال ترین پسر مدرسه می‌دانند. اما دوست دخترش به او خیانت کرده و او به سمت ایمی می‌رود. ایمی (با بازی شیلین وودلی) نقطه مقابل دوست دختر ساتر است، یک دختر ساکت، درسخوان و آینده نگر. آیا ساتر بی‌خیال عاشق سادگی و منطق ایمی می‌شود؟

شاید داستان عشق یک دختر معصوم و یک پسر زرنگ تکراری باشد اما شیوه روایت این فیلم آن را جذاب می‌کند. این داستان عاشقانه واقعیت نوجوانان را نشان می‌دهد که در نوجوانی می‌خواهیم بزرگ شویم و در بزرگسالی دلمان برای نوجوانی‌مان تنگ می‌شود.


7. گسیختگی – 2011 – Detachment

ژانر: درام

کارگردان: تونی کی (Tony Kaye)

بازیگران: آدرین برودی، مارسیا گی هاردن،‌ سمی گیل

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره تجربه یک ماهه معلمی به نام هنری بارتیس (با بازی برودی) است که در یک دبیرستان به‌عنوان معلم جایگزین مشغول به تدریس می‌شود. هنری که با گذشته‌ی خود درگیر است و در دنیای غمگین خود غرق است،‌ با وارد شدنس به این مدرسه با چالش بزرگی مواجه می‌شود و آن کمک به دانش‌آموزانی است که هیچکدام علاقه‌ای به ادامه تحصیل ندارند و در مشکلات شدید خود غرقند. این فیلم یکی از بهترین آثار ساخته شده در بیان مشکلات دوران نوجوانی است و باری آدرین برودی در آن دیدنی و خیره‌کننده می‌باشد.


8. بیست – ۲۰۱۵ – Twenty

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: بیونگ-هئون لی (Byung-heon Lee)

بازیگران: کیم وو-بین، لی جون-هو، کانگ ها-نیول

داستان این فیلم درباره‌ی سه دوست است که به تازگی بیست ساله شده‌اند و باید تصمیم بگیرند برای ادامه‌ی زندگی‌شان چه کاری باید انجام دهند. چالش‌هایی که هر یک از این شخصیت‌ها در طول فیلم با آن رو به رو می‌شود جالب بوده و نحوه‌ی برخورد با آنها طنز آمیز و خنده‌دار است.


9. رئیس – ۲۰۱۳ – Boss

ژانر: درام، اکشن، کمدی

کارگردان: آنتونی دسوزا (Anthony D’Souza)

بازیگران: آکشی کومار، جانی لور، ادیتی رائو

تریلر فیلم

اگر به دنبال فیلمی با صحنه های اکشن زیاد هستید حتما این فیلم را تماشا کنید. فیلم “رئیس” در حین روایت داستانی درام، از طنز لذت بخشی برخوردار است. داستان این فیلم درباره ی پسری به نام “سوریا” است که به جرم قتل به زندان افتاده و از سوی پدرش طرد شده است. “سوریا” که قدرت بدنی زیادی دارد، به عنوان سردسته ی خلافکاران شناخته می شود و تلاش می کند که توجه پدرش را به خود جلب کند.


10. پوکمون: کاراگاه پیکاچو – 2019 – Pokemon: Detective Pikachu

ژانر: کمدی، ماجراجویی

کارگردان: راب لترمن (Rob Letterman)

بازیگران: رایان رینولدز (صداپیشه)، جاستیس اسمیت، کاترین نیوتون

تریلر فیلم

داستان این لابو اکشن زمانی آغاز می‌شود که یک کاراگاه خیلی خوب و عالی به نام هری گودمن به طرز اسرارآمیزی گم ناپدید می‌شود. همین موضوع باعث می‌شود تا پسر ۲۱ ساله‌ی او، در پیدا کردن پدرش و همچنین پی بردن به واقعیت این ماجرا، مصمم شود. کاراگاه پیکاچو که همکار پوکمونی سابق هری محسوب می‌شود، تصمیم می‌گیرد که در این ماجرا به او کمک کند؛ کاراگاه پیکاچو یک کاراگاه بسیار دوست داشتنی، فوق‌العاده باهوش و زیرک است که حتی برخی اوقات باعث حیرت خودش هم می‌شود. تیم و پیکاچو که تجهیزات و امکانات لازم را برای برقراری ارتباط با یکدیگر پیدا کردند، تصمیم گرفتند که دیگر ماجراجویی هیجان انگیز خود را آغاز کنند و حقیقت واقعی این ماجرای اسرارآمیز را کشف کنند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت رده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. narcy

    خرداد 4, 1399

    بیست عالیه حتما پیشنهاد میکنم اگه غمگینید حتما تماشا کنیدش ممنون از لیستتون

    پاسخ