10 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم “پادشاه” (The King) که باید تماشا کنید

“پادشاه” (The King) یک فیلم درام-تاریخی محصول شبکه نتفلیکس است که نظرات مثبتی دریافت کرده است. اگر از تماشای آن لذت بردید، پس باید به فیلم‌های مشابه آن نیز نگاهی بیندازید.

“پادشاه” یک فیلم درام-تاریخی درباره پادشاه “هنری پنجم” (Henry V) و فرمانروایی او بر انگلستان می‌باشد. این فیلم بر اساس نمایشنامه شکسپیر درباره هنری پنجم، که پادشاهی تاریخی است ساخته شده. این فیلم با پرداختن به کشمکش‌های هنری با مشکلات جنگ، به موضوعاتی مانند اتحاد، جنگ، تلفات و حتی ازدواج می‌پردازد.

“تیموتی شالامی” (Timothée Chalamet) بازیگر دوست داشتنی آمریکایی، برای بازی در نقش پادشاه انگلستان، هنری پنجم، انتخابی غیر منتظره بود. علاوه بر آن “رابرت پتینسون” (Robert Pattinson) پادشاه فرانسه به نقش آفرینی می‌پردازد و همچنین “برد پیت” (Brad Pitt) تهیه کننده این اثر می‌باشد، که نقش آفرینی‌های موجود در فیلم را مورد تحسین قرار داد. این فیلم تاریخی از سمت بینندگان و منتقدان نیز مورد تمجید قرار گرفت. اگر از تماشای “پادشاه” لذت بردید، در اینجا لیستی از فیلم‌های مشابه آن که از دیدنشان لذت خواهید برد، را برایتان آماده کرده‌ایم. با پروشات همراه باشید.


10. تروا – Troy – 2004

همه ما “تروا” را به عنوان یکی از شاهکارهای “برد پیت” (Brad Pitt) می‌شناسیم، اما قضیه بیشتر از این حرفهاست. این فیلم به شیوه‌ای قابل باور، به اساطیر یونانی می‌پردازد و عناصر مشهور آن از اسب “تروجان” (Trojan) گرفته تا نقطه ضعف‌ها را به تصویر می‌کشد. این فیلم، شروع یک جنگ را نشان می‌دهد که با عشق، افتخار، غرور، و طمع بین یونان و تروا قدرت می‌گیرد.

فضا و جو “تروا” و “پادشاه” مشابه یکدیگر است. برای طرفداران صحنه‌های جنگ “پادشاه”، داستان‌های عاشقانه پیچیده، و از همه مهمتر، مناقشه و جنگ، “تروا” انتخاب مناسبی است.

همچنین بخوانید: معرفی 9 فیلم جذاب و دیدنی شبیه تروا (Troy)


9. دانکرک – Dunkirk – 2017

عناصر دیگری نیز وجود دارند که باعث شدند خط داستانی “پادشاه” به اوج برسد، برخی از آنها شامل وجود تنش‌های خاص و صحنه‌های خطرناک، همچنین فیلمبرداری فوق العاده و موسیقی هیجان انگیز و گاهی احساسی آن می‌باشند. تمامی این عناصر در “دانکرک” حتی برجسته‌تر نیز هست. “دانکرک” یکی از شاهکارهای “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) می‌باشد.

این فیلم نیز، مانند “پادشاه” بر اساس داستانی حقیقی ساخته شده است: هزاران سرباز به طرز نا امیدانه ای در طول جنگ در برابر آلمان، در تلاشند “دانکرک” را ترک کنند. این فیلم به طرزی بی مانند صحنه‌های اکشن را به تصویر می‌کشند.


8. پادشاه یاغی – Outlaw King – 2018

“پادشاه یاغی” فیلمی تاریخی درباره “رابرت دی بروس” (Robert the Bruce)، یک جنگجوی مشهور است که به عنوان پادشاه جدید اسکاتلند منصوب شد. در این فیلم سفر پادشاه پس از تبعید شدن توسد انگلستان را مشاهده می‌کنیم، او به همراه گروهی قانون شکن، جنگی بر پا می‌کند تا جایگاه خود بر تاج و تخت را باز پس گیرد.

“کریس پاین” (Chris Pine) نقش شاه را برعهده دارد، کسی که برجستگی و جاه طلبی شاه هنری در “پادشاه” را داراست. این دو فیلم از نظر به تصویر کشیدن پادشاهان پر افتخار و عقیده آنها و سختی‌ها، تنش‌ها و مناقشه‌های بین ملیت‌ها در قرن پانزدهم بسیار موفق می‌باشند.


7. دوازده سال بردگی – ۲۰۱۳ – ۱۲Years a Slave

“12 سال بردگی” نیزد درست مانند “پادشاه” یک فیلم تاریخی است که بر شخصیت پردازی و صحت تاریخی تاکید دارد. با فیلمبرداری زیبا و نقش آفرینی متأثر کننده “چیویتل اجیوفور” (Chiwetel Ejiofor)، این فیلم از مورد تحسین منتقدان قرار گرفته و سه جایزه اسکار دریافت کرد. این فیلم سرشار از احساسات می‌باشد: این اثر بر اساس داستان حقیقی “سالومون نورثاپ” (Solomon Northup) ساخته شده، یک مرد آفریقایی-آمریکایی که در قرن نوزدهم برای دنبال کردن پیشنهاد یک کار، ربوده شده و به عنوان برده فروخته می‌شود. طی دوازده سال او با چنگ و دندان تلاش می‌کند تا از این کابوس رها شود. اگر از تماشای فیلم‌های تاریخی لذت می‌برید، باید بگویم این فیلم یکی از بهترین‌های این ژانر است.

همچنین بخوانید: 20 فیلم برتر تاریخ درباره بردگی


6. دختر دیگر بولین – The Other Boleyn Girl – 2008

دنیا با “آن بولین” (Anne Boleyn) آشناست، کسی که همسر پادشاه “هنری هشتم” (Henry VIII) بوده و در نهایت به فرمان او سرش را از دست داد. اما آن خواهری به نام “مری” (Mary) داشت، و همانطور که از نام این اثر پیداست “دختر دیگر بولین” بر محوریت اوست. بین این دو خواهر رقابتی پدید می‌آید و هر دوی آنها برای جلب توجه پادشاه تلاش می‌کنند. تماشای این موضوع واقعاً جالب توجه می‌باشد.

این فیلم، بازیگران بسیار با استعدادی از جمله “اسکارلت جوهانسون” (Scarlett Johansson) در نقش “مری بولین”، “ناتالی پورتمن” (Natalie Portman) در نقش “آن” و “اریک بانا” (Eric Bana) در نقش “هنری پنجم” دارد. با اینکه این اثر، بر اساس داستان انسان‌هایی واقعی ساخته شده، اما اقتباس از کتاب آن، مقداری از زندگی این افراد را با تخیل آمیخته می‌کند.


5. تاریک‌ترین لحظات – Darkest Hour – 2017

“تاریک‌ترین لحظات” فقط یکی از بهترین نقش آفرینی‌های “گری اولدمن” (Gary Oldman) محسوب نمی‌شود، بلکه فیلمی پیچیده است که با چاشنی طنز داستان “وینستون چرچیل” (Winston Churchil) به عنوان نخست وزیر بریتانیا در دوره جنگ جهانی دوم را، به خوبی به تصویر می‌کشد. این زندگینامه، چرچیل را به ما نشان می‌دهد که در حال سر و کله زدن با هرج و مرجی وخیم می‌باشد، او دو راه دارد: ادامه جنگ با نازیان آلمان، یا امضای معاهده صلح با این ملت.

این فیلم، شخصیت برجسته چرچیل را به طرزی بی نقص، به تصویر می‌کشد: سنگینی تصمیماتی که بر عهده اوست، قاطعیت او با خودش و جاه طلبی‌هایش را به چالش می‌کشد.


4. سوگلی – The Favourite – 2018

“سوگلی” داستان “ملکه ان” (Queen Anne) ملکه انگلستان و رابطه او با زنان را به تصویر می‌کشد. وقتی ملکه بیمار می‌شود “ابیگل” (Abigail) جوان و بیچاره، که یکی خویشاوند یکی از دوستان ملکه است، از فرصت استفاده می‌کند تا به عنوان خدمتگذار او استخدام شود و اینجاست که به او علاقمند می‌شود. در انتها، این دو رابطه‌ای پیچیده را با یکدیگر آغاز می‌کنند که سرشار از تنش‌های جنسی، حسادت، دوستی و عاشقانه می‌باشد. درست همانطور که “تیموتی شالامی” در “پادشاه”، “اما استون” (Emma Stone) نیز در این فیلم لهجه انگلیسی را به بهترین شکل ادا می‌کند. و اگر از تماشای پرداختن فیلم”پادشاه” به عشق لذت بردید، حتماً “سوگلی” را نیز دوست خواهید داشت.

همچنین بخوانید: رده بندی برترین فیلم‌های اما استون (Emma Stone)


3. ویکتوریای جوان – The Young Victoria – 2009

امیلی بلانت” (Emily Blunt) نقش “ویکتوریا”ی (Victoria) نوجوان را که در راه تبدیل شدن به ملکه انگلیس می‌باشد را در فیلم زندگی نامه ای”ویکتوریای جوان” بازی می‌کند، و در این نقش به زیبایی می‌درخشد. نقش آفرینی او سرزندگی، انرژی و شیطانی‌های ملکه ویکتوریا در جوانیش را به خوبی نشان می‌دهد. این شاهدخت در بین عشقش به “شاهزاده آلبرت” (Prince Albert) درباره سختی‌های فرمانروایی و درباره عشق چیزهایی یاد می‌گیرد.

با اینکه فضای دو فیلم تقریباً با یکدیگر متفاوت‌اند، اما “ویتوریای جوان” نیز درست مانند “پادشاه” بر یک فرمانروای جوان تمرکز دارد و چالش‌ها و زیان‌های مسئولیت پذیری در چنین سن جوانی را یاد می‌گیرد.


2. ماری ملکه اسکاتلند – Mary Queen Of Scots – 2018

“ماری ملکه اسکاتلند” یک فیلم تاریخی است که در سال 2018 منتشر شد و داستان “ماری استورات” (Mary Stuart) را دنبال می‌کند که در تلاش است در خانه خود اسکاتلند تاج و تخت را به دست بگیرد. این فیلم با بازی “مارگو رابی” (Margot Robbie) در نقش ملکه انگلیس و “سورشا رونان” (Saoirse Ronan) در نقش ملکه اسکاتلند،  به تنش‌های بین این دو فرمانروا می‌پردازد.

برخلاف عدم مطابقت تاریخی، این فیلم به اندازه “پادشاه” سرگرم کننده و جالب توجه است. این اثر با نقش آفرینی‌های بسیار عالی و نگاهی تازه و شگفت انگیز به انگلستان و اسکاتلند، و همچنین رقابت بین دو ملکه یکی از بهترین‌ها بوده و باید در لیست همه بینندگان قرار گیرد.


1. الیزابت – Elizabeth – 2007

همانطور که از نام فیلم پیداست، این اثر درباره داستان واقعی “ملکه الیزابت” (Queen Elizabeth) و فراز و نشیب‌های او به عنوان یکی از مشهورترین پادشاهان انگلیس می‌باشد. “کیت بلانشت” (Cate Blanchett) در نقش ملکه الیزابت زنی مهربان و عادل است که جز خوبی، چیزی برای کشورش نمی‌خواهد.

اما دوران ویکتوریایی، زمانی سخت بوده و الیزابت در زمان حکومتش مجبور بود با اختلافات، جنگ، و دین دست و پنجه نرم کند. از همه مهم‌تر، الیزابت به یک بیماری مبتلا شد که بهای آن زیبایی او بوده و به همین دلیل مجبور می‌شود با چندین ماسک صورتش را بپوشاند تا صدماتی که بر صورت بی رنگش متحمل شد، را پنهان کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم برتر الیزابت اولسن که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم