رتبه بندی بهترین فیلم‌های “تیموتی شالامی” براساس امتیاز IMDb

در این لیست به برخی از خیره کننده ترین کارهای طول حرفه “تیموتی شالامی” (Timothée Chalamet) می‌پردازیم که توسط وبسایت آی ام بی دی رده بندی شده‌اند. فیلم‌هایی از جمله “میان ستاره‌ای” (Interstellar)، “زنان کوچک” (Little Women) و غیره.

“تیموتی شالامی” که امروزه به عنوان یکی از بهترین بازیگران جوان در نظر گرفته می‌شود، همه چیز تمام است. یک صورت برجسته و زوایه دار، استعداد انکارناپذیر. همچنین او رزومه‌ای دارد که برای یک فرد 24 ساله، بسیار متأثرکننده می‌باشد. او به عنوان یکی از مدعیان نقش پرطرفدار “پیتر پارکر” (Peter Parker) در دنیای مارول، اگر تدر راه خود تغییر مسیر می‌داد، می‌توانست بر “تام هالند” (Tom Holland) پیروز شود.

با اینکه این موقعیت را از دست داد، اما این بازیگر نامزد جایزه اسکار، از آن به بعد در نقش‌های جالبی بازی کرده و در فیلم‌هایی برجسته، و به همراه ستارگانی مانند “آرمی همر” (Armie Hammer)، “استیو کرل” (Steve Carrell) و “شان هریس” (Sean Harris) نقش آفرینی کرده است. حالا قرار است شالامی در فیلم مورد انتظار “تل ماسه” (Dune)، “گزارش فرانسوی” (The French Dispatch) اثر “وس اندرسن” (Wes Anderson) و حتی فیلمی بیوگرافی درباره “باب دیلن” (Bob Dylan) نقش آفرینی کند. این شما و این هم لیستی از بهترین نقش افرینی های تیموتی شالامی، که امیدواریم از آن لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


10. خانم استیونز – (Miss Stevens – 2016 – (6.6/10

مضامین تجربی در فیلم‌های شالامی متداول هستند. با اینکه بیشتر نمونه‌های این لیست این ویژگی را دارا هستند، اما “خانم استیونز” داستانی سنتی درباره بزرگ شدن و رشد کردن می‌باشد.

داستان درباره معلمی است که در میانه خارج شدن از یک رابطه، با اعتماد به نفسش در کشمکش است، این شخصیت (با نقش آفرینی “لی لی ریب” (Lily Rabe)) سه دانش آموز دبیرستانی را برای یک رقابت نمایشی، همراهی می‌کند. “بیلی”(Billy) (شالامی) پردردسرترین دانش آموز در بین آنهاست، نقش او تاثیرگذارتر از دیگر بازیگران جوان می‌باشد. ممکن است فیلم ” میان ستاره‌ای ” باعث شده باشد شالامی نقش خود در “خانم استیونز” را به دست آورد، اما این فیلم باعث شد در فیلم‌های ” لیدی برد” (Lady Bird) و “مرا با نامت صدا کن” (Call Me By Your Name) نیز بازی کند.

همچنین بخوانید: لیست مهم‌ترین فیلم‌های سال 2020 + تریلر و خلاصه داستان


9. یک روز بارانی در نیویورک – (A Rainy Day In New York – 2019 – (6.6/10

این فیلم بحث برانگیز با بازی شالامی، “سلنا گومز” (Selena Gomez) و ” ال فانینگ ” (Elle Fanning) در سال 2017 فیلمبرداری شد، اما به دلیل اتهامات آزار جنسی به کارگردان آن “وودی آلن” (Woody Allen) به تعویق افتاد. او بر علیه توزیع کننده فیلم یعنی شرکت آمازون، شکایتی با خسارت 68 میلیون دلاری آماده کرد و “یک روز بارانی در نیویورک” بالاخره در سال 2019 با نقدهایی متفاوت، منتشر شد. البته، بیشتر موفقیت فیلم به بازیگران خوب آن، خصوصاً شالامی، نسبت داده شده است.

مجله هالیوود ریپورتر اعلام کرد: “او در به تصویر کشیدن شخصیت ضدقهرمان “آلنیان” (Allenian) کاری فوق العاده انجام می‌دهد: او یک شهروند نیویورکی عصبی، استخوانی، باهوش و انتقادی است که تقریباً جذاب نیز هست.” جدای از موقعیت بدی که برای انتشار فیلم رخ داد، “یک روز بارانی در نیویورک” پله‌ای برای رسیدن شالامی به نقش آفرینی در “تل ماسه” بوده است.


8. مردان، زنان و کودکان – (10/Men, Women & Children – 2014 – (6.7

” جیسون رایتمن ” (Jason Reitman) کارگردان فیلم “شکارچیان روح: افترلایف” (Ghostbusters: Afterlife) به روابط و چیزی که باعث می‌شود افراد از دنیای هم حذف شوند، علاقه دارد. فیلم‌های او معمولاً به شیوه‌ای کاملاً صادقانه به زندگی روزمره افراد می‌پردازند و “مردان، زنان و کودکان” نیز از این قائله مستثنا نیست. اما این بار رایتمن به چیزی دیگری نیز پرداخته؛ اینکه چگونه اینترنت روابط ما را شکل می‌دهد.

وقتی این فیلم منتشر شد، شالامی تنها 18 سال داشت، و نقش فردی بی اعصاب، که دشمن شخصیت ” انسل الگورت” (Ansel Elgort) است را بر عهده دارد، و به طرزی به یادماندنی با او کل کل می‌کند. با این که فیلم موفقیتی به دست نیاورد، اما باعث شد این بازیگر جوان شناخته شود و برای نقش‌های بهتر و بزرگتر در نظر گرفته شود.


7. متخاصمان – (Hostiles – 2017 – (7.2/10

بی برو برگرد پرتنش‌ترین فیلمی که شالامی در آن حضور داشته، “متخاصمان” می‌باشد که “اسکات کوپر” (Scott Cooper) (سازنده فیلم‌های”دل دیوانه، Crazy Heart”و “عشاء ربانی سیاه، Black Mass”) کارگردان آن می‌باشد. فیلم‌های کوپر احساسی و ناپخته هستند و در مناظر متروکه فیلمبرداری می‌شوند.

“متخاصمان” داستان سرلشکر سابق جنگ داخلی و سرباز قدیمی متحدین، “کاپیتان بلاکر” (Captain Blocker)، (با نقش آفرینی “کریستین بیل، Christian Bale”) است که مأموریت دارد یک آمریکایی بومی وحشی را به زندان خود بازگرداند. “رزمند پایک” (Rosamund Pike)، “بن فاستر” (Ben Foster)، و “وس استودی” (Wes Studi) نیز دیگر ستارگان این اثر هستند. شالامی نقش سرباز “فیلیپ دجاردن” (Philippe DeJardin)، یک سرباز جوان، ترسو، و پرحرف را برعهده دارد که باید به همراه بلاکر این کار را انجام دهد. علاوه بر بازیگران بزرگ این فیلم، او جوانترین مردی است که در کنار آنها حضور دارد و در پایان با پایانی به یادماندنی روبرو می‌شود.

همچنین بخوانید: رده‌بندی 16 نقش‌آفرینی برتر جاستین تیمبرلیک (Justin Timberlake) تا به امروز


6. پسر زیبا – Beautiful Boy – 2008 – 7.3/10

وقتی “استیو کرل” (Steve Carrell) را پس از سریال “اداره” (The Office) در نقش یک پدر که از پسر معتاد و حساس خود مراقبت می‌کند می‌بینیم، یعنی موفقیت فیلم تضمین شده است. فیلم “پسر زیبا” بر اساس داستان واقعی “دیوید” (David)، (کرل) و “نیک شف” (Nic Sheff)، (شالامی) می‌باشد که نقش آفرینی این دو مورد تحسین زیادی قرار گرفت به عنوان اجرایی “تازه، صادقانه، و پایدار” توصیف شد.

در چند سال گذشته، کرل برای بازی در “فاکس‌کچر” (Foxcatcher) و شالامی برای بازی در “مرا با نامت صدا کن” (Call Me By Your Name) جایزه اسکار دریافت کردند. آثار ذکر شده از “پسر زیبا” قوی‌تر هستند، اما این فیلم هنوز هم یکی از فیلم‌های مورد علاقه بینندگان می‌باشد.


5. پادشاه – (The King – 2019 – (7.3/10

اولین فیلمی که شالامی نقش اول را در آن بر عهده داشت، نا امیدتان نمی‌کند. بر اساس داستانی به نام “هنرید” (Henriad) نوشته “شکسپیر” (Shakespear)، شالامی نقش پسر نابخرد “هنری چهارم” (Henry IV)، (بن مندلسون، Ben Mendelsohn) را بر عهده دارد که در موقعیتی بی سابقه پادشاه انگلستان می‌شود. جدای از سرعت پایین “پادشاه”، این فیلم اثری است که عملکرد شالامی را به حد اعلای خود می‌رساند.

او در نقش‌های گذشته‌اش، کم اعتماد به نفس، غرغرو و از خود راضی بوده. در این فیلم شالامی به عنوان “هال” (Hal)، خشن، فیزیکی و فریبنده است. زناکاری، نفرت از خود و اعتیاد به الکل، کاملاً بی نقص به نمایش گذاشته می‌شود. و زمانی که او زره اش را کنار می‌گذارد تا به مسائل سیاسی رسیدگی کند، شالامی هال را به یک ستاره قهرمان تبدیل می‌کند که لایق آن است که کشورش را اداره کند.


4. لیدی برد – (Lady Bird – 2017 – (7.4/10

اولین فیلم نویسنده و کارگردان “گرتا گرویگ” (Greta Gerwig)، به نام “لیدی برد”، بر اساس تجربه شخصیش هنگام بزرگ شدن در ساکرامنتو ساخته شده و تعجبی ندارد که برخی قسمت‌های آن به یادماندنی و دوست داشتنی هستند. “سورشا رونان” (Saoirse Ronan) با این نقش خود به عنوان یک قهرمان، خیلی زود به یک ستاره تبدیل شد، اما شالامی که نقش دوست پسر پرمدعای او “کایل” (Kyle) را بازی می‌کند، در سایه او پنهان نمی‌شود.

چیزی که نقش نقش او را جالب توجه می‌کند، این است که گرویگ زمانی را صرف روان و انگیزه‌اش می‌کند، خصوصاً اینکه تا چه حد در با تصویر “لیدی برد” در تضاد است. تا پایان فیلم، او سفری کامل را در شناخت خود طی کرده که باعث می‌شود رابطه‌شان پایان یابد. نقشی تلخ، کمی طنز و حساس که شالامی کاملاً بی نقص آن را اجرا می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 12 فیلم جذاب و دیدنی شبیه لیدی برد (Lady Bird)


3. مرا با نامت صدا کن – (Call Me By Your Name – 2017 – (7.9/10

“مرا با نامت صدا کن” یک ماه قبل از پخش “لیدی برد” در سینما غوغایی به پا کرد و باعث شد سال 2017 سال هیجان انگیزی برای تیموتی شالامی باشد. این فیلم باعث شد او برای نقش “الیو” (Elio) نامزد جایزه بهترین بازیگر مرد شود، و یکی از بهترین فیلم‌های تجربی این لیست می‌باشد.

بر خلاف ظاهر فیزیکی بازیگری مانند “آرمی همر” (Armie Hammer)، (که نقش معشوقه الیو، “اولیور” (Oliver) را بر عهده دارد)، شالامی حتی از خورشید ایتالیا هم درخشنده‌تر بازی می‌کند. او که در فصل جوایز از همبازی خود پیشی گرفت، به عنوان یک بازیگر 21 ساله فقط عالی نبوده، بلکه یک بازیگر افسانه‌ای است.


2. زنان کوچک – (Little Women – 2019 – (7.9/10

در دومین تجربه کارگردانی گرویگ، شالامی نقش “لوری” (Laurie) عاشق پیشه یکی، و بعد دو تا از خواهران مارچ (March) را بر عهده دارد. ظاهر شالامی در “زنان کوچک” بعدها ثابت می‌کند که او نه تنها در نقش آفرینی‌های عالی تبحر دارد، بلکه در انتخاب کارگردانان فوق العاده نیز قابل اعتماد می‌باشد.

در ادامه گرویگ با زیرکی و توانایی خود، با تکیه بر اجزای بی پایان حقیقی رمان کلاسیک به زندگی زنان می‌پردازد و سپس راه خود را به زندگی لوری نیز باز می‌کند. شالامی با ظاهری لاغر اما مردانه به عنوان دوست خواهران مارچ که به دنبال توجه عاشقانه “جو” (Jo) و سپس عاشق پیشه “مگ” (Meg) می‌شود، کاملاً باورپذیر است.


1. میان ستاره‌ای – (Interstellar – 2014 – (8.6/10

با اینکه او به عنوان پسر 15 ساله فضانوردی به نام “کوپر”(Cooper)، (متیو مک کانهی، Matthew McConaughey) در فیلم “میان ستاره‌ای” نقش کوتاهی داشت، اما اجرایش در این شاهکار علمی-تخیلی درام به یادماندنی است. اثر بی همتای “کریستوفر نولان” (Christopher Nolan) درباره زمان، فضا و عشق است و هنگامی که کوپر را در ماموریتش برای نجات بشریت دنبال می‌کنید، به قلبتان نفوذ خواهد کرد.

به دلیل تفاوت زمانی در فضا، پسر کوپر “تام” (Tom)، (شالامی) و دخترش “مورف” (Murph)، (مک کنزی فوی، Mackenzie Foy) زودتر از خود او پیر می‌شوند. سنگینی بار این مأموریت هم روی شانه‌های پدر و هم روی شانه‌های فرزندان سنگینی می‌کند و آنها با گریه و فغان از هم جدا می‌شوند. متاسفانه، شخصیت شالامی به دلیل اهمیت رابطه پدر و دختری کوپر و مورف، مورد توجه زیادی قرار نگرفت. اما هنوز هم نقش آفرینی او تاثیری احساسی بر بیننده القا می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه میان ستاره ای (Interstellar)


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (11)

بستن فرم

  1. هیچکس

    مهر 28, 1402

    عالیه روانیشم

    پاسخ

  2. Rez

    شهریور 20, 1399

    کاش میشد برگردیم به زمانی که امثال این تو هالیوود نبودن آدم حالش بهم میخوره از بازیش 😒

    پاسخ

    • zahra در پاسخ به Rez

      آبان 17, 1399

      تو میتونی نگاه نکنی

      پاسخ

      • 9 در پاسخ به zahra

        اسفند 20, 1399

        👍

        پاسخ

    • @.. در پاسخ به Rez

      بهمن 11, 1399

      خیلی خوب بازی میکنه و جذابه😍😍😍
      هر کی هم خوشش نیومد چشاشو بگیره😑⚔

      پاسخ

    • Sh در پاسخ به Rez

      اسفند 6, 1399

      تو نگاه نکن، به نظر من و خیلیا عالیه

      پاسخ

    • Elina_CR7 در پاسخ به Rez

      اسفند 16, 1399

      حاجی میتونی نگا نکنی..
      و یاد بگیر به بازیگرا و سلبا توهین نکن چون ممکنه ایدل بقیه باشن.. مورد علاقه ی تو نیستن دلیل بر گله کردن ازشون نیست!
      اجبار شدی فیلمای محشرِ تیموتی و نگا کنی مگه؟

      پاسخ

    • هیچکس در پاسخ به Rez

      مهر 28, 1402

      بشین باو

      پاسخ

  3. آهو

    تیر 24, 1399

    تیموتی لعنتیییییییییییی ♥♥ خدایی خ خفنه عرررررر

    پاسخ

    • Elina_CR7 در پاسخ به آهو

      اسفند 16, 1399

      بهترینهههههههه
      بهتریننننن🧡🥢

      پاسخ

    • علی در پاسخ به آهو

      دی 7, 1400

      شالامی بی نقص و روئیاییه 😍

      پاسخ