معرفی مینی سریال “بیگانه” (The Outsider)؛ داستانی هولناک، مرموز و هیجان‌انگیز

مینی سریال “بیگانه” اقتباسی از رمانی به همین نام اثر استیون کینگ است که داستان‌های ترسناک و فانتزی‌اش بین طرفداران این ژانر همیشه مورد استقبال قرار گرفته و از محبوبیت خاصی برخوردار است. این سریال که زمستان گذشته از شبکه اچ بی او پخش شد، داستانی جنایی و هیجان‌انگیز را دنبال می‌کند که با چاشنی ترس و وحشت همراه شده و رازهای نهفته در داستان را به شکلی متفاوت برملا می‌سازد. ما در این مقاله به معرفی مینی سریال “بیگانه” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام سریال: “بیگانه” (The Outsider)
  • ژانر: درام، جنایی، فانتزی
  • سازنده: “ریچارد پرایس” (Richard Price)
  • بازیگران: “بن مندلسون”، “بیل کمپ”، “جولیان نیکلسون”، “جیسون بیتمن”
  • سال تولید و پخش: 2020
  • شبکه: HBO
  • تعداد قسمت‌ها: 10 فسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 60-57
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.9/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 82/100

تریلر سریال

تماشای یک سریال و یا داستان جنایی هرچقدر که پر پیچ و خم‌تر و مرموز‌تر باشد لذت‌بخش‌تر هم است و باعث می‌شود ذهن مخاطب به چالش کشیده شود. خوشبختانه طی سال‌های اخیر سریال‌های جنایی پیشرفت خیلی خوبی داشتند و هرچه جلوتر می‌رویم اضافه شدن دیگر ژانرهای سینمایی به این ژانر پرطرفدار، کمک بزرگی به هرچه بهتر شدن محصولات آن کرده‌اند. مینی سریال جدید “بیگانه” هم یکی از همین آثار است که توانسته با جا دادن عناصر ترسناک و فانتزی در داستان خود،‌ روایتی متفاوت، رازآلود و خشن را به تصویر بکشد که تماشای آن برای بیننده شوکه کننده و غیر قابل پیش‌بینی است.

مینی سریال “بیگانه” داستان رالف اندرسون را دنبال می‌کند که قصد دارد تا در مورد جسد متلاشی شده یک پسر ۱۱ ساله به‌نام فرانکی پترسون که در جنگل‌های جورجیا پیدا شده، تحقیق کند. شرایط اسرارآمیز پیرامون این جنایت هولناک و همچنین هنوز داغدار بودن اندرسون از مرگ پسرش، باعث می‌شود تا یک محقق خصوصی در مورد این جنایات به‌نام هالی گیبنی برای تحقیق روی این پرونده اضافه شود و او امیدوار است تا گیبنی از توانایی‌های غیر قابل توصیف خود برای حل این پرونده بهره ببرد.

در واقع شرایط پرونده‌ای که اندرسون روی آن تحقیق می‌کند آنقدر پیچیده و عجیب است که نمی‌توان به چیزی جز دست داشتن نیروی‌های ماورایی در انجام آن باور داشت! با هر اپیزود ما به عنوان مخاطب، پا به پای کارکترهای درگیر در این ماجرای حل‌نشدنی پیش می‌رویم تا دلیلی قانع کننده و منطقی برای آنچه شاهدش هستیم پیدا کنیم. به کار بردن این موضوع در چنین داستانی باعث می‌شود که پایان هر ماجرا امری مبهم باقی بماند و با حل شدن هر سوال، سوال دیگری برای شخصیت‌ها و بیننده پیش بیاید که این خود به روند جلو رفتن داستان هم کمک کرده است.

“بیگانه” سریالی است که موفق شده با استفاده از موسیقی متن و ایجاد فضایی خاکستری و غمگین، به تاثیرگذاری و درگیر کردن بیننده‌اش کمک کند. این سریال گرچه تماما بی‌عیب و نقص نیست، اما تجربه‌ای متفاوت و جذاب را برای کسانی که از تماشای داستان‌های جنایی و به ویژه ترسناک لذت می‌برند رقم می‌زند.

تصاویری از مینی سریال “بیگانه”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم