7 فیلم جذاب و دیدنی شبیه فیلم جدید “سرجیو” (Sergio) که باید تماشا کنید

“سرجیو” (Sergio) جدیدترین فیلم زندگی نامه‌ای آمریکایی است. این فیلم به کارگردانی “گرگ بیکر” (Greg Baker) درباره سیاستمدار انگلیسی “سرجیو وریا دملو” و زمانی که در بغداد، عراق سپری کرد می‌باشد. پس از انتشار اولیه این فیلم در ژانویه سال 2020 و در جشنواره فیلم ساندنس، شبکه نتفلیکس در 17 آپریل 2020 آن را برای مخاطبانی گسترده‌تر به نمایش گذاشت. سرجیو وریا دملو به عنوان یک سیاستمدار برای محافظت از مردم عادی، بیشتر زندگی خود را در مناطق بی ثبات سپری کرد. اما قبل از اینکه این کار را ترک کند و در کنار زنی که عاشق اوست آرام بگیرد، در مأموریت آخرش، به بغداد عراق می‌رود. در ابتدا قرار بود این مأموریت دیداری کوتاه باشد، اما پس از انفجار غیرمنتظره یک بمب همه چیز تغییر می‌کند، حالا سرجیو مجبور است که برای زندگی خود مبارزه کند. “سرجیو” فیلمی برجسته است که باعث می‌شود درباره مقوله تروریسم و همچنین درباره کسانی که در تلاشند امنیت ما را تأمین کنند، تأمل کنیم.

اگر به فیلم‌های زندگی نامه‌ای نظیر “سرجیو” علاقمند هستید، پس لیست زیر که شامل فیلم‌های مشابه این اثر می‌باشد، را دنبال کنید. با پروشات همراه باشید.


7. جی. ادگار – J. Edgar – 2011

اولین فیلم زندگی نامه ای مشابه “سرجیو”، که هر کسی باید آن را تماشا کند، فیلم “جی. ادگار” اثر “کلینت ایستوود” (Clint Eastwood) و به قلم “داستین لنس بلک” (Dustin Lance Black) می‌باشد. داستان درباره “جی. ادگار هوور” رئیس اف بی آی است که “لئوناردو دیکاپریو” (Leonardo DiCaprio) نقش او را برعهده دارد. فیلم تمام رویدادهای زندگی ادگار را پوشش می‌دهد، از توقف کارش در سال 1919، تأثیر محوری او در شکل دادن اف بی آی و پست جدیدش، تا زندگی شخصی و در انتها مرگ او در سال 1972.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم های لئوناردو دیکاپریو که حتما باید تماشا کنید، 20 اثر ممتاز


6. بانوی آهنی – The Iron Lady – 2011

“بانوی آهنی” با نقش آفرینی “مریل استریپ” (Meryl Streep) بر اساس زندگی و حرفه “مارگارت تاچر” می‌باشد که اولین نخست وزیر انگلستان بوده و دوران کاری بسیار طولانی‌ای داشته است. این فیلم به کارگردانی “فیلیدا لوید” (Phyllida Lloyd)، بر اساس زندگی نامه نوشته “جان کمپل” (John Campbell) با نام “بانوی آهنی: مارگارت تاچر از دختر یک بقال، تا نخست وزیری” (The Iron Lady: Margaret Thatcher, from Grocer’s Daughter to Prime Minister) ساخته شده است. روایت داستان درباره ماجراجویی سیاسی تاچر و زندگی با همسر مرحومش می‌باشد.


5. به نام پدر – In the Name of The Father – 1993

“به نام پدر” یکی از تاثیرگذارترین فیلم‌های زندگی نامه ای تاریخ می‌باشد. این فیلم که بر اساس زندگی نامه “گری کولن” به نام “بیگناه اثبات شده: داستان گری کولن از گیلدفورد چهار” (Proved Innocent: The Story of Gerry Conlon of the Guildford Four) ساخته شده، درباره گری کولن یک مرد ایرلندی است که به اشتباه برای بمبگذاری آی آر ای (ارتش جمهوری خواه ایرلند) سال 1974 محکوم به حبس ابد می‌شود. پس از گذشت 15 بیگناهی او ثابت می‌شود و این فیلم سفرش در طول این دوره را به تصویر می‌کشد.


4. مایکل کولینز – Michael Collins – 1996

فیلم “مایکل کولینز” با نقش آفرینی “لیام نیسون” (Liam Neeson) به عنوان مردی انقلابی به نام مایکل کولینز، پویش او برای مستقل شدن ایرلند و رها شدن از سلطه بریتانیا را به تصویر می‌کشد. این فیلم به کارگردانی “نیل جردن” (Neil Jordan) موفق شد از کولینز و کاری که برای آن به پا خیزید، تجلیل کرده و در عین حال تمام وقایعی که در دوران جنگ جهانی اول اتفاق افتاد را به طور کامل روایت کند. “مایکل کولینز” تمام تلاش‌هایی که این مرد میهن پرست تا قبل از مرگ بر اثر گلوله، برای بازپسگیری استقلال کشورش انجام داد، را به تصویر می‌کشد.

همچنین بخوانید: لیست پرفروش ترین فیلم های لیام نیسون، از ربوده شده تا شوالیه تاریکی


3. کتاب سبز – Green Book – 2018

“کتاب سبز” جایزه اسکار بهترین تصویربرداری و بهترین فیلمنامه را دریافت کرد، که این امر باعث شد یکی از محبوب‌ترین فیلم‌های زندگی نامه ای درام امروزه باشد. این داستان در سال 1962 رخ می‌دهد، و براساس زندگی واقعی پیانیست جاز “دون شرلی” و راننده و بادیگارد او “فرانک واللونگا” (تونی لیپ) ساخته شده است. این آفریقایی-آمریکایی و راننده ایتالیایی- آمریکاییش نقطه مرکزی داستان بوده و در تمام جنوب آمریکا با یکدیگر سفر می‌کنند. “کتاب سبز” توسط “پیتر فارلی” (Peter Farrelly) کارگردانی شده و نام آن از “کتاب سبز موتورسواران سیاهپوست” گرفته شده. این کتاب راهنمایی برای مسافران آفریقایی-آمریکایی محسوب می‌شود و نویسنده آن “ویکتور هوگو گرین” (Victor Hugo Green) می‌باشد.


2. سخنرانی پادشاه – The King’s Speech – 2010

“سخنرانی پادشاه” که بر اساس رابطه واقعی بین “شاه جرج ششم” و “لیونل لوگ” درمانگر نقص گفتاری اوست، یک فیلم زندگی نامه ای خلاقانه دیگر است. داستان در سال 1930 اتفاق می‌افتد و فرضیه فیلم بر آن است که پادشاه جورج ششم با لکنت زبان خود در کشمکش است و اینگونه می‌شود که از لیونل لوگ یاری می‌جوید. در این روند، پادشاه جورج ششم قدم به قدم بهتر شده و در نهایت توانایی آن را پیدا می‌کند که کشورش را در طول جنگ جهانی دوم هدایت کند، و در عین حال پیوندی دوستی با لوگ می‌سازد که تا پایان عمرشان، ماندگار می‌ماند.


1. تاریک‌ترین لحظات – The Darkest Hour – 2017

این فیلم به کارگردانی “جو رایت” (Joe Wright) و با نقش آفرینی “گری الدمن” (Gary Oldman)، وقایع سال 1940 را به تصویر می‌کشد و درباره روزهای پایانی “وینستون چرچیل” به عنوان نخست وزیر انگلستان در طول جنگ جهانی دوم می‌باشد. “تاریک‌ترین لحظات” چرچیل را نشان می‌دهد که به رهبری بزرگ تبدیل می‌شود و مجبور می‌شود در رابطه با جنگ، هم پیمانانش، و صلح تصمیمات سختی بگیرد. این فیلم به همان اندازه که تفکر برانگیز است برجسته نیز می‌باشد، و تمام ویژگی‌های یک زندگی نامه خوب را در بر دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم