معرفی فیلم “کوهستان سرد” (Cold Mountain)

فیلم “کوهستان سرد” به دلیل داستان متفاوت خود در ژانر جنگی، به یکی از ماندگارترین آثار این ژانر در سینما تبدیل شده که بعد از گذشت سالها هنوز هم فیلمی دیدنی و تاثیرگذار برای دوستداران سینما است. در این فیلم شاهد زشتی‌های جنگ و پیامدهای تخریب‌کننده‌ی آن برای مردم بی‌گناهی هستیم که هم از نظر روحی و هم از نظر جسمی، قربانی سیاست‌های بی‌معنی و بی‌رحمانه‌ی سران حکومت‌ها شده و برای بقای خود تلاش می‌کنند. در ادامه با معرفی کامل فیلم “کوهستان سرد” با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “کوهستان سرد” (Cold Mountain)
  • ژانر: درام، تاریخی، عاشقانه
  • کارگردان: آنتونی مینگلا (Anthony Minghella)
  • بازیگران: نیکول کیدمن، جود لا، رنه زلوگر، ناتالی پورتمن
  • سال تولید: 2003
  • جوایز: برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 70/100

تریلر فیلم

در “کوهستان سرد” شاهد قدرت عشق هستیم، زمانی که دو عاشق از هم دور بوده و برای رسیدن به هم هرکاری می‌کنند. این فیلم حماسی روایتی بی‌نظیر از جنگ داخلی آمریکا در قرن 19 میلادی را به تصویر می‌کشد. نیکول کیدمن نقش زنی به نام آیدا را ایفا می‌کند که پس از مرگ پدرش بر اثر بیماری و در زمانی که جنگ بین نیروهای شمالی و جنوبی آمریکا تازه آغاز شده، نمی‌تواند شرایط را تحمل کند. او که زندگی خوبی داشته اکنون باید برای بقا تلاش کند و ترسیده است. پسری که او عاشقش شده (با بازی جود لا) به جنگ رفته و اکنون از او تنها زنی به جا مانده که اثری از عشق در او دیده نمی‌شود و تنها باید برای زنده ماندن بجنگد. او و عشق‌اش همدیگر را یافته، بهترین دوستان هم شده و داستان عاشقانه فیلم می‌تواند به آسانی حول محور آنها باشد. در حالی که برایش نامه می‌نویسد، هیچ چیز از او نمی‌داند و حتی نمی‌داند نامه‌هایش را می‌خواند یا نه. کیدمن در این فیلم نقش زنی را ایفا می‌کند که گرچه در ابتدا برای جنگ آماده نیست، اما به تدریج به یک مبارز سرسخت تبدیل شده و از خودش، خانواده‌اش و عشق‌اش مراقبت می‌کند.

نقش آفرینی کوتاه ناتالی پورتمن در این فیلم بسیار تاثیرگذار و زیبا است. او نقش یک زن تنها را بازی می‌کند که شوهرش در جنگ داخلی آمریکا مشغول خدمت است. رابطه عاطفی کوتاه او با “جود لا” در این فیلم بسیار احساساتی‌تر و زیباتر از رابطه عاطفه اصلی فیلم بین “جود لا” و “نیکول کیدمن” است. این ماجرای عاطفی کوتاه در فیلم نشان می‌دهد که چطور افراد در دوران جنگ برای آرام شدن به یکدیگر پناه می‌برند. “ناتالی پورتمن” به خوبی ماهیت غم انگیز این نقش را فهمیده و در اجرایش آن را نشان داده است.

در واقع در فیلم “کوهستان سرد” از طرفی شاهد رنج و سختی زنانی هستیم که در دوران جنگ و در نبود همسرانشان مجبور به تحمل شرایطی طاقت‌فرسا بودند و از طرفی هم ظلم حکومت به مردم و اجبار آنان به شرکت در جنگی که تنها نتیجه‌اش کشته شدن انسن‌های بی‌گناه است هستیم. روایت داستان این فیلم هوشمندانه بوده و احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تصاویری از فیلم “کوهستان سرد”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم