معرفی انیمه سریالی “ناکجاآباد موعود” (The Promised Neverland)؛ داستانی تاریک که احساسات شما را درگیر می‌کند

ژانر فانتزی و ترسناک برای یک انیمه سریالی بسیار جذاب و پرطرفدار است؛ در یک سریال فرصت داستان‌گویی و شخصیت‌پردازی زیاد است و از آن جایی که مخاطب هم فرصت همراه شدن با کارکترها و فضای کلی داستان را بیشتر از یک فیلم در اختیار دارد، شیوه‌ی طرح داستان و نحوه‌ی پرداختن به اهداف شخصیت‌های آن از اهمیت بالاتری برخوردار است. انیمه سریالی “ناکجاآباد موعود” به عنوان یک سریال ترسناک موفق شده به‌خوبی در تمام اپیزودهایش هیجان و ترس را در روایت خود حفظ کند و در کنار آن داستانی درام و غیرقابل پیش‌بینی را به بیننده ارائه دهد؛ در ادامه با معرفی اسن انیمه سریالی همراه پروشات باشید.


  • نام سریال: “ناکجاآباد موعود” (The Promised Neverland)
  • ژانر: ترسناک، فانتزی
  • کارگردان: “مامورد کانبه” (Mamoru Kanbe)
  • صداپیشگان: “سومیره مونوهوشی”، “ماریا ایزه”، “نائو فوجیتا”
  • سال تولید: 2019
  • تعداد فصل‌های منتشر شده: یک فصل
  • تعداد قسمت‌های فصل اول: 12 قسمت
  • مدت زمان هر قسمت: 30 دقیقه
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.8/10

داستان سریال “ناکجاآباد موعود” داستانی متفاوت است که در آینده اتفاق می‌افتد و در پرورشگاهی عجیب و غریب می‌گذرد. جایی که تعداد زیادی بچه بین چهار تا دوازده ساله به سرپرستی زنی که همه او را “مامان” صدا می‌زنند زندگی می‌کنند. در این مکان مرموز، بچه‌ها علاوه بر بازی در جنگل‌‌های اطراف، به یادگیری دروسی که به بالا بردن سطح هوشی آنها کمک می کنند هم می‌پردازند. اما هدف آنها از یادگیری این دروس و پیشرفتی که در این زمینه می‌توانند داشته باشند، امری است که در همان اپیزودهای ابتدایی مشخص شده و بیننده را غافلگیر می‌کند.

قانون عجیب و مشکوک دیگری که در این پرورشگاه حاکم است، ممنوعیت عبور بچه‌ها از محلی است که برای آنها تعیین کرده‌اند؛ هیچکس نمی‌تواند از این محل به دنیای بیرون قدم بگذارد و بدون هماهنگی با سرپرست و دیگر افراد صاحب این مکان، فرد جدیدی به پرورشگاه وارد نمی‌شود. در واقع این مکان پر رمز و راز، جایی است که به دلایل مختلفی تحت کنترل شدید کسانی قرار دارد که قصد سو استفاده از توانایی‌های ذهنی و هوشی بچه‌های بی‌سرپرست را داشته و از این ویژگی‌ها برای کاری غیر قابل تصور و وحشیانه استفاده می‌کنند که به نظر می‌رسد در فصل‌های بعدی بیشتر به آن پرداخته شود.

اما داستان اصلی “ناکجاآباد موعود” از جایی آغاز می‌شود که دو نفر از بچه‌های بزرگسال متوجه اتفاقات واقعی محل زندگی‌شان می‌شوند و تصمیم می‌گیرند از این محل فرار کنند. اما این تصمیم بدون شک خطرهایی برای آنان به همراه دارد که تا پایان فصل به آن پرداخته می‌شود و حوادثی که در هر اپیزود پدید می‌آید، هرکدام به نوعی مخاطب را شوکه کرده و قابلیت پیش‌بینی پایان داستان را از ما می‌گیرد.

انیمه سریالی “ناکجاآباد موعود” خیلی خوب توانسته ژانر درام را وارد داستان تاریکش کند و از این امر برای پیشبرد داستانش کمک گرفته است. سراسر این سریال را فضایی بسته، بی‌روح و پر اضطراب فرا گرفته و امید و تلاش کارکترها برای فرار، به تنها نکته‌ی مثبت و امیدوارکننده‌ی آن تبدیل شده است. شاید فکر کنید که تماشای چنین داستانی زیاد جالب نیست و نمی‌تواند انتخاب خوبی برای وقت‌گذرانی باشد، اما باید بدانید که “ناکجاآباد موعود” در نوع خود و با روایت خاصی که دارد، به اندازه کافی الهام‌بخش و جذاب است و در پایان احساسات شما را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

تصاویری از “ناکجاآباد موعود”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. الان فصل دومش رو دارن میسازن چند قسمتم منتشر شده

    پاسخ

  2. نادیا

    آذر 3, 1399

    بی نظیر بی نظیر بی نظیر. فعلا فصل اولش اومده ولی بهمن ماه فصل دومش هم میاد. داستانش فوق العادس و اگه نبینین از کفتون رفته. من مانگا رو خوندم و واقعا میگم که باید کل فصلا رو ببینین تا هیجان این انیمه رو درک کنین، هرچند با دیدن فصل اول این موضوع کاملا روشن میشه واستون.

    پاسخ

  3. arsalan

    اردیبهشت 27, 1399

    ممنون از بابات سایتتون لطفا بیشتر پست بزارین و بیشتر انیمه ها رو معرفی کنید با تشکر

    پاسخ