لیست 50 تایی بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما برای فیلمسازان – بخش سوم

در این مقاله بخش سوم فهرست برترین فیلم‌های اکشن تاریخ را ارائه میدهیم. دیگر بخش‌های این فهرست را در لینک زیر بخوانید:

رتبه بندی برترین فیلم‌های اکشن تاریخ برای فیلمسازان – بخش اول

رتبه بندی برترین فیلم‌های اکشن تاریخ برای فیلمسازان – بخش دوم

رتبه بندی برترین فیلم‌های اکشن تاریخ برای فیلمسازان – بخش چهارم

رتبه بندی برترین فیلم‌های اکشن تاریخ برای فیلمسازان – بخش پنجم


30. هویت بورن – The Bourne Identity – 2002

مجموعه فیلم‌های “بورن” باعث شد حرکت سریع و پر سرعت دوربین در فیلم‌های اکشن محبوب شوند. با اینکه ممکن است این تکنیک‌ها همیشه درست عمل نکنند، اما برای این سبک فیلم خاص به خوبی عمل می‌کنند. دوربین نیز مانند خود اکشن، سریع و بدون توقف حرکت می‌کند. جدای از تکنیک‌های دوربین، این اثر یک فیلم اکشن خلاقانه و مهیج است که با هر بار دیدن چیز جدیدی در آن می‌بینید.

نتیجه:

“هویت بورن” بهترین ویژگی‌های هر دو ژانر اکشن و جاسوسی را دستچین می‌کند. در حالی که این فیلم برای خود محبوبیتی بر هم زده و مجموعه‌ای تک و جدا محسوب می‌شود، اما فاصله‌های میان “جیمز باند” را نیز پوشش می‌دهد.

همچنین بخوانید: 26 فیلم برتر ژانر اکشن که نباید از دست بدهید


29. مکس دیوانه 2: جنگجوی جاده – Mad Max 2: The Road Warrior – 1981

“مکس دیوانه 2” از کتاب “قهرمانی با چندین صورت” (The Hero With a Thousand Faces) اثر “جوزف کمبل” (Joseph Campbell) الهام گرفته و نشان می‌دهد این کارهای هنری چقدر در دنیا محبوب و شناخته شده‌اند. در این فیلم با چیزهای مختلفی روبرو می‌شوید، از ویژگی‌های یک فیلم پلیسی گرفته، تا یک اکشن پسا آخرزمانی تخیلی و هیجان انگیز. تأثیر خاص این فیلم بوده که باعث شد، تا دهه‌ها بعد همچنان به یاد ماندنی باقی بماند.

نتیجه:

انرژی جنبشی از تک تک منفذهای “مکس دیوانه 2” تراوش می‌کند. “جورج میلر” (George Miller) در این فیلم اثبات می‌کند که چرا به عنوان یکی از بهترین کارگردانان اکشن تاریخ شناخته می‌شود.


28. نخستین خون – First Blood – 1982

با اینکه دنباله‌های ساخته شده برای این فیلم چیزی بیشتر از تیراندازی و تعقیب و گریز نبوده، اما “نخستین خون” به طرز شگفت انگیزی، تفکر برانگیز است. صحنه‌های اکشن فیلم فوق العاده بوده و همچنین، تفسیری جالب از جنگ ویتنام دارد. موضوعی که در بیشتر فیلم‌های دهه 80 از آن استفاده می‌شده است.

نتیجه:

“نخستین خون” نشان می‌دهد که گاهی اوقات سادگی جواب همه سؤالات است. داستان عالی بوده و فیلم همزمان با ارائه صحنه‌های اکشن به خوبی به موضوعاتش می‌پردازد.


27. درِد – Dredd – 2012

“درِد” نشان می‌دهد چگونه می‌توان فیلمی را به بهترین نحو ممکن از یک کتاب کمیک، اقتباس کرد. فیلم اصلی “قاضی درِد” (Judge Dredd) محصول 1995 سعی داشت که کتاب کمیک را برای بینندگان جالب‌تر نشان دهد، به همین دلیل تا حد زیادی، از داستان اصلی خود دور شد. “درِد” می‌داند که بینندگان به چه چیز این کاراکتر و این علاقمندند و در نتیجه یک فیلم اکشن بسیار قدرتمند را ارائه می‌دهد که با جلوه‌های بصری دیدنی خود، بهترین لحظات اکشن یک فیلم را رقم می زند.

نتیجه:

“درِد” در زمان انتشار مورد کم لطفی قرار گرفت و به اندازه کافی دیده نشد. در حالی که به ساخت دنباله‌ای برای این فیلم امیدی نیست، حداقل این فیلم را داریم که دردمان را تسکین دهد.


26. یورش: رستگاری – The Raid: Redemption – 2012

صحنه‌های مبارزه در “یورش: رستگاری” به دلایل مختلفی دیدنی هستند. اما یکی از دلایل اصلی درخشش آنها، وضح آن‌هاست. در هنگام تماشا، کاملاً میدانید که هر کاراکتر در هنگام مبارزه، در کدام موقعیت قرار دارد. تمام انفجارها را به خوبی می‌بینید و می‌توانید با جریان فیلم همراه شوید. تمام کارگردانان فیلم‌های اکشن باید این فیلم را تماشا کرده و به نحوه نمایش صحنه‌های مبارزه در آن، توجه کند.

نتیجه:

“یورش: رستگاری” در سال 2012 نقطه اوج فیلم‌های اکشن را تغییر داد. فیلم‌های کمی هستند که خشونت و وحشیگری را به اندازه این اثر، نشان دهند.

همچنین بخوانید: رتبه بندی برترین فیلم‌های لایو اکشن بتمن (Batman)


25. اسلحه مرگبار – Lethal Weapon – 1987

“اسلحه مرگبار” نوع فیلم‌های اکشن دهه 80 و 90 را تغییر داد. پویایی بین همکاران پلیس، توجه بیشتر به طنز داستانی و ویژگی‌های زیاد دیگری که حالا در یک فیلم اکشن، کلیشه محسوب می‌شوند، اما در آن زمان در “اسلحه مرگبار” خلق شده و پس از آن همه تلاش کردند مانند آن باشند.

نتیجه:

ارتباط بین شخصیت‌های اصلی بی نقص است. این فیلم اکشن شجاعانه، واقعاً عالی و راضی کننده می‌باشد.


24. اژدها وارد می‌شود – Enter the Dragon – 1973

بی شک، “بروس لی” (Bruce Lee) در هنرهای رزمی همتا نداشت. “اژدها وارد می‌شود” حد اعلای هنر او را نشان می‌دهد و فکر به اینکه این فیلم یک هفته پس از مرگ او منتشر شد، واقعاً ناراحت کننده است. همانطور که مشخص است، این فیلم یکی از بهترین فیلم‌ها با موضوع هنرهای رزمی بوده و نمایشی عالی است که نشان می‌دهد یک استعداد بزرگ، واقعاً زود از دنیا رفت.

نتیجه:

“اژدها وارد می‌شود” کنگ فو را به صورت جهانی به مردم شناساند. “بروس لی” با این فیلم خود، کار بزرگی برای هنرهای رزمی انجام داده و اجرای آخر خود را به زیبایی به تصویر کشید.


23. مأموریت: غیرممکن – فال اوت – Mission: Impossible – Fallout – 2018

فیلمی اکشن که بر اساس یک برنامه تلویزیونی ساخته شده باشد، به نظر جالب نیست. اما حالا با تشکر از شاهکاری که خلق کرد، به یکی از مجموعه‌های بسیار عالی تبدیل شده است. صحنه پرش از ارتفاع در “مأموریت غیرممکن – فال اوت” تنها چند دقیقه طول می‌کشد، اما یکی از هیجان انگیزترین چیزهایی است که در فیلم وجود دارد.

نتیجه:

مجموعه “مأموریت غیرممکن – فال اوت” هنوز هم تر و تازه است. از یک چیز مطمئنم و آن این است، همگی بی صبرانه منتظریم ببینیم “کریستوفر مک کوایر” (Christopher McQuarrie) چه خواهد کرد.


22. افسانه استاد مست – The Legend of Drunken Master – 1994

“افسانه استاد مست” که در آن “جکی چان” (Jackie Chan) نقش یک بوکسور مست را بازی می‌کند، که الکل می‌نوشد تا دردهای خود را فراموش کرده، و انرژی درونیش را برای مبارزه آزاد کند. این فیلم فوق العاده خنده دار است و همچنین برخی از بهترین سکانس‌های هنرهای رزمی را در بر دارد، که حتماً از دیدن آن لذت خواهید برد.

نتیجه:

“جکی چان” ثابت می‌کند که چرا در فیلم‌های با موضوع هنرهای رزمی فوق العاده عمل می‌کند. نه تنها او در این سبک استاد است، بلکه با طنز صریح خود نیز غوغایی بر پا می‌کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر جکی چان که ارزش چند بار دیدن را دارند


21. جنگ ستارگان 4: امیدی تازه – Star Wars: Episode IV – A New Hope – 1977

همه بینندگان “جنگ ستارگان” را برای چیزی که نمایش می‌دهد، دوست دارند. این داستان قهرمانی پر از کنایات تاریخی و موضوعی است. موضوعات این فیلم می‌تواند هر معنایی داشته باشد و از روش‌های مختلف نشان داده شود. به همین دلیل است که این اثر، امتحان زمان را گذرانده و نسلی از فیلمسازان را تحت تأثیر خود قرار داده است.

نتیجه:

“جنگ ستارگان” برای بسیاری از افراد فیلمی بسیار پراهمیت بوده و در حالی که عشق زیادی آن را پوشش داده، همچنان صحنه‌های اکشن فوق العاده ای دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (3)

بستن فرم

  1. یاسر

    فروردین 3, 1402

    لیست فیلمهای تمام سایتها یکی و شبیه به همدیگه ست و هییییچ فرقی نمیکنن باهم

    پاسخ

  2. Mohammad Reza

    اردیبهشت 22, 1399

    امیدی تازه مال 1977 هست.

    پاسخ

  3. محمدرضا

    اردیبهشت 22, 1399

    به نظرم اگه قرار باشه فیلمای استار وارز تو لیست باشن باید فیلمایه پریکول توش باشن

    پاسخ