8 سریال جذاب و دیدنی شبیه “آخرین پادشاهی” (The Last Kingdom) که باید تماشا کنید

“آخرین پادشاهی” (The Last Kingdom) یک سریال تاریخی بریتانیایی است که بر اساس سری رمان‌های “برنارد کورنول” (Bernard Cornwell) به نام “مجموعه داستان ساکسون” ساخته شده است. پس از انتشار اولین فصل “آخرین پادشاهی” در سال 2015، این سریال به سرعت محبوبیت پیدا کرد و به یکی از پر بیننده‌ترین و دوست داشته شده ترین فیلم‌های تاریخ تبدیل شد.

“آخرین پادشاهی” که سریالی بسیار باشکوهی است، در اواخر قرن 9 اتفاق میفتد، زمانی که انگلیس به هفت پادشاهی تقسیم شده بود. ارتش وایکینگ‌ها حمله کرده و در نهایت بر سرزمین آنجلو ساکسون ها چیره شدند و در ادامه داستان “اوترد” را دنبال می‌کنیم که به عنوان یک ساکسون به دنیا آمد اما به دست وایکینگ‌ها پرورش یافت و حالا سعی دارد سرزمین مادریش را از آن خود کند و کشوری جدید را پایه گذاری کند. “کریسی اسکینز” (Chrissy Skinns)، “استیون باچارد” (Stephan Butchard) و “نایجل مرچنت” (Nigel Marchant) تهیه کنندگان این اثر هستند. این سریال پر از صحنه‌های خشونت بار، افراط گرایی و زوال می‌باشد.

در اینجا لیستی از سریال‌های تلوزیونی مشابه “آخرین پادشاهی” را برایتان آماده کرده‌ایم که امیدواریم از ان لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


8. بادبان‌های سیاه – Black Sails – 2014-2017

پس از تماشای “آخرین پادشاهی” اولین چیزی که به یادمان می‌افتد، سریال کمتر دیده شده “بادبادن های سیاه” بود. این سریال، یک مجموعه تلویزیونی تاریخی آمریکایی است که “جاناتان استاینبرگ” (Jonathan E. Steinberg) و “رابرت لوین” (Robert Levine) سازندگان آن بوده و در جزیره پراویدنس جدید فیلمبرداری شده است. این مجموعه که حال و هوای “آخرین پادشاهی” را دارد، درباره دزدان دریایی بوده و گفته شده ادامه رمان “جزیره گنج” (Treasure Island) اثر “رابرت لوئیس استیونسون” (Robert Louis Stevenson) می‌باشد.

همچنین بخوانید: 12 فیلم و سریال برتر تاریخ درباره وایکینگ ها


7. مارکو پولو – Marco Polo – 2014-2016

این مجموعه که تنها دو فصل داشت، به عنوان یکی از پرهزینه‌ترین سریال‌های ساخته شده است که باعث شد نتفلیکس 200 میلیون دلار ضرر کند. جدای از این ضرر، این سریال یکی از بهترین سریال‌ها تاریخی است. “مارکو پولو” اثر “جان فاسکو” (John Fusco) است که درباره سالهای اخیر مارکوپولو در دربار “قوبلای خان”، خان امپراطوری مغول و مؤسس سلسله “یوآن” می‌باشد. “مارکو پولو” سریالی است که همه باید آن را تماشا کنند.


6. بورجیاها – The Borgias – 2011-2013

ممکن است که سریال “بورجیاها” کمی قدیمی باشد، اما بسیار سرگرم کننده است. این مجموعه به کارگردانی “نیل جردن” (Neil Jordan) در دوران رنسانس ایتالیا اتفاق می‌افتد، و به رسوایی خانواده “بورجیا” می‌پردازد که جرایمی مانند دزدی، قتل، و زنای با محارم را مرتکب می‌شدند. این سریال نیز مانند “آخرین پادشاهی” درباره مردان بلند پروازی است که برای شکوه و کنترل کردن به مبارزه می‌پردازند و نشان می‌دهد مردم حاضرند چه کارهایی کنند تا به قدرت برسند.


5. تودورها – The Tudors – 2007-2010

“تودورها” نوشته و کارگردانی شده توسط “مایکل هریست” (Michael Hirst) یک سریال تاریخی-درام است که در قرن شانزدهم اتفاق می‌افتد و به سال‌های سلطنت “شاه هری هشتم” می‌پردازد. این مجموعه در چهار فصل منتشر شد و سپس ساخت آن لغو شد، در این چهار فصل قلمرو شاه هنری هشتم و چگونگی حفاظت او از تاج و تخت را مشاهده خواهیم کرد. ممکن است که تمام طول داستان بر اساس واقعیت نباشد، اما مسائلی مانند جاه طلبی، رسوایی، قتل، و خشونتی که در سلسه تودور وجود داشت را به درستی به تصویر می‌کشد.

همچنین بخوانید: 7 سریال جذاب و دیدنی مشابه سریال وایکینگ ها (Vikings)


4.  ویچر – The Witcher – 2019

“ویچر” به کارگردانی “لورن اشمیت هیسریچ” (Lauren Schmidt Hissrich) بر اساس مجموعه کتابی با همین نام اثر “آندژی ساپکوفسکی” (Andrzej Sapkowski) ساخته شده است. این سریال بیشتر حال و هوایی تخیلی دارد، اما در دوره‌ای الهام گرفته از قرون وسطی و در کشور سرزمینی به نام “قاره” اتفاق میفتد. این مجموعه در ابتدا به سه کاراکتر می‌پردازد که در بازه‌های زمانی متفاوت از هم زندگی می‌کنند، و در ادامه این سه نفر را می‌بینیم که از راه‌های مختلف به یکدیگر کمک می‌کنند تا با شیاطین مبارزه کنند و از سرزمین‌های خود محافظت کنند و گاهی وقت‌ها این شیاطین، خود انسانها هستند.


3. غریبه – Outlander – 2014

“غریبه” را که در نتفلیکس نیز می‌توان تماشا کرد، یک سریال تاریخی است که بر اساس مجموعه کتاب‌هایی با همین نام نوشته “دیانا گابالدون” (Diana Gabaldon) ساخته شده. سریال درباره “کلری رندل” می‌باشد، یک زن متأهل که در جنگ جهانی دوم پرستار بوده و در سال 1946 متوجه می‌شود که به اسکاتلند سال 1743 منتقل شده است. در انجا با “جیمی فراسر” ملاقات می‌کند و در قیام ژاکوبیت درگیر می‌شود. “غریبه” ترکیبی عالی از خشونت، عشق و افزاط گرایی است که شما را گمراه کرده و مجذوب خود می‌کند.


2. ورسای – Versailles – 2015-2018

وقایع سریال در زمان ساخت و ساز ورزسیلز و در اواسط سال 1600 اتفاق میفتد و درباره سرزمین “لویی چهاردهم” می‌باشد و تکبر، جاه طلبی، روابط، و دسیسه‌های سیاسی اطراف او را به تصویر می‌کشد. این مجموعه که توسط “سیمون میرن” (Simon Mirren) و “دیوید ولستنکرافت” (David Wolstencroft) ساخته شده یک مجموعه تخیلی فرانسوی می‌باشد که در سه فصل منتشر شده است.

همچنین بخوانید: 12 فیلم تاریخی که ازنظر تاریخی درست نبودند


1. وایکینگ‌ها – 2020-2013 – Vikings

“وایکینگ‌ها” نیز درست مانند “تودورها” یک مجموعه تاریخی است که توسط “مایکل هرست” (Michael Hirst) نوشته و کارگردانی شده است. داستان “وایکینگ‌ها” از اسطوره بزرگ و قهرمان شمالی “رگنار لاثبروک” الهام گرفته شده است. این سریال همه چیز را به تصویر می‌کشد، از زمانی که رگنار تنها یک کشاورز بود، تا مشهور شدنش پس از یورش‌هایی که به انگلستان برد و در نهایت تبدیل شدن او به پادشاه کل اسکاندیناوی. تا به الان پنج فصل و نیمی از این سریال پخش شده است، اما سریال‌هایی نیز به عنوان دنباله برای آن ساخته شده است که یکی از آنها “وایکینگ‌ها: والهالا” نام دارد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (5)

بستن فرم

  1. زهرایحیوی

    اردیبهشت 4, 1402

    سلام به نظر من بهترین سریالی که من دیدم سریال آخرین پادشاهی بودباز قسمت پایانی اومددنباله آخرین پادشاهی بنام هفت پادشاه باید بمیرنند واقعا عالی بوداونجا معلوم میشه که اوتردچی میشه

    پاسخ

  2. Saeedmafia

    مهر 24, 1400

    با عرض سلام خسته نباشید خدمت شما
    از نظر بنده که به عنوان یک جوان که از سال ۲۰۰۴ سریال دیدن رو شروع کردم . بهترین ها رو براتون میگم . البته این نظر شخصیه
    فرار از زندان . برکینگ بد . اخرین پادشاهی . وایکینگ ها . بازی تاج و تخت . خانه کاغذی . پیکی بلاندرز . مردگان متحرک . بازی مرکب . بند اف برادرز
    و چندتای دیگه که دیدم ولی بهترین ها اینا بودن . باهاشون زندگی کردم و اشک ریختم و شاد شدم . معنای حقیقی عشق و خیانت و خشم و تعصب و وفاداری رو بهم آموختن
    بی صبرانه منتظر والهالا و پادشاهای اژدهایان (اسپین اف تاج و تخت) و ارباب حلقه ها و د لست اف آس و آنچارتد هستم
    موفق و پیروز و شاد باشین
    این سریال ها برای بنده

    پاسخ

  3. سلام و ممنون از مطلب خوبتون…بابت اطلاعات خوبتون ، به نظرم رسید که نکته ای رو خدمتتون تذکر بدم، اینکه تلفظ صحیح اسم سریال شماره دو «ورسای» همون کاخ معروف فرانسه هستش نه ورسیلز…کلمه چون فرانسویه، شاید تلفظش برای شما نامأنوس بوده. امیدوارم اسمش رو تصحیح کنین تا این کار خیلی خوبتون، بی نقص باشه.موفق باشید.

    پاسخ

    • سلام دوست عزیز،
      بله درست می‌فرمایید، اصلاح شد. ممنونم.

      پاسخ

      • خانم اکیما…بعد از سلام و عرض ادب،
        از رویه انتقاد پذیر و احترام به مخاطب شما بسیار بسیار قدرشناسی میکنم و سپاسگزارم 🙏🙏🙏
        امیدوارم در همه ی کارهای خوبتون موفق باشین.🌸🌸🌸

        پاسخ