لیست 50 تایی بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما برای فیلمسازان – بخش دوم

در این مقاله بخش دوم فهرست برترین فیلم‌های اکشن تاریخ را ارائه می‌دهیم؛ بخش‌های این فهرست را در لینک زیر بخوانید:

رتبه بندی برترین فیلم‌های اکشن تاریخ برای فیلمسازان – بخش اول

رتبه بندی برترین فیلم‌های اکشن تاریخ برای فیلمسازان – بخش سوم

رتبه بندی برترین فیلم‌های اکشن تاریخ برای فیلمسازان – بخش چهارم

رتبه بندی برترین فیلم‌های اکشن تاریخ برای فیلمسازان – بخش پنجم


40. بیل را بکش بخش 1 و بخش 2 – Kill Bill Vols. 1 & 2 – 2004، 2003

“کوئنتین تارانتینو” (Quentin Tarantino) این دو فیلم را یک داستان می‌داند، بنابراین ما هر دوی آنها را در کنار هم قرار دادیم. تارانتینو قبل از فیلمبرداری صریحاً قصد داشت که روی دست بزرگترین کارگردانان اکشن بلند شود، و در این کار موفق هم شد. این فیلم ساخته شده با بودجه پایین، از بسیاری از فیلم‌های سینمایی پربودجه بهتر و خارق العاده تر است و باعث می‌شود محو آن شوید.

نتیجه:

“بیل را بکش” واقعاً فوق العاده است. تارانتینو در به تصویر کشیدن این ژانر شکی ندارد و این موضوع را به خوبی در فیلم خود نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: معرفی 14 فیلم جذاب و دیدنی شبیه بیل را بکش (Kill Bill)


39. انتقامجویان: پایان بازی – Avengers: Endgame – 2019

“انتقامجویان: پایان بازی” نقطه اوج تقریبا 20 فیلم است. کل این فیلم به عنوان مرحله‌ای اضافی محسوب می‌شود که در آن انتقامجویان باقی مانده با بحران کل این مجموعه روبرو می‌شوند. تمامی این‌ها به لحظات حماسی بزرگی ختم می‌شوند که در آخرین دهه فیلم آنها را مشاهده می‌کنیم.

نتیجه:

حتی تصور اینکه کسی وجود دارد که “انتقامجویان: پایان بازی” را تماشا نکرده، هم سخت است. اما این فیلم ارزش آن را دارد که به دلیل صحنه‌های خاصی که دارد، هر سال دوباره تماشایش کنید.


38. نقطه فروپاشی – Point Break – 1991

“نقطه فروپاشی” و قسمت جدیدی که از آن بازسازی شده، نشان می‌دهد برای ساخت فیلمی فوق العاده باید چند صحنه اکشن خفن در آن بگنجانید. قسمت اصلی “نقطه فروپاشی” به صحنه‌های اکشن خود مقدار مناسبی فلسفه نیز اضافه کرده است. نسخه بازسازی شده، پر از صحنه‌های اکشن بسیار عالی می‌باشد، اما مفهوم خاصی برای پشتیبانی از آن وجود ندارد. خوشبختانه، نسخه اصلی هنوز عالی به نظر می‌رسد و هنوز یکی از بهترین‌هایی است که در دهه 90 منتشر شد.

نتیجه:

در این ژانر فیلمی بهتر از “نقطه فروپاشی” پیدا نمی‌کنید. این فیلم باعث می‌شود آدرنالینتان بالا برود و نشان می‌دهد ” کاترین بیگلو ” (Kathryn Bigelow) در مقام کارگردان در فیلم‌های اکشن-تیراندازی چقدر تبحر دارد.


37. پلیس خفن – Hot Fuzz – 2007

“پلیس خفن” نمونه‌ای عالی از هجو می‌باشد. این فیلم ژانر اکشن، خصوصاً فیلم‌های پلیسی را مسخره می‌کند، اما متوجه خواهید شد که هنوز هم “ادگار رایت” (Edgar Wright) و اعضای تیمش به این نوع فیلم‌ها عشق می‌ورزند. این اشتیاق را می‌توان در فیلم مشاهده کرد، چرا که این اثر یکی از فیلم‌های اکشن-کمدی عالی است که تصویر متفاوتی برای خود ساخت.

نتیجه:

“پلیس خفن” با کاراکترهای دوست داشتنی و لحظات به یادماندنی خود فیلمی عالی است. این فیلم به اندازه کافی طنز دارد، اما صحنه‌های اکشن زیادی نیز دارد که واقعاً منحصر به فرد هستند.


36. گزارش اقلیت – Minority Report – 2002

“گزارش اقلیت” اولین بار توجه “استیون اسپیلبرگ” را به خود جلب کرد. اسپیلبرگ از آن راضی نبود به همین دلیل این اثر دوباره و دوباره ساخته شد. زحمت زیادی خرج این فیلم شد، اما نتیجه پایانی فیلمی اکشن و مهیج فوق العاده بود.

نتیجه:

“گزارش اقلیت” صحنه‌های اکشن و همچنین بحث‌های فلسفی را به اندازه مساوی در خود دارد. همچنین این اثر در دنیای امروز نیز آگاه کننده است، زیرا تبلیغات به عضو جدانشدنی زندگی روزمره ما تبدیل شده است.

همچنین بخوانید: رده‌بندی بهترین فیلم‌های استیون اسپیلبرگ برای فیلمسازان


35. لبه فردا – Edge of Tomorrow – 2014

“لبه فردا” نشان می‌دهد اگر با توضیح دادن همه چیز زمین گیر نشوید، تا کجا می‌توانید پیش بروید. این فیلم که داستانی تقریباً مشابه فیلم “روز گراندهاگ” (Groundhog Day) دارد، یکی از کارهایی است که مورد کم لطفی زیادی قرار گرفته است. هر زمان که کاراکتر “تام کروز” (Tom Cruise) کشته می‌شود، روز او از نو شروع می‌شود. زمانی که این مفهوم را پذیرفتید، با جریان فیلم همراه شده و می‌توانید از صحنه‌های علمی-تخیلی آن لذت ببرید.

نتیجه:

چه این فیلم را “لبه فردا” و چه “تکرار مرگ و زندگی” بنامید، یک چیز آن همچنان باقی می‌ماند. این اثر یک فیلم اکشن نادیده گرفته شده است که با تشکر از تمامی دست اندرکارانش بسیار جالب و زیباست.


34. پلیس بورلی هیلز – Beverly Hills Cop – 1984

“پلیس بورلی هیلز” در اصل یک فیلم اکشن است که “سیلوستر استالونه” (Sylvester Stallone) در آن به عنوان “فولی” نقش آفرینی می‌کند. او به همراه “ادی مورفی” (Eddie Murphy) که نقش شخصیت اصلی را بر عهده دارد، یک نقش کمدی دیگر را بازی کرد. چیزی که می‌توانست یک فیلم پلیسی فراموش نشدنی دیگر باشد، به بهترین فیلم کلاسیک دوره خود تبدیل شد.

نتیجه:

“پلیس بورلی هیلز” درباره یک پلیس در حوزه کاری دیترویت است که به بورلی هیلز منتقل می‌شود و مشکلاتی سر راهش قرار می‌گیرد. طنز و عالی بودن فیلم چیزی است که باعث می‌شود از آن خوشتان بیاید.


33. اسکای فال – Skyfall – 2012

اگر می‌توان گفت “کازینو رویال”، “جیمز باند” را بازسازی کرده، پس “اسکای فال” آن را به رده‌ای بالاتر برد. دلیل آنکه این فیلم به برتری رسیده آن است که این اثر فکر بیننده را به چالش می‌کشد و باعث می‌شود فکر کند که یک فیلم “جیمز باند” چگونه می‌تواند باشد. او پر از جزئیات است. به جای اینکه او یک جاسوس دختر باز باشد، در واقع یک کاراکتر جداگانه است که نقطه اوجی فراتر از هر فیلم “جیمز باند” دارد.

نتیجه:

“اسکای فال” افسانه‌های جیمز باند را ساختار شکنی می‌کند. این فیلم ثابت کرد که ساخت این نسخه از جیمز باند، برای آنکه در طی زمان دست نخورده باقی بماند نبوده و تا انتهای توان کاراکتر، به آن فشار وارد کرد.


32. تلقین – Inception – 2010

“تلقین” یکی از آن نوع فیلم‌های است که تماشای پشت صحنه آن به اندازه تماشای خودش دلنشین است. صحنه‌های مبارزه و تمام کارهایی که در دوربین انجام می‌شود، از نظر تکنیکی بسیار تاثیرگذار می‌باشد. اما حتی خارج از آن، هر مرحله از خواب، به قدری تازه و جدید بود که به اندازه خودش به یادمانی بوده است.

نتیجه:

پس از تماشای “تلقین” آرزو می‌کنید فیلم‌های هالیوودی بیشتری به جاه طلبی آن ساخته می‌شد. این فیلم علمی-تخیلی مغزتان را منفجر می‌کند و برای درک آن نیاز است با قدم به قدم آن همراه بوده و با آن ارتباط برقرار کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 30 فیلم جذاب و دیدنی شبیه تلقین (Inception)


31. گلادیاتور – Gladiator – 2000

این روزها کمتر فیلم‌هایی با صحنه مبارزات شمشیرزنی را مشاهده می‌کنیم. و قاعدتاً این موضوع بخاطر آن است که “گلادیاتور” در سال 2000 به اندازه‌ای خوب بود که هیچ چیز نمی‌تواند جای آن را بگیرد. این اثر از فیلم‌های گلادیاتوری دیگر مانند “اسپارتاکوس” (Spartacus) الهام گرفت و همین باعث شد این فیلم زیبا به قرن 21 وارد شود.

نتیجه:

“گلادیاتور” از لحاظ بصری فوق العاده است. اما بیشتر از آن، طراحی غنی صحنه و کاراکترهای احساسی و پیچیده آن بود که این فیلم را منحصر به فرد کرد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم