معرفی فیلم “نابودی” (Demolition)؛ تلاشی برای تحمل زندگی

واکنش همه‌ی انسان‌ها در برابر غم و اندوه به یک شکل نیست. همان قدر که بعضی‌ها با غذا نخوردن و از خانه بیرون نرفتن با غم خود دست و پنجه نرم می‌کنند، بعضی‌ها ممکن است با انرژی مضاعف و یا کارهای خنده‌دار و بچه‌گانه با اندوه خود کنار بیایند. داستان فیلم “نابودی” درباره‌ی مردی است که در به طور ناگهانی همسرش را در تصادف رانندگی از دست می‌دهد و خودش زنده می‌ماند. بعد از این حادثه، شخصیتش فرو می‌ریزد و دست به کارهایی می‌زند که به نظر بقیه احمقانه‌اند‌. در ادامه با معرفی کامل فیلم “نابودی” همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “نابودی” (Demolition)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: ژان-مارک ولی (Jean-Marc Vallée)
  • بازیگران: جیک جیلنهال، نائومی واتس، کریس کوپر
  • سال تولید: 2015
  • امتیاز آی ام دی بی: 7/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 53/100

تریلر فیلم

یک فرد هر چقدر هم که با دنیای بیرون سرد و بی‌احساس برخورد کند، هنگام از دست دادن یکی از اعضای خانواده‌اش قاعدتا باید ناراحتی عمیقی از خود نشان دهد و برای مدت زیادی افسرده و غمگین باشد. دست‌کم این انتظاری است که ما از اطرافیانمان داریم. درست است که واکنش‌ها بنا به شخصیت واقعی هر کسی بسیار متفاوت است اما زمانی که شخصی همان حداقل احساسات را هم هنگام مرگ عزیزی از خود نشان ندهد، باید به چیزی شک کنیم!

جیلنهال در فیلم “ویرانی” نقش مردی به نام دیویس را بازی می‌کند که از یک تصادف رانندگی جان سالم به در می‌برد اما همسرش را از دست می‌دهد. او بعد از این اتفاق نه گریه می‌کند و نه ذره‌ای احساس ناراحتی و غم از خودش نشان می‌دهد! حتی زمانی که می‌فهمد همسرش باردار بوده و او در واقع دو نفر را از دست داده است. این واکنش از بی‌احساسی دیویس نسبت به خودش، جهان بیرون و همسرش خبر می‌دهد. در واقع او بعد از اینکه همسرش می‌میرد، فرصتی پیدا می‌کند تا در تنهایی با خودش بیشتر آشنا شود. او تازه می‌فهمد که علاقه‌ی چندانی به همسرش نداشته و اصلا نمی‌داند چرا با او ازدواج کرده است؟!

چیزی که در شخصیت دیویس قابل توجه و برای من دوست داشتنی است، صداقت او با خودش است. دیویس سعی نمی‌کند حتی وانمود کند که ناراحت است و به این احساس خود که هیچ احساسی نسبت به چیزی ندارد کاملا آگاه است و قبولش دارد. اگر رفتار عجیبی دارد و در نظر مردم یک احمق به نظر می‌رسد برایش مهم نیست و به کارش ادامه می‌دهد. اولین فکر احمقانه و خطرناکی که به ذهنش می‌رسد را انجام می‌دهد و به عواقب آن فکر نمی‌کند.

دیویس در شرکت پدر همسرش کار می‌کند و بسیار پولدار است؛ وسایل خانه‌ای که در آن زندگی می‌کند مدرن، لوکس و گران‌قیمت هستند. اما هیچکدام از اینها برایش مهم نیست و او یکباره شروع به شکستن و نابود کردن همه چیز می‌کند. با این کار، چیز جدیدی در خودش حس می کند و آن علاقه به تجزیه و نابود کردن همه چیز است! از ساعت دیواری گرفته تا یخچال و حتی ساختمان یک خانه!

فیلم “نابودی” فیلمی آرام است که روایت خاص خودش را دنبال می‌کند و در بیان داستان و شخصیت‌پردازی‌اش نه تنها عجله نمی‌کند بلکه با حالتی دوست‌داشتنی و مناسب با فضای فیلم آن را به مخاطب خود نشان می‌دهد.

تصاویری از فیلم “نابودی”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم