معرفی فیلم “کاپیتان فیلیپس” (Captain Phillips)

فیلم مهیج “کاپیتان فیلیپس” یکی از آثار کمتر تولید شده در سینمای هالیوود است که داستان واقعی حمله دزدان دریایی به یک کشتی حامل مواد غذایی آمریکایی در آب‌های بین‌‌المللی قاره آفریقا را روایت می‌کند. این فیلم بر اساس رمانی با همین نام ساخته شده و از آنجایی که روایت‌کننده یک واقعه مهم تاریخی است، از حساسیت‌ بالایی برخوردار بوده و خوشبختانه موفق به نمایش فیلمی شده که هم از جنبه‌ی نمایشی و هم از جنبه‌ی درام قابل ستایش و دیدنی است. در ادامه با معرفی کامل فیلم جذاب “کاپیتان فیلیپس” همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “کاپیتان فیلیپس” (Captain Phillips)
  • ژانر: درام، جنایی، هیجان‌انگیز، زندگی‌نامه‌ای
  • کارگردان: “پل گرینگرس” (Paul Greengrass)
  • بازیگران: “تام هنکس”، “بارخاد عبدی”
  • سال تولید: 2013
  • جوایز: برنده جایزه بفتا برای بهترین بازیگر نقش مکمل مرد، نامزد چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین بازیگر نقش مکمل مرد
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 93/100

تریلر فیلم

سال 2009 ریچارد فیلیپس (با بازی تام هنکس)، ناخدای نیروی دریایی آمریکا قرار است به وسیله کشتی محموله‌ای را از طریق راه دریایی خلیج عدن عبور دهد که به خاطر حضور دزدان دریایی سومالیایی یکی از خطرناک‌ترین مسیرهای ممکن است. از آنجایی که ناخدا فیلیپس بدون تجهیزات نظامی سفرش را آغاز کرده، دزدان دریایی کشتی را خیلی زود به تصرف خود در آورده و برای باج خواهی از نیروی دریایی، ناخدا را به مدت چهار روز اسیر می‌کنند.

فیلم “کاپیتان فیلیپس” از صحنه‌های اکشن و نفس‌گیر زیادی در روایت داستانش استفاده می‌کند که هر کدام در نوع خود دیدنی‌اند و هیجان تماشای فیلم را دوبرابر می‌کنند. اما نکته‌ای که می‌توان آن را هنر ظریف کارگردان دانست، همراه کردن روایتی درام با ماجرای گروگان‌گیری و جنایی فیلم است که در نهایت باعث درگیر شدن احساسات مخاطب شده و قضاوت کلی درباره سرنوشت هر یک از کارکترها را به امری سخت و حتی غیرممکن تبدیل می‌کند.

درکنار تمام اتفاقات و حوادث پیش‌بینی نشده‌ی فیلم، این بازی تام هنکس است که هر لحظه دیدنی‌تر از قبل شده و در تمام مدت فیلم نیز به زیبایی نقش مردی فداکار، وظیفه‌شناس و به دام افتاده را بازی می‌کند. هنر بازیگری هنکس در این فیلم به خوبی به تصویر کشیده شده و او با بازی در نقش فردی که در حساس‌ترین لحظات مجبور به تصمیم‌گیری درباره مرگ و زندگی خود و افراد کشتی‌اش است، بار دیگر استعداد خود در حرفه بازیگری را به همگان ثابت کرده است.

فیلم “کاپیتان فیلیپس” فقط یک فیلم نمایشی و مهیج نیست، این فیلم درد و رنج فقر، اختلاف طبقاتی و تفاوت فاحش زندگی در کشورهای پیشرفته و غیرپیشرفته را به‌خوبی به تصویر کشیده و در نهایت موفق شده تصویر درستی از تصمیمات افراد رده‌بالای حکومت‌ها را به مخاطب خود نشاد دهد.

تصاویری از فیلم “کاپیتان فیلیپس”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم