7 سریال جذاب و دیدنی شبیه سریال “دفاع از جیکوب” (Defending Jacob) که باید تماشا کنید

“دفاع از جیکوب” (Defending Jacob) یک مینی سریال درام-جنایی است که بر اساس رمان “ویلیام لندی” (William Landay) با همین نام ساخته شده است. “مارک بامبک” (Mark Bomback) نویسنده و “مورتن تیلدام” (Morten Tyldum) کارگردان این اثر بوده و “کریس ایوانز” (Chris Evans)، “میشل داکری” (Michelle Dockery)، و “جیدن مارتل” (Jaeden Martell) ستارگان آن می‌باشند. داستان “دفاع از جیکوب” درباره “اندی باربر” دستیار وکیل مدافع، ناحیه نیوتاون ماساچوست و همسرش “لوری” است که با اتهام به قتل پسر 14 ساله‌شان “جیکوب” درگیر هستند. وقتی جسد همکلاسی جیکوب “بن ریفکین” که تا حد مرگ چاقو خورده و به قتل رسیده در پارک پیدا می‌شود، به این دلیل که جیکوب همیشه در مدرسه با خود چاقو حمل می‌کرده و اثر انگشتش نیز روی لباس ریفکین بوده، مظنون اصلی این پرونده می‌شود. اندی بین دنبال کردن قانون و عشق به پسرش بین دو راهی قرار می‌گیرد.

این مینی سریال پیچیده بوده و پر از هیجان می‌باشد و از هر طریق توجه بیننده را به خود جلب می‌کند. اگر به فیلم‌های جنایی علاقه دارید و به دنبال فیلم‌های مشابه “دفاع از جیکوب” هستید، پس باید به این لیست نگاهی بیندازید. امیدواریم لذت ببرید. با پروشات همراه باشید.


7. چگونه از مجازات قتل فرار کنیم؟ – How to Get Away With Murder – 2014

وقتی به سریال‌های مشابه این اثر فکر کردیم اولین چیزی که به ذهنمان خطور کرد، “چگونه از مجازات قتل فرار کنیم؟” اثر “پیتر نوآلک” (Peter Nowalk) بود. این سریال با نقش آفرینی “وایولا دیویس” (Viola Davis) درباره “آنالیس کیتینگ” است، او استاد حقوق بوده و در یک شرکت معتبر حقوقی مشغول به کار است که ناگهان به همراه دانش آموزانش در یک صحنه جرم دیده می‌شود. در حال حاضر، فصل ششم این سریال در حال انتشار است و هر قسمت با این سؤال که در قسمت بعد چه اتفاقی خواهد افتاد، ما را محو خود نگاه داشته است.

همچنین بخوانید: 15 مینی سریال جذاب و دیدنی که می توانید تنها در چند روز تماشا کنید


6. خانه پیش از تاریکی – Home Before Dark – 2020

“خانه پیش از تاریکی” به کارگردانی “دانا فاکس” (Dana Fox) و “دارا رسنیک” (Dara Resnik) براساس زندگی نویسنده کودک “هیلد لیسیاک” (Hilde Lysiak) ساخته شده است. شخصیت اصلی داستان دختری جوان است که از بروکلین به خانه‌ای کنار یک دریاچه در شهری کوچک نقل مکان می‌کند جایی که پدرش برای او از خود باقی گذاشته و این دخترک متعاقباً از رازهایی پرده می‌دارد که تمام مردم شهر تلاش داشتند آن را سر به مهر نگاه دارند. فصل جدیدی برای این سریال تمدید شده، می‌توانید در عین منتظر ماندن برای فصل جدید، ده قسمت قبلی آن را تماشا کنید.


5. پیکی بلایندرز – Peaky Blinders – 2013

وقایع این سریال در سال 1920 و در برمینگهام انگلیس اتفاق میفتد. “پیکی بلایندرز” یک سریال درام جنایی است که “استیون نایت” (Steven Knight) کارگردانی آن را بر عهده دارد. داستان درباره خانواده “شلبی” و زندگی هیجان انگیز آنها به رهبری “تامی شلبی” کهنه سرباز جنگ جهانی اول که مردی آراسته و خوشتیپ است، می‌باشد. در واقع این خانواده خیالی بر اساس یک گروه گانگستری با همین نام که از سال 1890 تا اوایل قرن 20 فعال بودند، ساخته شده است. تا به الان پنج فصل از این سریال پخش شده و برای دو فصل دیگر تمدید شده است. پیشنهاد می‌کنیم این سریال زیبا را حتماً تماشا کنید.


4. لوتر – Luther – 2019-2010

“لوتر” با نقش آفرینی “ادریس البا” (Idris Elba) یک سریال جنایی-درام بریتانیایی دیگر است که با روایت و خط داستانی عالی خود، بینندگان را پای خود نگاه داشته است. این سریال به کارگردانی “نیل کراس” (Neil Cross) درباره کارآگاه سربازرس “جان لوتر” (John Luther) می‌باشد که به سرتاسر انگلیس سفر می‌کند و پرونده قتل‌های فجیع را حل می‌کند. او حتی با یک قاتل روانی به نام “آلیس مورگان” که قادر نبود او را دستگیر کند، نیز دوست می‌شود و آنها با یکدیگر به حل پرونده‌ها می‌پردازند. “لوتر” با موضوعات تاریک و کاراکترهای تاریک‌تر، سریالی است که باید در لیست همه بینندگان قرار گیرد.

همچنین بخوانید: 17 سریال جذاب و دیدنی که می‌توانید در دوران قرنطینه تماشا کنید


3. بیگناه، اثبات شده – Proven Innocent – 2019

“بیگناه، اثبات شده” درباره “مدلین اسکات” و تلاش او برای اثبات بیگناهی متهمانی است که به اشتباه محکوم شده‌اند. خود مدلین که در گذشته به همراه برادرش به اشتباه متهم به قتل شده بود، حالا به کمک “ایزی بودرو” وکیلی که کمک کرد او بیگناهیش را ثابت کند، یک شرکت حقوقی بر پا کرده است که بیگناهی افراد را ثابت می‌کند. آن‌ها به کمک همدیگر، سخت تلاش می‌کنند متهمان بی گناه را تبرئه کنند و سپس پیروزی خود را جشن می‌گیرند.


2. فرزندان آشوب – Sons of Anarchy – 2014-2008

“فرزندان آشوب” هفت فصل دارد، و یکی از جالب‌ترین سریال‌های جنایی تلویزیونی است. این سریال به کارگردانی “کورت ساتر” (Kurt Sutter) درباره “جکسون” یا “جکس تلر” است، و تلاش او برای متعادل کردن زندگیش به عنوان یک پدر و عضویی از یک گروه گانگستری موتور سوار را نشان می‌دهد. کار این گروه گانگستری، قاچاق اسلحه و انجام معامله‌های خطرناک با رقیبان، دولت و حتی سیاستمداران می‌باشد. مضامین غم، وفاداری، عشق، خیانت و رستگاری، همگی در این سریال گنجانده شده‌اند.


1. گناهکار – The Sinner – 2017

“گناهکار” که بر اساس رمانی با همین نام اثر نویسنده آلمانی “پترا همسفر” (Petra Hammesfahr) ساخته شده، یک مجموعه جنایی-درام می‌باشد. داستان سریال درباره کارآگاه “هری آمبروس” است که درباره پرونده‌های مختلف قتل، تحقیق می‌کند و در هر فصل تلاش می‌کند حقیقت پشت چنین جنایت‌هایی را برملا کند. از آنجایی که این مجموعه، سریالی منتخب می‌باشد، در هر فصل خط داستانی و کاراکترهای جدیدی را به تصویر می‌کشد و هیجان و تازگی خود را حفظ می‌کند. این سریال به قدری محبوب است که در وب سایت راتن تومیتوز امتیاز 95% را توسط تومیتومتر بدست آورده، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: معرفی 12 سریال جذاب و دیدنی با مدت زمان 20 تا 30 دقیقه


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم