بهترین فیلم‌های کوتاه تاریخ سینما در ژانر انیمیشن

ژانر انیمیشن یکی از ژانرهای محبوب طرفداران سینماست. این ژانر برخلاف نامش اصلاً مخصوصاً کودکان نیست، برعکس، بزرگسالان هم به شدت از آن لذت می‌برند. به همین دلیل در عرصه فیلم کوتاه هم به این ژانر توجه شده است. در اینجا می‌خواهیم برترین فیلم‌های کوتاه در ژانر انیمیشن را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


بازی گری – Geri’s Game

داستانی ساده درباره پیرمردی که در پارک با خودش شطرنج بازی می‌کند. پیکسار چگونه این داستان را تعریف می‌کند؟ به این شکل که مرد در حین بازی شخصیت‌های مختلف را متصور می‌شود.

ترکیب مفهوم، روایت و اجرا، حتی اگر کامپیوتری باشد، باعث شده این فیلم برنده اسکار باشد. صحنه گولم معانی جدیدی را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: 37 انیمیشن برتر تاریخ سینما که باید تماشا کنید


ماشین‌های پرنده تخیلی – Imaginary Flying Machines

فیلمی از استودیو جیبلی و “هایائو میازاکی” (Hayao Miyazaki) افسانه‌ای که خوک راوی فیلم بوده و نیروی انسان در پرواز و گروهی از ماشین‌ها که به پرواز دست می‌یابند، می‌پردازد. یک انیمیشن زیبا با داستانی جذاب که به یک فیلم کوتاه دیدنی تبدیل شده است.


دنیای فردا – World Of Tomorrow

فیلمی برنده جایزه اسکار که اثری متفاوت است. این فیلم با مقیاس وسیعش توسط “دان هرتزفلد” (Don Hertzfeldt) کارگردانی شده است.


مردی که درخت کاشت – The Man Who Planted Trees

فیلمی کوتاه به کارگردانی “فردریک بک” (Frédéric Back) و براساس کتابی از “ژان جیانو” (Jean Giono). “کریستوفر پلامر” (Christopher Plummer) فیلم را روایت کرده، و نقش قهرمان را ایفا می‌کند. قهرمان توسط چوپانی نجات پیدا می‌کند که در یک دره برهوت درخت کاشته و سرانجام مکانی شبیه باغ بهشت خلق می‌کند.

این فیلم نه تنها درباره انسان و طبیعت، بلکه درباره قدرت‌های شفابخش هردو است. بنابراین یک مسیر دو طرفه است.

همچنین بخوانید: معرفی پرفروش‌ترین فیلم‌های انیمیشن تاریخ پیکسار


رفتار انسانی – Human Behavior

تنها موزیک ویدیوی این لیست که شایستگی قرار گرفتن در هر لیست فیلم کوتاهی را دارد. این فیلم کوتاه برای همیشه رضایت بخش است.

زمانی که “بیورک” (Bjork) سوپراستار راک از “میشل گوندری” (Michel Gondry) درخواست کرد تا یک موزیک ویدیو بسازد، اثری دیدنی خلق می‌شود.


تیم محشر سانجای – Sanjay’s Super Team

هر فیلمسازی باید به خاطر مفهوم، روایت قوی و جلوه‌ای خارق العاده، این فیلم کوتاه پیکسار را ببیند. “سانجای پاتل” (Sanjay Patel) کارگردان این فیلم را براساس دوران کودکی‌اش ساخت. داستان آشنای برخورد دو نسل. سانجای با مفاهیم هندو و داستان ابرقهرمانی یک فیلم کوتاه جادویی می‌سازد. این فیلم برای تمام سنین جذاب است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم