لیست بهترین فیلم‌های کوتاه تاریخ سینما در ژانر کمدی

ژانر کمدی یکی از ژانرهای محبوب در بین طرفداران سینماست که لحظات خوش و لذتبخشی را برایتان رقم می زند. گرچه کمدی ژانر دشواری محسوب می‌شود، اما به فیلم‌های بلند محدود نشده است. عرصه فیلم کوتاه هم در زمینه فیلم‌های کمدی رشد شایانی داشته، و هرساله شاهد عرضه فیلم‌های کوتاه کمدی هستیم که در کوتاه‌ترین زمان ممکن پیام طنز خود را منتقل می‌کنند.

در اینجا می‌خواهیم برترین فیلم‌های کوتاه تاریخ سینما در ژانر کمدی را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


زندگی سگی – A Dog’s Life

چارلی چاپلین” یکی از اولین کارگردان‌هایی بود که متوجه شد که حضور کودکان و سگ‌ها در یک فیلم چقدر جذاب است، یا شاید هم به این خاطر سرزنش شود. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه یک کارگر، یک زن خسته و یک سگ ولگرد آسیب پذیر بوده، و برای زندگی کردن دلایل خود را دارند.

هیچ کدام از آثار چاپلین به معنای واقعی کمدی نبودند، و گرچه با دیدن آن به خنده می افتید، اما پیام آن تا همیشه ماندگار است.

همچنین بخوانید: برترین فیلم‌های کلاسیک سیاه و سفید که هر فرد دوستدار سینما باید تماشا کند


شش لول – Six Shooter

“مارتین مک دونا” در زمان ساخت این فیلم کوتاه یک فیلمنامه نویس مشهور بود، اما بعدها فیلم‌هایی نظیر “در بروژ” (In Bruges)، “هفت روانی” (Seven Psychopaths) و “سه بیلبورد خارج از ابینگ، میزوری” (Three Billboards Outside Ebbing, Missouri) را نوشت، و کارگردانی کرد.

این فیلم بازیگران خوبی داشته، و آنقدر ساده است که به عنوان یک فیلم کوتاه عمل کند.


موزیک باکس – The Music Box

فیلمی به کارگردانی “جیمز پروت” با الهام از داستان یونانی سیزیف که نفرین شده، و تا ابد باید سنگی را از یک کوه بالا ببرد که هیچ وقت به قله نمی‌رسد.

در این فیلم سنگ با پیانو جایگزین شده، و خنده‌های جدی پدید می‌آید.


منور – Bottle Rocket

فیلمی به کارگردانی “وس اندرسن” که در فستیوال ساندس توجه کمی به خود معطوف کرد، اما افرادی که آن را تماشا کردند آن را دوست داشتند. این فیلم کوتاه درباره خستگی، جنایت، بلوغ و مردانگی آغازگر حرفه برادران ویلسون و البته خود اندرسن بود. به همین دلیل باید آن را تماشا کنید.

همچنین بخوانید: رتبه بندی بهترین فیلم‌های پل توماس اندرسن برای فیلمسازان


در تلویزیون همیشه هوا آفتابی است – It’s Always Sunny On TV

داستانی کوتاه درباره بازیگران ناموفق. این فیلم الهام بخش فیلم “فیلادلفیا همیشه آفتابی است” (It’s Always Sunny in Philadelphia) می‌باشد که یکی از برترین کمدی‌های تاریخ بوده، و با گفتگویی درباره سرطان آغاز می‌شود.

اجراها و نویسندگی موجب موفقیت این اثر شدند.


فرنکن‌وینی – Frankenweenie

فیلمی کوتاه به کارگردانی “تیم برتون” و تولید دیزنی، که به عنوان فیلمی تاریک و با طنز تلخ به سگی می‌پردازد که به زندگی بازگشته است.


جاده آذرخش – Thunder Road

فیلم برنده جایزه ساندنس به نویسندگی و کارگردانی “جیم کامینگز” که به یک فیلم بلند هم تبدیل شد، و در فرانسه با اقبال مواجه شد.

“جیم کامینگز” کارگردان از این فیلم کوتاه سود کلانی کسب کرد، و این اثر به امضای او تبدیل شد.

همچنین بخوانید: رده‌بندی فیلم‌های تیم برتون از بدترین تا بهترین


چمن سبزتر – Greener Grass

فیلمی کوتاه به کارگردانی “پاول بریگانتی” که ماده گرایی و رقابت اجتماعی را به سخره گرفته، به طوری که نمی‌توان از آن چشم پوشی کرد. یک کنایه، مضمونی هوشمندانه و اثری خیره کننده که خوب از آب درآمده است.

این فیلم در فستیوال جنوب از جنوب غربی پذیرفته شد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم