معرفی بهترین فیلم‌های سال 2019 برای فیلمسازان

رده بندی فیلم‌ها در پایان سال، همیشه کار سختی بوده. ممکن است برخی فیلم‌ها در حال حاضر از نظر ما عالی و تازه به نظر برسند؛ اما در طی سالها تغییر کنند و کاملاً از یادها بروند. این لیست بهترینها، بسته به زمان خود وقت خوبی را برایتان رقم می‌زند.

پی نوشت: باید بگوییم در حال حاضر فیلم‌های جالب زیادی هستند که هنوز تماشا نکرده‌ایم. اگر متوجه شدید فیلمی که به آن علاقه دارید در این لیست وجود ندارد با ما در میان بگذارید. این شما و این هم لیست بهترین فیلم‌های 2019. با پروشات همراه باشید.


20. انتقامجویان: پایان بازی – Avengers: Endgame

به نظر غیرممکن می‌رسد فیلمی موفق، به عالی‌ترین شکل ممکن به پایان برسد. بخش سوم “پدرخوانده” (Godfather Part 3) از دو فیلم دیگر آن بسیار ضعیف‌تر بود. سه گانه “شوالیه تاریکی” (The Dark Knight) در آخرین قسمت خود نتوانست اوضاع را به خوبی سامان دهد. اما “انتخقامجویان: پایان بازی” توانست غوقایی به پا کند. تمام کاراکترهایی که بیش از یک دهه به آنها عشق می‌ورزیدیم به پایانی در خور رسیدند، و این امر، دستاوردی بزرگ می‌باشد.

آخرین مبارزه، که در برابر ارتش تانوس انجام گرفت بهترین جنگ تخیلی است که به اندازه جنگ “بتل آو هلمز” در “ارباب حلقه‌ها” عالی بود. لحظات طنزی نیز در خلال فیلم مشاهده می‌کنیم، اما داستان هرگز از مسیر احساسی خود خارج نمی‌شود. این فیلم یک موفقیت بسیار بزرگ است.

  • جوایز: بهترین فیلم اقتباسی از داستان کمیک، بهترین طراحی محصول، بهترین بازیگر مرد، بهترین جلوه‌های ویژه، بهترین ویرایش، و بهترین گریم را در بخش فیلم‌های علمی- تخیلی، فانتزی و ترسناک مراسم اسکار را، از آن خود کرد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 94%

همچنین بخوانید: معرفی بهترین فیلم های ابرقهرمانی این دهه (2019 تا 2010)


19. جوکر – Joker

با اینکه “جوکر” در هنگام ورودش به سینماها بحث و جدل‌های فراوانی را به راه انداخت، اما یک چیز را به خوبی ثابت کرد. “واکین فینیکس” یک بازیگر منحصر به فرد است. او کل بار فیلم را بر دوش می‌کشد، و به عنوان مردی دارای مشکلات روانی که به دنبال کمی مهربانی و عشق است، به خوبی نقش آفرینی می‌کند.

موسیقی متن استادانه و فیلمبرداری عالی، همگی کاری می‌کند گمان کنید این فیلم یکی از کارهای قدیمی “اسکورسیزی” است. و یکی از کارهایی که باید برای انجام آن از “جوکر” تشکر کنیم، آن است که باعث شد بینندگان متوجه شوند، فیلم‌های ابرقهرمانی تنها برای کودکان نیست. می‌توان فیلمی درباره بیماری‌های روانی، تیر اندازی، نابرابری در میزان دستمزدها بسازید، و همزمان کمی بتمن هم به آن آغشته کنید.

  • جوایز: برنده جایزه شیر طلایی در جشنواره ونیز، برنده اسکار و گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد و بهترین موسیقی متن
  • امتیاز راتن تومیتوز: 69%

18. پسر عزیز – Honey Boy

شایا لباف” یکی از بازیگران بسیار خوب است. از فیلم‌های شبکه دیزنی گرفته تا فیلم‌های پرفروش و موفق و فیلمی احساسی، لباف هر بار به دلیلی در صدر خبرها قرار دارد. او که فیلمنامه “پسر عزیز” را نوشته است، با ساخت فیلمی درباره بزرگ شدن یک کودک در کنار پدری سوء استفاده گر، به اهریمن‌های خود آموزش می‌دهد.

لباف در این فیلم، پدر خود را به عنوان یک کیس درمانی مورد بررسی قرار می‌دهد. این داستان همزمان ناراحت کننده و امیدوار کننده است، چرا که ما از داستان حقیقی خبر داریم. میدانیم که لباف، با وجود شکست‌ها، تلاش کرد و موفق شد. دیگر کودکان نیز قادرند همین کار را بکنند.

  • جوایز: شیا لباف جایزه فیلمنامه نویس سال را در جشنواره هالیوود برنده شد
  • امتیاز راتن تومیتوز: 94%

17. میدسامر – Midsommar

“میدسامر” مانند دیگر کار “آری استر”بیشتر از ترسناک بودن، اضطراب انگیز می‌باشد. این موضوع یکی از مزایای فیلم است، چرا که باعث می‌شود در طول فیلم این حس نا آرامی را همراه خود داشته باشید. این فیلم مبهم بوده، و باعث می‌شود مدام سعی کنید حدس بزنید، در قدم بعدی چه اتفاقی خواهد افتاد.

اما این هرج و مرج ها دلیلی دارند. این فیلم درباره روابط ناسالم و حس خاص بودن در جمع و در عین حال احساس تنهایی کردن، ایده‌های زیادی در سر دارد. “دانی” در میان بحبوحه قتل عام سوئدیان، حسی از اتحاد را پیدا می‌کند، و زمانی که می‌خواهید بدانید فیلم به کجا خواهد رسید، از میزان وحشت‌هایی که می‌بینید مجبور می‌شوید چشمهایتان را با دست بپوشانید.

  • جوایز: “فلورنس پیو” جایزه هنرمند سال را در جشنواره بین المللی فیلم سانتاباربارا دریافت کرد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 83%

16. کوئین و اسلیم – Queen & Slim

“کوئین و اسلیم” چیزی بیشتر از بازسازی “بانی و کلاید” (Bonnie & Clyde) است. فیلمنامه فوق العاده “لنا وایتی” موضوعات جنبش “اهمیت زندگی سیاهان” (جنبشی ضد خشونت و ضد نژادپرستی) را به خوبی به یکدیگر پیوند می زند. اما انتقادها از خشونت پلیس فراتر می‌رود. این داستان نشان می‌دهد که هنوز هم به جامعه امیدی هست، و اینکه چگونه یک حرکت موجب به پا شدن انقلاب می‌شود را به تصویر می‌کشد.

این فیلم علاوه بر اینکه تفسیری اجتماعی است، داستانی عاشقانه نیز می‌باشد. این زوج را می‌بینیم که پس از اولین قرار نه چندان خوب خود، توسط یک سری اتفاقات خوب و غیر منتظره، به دو عاشق پیشه تبدیل می‌شوند. همین عشق است که داستان فلم را به پیش می‌برد، و باعث می‌شود این زوج تا لحظات آخر در قلبتان ریشه بدوانند.

  • جوایز: “ملینا ماتسوکاس” جایزه بهترین اثر آغازین را در هیئت ملی نظرات (National Board of Review) برنده شد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 83%

همچنین بخوانید: معرفی 15 نقش سینمایی که لایق اسکار بهترین بازیگر مرد بودند


15. آماده باشی یا نه – Ready or Not

فیلمی در ژانر وحشت که بر اساس بازی قایم باشک ساخته شده که قرار بود سرنوشتی مشابه “جرعت یا حقیقت” (Truth or Dare) یا “ویجا” (Ouija) داشته باشد. اما “آماده باشی یا نه” بسیار جال تر، ترسناک‌تر، و خلاقانه‌تر از بسیاری از فیلم‌های ترسناکی است که در سال 2019 منتشر شدند. این فیلم از ابتدا تا انتها بلوایی به پا می‌کند. صادقانه بگویم، برای کسانی که فرصت نداشتند این فیلم را در سینما ببینند متاسفم، چرا که دیدن این مدل فیلم‌ها به همراه گروه بزرگی از افراد، قطعاً تجربه‌ای جدید خواهد بود.

ویرانگری داستان باعث می‌شود بیننده‌ای که سعی دارد آن را جدی نگیرد، را راضی کند. همچنین موضوعاتی درباره نزاع بین طبقات مختلف جامعه در فیلم وجود دارند، که باعث می‌شود بهتر شود.

  • جوایز: نامزد جایزه بهترین فیلم ترسناک در جامعه منتقدان آنلاین فیلم در لس آنجلس.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 89%

14. بوک اسمارت – Booksmart

اینکه بگوییم “خرخون ها” با دخترها خیلی خیلی بد رفتار می‌کند، باعث می‌شود این فیلم صدمه ببیند. این فیلم، یک داستان تجربی شیرین، آشوبگرانه و جالب است که درباره دو دختر دبیرستانی سال آخری می‌باشد که تازه متوجه شدند در طول دبیرستان به جز در خواندن، می‌توانستند کارهای زیادی انجام بدهند. این فیلم نشان می‌دهد که چگونه انتظارات دیگران از شخصیت‌های ما بسیار فراتر از حد معمول بوده، و نشان می‌دهند که هر کسی واقعاً کیست، اما در عین حال یاد می‌گیرند که دیگران را قضاوت هم نکنند.

“خرخون ها” نشان می‌دهد انجام چه کارهایی در ژانر کمدی ممکن است، و باعث می‌شود بخواهید دیگر کارگردانها بیشتر تلاش کنند. “اولیویا وایلد” ثابت کرد که در پشت دوربین فوق العاده است. صحنه دعوای دختران در جشن واقعاً عالی است. این فیلم چیزی است که می‌خواهید دانش آموزان دبیرستانی آن را تماشا کنند تا متوجه شوند، متفاوت بودن ایرادی ندارد.

  • جوایز: اولیویا وایلد جایزه بهترین فیلم آغازین خود را از انجمن منتقدان فیلم آتلانتا دریافت کرد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 97%

13. روزی روزگاری در هالیوود – Once Upon a Time in Hollywood

“روزی روزگاری در هالیوود” هیولایی عجیب است. در قسمت‌های وسیعی از فیلم، مشاهده می‌کنید که کسی در فیلمی دیگر بازی می‌کند و یا خود را در فیلمی دیگر تماشا می‌کند. و با این حال به هیچ وجه ضعیف، یا خسته کننده نمی‌شود. بازیگران سه نقش اصلی داستان به قدری عالی هستند که در هر گام به خود می گویید، من حاضرم یک سریال کامل را با این کاراکترها تماشا کنم، بخاطر اینکه می‌خواهید بدانید دیگر چه رازی مانده که آنها پنهان کرده باشند.

این فیلم نشان می‌دهد که “تارانتینو” در چه کاری عالی است: نوشتن بهترین دیالوگ‌ها و ادای انها توسط بهترین بازیگران حال حاضر. و با تهدیدات همیشگی خانواده “منسون” در پشت زمینه، در طول فیلم همیشه تنشی وجود دارد که ممکن است اوضاع، آنطور که فکر می‌کنید پیش نرود.

  • جوایز: “برد پیت” جایزه گلدن گلوب و اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل را دریافت کرد. همچنین این فیلم برنده اسکار بهترین طراحی صحنه هم شد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 85%

12. ما – Us

“جردن پیل” پس از ساخت “برو بیرون” (Get Out)، فیلمی ترسناک اما سنتی‌تر را ساخت، ولی این فیلم نیز تمام دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی و سیاسی اثر قبلی خود را در بر دارد. “ما” چیزهای زیادی در خود دارد. نگران نباشید، داستان به خوبی باورپذیر است. این فیلم تمثیلی از دنیای امروز است که در آن هر کسی برای موفق شدن، موجب درد کشیدن شخصی دیگر می‌شود.

“ما” کاملاً عالی و کامل است. فیلمبرداری آن زیباست. موسیقی متن آن متأثر کننده می‌باشد. و “لوپیتا نیونگو” بهترین نقش آفرینی سال را به اجرا در می‌آورد. جزئیات زیادی وجود دارند، که فوراً دلتان می‌خواهد دوباره آن راتماشا کنید تا بتوانید به تمام نمادگرایی‌های آن پی ببرید.

  • جوایز: “جردن پیل” جایزه اسکار بهترین کارگردان را در بخش علمی- تخیلی، فانتزی و وحشت را از آن خود کرد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 93%

همچنین بخوانید: رتبه بندی بهترین فیلم‌های پل توماس اندرسن برای فیلمسازان


11. داستان ازدواج – Marriage Story

“داستان ازدواج” به ازدواجی ناسالم و رو به زوال می‌پردازد. نویسنده و کارگردان “نوآه بامباک” به طور مداوم از برداشت‌های بلند استفاده می‌کند، و به کاراکترها اجازه می‌دهد در نزاع تنفرآمیز خود، عمق اهانت به یکدیگر را نشان دهند.

در بین تمام این درگیری‌ها، داستان هرگز اشتیاق خود را از دست نمی‌دهد. به علاوه، قرار نیست در اینجا یک شخص آدم بد داستان باشد. هر دوی آنها نقص‌هایی دارند، و فقط نمی‌توانند با یکدیگر کنار بیایند. “اسکارلت جوهانسون” و “آدام درایور” با به تصویر کشیدن زوجی واقعی که ازدواجشان به بن بست رسیده، به زیبایی نقش آفرینی می‌کنند. مشورت جزو انتخابها نیست. تنها کاری که آنها باید انجام دهند این است که تکه‌های قلب خود را برداشته، و به زندگی ادامه دهند.

  • جوایز: جایزه بهترین بازیگر زن، بهترین بازیگر مرد و بهترین بازیگر نقش مکمل را در جامعه منتقدان فیلم دیترویت، برنده شدند. لورا درن برای بازی در این فیلم برنده اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل زن شد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 96%

10. راکت من – Rocketman

با اینکه فیلم‌های بیوگرافی موسیقیدانان می‌تواند خوب هم باشد، اما این ژانر یکی از پر کلیشه‌ترین‌هاست. خوشبختانه، تیم فیلمسازی “راکت من” به این موضوع پی برده و همزمان با روایت داستانی واقعی از زندگی “التون جان”، فیلمی جذاب و سرگرم کننده را نیز خلق کردند. در این اثر به جای آنکه تکرار مکررات اتفاق بیفتد، بیشتر به بخش موسیقی آن توجه شده است.

“راکت من” تمام فراز و نشیب‌های حرفه “التون جان” را به زیبایی به تصویر می‌کشد. از همان صحنه ابتدایی که او را در جلسه ترک اعتیاد مشاهده می‌کنیم، متوجه می‌شویم که داستان خالص بوده، و چیزی به آن افزوده یا از آن کم نشده است. و با آهنگ‌های عالی این خواننده، روحتان تغذیه می‌شود، و به وجد می‌آید.

  • جوایز: جایزه بهترین بازیگر سال، بهترین گریم و مدل مو را در جشنواره فیلم هالیوود به دست آورد. برنده اسکار بهترین موسیقی اورجینال
  • امتیاز راتن تومیتوز: 89%

9. فانوس دریایی – The Lighthouse

2019 پر از فیلم‌های ترسناک خوب بوده که کارگردانان “آری استر”، “جردن پیل” و “رابرت اگرز” با کارهای خود، به بینندگان ثابت کردند که این ژانر در دستان افراد درستی قرار دارد. اولین فیلم اگرز “ساحره” (The Witch) در سال 2015 ساخته شد، و حالا فیلم جدید او نیز به اندازه اولین اثرش ترسناک و عالی است. داستان درباره مردی است که در جستجوی روشنایی به مرز جنون کشیده می‌شود.

سیاه و سفید بودن فیلم “فانوس دریایی” و همچنین انتخاب نسبت 4:3 برای آن، ظاهری به فیلم بخشیده که گویی این اثر در دوره‌ای دیگر ساخته شده است. “ویلم دفو” و “رابرت پتینسون” نقش آفرینی دقیق و بسیار خوبی از خود بر جای گذاشته‌اند، و در حالی که فیلم به موضوع جنون می‌پردازد، اما هرگز از خسته کننده نمی‌شود.

  • جوایز: رابرت اگرز جایزه FIPRESCI (جوایز بین المللی منتقدان فیلم) را در جشنواره فیلم کن از آن خود کرد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 92%

8. مبارزه با خانواده‌ام – Fighting With My Family

2019 متعلق به “فلورنس پیو” بود، و او با فیلم فوق العاده “مبارزه با خانواده‌ام” صحنه را از آن خود کرد. داستان درباره زنی جوان است که به WWE (مسابقات کشتی کج) راه پیدا می‌کند، و زمانیکه در تلاش است تا وارد رینگ شود، برادرش در خانه رها می‌شود، و با این تفکر که قرار نیست هرگز به رویایش برسد، در کشمکش می‌باشد. پیو یک پدیده است، اما این فیلم حتی از انتظارات نیز فراتر رفته و به زیبایی هر چه تمام‌تر می‌درخشد.

“مبارزه با خانواده‌ام” بر اساس داستانی واقعی ساخته شده، و می‌توانست دقیقاً مانند همان چیزهای خوب و پر زرق و برقی که همیشه تماشا می‌کنید، باشد، اما این فیلم با ساخت داستانی که هر رؤیاپردازی می‌تواند با آن ارتباط برقرار کند، از نشان دادن این بخش‌ها خودداری می‌کند. داستان سعی نمی‌کند با آسان جلوه دادن این کار، آن را راحت نشان دهد، اما یکی از بهترین فیلم‌هایی است که در سال 2019 منتشر شده، و به توجه بیشتری نیاز دارد.

  • جوایز: “دواین جانسون” در بین جوایز انتخابی مردم، نامزد جایزه ستاره برگزیده فیلم‌های کمدی شد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 92%

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم های دواین جانسون (Dwayne Johnson) که نباید از دست بدهید


7. 1917

فیلم‌های جنگی غنی هستند، بنابراین فیلمی در این ژانر باید به قدری برجسته باشد که از بین دیگر همتایان خود نام برده شود. و همین است که 1917 به طرزی خلاقانه آن را به انجام می‌رساند. این حقیقت که کل فیلم با تنها یک برداشت ساخته شده، ترفندی عالی است، که باعث می‌شود خود را به عنوان کاراکتر اصلی تصور کنید، و نتوانید حدس بزنید که در ادامه چه اتفاقی خواهد افتاد. تا قبل از “دانکرک” (Dunkirk) فیلم دیگری نتوانسته بود چنین داستانی را به قدری پرتنش و عالی بسازد که بیننده نفس کشیدن را از یاد ببرد.

به نظر تمام طول این فیلم دو ساعته، تا همیشه در ذهن‌ها باقی می‌ماند. این فیلم به گونه‌ای است که هنگام تماشا، قدرت تفکرتان را از دست داده، و تا نقطه پایان محو آن می‌شوید. 1917 از انواع فیلم‌هایی است که برای در سینما ساخته شده، که در هنگام تماشا صدای اطرافیانتان را بشنوید که در تنش و اضطراب خود غرق شده‌اند. این اثر تجربه‌ای درونی است که برای باور کردنش، باید آن را تماشا کرد.

  • جوایز: برنده گلدن گلوب بهترین فیلم درام و بهترین کارگردانی، اسکار بهترین فیلمبرداری، بهترین صداگذاری و بهترین جلوه‌های ویژه
  • امتیاز راتن تومیتوز: 89%

6. مرد ایرلندی – The Irishman

درست است که “مرد ایرلندی” حدود سه ساعت و نیم طول می‌کشد، اما یکی از تفکربرانگیزترین فیلم‌های “مارتین اسکورسیزی” می‌باشد. سرعت آرام فیلم از عمد به این گونه تنظیم شده، تا بتوانید تک تک لحظات زندگی این پیرمرد را احساس کنید. در نهایت، این داستان، افسانه‌ای درباره پشیمانی است. در این فیلم زیاد به ناپدید شدن “جیمی هوفا” نمی‌پردازد، اما نشان می‌دهد که یک مرد چطور اجازه داد بی عاطفگیش موجب از هم پاشیده شدن خانواده او شود.

روایت داستان مانند همیشه فوق العاده است، اما اسکورسیزی استفاده از جلوه‌های ویژه را دو برابر کرده تا صورت بازیگران نقش اصلی جوانتر کند. این امر باعث شد، تصویری بهتر و برجسته‌تر را شاهد باشیم. جدای هر چیزی، به دلیل اینکه پس از دهه‌ها صبر کردن بالاخره نقش آفرینی دوباره “جو پشی” را شاهد هستیم، این فیلم دیدنی‌تر از هر اثری است.

  • جوایز: جایزه بهترین فیلم هیئت ملی نظرات.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 96%

5. شیادان – Hustlers

“شیادان” اتهامی زیبا و انتقادی از نظام سرمایه گذاری مدرن می‌باشد. داستان درباره یک سری رقاص است که کارمندان وال استریت را سرکیسه می‌کنند، و پول زیادی به جیب می‌زنند. این فیلم بسیار طنز و سرزنده است. همچنین به مطالب زیادی می‌پردازد، اینکه وقتی صحبت از پول می‌شود، چه کسی حق دارد تبهکار باشد، و دیگر موضوعات فیلم است که آن را به یکی از بهترین‌های 2019 تبدیل کرده است.

“شیادان” تا حدودی به “گرگ وال استریت” (The Wolf of Wall Street) شباهت دارد، و می‌توان گفت نسخه زنانه آن می‌باشد. اما در نهایت، چیزی که داستان فیلم را به هم پیوند می‌دهد، انتخاب بازیگران و نقش آفرینی جالب و قدرتمند آنان است. ممکن است همیشه با کارهای آنان موافق نباشید، اما درکشان خواهید کرد. به قدری که در دلتان جا باز می‌کنند، و دلتان می‌خواهد در انتها با تمام پولها جان سالم به در ببرند. “شیادان” فیلمی است که با گذشت زمان همچنان به یادماندنی باقی می‌ماند، و به سینما دوستان یادآوری می‌کند در سال 2019، فیلمسازی به چه صورت بود.

  • جوایز: “جنیفر لوپز” در انجمن منتقدان فیلم جایزه بهترین بازیگر مکمل زن را دریافت کرد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 88%

4. شاهین کره بادام زمینی – The Peanut Butter Falcon

در سال 2013 ما را با “مک کونیسنس” (اسم مستعار “متیو مک کانهی“) آشنا کرد، سپس در سال 2019 ما را با احیای دین شیعه آشنا کرد. با نقش خود در فیلم “شاهین کره بادام زمینی” ثابت کرد بیش از یک دنبال کننده اخبار عجیب و غریب است. او بازیگری فوق العاده است که پروژه‌های جالبی را انتخاب می‌کند. و در این اثر، یک ماجراجویی شبیه به “مارک توآین” را برای پیدا کردن خانواده‌اش آغاز می‌کند.

این فیلم قلبتان را به تپش می‌اندازد. و در حالی که “لابوف” به زیبایی عمل می‌کند، اما باید به “زک گراتسگن” که در بیشتر فیلم‌های سال جاری، لحظات طنز بسیار خوبی را از خود به نمایش گذاشته نیز توجه کرد.

  • جوایز: جایزه انتخابی بینندگان و اجرای تماشایی و غیرمنتظره را در جشنواره فیلم کرستت بات را دریافت کرد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 95%

همچنین بخوانید: رده‌بندی برترین فیلم‌های متیو مک کانهی (Matthew McConaughey) که باید تماشا کنید


3. وداع – The Farewell

“لولو وانگ” نامزد جایزه اسکار بهترین کارگردان شد، اگر غیر از آن می‌بود شورش به پا می‌کردیم. “وداع” فیلمی منحصر به فرد است، و انواع مختلفی از فقدان و غم را به تصویر می‌کشد. وقتی یک خانواده متوجه می‌شود که بزرگشان به بیماری مبتلا شده، و تنها زمان کوتاهی فرصت دارد، تصمیم می‌گیرند به چین برگشته و یک جشن عروسی بر پا کنند.

در حالی که فیلم با مرگ ناگزیر دست و پنجه نرم می‌کند، هرگز ناامیدکننده به نظر نمی‌رسد. در عوض، پیام آن امیدوار کننده است، و نشان می‌دهد ارتباط دوباره با خانواده و بازگشت به ریشه خود قبل از از دست دادن پدر و مادر چقدر اهمیت دارد. و تمامی اینها در پایان تجربه‌ای خوب اتفاق میفتد، که باعث می‌شود هم به خنده افتاده و هم گریه کنید.

  • جوایز: جایزه فیلم سال در جشنواره‌ای اف ای را دریافت کرده، و “آکوفینا” جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر زن فیلم‌ها موزیکال- کمدی را از آن خود کرد.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 99%

2. چاقوکشی – Knives Out

“چاقو کشی” شاهکار “رایان جانسون”، فیلمی جنایی است که فراتر از معمای مرگ یک شخص می‌باشد. این فیلم دقیقاً در زمانی که برای این ژانر کهن سال ضروری بود، چیزی اضافه به آن کرده، و سپس آن را جا به جا کرد. “چاقوکشی” پر سر و صداست و از انواع فیلم‌هایی است که باعث می‌شود هیجان زده شوید.

اما احتمالا این فیلم به دلیل تشدید موضوعی سیاسی خود، تا سالها در یادها باقی خواهد ماند. پشت تمام موضوعات پیرامون قتل و توطئه، داستانی درباره اینکه چه کسی لایق داشتن این اموال است، وجود دارد. این داستان می‌تواند در باره موضوعات مختلف بیننده را به فکر فرو ببرد، و برای هر کدام از آنها چیزی جدید را به ارمغان می‌آورد.

  • جوایز: برنده جایزه فیلم سال در جشنواره‌ای اف آی.
  • امتیاز راتن تومیتوز: 97%

1. انگل – Parasite

بحران اقتصادی بزرگ قبل از آغاز سال 2010 رخ داد، اما پس لرزه‌های آن حتی تا دهه پیش هم احساس می‌شد. و شاید به همین دلیل است، که دو تا از بهترین فیلم‌های 2019 به موضوع کمبود درآمد می‌پردازند. “انگل” فیلمی فوق العاده است که علاوه بر اینکه با خلاقیت تمام به این موضوعات می‌پردازد، شاهکاری سرگرم کننده را می‌سازد که هرگز از کاراکترهایش دست نمی‌کشد، و همزمان به کنایات اجتماعی داستان خود نیز می‌پردازد.

“انگل” بهترین فیلمی است که می‌توان با آن این دهه را به پایان رساند. این فیلم هیجان انگیز، خنده دار و در عین حال ناراحت کننده است، و درست مانند نام خود، در روانتان رسوخ کرده، و باعث می‌شود عمیقاً به فکر فرو بروید. انگل‌های واقعی جامعه چه کسانی هستند، انسان‌های فقیر یا ثروتمندان؟ “انگل” به شما اجازه می‌دهد خودتان به نتیجه برسید. حال که نابرابری رو به رشد است، در طی سالها این فیلم بیشتر و بیشتر به حال و روز ما مرتبط می‌شود.

  • جوایز: اسکار بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اورجینال و بهترین فیلم بین‌المللی، نخل طلای هفتاد و دومین جشنواره فیلم کن، بهترین فیلم جشنواره فیلم سیدنی، جایزه بفتا و گلدن گلوب
  • امتیاز راتن تومیتوز: 99%

امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (6)

بستن فرم

  1. میلاد

    خرداد 2, 1399

    البته قصد اهانت ندارم ولی امیدوارم اصلا فیلم هایی که گفته شد همین جوری مرتب شده باشند!!!! آخه شیادان و فانوس دریایی از ابر فیلم هایی مثل 1917 یا مرد ایرلندی پایینتر هستند؟ این فقط یه مثال بود هر کسی این فیلم هارو ببینه کاملا متوجه میشه به قول جو پشی what the ### is that are you ###out of your mind? you ########### ###.s

    پاسخ

  2. taha

    اردیبهشت 17, 1399

    لیست کم بود داره اونم چه کمبودی Uncut Gems ندیدید ؟

    پاسخ

  3. علی

    اردیبهشت 15, 1399

    جوکر توخالی ترین فیلم تاریخه

    پاسخ

    • Somayye در پاسخ به علی

      اردیبهشت 16, 1399

      این نظرتون یعنی:”قدری ناقص بودن فیلمی که بیش از لیاقتش در کانون توجه قرار گرفت”دیگه؟

      پاسخ

      • علی در پاسخ به Somayye

        اردیبهشت 21, 1399

        نه این فیلم کاملا از شخصیت جوکر سو استفاده کرده

        پاسخ

  4. Mey+Sam

    اردیبهشت 15, 1399

    با احترام باید بگم هیچ کدوم از فیلم های 2019 به اندازه The Platform برجسته نبود… هر چند خیلی هم دیده نشد. (البته The Irishman هم قابل ستایش بود)
    واقعا نمیدونم چرا علایق و فیلم ها داره رو به زوال میره؟!

    پاسخ