26 فیلم برتر ژانر اکشن که نباید از دست بدهید

اگر به دنبال کمی هیجان در این روزها هستید، بهتر است نگاهی به فیلم‌های این لیست بیندازید. در این لیست تعدادی از بهترین فیلم‌های اکشن که در دسترس هستند را مشاهده می‌کنید؛ از فیلم‌های ماجراجویانه گرفته تا فیلم‌های شوخ‌تر و فیلم‌های پرخرج ابرقهرمانی و حتی فیلم‌های کونگ‌فوای. تماشای فیلم‌های اکشن می‌تواند لذت‌بخش باشد و این فیلم‌ها مطمئنا بهترین فیلم‌های این ژانر هستند. این شما و این تعدادی از بهترین فیلم‌های این ژانر که نباید از دست بدهید؛ با پروشات همراه باشید.


1. تلقین – 2010 – Inception

کریستوفر نولان بعد از ساختن یکی از بهترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی و با ساختن فیلم تلقین در سال ۲۰۱۰ ثابت کرد که هالیوود هنوز هم می‌تواند ایده‌های اورجینال در ژانر علمی-تخیلی داشته باشد. این فیلم ۸۲۸.۳ میلیون دلار در گیشه فروخت و چندین و چند نامزدی اسکار به دست آورد. واکنش مخاطبان و منتقدان به فیلم تلقین مثبت بود و درکل می‌توان گفت که یک فیلم کلاسیک دیگر با ساخت این اثر متولد شد. لئوناردو دیکاپریو در نقش یک دزد حرفه‌ای بازی می‌کند که اتفاقات تلخ گذشته‌اش زندگی‌اش را تسخیر کرده‌است. کار او این است که وارد ذهن‌های قربانیانش می‌شود و با دستکاری کردن رویاهای آن‌ها تصمیماتشان را کنترل می‌کند. فیلم تلقین در کنار داستان زیبا جلوه‌های ویژه بصری خیره‌کننده‌ای دارد و پایان هیجان‌انگیز این فیلم یکی از بهترین پایان‌های سینمایی و به یاد‌ماندنی است.


۲. گولدن آی – 1995 – GoldenEye

یکی از بهترین فیلم‌های جمیز باند که تا به امروز ساخته‌شده است فیلم گولدن آی ساخته‌ی سال ۱۹۹۵ است که اولین فیلم جیمز باند بود که پیرس براسنان در آن ایفای نقش کرده است. مارتین کمپبل این فیلم را کارگردانی کرده‌است که داستان جاسوسی مانند جیمز باند است که در دنیایی بعد از جنگ سرد کار می‌کند. گولدن آی یک فیلم اکشن پرانرژی است. صحنه‌های مبارزه تن به تن و حتی مبارزه با تانک به هیجان و زیبایی این فیلم افزوده ‌است.


۳. فری فایر – 2016 – Free Fire

فیلم فری فایر به کارگردانی بن ویتلی فیلمی خشن و با درجه R  است اما همچنان فیلمی جالب و دوست‌داشتنی است. این فیلم در دهه‌ی هفتاد میلادی اتفاق می‌افتد و داستان آن با ملاقات یک گروه پلیس و یک گروه قاچاقچی اسلحه شروع می‌شود و خیلی زود به خشونت کشیده‌ می‌شد. طنز تلخی در سراسر فیلم جریان دارد که باعث زیبایی هرچه بیشتر فیلم می‌شود. بازی بری لارسون و آرمی هامر هم به زیبایی فیلم افزوده است. اگر به دنبال فیلمی اکشن هستید که در عین وفاداری به ژانر متفاوت از فیلم‌های ژانر خودش باشد می‌توانید نگاهی به این فیلم بیندازید.


۴. برف‌شکن – 2013 – Snowpiercer

بونگ جون هو قبل از اینکه با ساخت فیلم انگل برنده‌ی انواع و اقسام جایزه‌ها شود، دو دهه‌ی گذشته را مشغول قصه‌گویی حرفه‌ای و امتحان کردن ژانرهای مختلف فیلم‌سازی بود. او از سال ۲۰۰۳ با ساخت فیلم جنایی و پر رمز و راز خاطرات قتل تا سال ۲۰۰۶ و فیلم میزبان و سال ۲۰۱۳ با فیلم برف‌شکن که در ژانر پسا آخرالزمانی ساخته‌ شده‌ بود مشغول داستان‌گویی ‌بود. داستان این فیلم راجع به آزمایشی محیط‌ زیستی است که موجب نابودی زمین می‌شود و شهروندان کره‌ی زمین مجبور به زندگی در حباب‌هایی قابل سکونت می‌شوند اما این سکونت بر اساس طبقه‌ی اجتماعی قبل از نابودی زمین تعیین می‌شود و داستان این فیلم راجع به ساکنان یک قطار است که اکنون محل سکونت انسان‌ها شده و هرگز از حرکت باز نمی‌ایستد. مسافران قطار درجه یک در آسایش زندگی می‌کنند در حالی که ساکنان انتهای قطار در حال گرسنگی کشیدن هستند. این وضعیت موجب یک انقلاب خشونت بار می‌شود که داستان فیلم را به پیش می‌برد.


۵. مرد عنکبوتی: به درون دنیای عنکبوتی – 2018 – Spider-Man: Into the Spider-Verse

این فیلم یکی از الهام‌بخش‌ترین و مهم‌ترین فیلم‌های ژانر ابرقهرمانی است که تا به حال ساخته شده‌است. نقش اول فیلم میلز مولارس است. یک دانش‌آموز دورگه دبیرستانی که در نیویورک زندگی می‌کند. یک عنکبوت او را نیش می‌زند و او قدرت‌های ابرقهرمانی به دست می‌آورد. در ادامه‌ی داستان یک جهان چندگانه پیدا می‌شود که مردان عنکبوتی بسیاری از دنیاهای دیگر را به زندگی مایلز می‌کشاند. همه‌ی این آدم‌ها زندگی متفاوتی دارند و برای مبارزه انگیزه‌های متفاوت دارند و برای نجات دنیا وارد مبارزه می‌شوند. نقطه‌ي اوج فیلم رابطه‌ی بین مایلز و پیتر پارکری است که از یک دنیای دیگر به این دنیا آمده‌ است و دچار بحران میانسالی شده‌ است و با دودلی با تربیت کردن مرد عنکبوتی جوان موافقت می‌کند. این فیلم داستانی دوست‌داشتنی، بامزه و احساساتی دارد که بر دوستی و روحیه‌ی قهرمانی تاکید دارد و فضای مثبتی به فیلم داده ‌است.


۶. استاد زد: میراث ایپ من – 2018 – Master Z: Ip Man Legacy

سری فیلم‌های ایپ من یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دوران ما است. در قسمت جدید این فیلم اکشن این فیلم به نقطه‌ی قابل قبولی رسیده ‌است. طرفداران بازیگران آشنای قدیمی را میبینند و شخصیت‌های منفی فیلم ایپ من ۳ در این فیلم هم حضور دارند. در این قسمت شخصیت اصلی در یک مبارزه گرفتار می‌شود و مجبور به مبارزه با یک خلافکار عمده می‌شود. این فیلم را وو پینگ یئون کارگردانی کرده‌ است و گروه بازیگری حرفه‌ای این فیلم رزمی را به اوج رسانده‌اند.


۷. ایندیانا جونز – 2008-1981 – Indiana Jones

فیلم‌های ایندیانا جونز متشکل از چهار فیلم هستند. این فیلم‌ها سرشار از اکشن، ماجراجویی و هیجان هستند و داستان‌های مردی به نام ایندیانا جونز را روایت می‌کنند که یک باستان‌شناس ماجراجو است. قسمت پنجم این فیلم به کارگردانی استیون اسپیلبرگ در راه است و این روزها بهترین فرصت برای تماشای چهار فیلم قبلی است. تمام این فیلم‌ها اکشن‌های لذت بخشی هستند که برای تماشا گزینه‌های مناسبی هستند.


۸. شب به سراغ ما می‌آید – 2018 – The Night Comes for Us

این فیلم به دلیل نشان ‌دادن صحنه‌های مبارزه‌ی تن به تن و پرخشونت مشهور شد. تیم تیهاجانتو این فیلم اکشن را برای نتفلیکس کارگردانی کرده‌است و این فیلم بهترین فیلم این کارگردان است. شب به سراغ ما می‌آید فیلمی بی رحمانه است که خون‌ریزی و اکشن را ترکیب کرده ‌است و ماجرای کهنه‌سربازی را روایت می‌کند که به دنبال سبک کردن بار وجدان خود است. گروه بازیگران این فیلم همه برای طرفداران این سبک اکشن آشنا هستند. اگر شما به دنبال تماشای صحنه‌های مبارزه در فیلم‌های اکشن هستید با خیال راحت این فیلم را تماشا کنید زیرا این فیلم سرشار از صحنه‌های مبارزه است.


۹. اسکات پیلگریم در برابر دنیا – 2010 – Scott Pilgrim vs. The World

این فیلم اقتباسی از یک کتاب کمیک اثر برایان لی است که ادگار رایت آن را در قالب یک فیلم سنمایی کارگردانی کرده ‌است. این فیلم در ابتدا و در هنگام انتشار با استقبال چندانی روبرو نشد اما بعد از گذشت چند مدت تبدیل به یکی از فیلم‌های کلاسیک با موضوع فرقه‌ها شده ‌است. این فیلم داستان اسکات پیلگریم را روایت می‌کند که مردی خودخواه و گمگشته اما دوست‌داشتنی است که عاشق دختری به نام رامونا می‌شود و تنها راه ادامه‌ی رابطه با او این است که اسکات با هفت فردی که پیش از او با رامونا دوست بوده‌اند را شکست دهد. این قوانینی که شباهت به قوانین بازی‌های رایانه‌ای دارند زیاد به مذاق اسکات خوش نمی‌آیند اما این فیلم با روایت کردن این داستان قصد دارد به بیننده نشان دهد که دو نفر که قصد رابطه داشتن با هم دارند باید یاد بگیرند با مشکلات عاطفی خود کنار بیایند و مسائل‌شان را قبل از ورود به یک رابطه‌ی جدید حل کنند.


۱۰. انتقام جویان: جنگ ابدیت – 2018 – Avengers: Infinity War

جو و آنتونی روسو با در دست داشتن گروهی بی‌نظیر از ستارگان مشهور هالیوود داستان نجات دادن حیات روی زمین به دست انتقام‌جویان، نگهبانان کهکشان‌ها و همه‌ی قهرمانان بزرگ دنیای سنمایی مارول و مبارزه‌ی آن‌ها با تانوس را روایت می‌کنند. آن‌ها در حال مبارزه برای نجات دادن همه‌ی زندگی‌های روی زمین هستند. این فیلم حالتی اپیزودیک دارد و با پیش رفتن داستان و تعریف کردن زندگی خصوصی هرکدام از قهرمان‌ها و زندگی‌شان در کنار هم در قالب یک گروه بهتر هم می‌شود. تماشا کردن پرواز ابرقهرمان‌ها در منهتن و استفاده‌کردن مرد عنکبوتی از پرتال‌های دکتر استرنج واقعا لذت بخش است و فیلم جنگ ابدیت تمام هنرنمایی‌های مارول در دهه‌ی گذشته را یک‌جا جمع کرده و در قالب این فیلم برای تماشاگران عرضه کرده ‌است.


۱۱. المپوس سقوط کرده است – 2013 – Olympus Has Fallen

این فیلم یکی از خشن‌ترین فیلم‌های اکشن است و ماجرای گیر افتادن مردی خشن در کاخ سفید در هنگام یک حمله‌ی تروریستی و تلاش‌های او برای نجات دادن جان رئیس جمهور آمریکا در آن حمله ‌است. این فیلم بسیار خشن و در عین حال جذاب است و از آن فیلم‌های اکشن است که درجه‌ی سنی R را به درستی به دست آورده ‌است. فیلم‌های کمی مانند فیلم المپوس سقوط کرده است این روز‌ها ساخته می‌شوند. کارگردان این فیلم، آنتونی فوکوا، اعلام کرده ‌بود که این فیلم را با الهام از فیلم جان‌سخت ساخته است.


۱۲. انتقام‌جو – 2019 – Avengement

نقطه‌ی قوت این فیلم تماشا کردن اسکات ادکینز در انواع و اقسام مبارزات تن به تن است. او در هر نوع دعوا و ضد و خوردی درگیر می‌شود و اگر شما این صحنه‌ها را دوست دارید حتما فیلم انتقام‌جو را تماشا کنید. این فیلم جدیدترین همکاری بین ادکینز و جس جانسون کارگردان است و مشخصا این دو نفر در ساخت و بازی این فیلم از گای ریچی و فیلم‌های جنایی بریتانیایی الهام گرفته‌اند. ساختار فیلم انتقام‌جو بسیار فکر شده است و داستان مردی را روایت می‌کند که به تازگی از زندان آزاد شده و به دنبال انتقام گرفتن از کسانی است که باعث شدند او مدت زیادی را در بدترین شرایط در زندان باشد.


13. حرامزاده‌های لعنتی – 2009 – Inglourious Basterds

شاید این فیلم کوئنتین تارانتینو که محصول سال ۲۰۰۹ است و حوادث سال‌های جنگ جهانی دوم را روایت می‌کند بهترین فیلم او باشد. این فیلم داستان‌های موازی را روایت می‌کند و تنها یک سوم فیلم به زبان انگلیسی است. برد پیت نقش مردی آمریکایی را بازی می‌کند که سرپرستی گروهی مبارز به نام حرامزاده‌ها را به عهده دارد که به مبارزه با نازی‌ها می‌پردازند. کریستوف والتس هم در این فیلم نقش‌آفرینی بی‌نظیری ارائه داد که زندگی حرفه‌ای‌اش را تغییر داد. حرامزاده‌های لعنتی با شخصیت‌های بسیار و داستان پرکشش‌اش نوعی ادای دین به سینما محسوب می‌شود و در عین خون و خون‌ریزی، بامزه، غافلگیر کننده و نوآورانه است.


14. سولو: داستانی از جنگ ستارگان – 2018 – Solo: A Star Wars Story

این داستان دنیای جنگ ستارگان فیلمی زیبا و ماجراجویانه از آب درآمده است و شاید اگر مربوط به دنیای جنگ ستارگان نبود با موفقیت بسیار بیشتری روبرو می‌شد. بازسازی یکی از بهترین و بزرگترین فیلم‌های تاریخ سینما کار آسانی نیست مخصوصا وقتی گروه بازیگران شامل بازیگرانی است که با رفتار عجیب و غریب‌شان مشهور هستند. بازیگرانی مانند وودی هارلسون، دونالد گلوور و فیبی والر-بریج. الن اهرندیچ کار خوبی در کارگردانی انجام داده ‌است و این فیلم را مانند هیولای فرانکشتاین سر هم کرده است و نتیجه‌ی کار یک فیلم اکشن و بامزه شده است.


15. مرز سه‌گانه – 2019 – Triple Frontier

جی سی کاندور این فیلم را بر اساس فیلم‌نامه‌ای از مارک بائول (نویسنده‌ی فیلم سی دقیقه پس از نیمه‌شب) ساخته است. مرز سه‌گانه فیلمی متشکل از انواع و اقسام ماجراها است: درام ارتشی، سرقت بزرگ و دوستی‌های عمیق مردانه. اسکار آیزاک در این فیلم نقش ماموری را بازی می‌کند که برای دزدی کردن از یکی از بزرگترین خلافکارهای دنیا یک گروه را رهبری می‌کند. بن افلک، چارلی هانام، پدرو پاسکال و گرنت هدلاند اعضای دیگر این گروه هستند. درست است که این فیلم در وهله‌ی اول یک فیلم اکشن با صحنه‌های زد و خورد و سقوط هلیکوپتر است، اما در پشت همه‌ی این‌ها قصد تعریف کردن داستان مردهای خشنی را دارد که پس از تمام شدن ماموریت باید به زندگی عادی برگردند.


16. پشت آسمان شهر – 2017 – Beyond Skyline

این فیلم داستان حمله‌ی آدم فضایی‌ها به زمین و مبارزه‌ی آدم‌ها با آن‌ها را بیان می‌کند. فرنک گریلو در نقش یک پلیس بازی می‌کند که با پسرش با بازی جانی وستون زندگی می‌کند و وقتی فضایی‌ها به زمین حمله می‌کنند مجبور به مبارزه برای نجات دادن خود می‌شوند. این فیلم سرعت باورنکردنی‌ای دارد و ماجرای چندین و چند کتاب را در یک فیلم می‌گنجاند. داستان در تونل‌های زیرزمنی، شهر لس‌آنجلس که در اثر حمله‌های اتمی ویران شده و حتی کشور لائوس روایت می‌شود و داستان انقلاب انسان‌ها برضد فضایی‌ها را روایت می‌کند.


17. پسران بد – 2020-1995 – Bad Boys

قبل از اینکه تمام فیلم‌های اکشن به تعریف کردن ماجراهایی با محور مبارزات انسان و ربات روی بیاورند، فیلم‌های اکشن راجع به پلیس‌ها و زندگی کاری و خصوصی آن‌ها بود. فیلم پسران بد ساخته‌ی مایکل بی یکی از بهترین فیلم‌های اکشن دهه‌های گذشته است و هنوز هم یکی از بهترین فیلم‌های حاضر شناخته می‌شود. ویل اسمیت و ماریتین لارنس در نقش دو پلیس باهوش و بی‌خیال شهر میامی بازی می‌کنند که با باند‌های مافیایی درگیر می‌شوند و مجبور به محافظت از یک شاهد می‌شوند. این فیلم یکی از بهترین فیلم‌های مایکل بی است.


18. راننده – 2017 – Wheelman

فرنک گریلو یکی از بزرگترین بازیگران ژانر اکشن است. گریلو یک مرد خشن واقعی است. او مهارت بالایی در استفاده از اسلحه دارد و در عین حال استاد هنرهای رزمی است و در استفاده از هنرهای رزمی مهارت بالایی دارد. بازی در فیلم راننده برای گریلو چالش جدیدی در نقش یک قهرمان فیلم اکشن بوده است به این دلیل که نقش‌آفرینی او کاملا با کلوزآپ و در یک ماشین فیلم‌برداری شده‌است که جای زیادی برای مشت‌زنی و مبارزه ندارد. اما گریلو جرمی راش، نویسنده و کارگردان فیلم، بیشترین استفاده را از این لوکیشن مینیمال می‌برند و فیلم را به یک فیلم اکشن و هیجان‌انگیز جنایی تبدیل کرده‌اند.


19. ایپ من – 2008 – Ip Man

این فیلم محصول سال ۲۰۰۸ است و یکی از بهترین فیلم‌های ژانر هنرهای رزمی است و داستان مردی به نام ایپ من را روایت می کند که استاد افسانه‌ای هنرهای رزمی است و مشغول تربیت کردن بروس لی است. ایپ من یک استاد ثروتمند هنرهای رزمی است و زندگی رویایی‌ای دارد اما با اشغال شهرش به دست ژاپنی‌ها زندگی‌اش به هرج و مرج کشیده می‌شود. فیلم ایپ من فرصت تماشای نقش‌آفرینی یکی از بهترین هنرمندان هنرهای رزمی است و از طرفی یکی از بهترین مجموعه فیلم‌هایی است که براساس یک شخصیت ساخته شده‌اند. بازیگران این فیلم عالی هستند و در عین اجرای صحنه‌های مبارزه‌ی تن به تن و رزمی لایه‌های مختلفی از کاراکترهایشان را به نمایش گذاشته‌اند.


20. کیک‌بوکسور: تلافی – 2018 – Kickboxer: Retaliation

داستان این فیلم راجع به مردی است که به دنبال گرفتن انتقام برادرش است که در رینگ مبارزه کشته شده ‌است. او قاتل را کشته ولی اکنون در زندانی در تایلند به جرم قتل زندانی شده است و مدام با بقیه‌ی زندانی‌ها در حال زد و خورد است و به همین خاطر از نگهبانان زندان هم کتک می‌خورد. وقتی که زن او دزدیده می‌شود او برای نجات او مجبور به مبارزه با مردی غول‌پیکر در رینگ می‌شود. شاید داستان این فیلم خیلی نوآورانه نباشد اما صحنه‌های مبارزه و آمادگی جذابیت بی‌نظیری به این فیلم داده‌اند.


21. گنجینه‌ی ملی – 2004 – National Treasure

اگر فیلم رمز داوینچی (The Da Vinci Code) به جای اینکه فیلمی جدی باشد فیلمی تفریحی بود تبدیل به فیلم گنجینه‌ی ملی می‌شد. داستان این فیلم راجع به مردی به نام فراکلین گیتز با بازی نیکلاس کیج است که متوجه می‌شود نقشه‌ی گنجی پشت اعلامیه‌ی استقلال آمریکا نوشته شده است و برای یافتن این سند و محافظت از گنج در برابر یک خلافکار بیلیونر به نام یان هو با بازی شان بین، وارد مبارزه می‌شود. این فیلم از اول تا آخر جالب و هیجان‌انگیز است.


22. بی‌استفاده – 2011 – Haywire

اگر به دنبال فیلمی اکشن با شخصیت‌های قوی و بدجنس هستید فیلم بی‌استفاده محصول سال ۲۰۱۱ می‌تواند کمک‌تان کند. این فیلم داستان زنی است که همکارانش به او خیانت می‌کنند و برای ترور کردن او برنامه‌ریزی می‌کنند. اما او فرار می‌کند و باید بتواند گروهی را برای خودش دست و پا کند تا از کشته‌ شدنش جلوگیری کند. این فیلم داستانی جالب و صحنه‌های مبارزه‌ی بی‌نظیری دارد.


23. مردان سیاهپوش – ۱۹۹۷ – Men in Black

مردان سیاه‌پوش از آن دسته فیلم‌های سرگرم‌کننده است که هرکسی می‌تواند از تماشایشان لذت ببرد. این فیلم فیلمی بازیگوش و احمقانه و در عین حال باهوش و زیرک است. رابطه‌ی بین ویل اسمیت و تامی لی جونز یک رابطه‌ی پردینامیک و هیجان انگیز را به وجود آورده است که دوز کمدی فیلم را بالا برده‌ است. این فیلم ماجرای ماموران اف‌بی‌آی را روایت می‌کند که باید مراقب ساکنین کهکشانی زمین باشند و رفتارهای آن‌ها را کنترل کنند. کارگردانی این فیلم کاملا درست و به جا انجام شده و بری سوننفلد کارش را به خوبی در تنظیم لحن فیلم انجام ‌داده است. همچنین چهره‌پردازی این فیلم در کنار داستان و نقش‌آفرینی‌ها از نقاط قوت این فیلم است.


24. اون یکی‌ها – 2010 – The Other Guys

این فیلم کمدی محصول سال ۲۰۱۰ شاید به اندازه‌ی بقیه‌ی فیلم‌های آدام مک‌کی مانند برادران ناتنی یا انکرمن خنده‌دار نباشد اما به هرحال در نوع خودش بامزه و دیدنی است. اون یکی‌ها فیلمی اکشن است که ویل فارل و مارک والبرگ در آن به ایفای نقش می‌پردازند و نقش پلیس‌هایی را بازی می‌کنند که با هم کمترین شباهت را دارند. این دو وارد یک بازی سیاسی می‌شوند و ماموریت پیدا می‌کنند پرده از رازهای سیاسی مهمی بردارند که خودشان حتی درست متوجه نمی‌شوند چه هستند. رابطه‌ی این دو بازیگر و کمدی فیلم، اون یکی‌ها را جذاب و دیدنی کرده‌ است.


25. گزارش اقلیت – 2002 – Minority Report

استیون اسپیلبرگ یکی از بزرگترین کارگردان‌های تاریخ سینما است. او یکی از معدود کارگردانانی است که در هر دهه از حیات حرفه‌ای خود یک فیلم بزرگ و درخور توجه ساخته ‌است. او فیلم گزارش اقلیت را در سال ۲۰۰۲ در ژانر علمی-تخیلی ساخته ‌است. تام کروز در این فیلم در نقش کاپیتانی در شهر واشنگتن دی سی بازی می‌کند که در اداره‌ی پیش‌گیری از جرائم کار می‌کند. او توانایی پیش‌بینی جرائم را قبل از وقوع آن ها دارد. اما خود شخصیت تام کروز به قتل متهم می‌شود و برای اثبات بی‌گناهی خود وارد مبارزه می‌شود. گرچه این فیلم بیشتر به فیلم‌های ژانر نئو نوار شبیه است اما صحنه‌های اکشنی که امضای خود اسپیلبرگ را همراه دارند، گزارش اقلیت را به یکی از بهترین‌های ژانر اکشن هم تبدیل کرده ‌است.


26. سه‌گانه‌ی ماتریکس – 2003-1999 – The Matrix Trilogy

اگر بگوییم که سری فیلم‌های ماتریکس فیلم‌های اکشن را برای همیشه تغییر دادند حرف اشتباهی نزده‌ایم. این فیلم‌های اورجینال ژانر علمی- تخیلی اکشن توسط خواهران واچوفسکی ساخته شده‌اند و داستان دنیایی را تعریف می‌کنند که بسیار منحصر به فرد و بسیار درگیر کننده‌است تا حدی که باید زمانی فیلم را نگه داریم و فکر کنیم که واقعا داستان از چه قرار است. فیلم داستان زندگی نئو با بازی کیانو ریوز را روایت می‌کند که در دنیایی غیرواقعی و کامپیوتری زندگی می‌کند. همه‌ی آدم‌ها در این دنیای خیالی زندگی می‌کنند و درواقع باتری‌های مورد نیاز ربات‌ها شده‌اند اما ذهن‌شان توسط یک برنامه‌ی کامپیوتری هک شده و به آن‌ها توهم آزادی و زندگی در دنیای معمولی را می‌دهد. داستان‌گویی بی‌نظیر واچوفسکی‌ها به علاوه‌ی جلوه‌های ویژه‌ی بصری خیره کننده و مبارزات تن به تن بی‌نظیر سه‌گانه‌ی ماتریکس را به یکی از خلاقانه‌ترین و جسورترین فیلم‌های تاریخ سینما تبدیل کرده ‌است.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (7)

بستن فرم

  1. رامین32

    اردیبهشت 20, 1399

    سلام
    ممنون از سایت خوبتون .
    میخواستم یه نکته ای رو بگم
    تو همه برگه هایی که با عنوان برترین ( فیلم های اکشن . انیمیشن . یا و…. ) که بهتره از دست ندین
    تو سایت هست ما ناخوداگاه وقتی این عنوان رو میبینیم فکر میکنیم که این لیست بهترین های سینما تو ژانر خودشه
    لیست خوبیه ولی فقط واسه معرفی چند تا فیلم خوب نه واسه بهترین فیلم ها
    ممنون از سایت خوبتون .

    پاسخ

  2. اوهوم

    اردیبهشت 15, 1399

    لیست اکشنی که توش raid نباشه قطعا بی ارزشه. بماند از جان ویک

    پاسخ

    • زهرا اکیما در پاسخ به اوهوم

      اردیبهشت 15, 1399

      سلام دوست عزیز،
      اگر عنوان مقاله بهترین فیلم‌های اکشن تاریخ سینما بود حرف شما قابل قبول بود، اما این لیست فقط یه تعداد از فیلم‌های اکشن رو معرفی کرده پس فکر نمیکنم درست باشه که کلا بگید بی‌ارزشه.

      پاسخ

    • فردین در پاسخ به اوهوم

      اردیبهشت 16, 1399

      ازت معلومه تازه کاری آماتوری ” من خودم حدود ۴۰۰ تا فیلم دارم
      پیشنهاد میکینم ستیغ اره ای
      نجات سرباز رایان
      روز تعیلم
      کتاب عیلی
      نفوذی
      سقوط کاخ سفید
      لوسی
      سالت
      کلمبیایی
      انگل
      داستان ازدواج
      رو ببینی👌👌👌👌

      پاسخ

      • امیر در پاسخ به فردین

        اردیبهشت 16, 1399

        صد رحمت به raid و جان ویک تو با این سقوط کاخ سفید مثلا دیگه ته فیلم بازی.هیچوقت کسیو مسخره نکن،تمام

        پاسخ

      • فومنی در پاسخ به فردین

        اردیبهشت 16, 1399

        سرکارخانم اکیمااززحمات شماسپاسگزارم…نمی دانم چرابعضی ازماها دربکاربردن واژه های زیباوگویایی که درزبان پارسی بی شمارند، عاجز و ناتوانیم…کاربرد کلمات دم دستی وعامیانه ایی مانند(بی ارزش)و(آماتور)ازسوی کسانی که سینمارابه عنوان هنروفرهنگ دنبال می کنند،یک فاجعه است.فاجعه ایی که درشبکه های اجتمایی جولان می دهد.ایکاش قدردان زحمات عزیزان مان باشیم.

        پاسخ

  3. taha

    اردیبهشت 14, 1399

    boyka رم میزاشتی XD

    پاسخ