آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 69)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. مخمصه – 1995 – Heat

ژانر: درام، جنایی

کارگردان: مایکل مان (Michael Mann)

بازیگران: آل پاچینو، رابرت دنیرو، وال کیلمر، ناتالی پورتمن

تریلر فیلم

درباره فیلمی که رابرت دنیرو و آل پاچینو در آن حضور دارند، چه می توان گفت؟ فیلمی به کارگردانی مایکل من که با اجرای این دو بازیگر و فیلمنامه مهیج نفس را در سینه تماشاگر حبس می کند. رابرت دنیرو نقش نیل مک کالی را برعهده دارد، یک مجرم فصلی که در سراسر بانک های لس آنجلس به کمک اعضایش سرقت هایی را دنبال می کند. متاسفانه یکی از سرقت های او بد پیش رفته و کارآگاه جنایی وینسنت هانا به دنبال اوست.


2. مالیفیسنت: سردسته اهریمنان – 2019 – Maleficent: Mistress of Evil

ژانر: فانتزی، ماجراجویی

کارگردان: رابرت اشترمبرگ (Robert Stromberg)

بازیگران: آنجلینا جولی، ال فانینگ، میشل فایفر، اد اسکرین

تریلر فیلم

اتفاقات فیلم “مالیفیسنت: سردسته اهریمنان” چند سال پس از حوادث فیلم “مالیفیسنت” آغاز خواهد شد که این فیلم همچنان به‌ بررسی رابطه پیچیده بین پری شاخدار و ملکه جدید خواهد پرداخت که اکنون نیاز به‌ اتحاد جدیدی برای مواجهه و مبارزه با دشمنان جدید و محافظت از گیاهان و موجودات جادویی که در آن ساکن هستند، دارند. این فیلم نامزد کسب اسکار بهترین چهره‌پردازی و آرایش مو هم شد که آن را به دست نیاورد.


3. اولتیماتوم بورن – 2007 – The Bourne Ultimatum

ژانر: اکشن، هیجان‌انگیز

کارگردان: پل گرینگرس (Paul Greengrass)

بازیگران: مت دیمون، جولیا استایلز،‌ اسکات گلن

جیسون بورن که هنوز بخش بزرگ و مهمی از گذشته‌اش را به یاد نیاورده، همچنان به دنبال نشانه‌هایی از گذشته و احتمالاً آینده‌اش می‌باشد و به همین دلیل به مسکو، لندن، پاریس، مادرید و آمریکا می‌رود تا آنچه را که می‌خواهد بیابد و این در حالی است که وی همچنان تحت تعقیب سازمان ‌امنیتی ‌آمریکا است. صحنه‌های اکشن و تعقیب و گریز این فیلم مهیج و مناسب هستند و طرفداران ژانر اکشن را راضی نگه می‌دارد.


4. او تعقیب می کند – ۲۰۱۴ – It Follows

ژانر: ترسناک

کارگردان: دیوید رابرت میچل (David Robert Mitchell)

بازیگران: کایر گیلکریست، مایکا مونرو، جک ویری

تریلر فیلم

این فیلم بر خلاف دیگر فیلم هایی که با ژانر ترسناک ساخته شده اند، تلاش نمی کند تا با نشان دادن صحنه های تکان دهنده و وحشتناک بیننده را بترساند بلکه به شیوه ای آرام و با استفاده از موسیقی آزار دهنده، ترس و دلهره را به مخاطب خود القا می کند.

داستان فیلم “او دنبال می کند” درباره ی دختر نوجوانی به نام “جی” است که مثل بسیاری دیگر از هم سن و سالانش، درگیر کنجکاوی های دوران بلوغ می باشد و این کنجکاوی را با پسری به نام “هیو” به اشتراک می گذارد. اما پس از این اتفاق، “جی” همواره حضور یک نیروی ناشناس را در اطراف خود حس می کند که قصد آسیب رساندن به وی را دارد. این فیلم دارای امتیاز ۷ در سایت معتبر IMDB می باشد.


5. جاده انقلابی – ۲۰۰۸ – Revolutionary Road

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: سم مندس (Sam Mendes)

بازیگران: لئوناردو دیکاپریو، کیت وینسلت، دیوید هاربر، مایکل شنون

تریلر فیلم

شاید بتوان گفت “جاده ی انقلابی” علاوه بر اینکه فیلمی عاشقانه است، کمی ترسناک هم هست؛ چرا که تاثیر انتخاب و تصمیم اشتباهی که انسان در زندگی اش می گیرد را به خوبی به مخاطب خود نشان می دهد. “لئوناردو دی کاپریو” و “کیت وینسلت” در این فیلم نقش زوجی را بازی می کنند که یکی از آنها آدمی رویا پرداز و دیگری بسیار محتاط است. این ویژگی ها زمانی که این زوج با مهم ترین چالش زندگی مشترکشان رو به رو می شوند، باعث ایجاد مشکلات و اتفاتی می شوند که سرنوشت آنها را برای همیشه تغییر می‌دهد.


6. کلاس هشتم – ۲۰۱۸ – Eighth Grade

ژانر: درام، کمدی

کارگردان: بو بورنهام (Bo Burnham)

بازیگران: السی فیشر، جاش همیلتون، امیلی رابینسون

تریلر فیلم

“کلاس هشتم” یک درام زیبا و تماشایی است که در آن احساس بلاتکلیفی و سردرگمی نوجوانان به خوبی نشان داده می شود. احساسی که مختص به سن بلوغ است و حتی پیشرفت تکنولوژی هم نتوانسه آن را از بین ببرد.

این فیلم توسط انجمن فیلم آمریکا و هیئت ملی بازبینی به عنوان یکی از ۱۰ فیلم برتر سال ۲۰۱۸ انتخاب شد.


7. بازیکن شماره یک آماده – 2018 – Ready Player One

ژانر: ماجراجویی، فانتزی، علمی-تخیلی

کارگردان: “استیون اسپیلبرگ” (Steven Spielberg)

بازیگران: تای شرایدن، اولیویا کوک، بن مندلسون

تریلر فیلم

فیلم “بازیکن شماره یک آماده”، بر اساس کتابی به همین نام نوشته‌ی “ارنست کلاین”، ساخته شده است. داستان و اتفاقات این فیلم در سال ۲۰۴۵ درجریان است و دنیایی را به تصویر می‌کشد که در آن بازی‌های کامپیوتری کاملا جای زندگی واقعی را گرفته‌اند و همه افراد در آن فضا برای خود شخصیت و ظاهر متفاوتی انتخاب کرده و تمام وقتشان را صرف مسابقه و بازی می‌کنند.

در این میان پسری به نام “وید” با دیگر افراد حاضر در مسابقه، به دنبال یافتن گنجی به نام “تخم مرغ هیلدی” هستند. این گنج که به‌دست طراح بازی ساخته شده، مراحل خاصی برای به دست آوردنش وجود دارد و تنها چند نفر محدود می‌توانند با کسب آن به مراحل بعدی بازی بروند. اما طی کردن این مراحل به سادگی نیست و علاوه بر وجود چالش‌های خود بازی، دشمنانی نیز از بیرون سعی می‌کنند تا جلوی بازیکنان را بگیرند و آنها باید مانع از دخالت این افراد در روند بازی شوند.


8. من یک سایبورگ هستم، ولی مشکلی نیست – ۲۰۰۶ – I’m a Cyborg, But That’s OK

ژانر:درام، عاشقانه

کارگردان: پارک چان-ووک (Park Chan-wook)

بازیگران: ایم سو-جونگ، جو یونگ-ووک، جونگ جی-هون

تریلر فیلم

من یک سایبورگ هستم اما مهم نیست. به همین راحتی کارگردان چیره دست کره ای، “پارک چان ووک”، سفر شگفت انگیزی را به درون ذهن سودا زده ی شخصیت های فیلمش آغاز می کند. داستان در یک بیمارستان روانی می گذرد، جایی که هر کدام از بیماران با مشکلات روانی خاصی دست و پنجه نرم می کنند و درگیر زندگی خود و گاهی سو استفاده و ضربه زدن به یکدیگر هستند. اما این فضا به هیچ وجه ناراحت کننده و سیاه نیست و تصویر سازی های رنگارنگ کارگردان در کنار طنز مثال زدنی فیلم تماشایش را به تجربه ای شیرین و دوست داشتنی تبدیل می کند.

اما نقطه ی قوت فیلم شکل گیری دوستی بسیار زیبا، انسانی و نجات بخشی است که بین دو شخصیت اصلی زن و مرد داستان شکل می گیرد و فیلم “پارک چان ووک” را به شاهکاری انسانی و مثال زدنی تبدیل می کند. شاهکاری که همزمان مخاطب را می خنداند، اشک به چشمانش می آورد و دلگرمش می کند. “من یک سایبورگ هستم” فیلمی است که با زبان رنگارنگ خود به ما می گوید هیچ چیز ذات انسانی ما را از ما نخواهد گرفت، نه درد و رنج و نه بیماری های روانی. ما در نهایت همه انسانیم و به محبت یکدیگر نیاز داریم.


9. دلداده – 2015 – Dilwale

ژانر: اکشن، کمدی، عاشقانه

کارگردان: روهیت شتی (Rohit Shetty)

بازیگران: شاهرخ خان، کاجول،‌ وارون دهاوان،‌ کریتی سانون

تریلر فیلم

کالی (شاهرخ خان) فرزندخواندهٔ فردی خلافکار به نام رندیر است و به عبارتی دست راست پدر خود می‌باشد و در بیشتر معامله‌ها به پدر خود کمک می‌کند. او یک برادر کوچک‌تر به نام ویر(وارون دهاوان) دارد اما ویر نمی‌داند او و برادرش تنی نیستند… کالی در جریان یک تصادف با میرا (کاجول) آشنا می‌شود و کم‌کم به او علاقه‌مند می‌شود. کالی و پدرش یک دشمن بزرگ به نام مالک داشتند که همیشه درصدد بودند او و افرادش را از سر راه بردارند… این فیلم شاهرخ خان با وجود امتیازات نه چندان خوب منتقدین و کاربران، مورد توجه بسیاری از طرفداران شاهرخ خان قرار گرفت و جزو فیلم های پرطرفدار او محسوب می شود.


10. وقتی مارنی آنجا بود – 2014 – When Marnie Was There

ژانر: درام

کارگردان: هیروماسا یونه‌بایاشی (Hiromasa Yonebayashi)

صداپیشگان: سارا تاکاتسوکی، کاسومی آریمورا

تریلر فیلم

“وقتی مارنی آنجا بود” با ریتم آرام اما دلنشین خود، داستان دختری دوازده ساله به نام آنا را روایت می‌کند که بر خلاف دیگر دختران هم سن و سال خودش، دختری آرام، گوشه‌گیر، کم‌حرف و کمی افسرده است که تمام وقتش را به طراحی منظره‌های دور و اطرافش می‌پردازد، دوستی ندارد و رابطه‌اش با مادر و پدرش کمرنگ است. مادر آنا که بسیار نگران وضع روحی و روانی دخترش است، او را به پیشنهاد دکترش به دهکده‌ای دور از شهر می‌فرستد تا در تابستان با خاله و شوهر خاله‌اش زندگی کند و مدتی از شهر و فضای اضطراب‌آور آن دور باشد.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت رده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. مهدی

    اردیبهشت 11, 1399

    من به شخصه قطعا جاده انقلابی رو پیشنهاد میدم. واقعا نقطه طلاقی های خیلی زیبا و غم انگیز و حتی دلهره اوری در این فیلم وجود داره. بازی کیت وینسلت و دیکاپریو هم ک جای سخن باقی نمیزاره

    پاسخ