معرفی انیمه “وقتی مارنی آنجا بود” (When Marnie Was There)

گاهی وقت‌ها نیاز داریم تا خود را در دنیایی آرام، زیبا و دوست‌داشتنی غرق کنیم تا کمی از زندگی روزمره‌مان فاصله بگیریم و از تماشای داستانی تامل‌برانگیز لذت ببریم. در چنین مواقعی دیدن یک انیمه زیبا می‌تواند انتخاب خوبی باشد. دنیای انیمه‌ها آنقدر زیبا، دلنشین و دوست‌داشتنی است که می‌توان گفت کم پیش می‌آید که مخاطبشان را نا امید کنند. انیمه زیبای “وقتی مارنی آنجا بود” یکی از همین انیمه‌های حال خوب کن است که در ادامه به معرفی کامل آن پرداخته‌ایم. با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “وقتی مارنی آنجا بود” (When Marnie Was There)
  • ژانر: درام
  • کارگردان: “هیروماسا یونه‌بایاشی” (Hiromasa Yonebayashi)
  • صداپیشگان: “سارا تاکاتسوکی”، “کاسومی آریمورا”
  • سال تولید: 2014
  • زبان: ژاپنی
  • امتیاز آی ام دی بی: 7.7/100
  • امتیاز راتن تومیتوز: 91/100

تریلر فیلم

“وقتی مارنی آنجا بود” با ریتم آرام اما دلنشین خود، داستان دختری دوازده ساله به نام آنا را روایت می‌کند که بر خلاف دیگر دختران هم سن و سال خودش، دختری آرام، گوشه‌گیر، کم‌حرف و کمی افسرده است که تمام وقتش را به طراحی منظره‌های دور و اطرافش می‌پردازد، دوستی ندارد و رابطه‌اش با مادر و پدرش کمرنگ است. مادر آنا که بسیار نگران وضع روحی و روانی دخترش است، او را به پیشنهاد دکترش به دهکده‌ای دور از شهر می‌فرستد تا در تابستان با خاله و شوهر خاله‌اش زندگی کند و مدتی از شهر و فضای اضطراب‌آور آن دور باشد.

آنا با ورود به خانه‌ی خاله‌اش سعی می‌کند به بهبود شرایط روحی‌اش کمک کند و با گشت و گذار در دهکده و انتخاب منظره‌هایی برای طراحی وقت‌گذارانی می‌کند. او در همین حین به طور اتفاقی به خانه‌ای متروکه برمی‌خورد که در آن سوی برکه‌ای قرار دارد و آنا را کنجکاو می‌کند که آن خانه را از نزدیک ببیند. گرچه افراد محلی آنجا را محلی پر از ارواح سرگردان می‌دانستند، اما آنا دختری به نام مارنی که در این خانه زندگی می‌کند را می‌بیند و با او دوست می‌شود.

رابطه و دوستی میان این دو شخصیت یکی از زیباترین قسمت‌های این فیلم است. آنا به‌عنوان شخصیتی که تا آن سن هیچ دوست صمیمی نداشته، با مارنی که دختری پر انرژی و شاد است دوست شده و حالا حی امید به زندگی و اعتماد به نفسش را به‌دست آورده است. گرچه این رابطه و دیدن مارنی هم به نوعی عجیب و غریب است، اما آنا سعی می‌کند دوستی جدید و مرموزش را به هر نحوی که شده نگه دارد. دیر یا زود آنا به حقایقی درباره مارنی پی می‌برد که ذهن او را آشفته کرده و سوالی را برایش به وجود می‌آورد که آیا اصلا مارنی واقعا وجود دارد و یا فقط شخصیتی زاده‌ی تخیلات خود او برای بیرون آمدن از تنهایی است؟!

طراحی انیمه “وقتی مارنی آنجا بود” بسیار زیبا و چشم‌نواز است و ترکیب رنگ‌های آن در همه صحنه‌ها و در پس داستان غم‌انگیزش خودنمایی می‌کند. “وقتی مارنی آنجا بود” شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای خلق کرده که تماشای داستانشان می‌تواند مخاطب را تحت‌تاثیر قرار دهد. این فیلم در پایان داستانش را به نحوی امیدوارکننده به پایان می‌رساند؛ جوری که حتی می‌تواند الهام‌بخش مخاطبش هم باشد.

تصاویری از انیمه “وقتی مارنی آنجا بود”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. ..*..

    اسفند 8, 1400

    عالی بود

    پاسخ