رتبه بندی فیلم‌های “مایکل بی” (Michael Bay) از بدترین تا بهترین

“مایکل بی” کارگردان چه موردعلاقه‌تان باشد چه نباشد، دو دهه اخیر بر صدر گیشه سلطنت کرده است. گرچه او همیشه با منتقدین مشکل دارد، اما فیلم‌های او، از کمدی-اکشن “پسران بد” (Bad Boys) تا تریلر “آرماگدون” (Armageddon) در گیشه ایالات متحده بیش از 2.1 میلیارد دلار فروش داشتند. فقط “استیون اسپیلبرگ” در گیشه از او پیشی گرفته است.

جدایی میان منتقدین و تماشاگران در فیلم‌های “تبدیل شوندگان” (Transformers) بی آشکار است. گرچه پرامتیازترین فیلم او در راتن تومیتوز به امتیاز 57% دست یافته (تبدیل‌شوندگان: انتقام فالن “Transformers: Revenge of the Fallen”)، این سه گانه به کارگردانی بی در سراسر جهان بیش از 3 میلیارد دلار فروش داشت.

با اکران جدیدترین فیلم بی “تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه” (Transformers: The Last Knight) که آخرین نسخه چندگانه اوست، بهترین زمان است تا بخواهیم به کارنامه کارگردانی این کارگردان نگاه بیندازیم.

در اینجا فیلم‌های “مایکل بی” از بدترین تا بهترین را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


13. تبدیل‌شوندگان: انتقام فالن – Transformers: Revenge of the Fallen – 2009

گرچه بی و اجرای “شیا لباف” در “تبدیل شوندگان” 2007 خوب بود، اما تماشاگران به ادامه آن خوشبین نبودند. این سیکوئل با امتیاز 19% در راتن تومیتوز، با نقد منفی مواجه شد که تا به امروز ادامه دارد.

این فیلم آخرین حضور “مگان فاکس” در این چندگانه را نشان داد. او به خاطر مصاحبه‌ای که گفت کار با بی کابوس است، و او را با هیتلر مقایسه کرد، از این پروژه اخراج شد.

همچنین بخوانید: معرفی برترین فیلم‌های بیل مری (Bill Murray) که باید تماشا کنید


12. پرل هاربر – Pearl Harbor – 2001

بی با آمدن از پروژه “آرماگدون” موردتوجه قرار گرفت، و با این قدرت به دست آمده فیلم سه ساعت “پرل هاربر” را ساخت که افتضاح بود.

این فیلم با حضور “بن افلک“، “ججاش هارتنت” و “کیت بکینسل” یک اثر حماسی خوب اما خسته کننده است.


11. تبدیل‌شوندگان: عصر انقراض – Transformers: Age of Extinction – 2014

آغاز دوره “مارک والبرگ” در این چندگانه یک اثر 2 ساعت و 45 دقیقه به وجود آورد، که با وجود دیدنی نبود تماشاگران آن را دیده، و در سراسر جهان بیش از 1 میلیارد دلار فروش داشت.


10. جزیره – The Island – 2005

یک تریلر پادآرمان شهری با حضور “یوان مک گرگور” و “اسکارلت جوهانسون” که داستانی ورای ماشین‌ها و انفجارها به تصویر کشید. این فیلم ثابت کرد توانایی بی به خلق فیلم‌های رایانه‌ای محدود نمی‌شود.

همچنین بخوانید: بهترین فیلم‌های یوان مک‌گرگور (Ewan McGregor) براساس امتیاز IMDB


9. تبدیل شوندگان: آخرین شوالیه – Transformers: The Last Knight – 2017

آخرین فیلم “تبدیل شوندگان” از مرلین مست تا یک تبدیل شونده خشمگین به نام کاگمن، را نشان داده، و تحول بی را ثابت می‌کند. اگر بتوانید زمان دو ساعت و خورده‌ای فیلم را تحمل کنید، دیدنی خواهد بود.


8. تبدیل‌شوندگان: نیمه تاریک ماه – Transformers: Dark of the Moon – 2011

در آخرین دفعات حضور “شیا لباف” در این چندگانه، او با اتوبات ها همراه می‌شود تا ببیند سفینه سایبرتون در ماه چکار می‌کند. بی پس از “انتقام فالن” دوباره تصمیم گرفت به پارامونت فرصتی بدهد تا فیلم‌های دیگری از این چندگانه را بسازد. بنابراین فیلم خوبی است.


7. ۱۳ ساعت: سربازان مخفی بنغازی – 13 Hours: The Secret Soldiers of Benghazi – 2016

بی که به ساخت فیلم‌های مربوط به ارتش علاقه دارد، یک تیم امنیتی را نشان می‌دهد که پس از حمله تروریستی سال 2012 از یک دیپلمات آمریکایی در لیبی محافظت کردند. گرچه فیلم در مقایسه با سایر آثار مربوط در صدر نیست، ثابت کرد که بی می‌تواند در ساخت درام هم موفق باشد.

همچنین بخوانید: لیست مهم‌ترین فیلم‌های سال 2020 + تریلر و خلاصه داستان


6. پسران بد دو – Bad Boys II – 2003

بی پس از هشت سال از آغاز کارگردانی، دوباره برای ساخت سیکوئل این مجموعه با ستاره‌های قدیم خود “ویل اسمیت” و “مارتین لارنس” همراه شد. همانطور که حدس می‌زنید تماشاگران آن را دوست داشته، و منتقدین از آن بیزار بودند. گرچه فیلم لحظات خوبی دارد، اما سری اول آن بهتر است.


5. تبدیل شوندگان – Transformers – 2007

با دیدن اولین سری این چندگانه که سیزده سال پیش ساخته شد، به پتانسیل این چندگانه، استعداد لباف، قدرت جلوه‌های رایانه‌ای، و قدرت تبدیل شوندگان، پی می‌بریم. اولین سری این فیلم دیدنی است، و باید آن را تماشا کرد.


4. رنج و گنج – Pain & Gain – 2013

این فیلمی است که احتمالاً فراموش می‌کنید ساخته بی است، اما این تاثیرگذارترین اثر او محسوب می‌شود. “مارک والبرگ”، “دواین راک جانسون” و “آنتونی مکی” نقش سه نفر را ایفا می‌کنند که در نقشه اخاذی گیر می افتند. تماشای حماقت‌های سه بدنساز به مدت 90 دقیقه لذتبخش بوده، و بهترین اجرای راک را نشان می‌دهد.

همچنین بخوانید: نگاهی به بهترین فیلم های مارک والبرگ (بازیگر)


3. آرماگدون – Armageddon – 1998

بروس ویلیس” و “بن افلک” گروهی هستند که می‌خواهند یک شهاب سنگ را پیش از برخورد به زمین نابود کنند. این فیلم ثابت کرد موفقیت بی در گیشه اتفاقی نبوده، و آهنگ فیلم را جاودانه کرد. همچنین بهترین نقدها را دریافت کرد. پس آن را ببینید زیرا ناامید نمی‌شوید.


2. پسران بد – Bad Boys – 1995

بی سال‌ها پس از ساخت آگهی و موزیک ویدیو، با ساخت فیلمی با حضور “ویل اسمیت” و “مارتین لارنس” در فیلم‌های پلیسی موج جدیدی خلق کرد. همچنین در عرصه فیلم‌های تیراندازی تهیه شده توسط “جری بروکهایمر” و “دان سیمپسون” که از زمان 1980 باب شده بود، نیز انقلابی به پا کرد.


1. صخره – The Rock – 1996

بی پس از موفقیت “پسران بد” با ترکیب استعدادهای “شان کانری” و “نیکلاس کیج” یک اثر تریلر اکشن در آلکاتراز ساخت. این فیلم که با امتیاز 66% پرامتیازترین فیلم بی در راتن مومیتوز است، با ترکیب صحنه‌های اکشن و دیدنی یکی از پرفروش‌ترین آثار آن سال بود. حتی نامزد جایزه اسکار بهترین میکس صدا شد.

گرچه بی همان فرمول را دنبال می‌کند نتوانسته تأثیر هنری و فروش بالای این فیلم را تکرار کند.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر نیکلاس کیج که باید تماشا کنید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. امیرمهدی

    اردیبهشت 12, 1399

    به نظر من بنده مایکل بی فیلم خوبه نداره همش کلیشه ای و تکراری

    پاسخ