معرفی فیلم “بروکلین بی‌مادر” (Motherless Brooklyn)؛ داستانی از بی‌رحمی‌های قدرت و پیچیدگی روابط انسانی

ادوارد نورتون یکی از بی‌نظیرترین بازیگران هابیوودی است که طی سال‌های فعالیتش با کارگردان‌های مطرحی مثل وس اندرسن و دیوید فینچر همکاری‌های موفقی داشته است. این بازیگر پنجاه ساله آمریکایی در سال 2019 فیلمی جنایی بر اساس کتابی نوشته‌ی جاناتان لتم به نام “بروکلین بی‌مادر” ساخت که مورد توجه منتقدان قرار گرفت و به‌عنوان یک اثر برتر جنایی-معمایی شناخته شد. در این مقاله به معرفی کامل فیلم پرستاره‌ی “بروکلین بی‌مادر” پرداخته‌ایم؛ با پروشات همراه باشید.


  • نام فیلم: “بروکلین بی‌مادر” (Motherless Brooklyn)
  • ژانر: درام، جنایی، معمایی
  • کارگردان: “ادوارد نورتون” (Edward Norton)
  • بازیگران: “ادوارد نورتون”، “بروس ویلیس”، “گوگو امبتا-را”، “الک بالدوین”، “ویلم دفو”
  • سال تولید: 2019
  • جوایز: برنده گلدن گلوب بهترین موسیقی متن
  • امتیاز آی ام دی بی: 6.8/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 62/100

تریلر فیلم

معمولا توقعی که از یک فیلم رازآلود و جنایی داریم، پیچیدگی داستان و روابط شخصیت‌های آن است؛ اگر هنگام تماشای فیلم هر لحظه راز جدیدی برملا شود که لایه‌های معمایی داستان را بیشتر و پیچیده‌تر کند، بدون شک ما هم به‌عنوان مخاطب از تماشای آن بیشتر لذت می‌بریم و می‌توانیم آن اثر را  یک محصول سینمایی خوب و قابل قبول بدانیم. خوشبختانه در فیلم “بروکلین بی‌مادر” هم یک چنین حالتی حس می‌شود و داستان فیلم هرچه جلوتر می‌رود حساس‌تر و رازآلودتر می‌شود و در پایان نیز به‌شکلی منطقی و هیجان‌انگیز به کار خود پایان می‌دهد.

داستان فیلم “بروکلین بی‌مادر” در دهه ۱۹۵۰ و شهر نیویورک اتفاق می‌افتد. این اثر داستان شخصیتی به نام لیونل اسروگ (با بازی ادوارد نورتون) را دنبال می‌کند؛ یک کاراگاه خصوصی تنها که با سندروم توره (یک عارضه‌ی عصبی که به واسطه‌ی آن شخص بیمار صداها و رفتارهای ناخواسته‌ای از خود بروز می‌دهد) هم دست و پنجه نرم می‌کند. او در این داستان، مشغول بررسی پرونده قتل مربی و تنها دوست خود یعنی فرانک مینا (با بازی بروس ویلیس) است و قصد دارد آن را حل کند. لیونل یک سری سرنخ‌هایی را به دست آورده که همین موتور ذهن وسواسش را روشن می‌کند. لیونل در طی این مدت رازهای بسیار مهمی را کشف می‌کند که همین راز‌ها سرنوشت کل شهر را در تعادل نگه داشته است. او به واسطه همین پرونده و رازهای درون آن، از کلوب‌های جاز درون هارلم به محله‌های کثیف و افتضاح شهر بروکلین و در نهایت هم به سالن‌های مخصوص افراد پرقدرت شهر نیویورک می‌رسد. او در طی این مدت با اراذل و اوباش، فساد و همچنین خطرناک‌ترین مرد شهر برخورد می‌کند؛ آن هم برای اینکه به دوستش احترام بگذارد و زنی را نجات دهد که ممکن است راه نجات خودش هم باشد.

“بروکلین بی‌مادر” همراه با اجرای متفاوت نورتون در کنار دیگر ستارگان این فیلم، داستانی تاثیرگذار و دیدنی را دنبال می‌کند. شاید بتوان گفت نقطه اوج فیلم و چیزی که آن را بیشتر از همه جذاب کرده است،‌ بازی نورتون و ارتباط عمیق او با بیماری عجیب و غریبش است که از او فردی باهوش و احساسی ساخته و این ویژگی‌ها می تواند احساسات مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

تصاویری از فیلم “بروکلین بی‌مادر”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم