آخر هفته با طعم فیلم! (شماره 68)

آخر هفته فرصت مناسبی برای دیدن فیلم‌های مختلف است؛ در این شماره از لیست آخر هفته سعی کرده‌ایم که فیلم‌های منتخبی از تمام ژانرها را به شما معرفی کنیم. با پروشات همراه باشید.


1. چشمه – 2006 – The Fountain

ژانر: درام، علمی-تخیلی، عاشقانه

کارگردان: دارن آرنوفسکی (Darren Aronofsky)

بازیگران: هیو جکمن، ریچل وایس، کلینت منسل

تریلر فیلم

یکی از زیباترین فیلم‌های علمی-تخیلی که از سه داستان تشکیل شده و ذهن مخاطب را به چالش می‌کشد. داستانی که از مفاهیم و اساطیر استفاده کرده تا ناتوانی انسان در مقابل مرگ را به نمایش بگذارد. هیو جکمن در این فیلم در سه داستان مجزا و البته مرتبط به یکدیگر نقش مردی را بازی می کند که در تلاش است تا معشوقه‌اش (با بازی ریچل وایس) را از مرگ نجات دهد. فیلمبرداری و جلوه‌های بصری این فیلم شما را محو خودش می‌کند.


2. هریت – 2019 – Harriet

ژانر: تاریخی، غم‌انگیز، زندگی‌نامه‌ای

کارگردان: کیسی لمونز (Kasi Lemmons)

بازیگران: سینتیا اریوو، جو آلوین، جنیفر ندلز

تریلر فیلم

“هریت” فیلمی درباره تاریخ برده‌داری در آمریکا است و داستان زندگی شخصی حقیقی به نام “هریت تابمن” را به تصویر می‌کشد که به یکی از مخالفان سرسخت برده‌داری تبدیل شده و سختی‌های زیادی را تحمل کرده است. سینتیا اریوو برای بازی بی‌نظیر خود در این فیلم نامزد جایزه اسکار شد. مقیاس بصری قابل توجه فیلم، برده‌داری را با صداقت به تصویر می‌کشد و باعث برانگیخته شدن احساس خشم بیننده می‌شود. “هریت” علی‌رغم خشن بودن موضوعی انگیزشی را به میان می‌آورد و یاد زندگی هریت تابمن را گرامی می‌دارد.


3. محافظ مزدور – 2017 – The Hitman’s Bodyguard

ژانر: اکشن، کمدی

کارگردان: پاتریک هیوز (Patrick Hughes)

بازیگران: رایان رینولدز، ساموئل ال.جکسون، گری اولدمن، سلما هایک، ‌الودی یونگ

تریلر فیلم

در این فیلم رایان رینولدز در نقش یک محافظ خصوصی سابق حضور دارد که جایگاهش را از دست داده (پس از اینکه فردی که محافظش بود دو سال قبل ترور شد)، و حالا محافظ افراد مهم است. شخصیت رینولدز یعنی مایکل، دوست دارد خودش را ثابت کند و به کارش برگردد، تا اینکه دوست دختر سابقش از او می‌خواهد از یک مزدور به نام کینساید (با بازی ساموئل ال. جکسون) محافظت کند. مایکل و کنساید بعد از ماجراهای مختلف، برای محافظت روش‌های خود را دنبال می‌کنند که آن دو را به هم نزدیک می‌کند.


4. اره برقی مخملی – 2019 – Velvet Buzzsaw

ژانر: درام، ترسناک، جنایی

کارگردان: دن گیلروی (Dan Gilroy)

بازیگران: جیک جیلنهال، جان مالکوویچ، رنه روسو

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره‌ی کشف تعدادی تابلوی نقاشی است که توسط هنرمندی گمنام کشیده شده‌اند و پس از کشف این تابلوها، نیروهایی فرا طبیعی برای انتقام گرفتن از کسانی که با حرص و طمع‌شان هنر را آلود کرده‌اند، وارد زمین می‌شوند. موسیقی متن و ایجاد فضاهای تاریک و رازآلود در این فیلم موفق بوده و گرچه لحظات کمدی در این فیلم کم نیستند اما این ویژگی چیزی از ترسناک بودن داستان کلی آن کم نکرده است.


5. خیاط – ۲۰۱۵ – The Dressmaker

ژانر: درام، عاشقانه

کارگردان: جوسلین مورهوس (Jocelyn Moorhouse)

بازیگران: کیت وینسلت، جودی دیویس، لیام همسورث

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره‌ی زنی خیاط به نام “تیلی” (با بازی کیت وینسلت) است که بعد از سال‌ها به دهکده‌اش بر می‌گردد و شروع به دوخت لباس برای اهالی دهکده می‌کند. او در این بین درگیر ماجرایی جنایی که مربوط به دوران کودکی‌اش است می‌شود و در تلاش است که به حقیقت دست پیدا کند. بازی زیبای وینسلت در کنار شات‌ها و تصویربرداری‌های چشم‌نواز این فیلم، داستانی دوست داشتنی و البته شوکه‌کننده را رقم زده است که تماشای آن خالی از لطف نیست.


6. قلمرو طلوع ماه – 2012 – Moonrise Kingdom

ژانر: درام، کمدی، عاشقانه

کارگردان: وس اندرسن (Wes Anderson)

بازیگران: بروس ویلیس، ادوارد نورتون، بیل موری، فرانسیس مک دورموند، تیلدا سوئینتن

تریلر فیلم

“قلمرو طلوع ماه” داستان پسری دوازده ساله به نام سم را روایت می‌کند که در محل زندگی‌اش و بین هم سن و سالان خود هیچ محبوبیتی ندارد و سعی می‌کند برای فرار از جایی که در آن گیر افتاده، با دختر مورد علاقه‌اش، سوزی، فرار کند. فراری که ممکن است به قیمت جان آنها تمام شود و مشکلات زیادی را سر راهشان قرار دهد.

در سراسر فیلم “قلمرو طلوع ماه” شاهد دیالوگ‌هایی هستیم که نشان‌دهنده سادگی شخصیت‌های بزرگ و کوچک‌اند و به طرز ظریف و ماهرانه‌ای به رنج هریک از افراد داستان در رابطه با زندگی و اتفاقات ناخواسته‌اش اشاره می‌کنند. داستان فیلم از ابتدا تا انتها فراز و نشیب‌های بسیاری دارد اما ریتم آن به‌گونه‌ای است که حتی در حساس‌ترین شرایط هم حوادث با همان خونسردی مخصوص آثار اندسن پیش می‌روند.


7. درمانی برای سلامتی – ۲۰۱۶ – A Cure for Wellness

ژانر: درام، فانتزی، معمایی

کارگردان: گور وربینسکی (Gore Verbinski)

بازیگران: دین دی هان، میا گاث، جیسون آیزکس

تریلر فیلم

این فیلم درباره ی پسر جوان و جاه طلبی به نام “لاک هارت” است که در یک شرکت بزرگ مالی در نیویورک، پس از مرگ یکی از مسئولین رده بالای شرکت پست مهم او را از آن خود می‌کند و پس از آن برای مذاکره با رئیس شرکت دیگری، به درمانگاهی در سوئیس می رود، جایی که رئیس آن شرکت در آن بستری است، او در آن مکان در سانحه ی تصادف آسیب می بیند و در همان درمانگاه بستری می شود. اما پس از مدتی متوجه رفتار های مشکوک عوامل درمانگاه شده و متوجه می شود آن مکان جایی برای آزمایش های غیر انسانی است.

این فیلم دارای امتیاز ۶,۴ در سایت معتبر IMDB است. موسیقی متن مناسب و فضاسازی فیلم از نقاط قوت “درمانی برای سلامتی” هستند.


8. جنب و جوش کنگ فو – ۲۰۰۴ – Kung Fu Hustle

ژانر: رزمی، کمدی، ماجراجویی

کارگردان: استیون چو (Stephen Chow)

بازیگران: استیون چو، دنی چان، لام سوئت

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره جنگی است که بین دو گروه گانکستر در شانگهای شروع می‌شود و باعث می‌شود که پای اساتید خبره کنگ فو، که سالها پنهان شده بودند، برای کمک به مردم عادی به این جنگ باز شود. صحنه‌های تعقیب و گریز، مبارزه‌های هیجان‌انگیز و حوادث اکشن این فیلم می تواند اوقات خوشی را برایتان در آخر هفته رقم بزند.


9. راضی – ۲۰۱۸ – Raazi

ژانر: درام، هیجانی، جنایی

کارگردان: مگنا گلزار (Meghna Gulzar)

بازیگران: آلیا بات، ویکی کائوشال

تریلر فیلم

داستان این فیلم درباره ی دختری هندی به نام  “سهمت” است که به درخواست پدرش و برای جاسوسی در کشور پاکستان، با پسر یکی از سران پاکستانی ازدواج می کند و از این طریق به جاسوسی برای کشور هند می پردازد. این فیلم داستان زیبا و غم انگیزی دارد که زشتی های سیاست را به خوبی نشان می دهد.


10. شهر اشباح – 2001 – Spirited Away

ژانر: درام، فانتزی، ماجراجویی

کارگردان: هایائو میازاکی (Hayao Miyazaki)

صداپیشگان: رومی هیراگی، ماری ناتسوکی، بونتا سوگاوارا

تریلر فیلم

داستان فیلم در مورد دخترکی ده‌ساله به نام چیهیرو اوگینو است. او با والدینش آکیو و یوکو تازه به شهری جدیدی نقل‌مکان کرده‌اند و چیهیرو از این جابجایی ناراضی است. آن‌ها که با ماشین در حال حرکت هستند، راه خانه جدید را گم کرده و سر از تونلی در جنگل در می‌آورند. پس از پیاده شدن و گذر از این تونل به خاطر کنجکاوی، آن‌ها وارد مکانی سرسبز و آرام می‌شوند که در اصل گرمابه و استراحتگاه خدایان و ارواح دین ژاپنی شینتو است. پس از دیدن غذاهای آماده و خوشمزه، پدر و مادر چیهیرو سرگرم خوردن می‌شوند تا بعداً پول آن را بپردازند. چیهیرو به اطراف می‌رود تا سرکی بکشد و با جوانی به نام هاکو روبرو می‌شود که به او اکیداً هشدار می‌دهد که تا هوا تاریک نشده محل را ترک کند. اما دیگر دیر شده و با تاریک شدن هوا بدن چیهیرو نیز در حال محو شدن است. هاکو با قرصی معجزه آمیز او را نجات می‌دهد. چیهیرو به نزد والدین خود برمی‌گردد اما دیگر دیرشده و آن‌ها تبدیل به خوک شده‌اند. پس ‌از آن او به‌تنهایی و با کمک‌های هاکو مجبور به کار و زندگی در این محل می‌شود. او تنها فردی از کارکنان گرمابه خدایان است که به دنبال پول و مادیات نیست و همین ویژگی او باعث جلب‌توجه یکی از اشباح سرگردان به او می‌شود.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ شما چه فیلمی را برای تماشا در آخر هفته پیشنهاد می‌کنید؟

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم