معرفی برترین فیلم‌های “بلیک لایولی” (Blake Lively) که باید تماشا کنید

هر از گاهی فیلمی ساخته می‌شود که موضوعی به خصوص را به زیبایی به تصویر می‌کشد، سپس تا دهه‌ها بعد افراد سعی می‌کنند چیزی مشابه آن بسازند، اما هر بار شکست می‌خورند، و نمی‌توانند همان حس بخصوص را در فیلم ایجاد کنند. “استیون اسپیلبرگ” توانست چند بار این کار را انجام دهد. اما فیلم‌های کمی از او توانستند به اندازه “آرواره‌ها” (Jaws) منحصر به فرد و قوی باشند. درواقع، هیچ فیلم کوسه‌ای دیگری نتوانسته به وحشت و ظرافت این فیلم کلاسیک محصول 1975 حتی نزدیک شود.

اما پس از فیلم “اسپیلبرگ”، “آب‌های کم عمق” (The Shallows) تنها فیلمی است که با تلاش زیادش موفق شد بهترین فیلم کوسه محور را بسازد. به علاوه این فیلم مکان ظهور ستاره بزرگ “بیلک لایولی” بوده است، که بیشتر از فیلم‌هایش، برای برنامه تلویزیونی “دختر سخن‌چین” (Gossip Girl) شناخته شده است. اما در اینجا به بهترین فیلم‌های لایولی خواهیم پرداخت. صادقانه بگویم، فیلم‌های زیادی برای دست چین کردن وجود ندارند، اما نگران نباشید، با این حال به هیچ عنوان “فانوس سبز” (Green Lantern) را وارد لیستمان نمی‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


10. سیسترهود آف ترولینگ پنتز – The Sisterhood of the Traveling Pants – 2005

با اینکه لایولی در ابتدا با فیلم “سندمن” (Sandman) محصول 1998 حرفه خود را آغاز کرد، اما این فیلم که از رمان “آن براشرز” اقتباس شده، او را به دنیای سینما معرفی کرد. لایولی در کنار “الکسیز بلدل”، “آمریکای فررا” و “امبر تمبلین” بخشی از یک گروه دوستانه چهار نفره هستند، که همانطور که از نام این فیلم پیداست رابطه محکمی با هم ایجاد می‌کنند.

همچنین بخوانید: معرفی 16 فیلم جذاب و دیدنی شبیه دختران بدجنس (Mean Girls)


9. پذیرفته – Accepted – 2005

لایولی در این فیلم نوجوانانه نقش بزرگی ندارد. او فقط مدام توسط عشقش شخصیت “جاستین لانگ” پس زده می‌شود. اما موفقیت این فیلم باعث شد که او بیشتر دیده شود، و در یک فیلم کمدی بزرگسالانه تر بازی کند.


8. الویس و آنابل – Elvis and Anabelle – 2007

ممکن است این فیلم رمانتیک-درام سر و صدای زیادی به پا نکرده باشد، اما نظرات مثبت آن خصوصاً درباره نقش آفرینی لایولی تا حدودی به او کمک کردند تا نقش “سرینا وندر وودسون” را در “دختر سخن چین” به دست آورد. این فیلم داستان عاشقانه‌ای غیرمعمول است، اگر قبول ندارید، پس میگوییم نمایش دهنده بازیگری لایولی و “مکس مینگلا” می‌باشد.


7. سیسترهود آف ترولینگ پنتز 2 – The Sisterhood of the Traveling Pants 2 – 2008

قسمت اول این فیلم با بودجه 25 میلیون دلاری خود موفق شد 42 میلیون دلار به دست آورد که می‌توان گفت این مبلغ سودی شسته و رفته بوده است. قسمت دوم این ارقام را دو برابر می‌کند، و حالا چهار ستاره فیلم قبلی بازگشته‌اند تا ماجراجویی جدیدی را آغاز کنند. داستان لایولی درباره فراز و نشیب‌های او برای رسیدن به موقعیت فعلی اوست.

همچنین بخوانید: لیست 50 تایی بهترین کاراکترهایی که در کتاب‌های کمیک خلق شده‌اند


6. زندگی شخصی پیپا لی – The Private Lives of Pippa Lee – 2009

این فیلم که درباره نویسنده و کارگردان “ربکا میلر” است از کتاب خود او اقتباس شده و به نظر “رابین رایت” برای نقش آفرینی این فیلم دستمزد بالایی دریافت کرد. اما، لایولی جوانی شخصیت “رایت” را بازی کرده، و رنج و عذاب‌های او را به خوبی به تصویر می‌کشد.


5. شهر – The Town – 2010

در این فیلم جنایی و مهیج به کارگردانی “بن افلک“، لایولی شخصیت اصلی را بر عهده ندارد (این نقش به “ربکا هال” رسید). در عوض، شخصیتی منفی دارد، او دوست دختر سابق شخصیت سارق “افلک” می‌باشد. این بازیگر زمان زیادی را در صحنه نیست، اما در همان زمان کم با بازی عالی خود صحنه را از آن خود کرده و در بین این بازیگران بزرگ کار خود را انجام می‌دهد.


4. وحشی‌ها – Savages – 2012

در “وحشی‌ها” لایولی نقش اصلی را بر عهده دارد، او به همراه دوستش ماریجوانا پرورش می‌دهد اما به دلایلی با کارتل های مکزیکی درگیر می‌شوند. این فیلم که توسط “اولیور استون” کارگردانی شده، از جانب بینندگان و منتقدان نظرات متفاوتی دریافت کرد، اما لایولی برای این نقش چالش برانگیز تمام تلاش خود را کرد.

همچنین بخوانید: معرفی 10 انیمه جذاب و دیدنی با ژانر حارم در سال 2019 که باید تماشا کنید


3. روزگار آدلین – The Age of Adaline – 2015

لایولی در این فیلم درام-تخیلی، نقش زنی را دارد که پس از یک تصادف عجیب سنش بالا نمی‌رود. او برای این نقش خود تحسین زیادی دریافت کرد، و در حالی که با بازیگران کهنه کاری نظیر “هریسون فورد” همکاری می‌کرد، بار دیگر قدرت خود را در نقش دراماتیک و رمانتیک به خوبی نشان داد.


2. کافه سوسایتی – Café Society – 2016

این فیلم کمدی-رمانتیک در سالن‌های سینما غوغایی به پا کرد، همچنین در ابتدای انتشار خود در جشنواره فیلم کن نیز بسیار برجسته بود. در این داستان، لایولی در کنار “جسی ایزنبرگ”، “کریستین استوارت” و “استیو کارل” نقش مکمل را بر عهده دارد.


1. آب‌های کم عمق – The Shallows – 2016

“آب‌های کم عمق” فیلمی ترسناک است که لایولی در آن نقش یک موج سوار را بازی می‌کند که در نزدیکی گیر افتاده، و باید راهی پیدا کند تا از دست یک کوسه مرگبار نجات پیدا کند. این فیلم با مقیاس کوچک اما فضای آن بسیار صمیمی خود، این شانس را به لایولی تا حضور خود روی صحنه را اثبات کند، و او نیز اجرایی عالی و درخشان از خود نشان داد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین قسمت از فیلمهای ترسناک دنباله دار که طرفداران ژانر ترسناک باید ببینند


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم