رده‌بندی برترین فیلم‌های “جسیکا چستین” (Jessica Chastain) براساس امتیاز راتن تومیتوز

جسیکا چستین” نیروی بازیگری گسترده‌ای دارد، و ابن موضوع در طول حرفه‌اش انعکاس یافته است. در این لیست به ده فیلم برتر این بازیگر خواهیم پرداخت.

“جسیکا چستین” طی دهه گذشته در صنعت فیلم، پیشرفت درخشانی داشت. او خیلی سریع از نقش مکمل به نقش اصلی تبدیل شده، و به یکی از بازیگران هالیوودی تبدیل شد. با استعداد سرشاری که او دارد تعجبی ندارد که به این موفقیت‌ها رسید.

مهم نیست چه فیلمی باشد، برای دیدن اجرایی قدرتمند و غنی همیشه می‌توان روی “جسیکا چستین” حساب کرد. با اینکه او همچنان راه درازی برای طی کردن دارد، اما همین حالا هم موفق شده در فیلم‌های فوق العاده زیادی نقش آفرینی کند، و استعداد شگفت انگیزش را در معرض نمایش بگذارد. این شما و این هم لیستی از بهترین فیلم‌های “جسیکا جستین” بر اساس امتیاز وبسایت راتن تومیتوز. با پروشات همراه باشید.


11. میان‌ستاره‌ای – 72% – Interstellar

تماشای فیلم “میان ستاره‌ای” علاوه بر داستان پرکشش و بازی‌های حرفه‌ای تیم قوی بازیگرانش، همچون “متیو مک کانهی” و “آن هاتوی” و “جسیکا چستین” می‌تواند موجب شود که تماشاگران اطلاعات علمی زیادی نیز راجع به فناوری‌های فضایی و فیزیک کوانتوم بیاموزند. “میان ستاره‌ای” ما را می‌ترساند، اشکمان را جاری می‌کند و در پایان در زیباترین حالت قلب تماشاگر را سرشار از امید می‌کند. گرچه چستین در این فیلم نقش طولانی مدتی نداشت اما بازی احساسی او در این فیلم قطعا یکی از به‌یادماندنی‌ترین اجراهای او تا به امروز بوده است.


10. بدهی – The Debt – 77%

نقش جوانی “هلن میرن” را بازی کردن کار سختی خواهد بود، اما چستین آماده پذیرش چالشی جدید بود. در “بدهی” چستین نقش یک مأمور سازمان موساد را بر عهده دارد که در سال 1965 یک مجرم نازی را به سزای عملش می‌رساند، همچنین “میرن” نقش 30 سالگی این شخصیت را بازی می‌کند، زمانی که رازهای این مأموریت سعی می‌کنند او را تسخیر کنند.

منتقدان اظهار داشتند انتخاب بازیگران برای جوانی و میانسالی این شخصیت به طور کلی قانع کننده نبود. با این حال، این فیلم را کاری مهیج، هوشمندانه و خلاقانه خواندند که بازیگران با استعداد آن نقش آفرینی قابل توجهی از خود به نمایش گذاشتند.

همچنین بخوانید: حقایق جالب و خواندنی درباره جسیکا چستین + تصاویر


9. ماداگاسکار 3: تحت تعقیب‌ترین‌های اروپا – Madagascar 3: Europe’s Most Wanted – 79%

چستین بیشتر برای فیلم‌های بزرگسالانه اش شناتخه می‌شود، اما او هم می‌تواند در انیمیشن‌های خانوادگی کمی خوش بگذراند. مجموعه “ماداگاسکار” با ماجرای قسمت سومش ادامه می‌یابد، که در آن حیوانات داستان در راه برگشت به شهر نیویورک به یک سیرک ملحق می‌شوند.

منتقدان اعتقاد دارند محیط جذاب و رنگارنگ انیمیشن نقطه قوت فروش آن بوده است. در حالیکه این فیلم مشخصاً برای بینندگان جوان ساخته شده، اما توانست طرفداران بزرگتر خود را نیز بخنداند و سرگرمشان کند.


8. بازی مالی – Molly’s Game – 82%

“آرون سورکین” یکی از نویسندگانی است که همه آرزو دارند دیالوگ‌هایش را ادا کنند. چستین نه تنها این فرصت را به دست آورد، بلکه در اولین پروژه کارگردانی او نیز به عنوان شخصیت اصلی به نقش آفرینی پرداخت. “بازی مالی” داستان واقعی زندگی “مالی بلوم” است. امید مسابقات المپیک که با برپایی بازی کارتی غیرقانونی برای مشتریان سطح بالا رسوا شد.

چستین با نقش آفرینی بامزه، استادانه و پیچیده خود در این داستان جالب، خوش درخشید. “سورکین” با اولین پروژه خود ثابت کرد که در زمینه کارگردانی نیز شایسته است، و فیلمنامه او نیز مانند همیشه دیالوگ‌های عجیب و هوشمندانه و انرژی سرگرم کننده‌اش را در بر داشت.


7. درخت زندگی – The Tree Of Life – 84%

“ترنس مالیک” فیلمسازی شناخته شده است که با استعدادش باعث شد برخی از بزرگترین ستاره‌ها، حتی در نقش‌های کوچک در فیلم‌هایش به نقش آفرینی بپردازند. “درخت زندگی” درباره یک خانواده اهل تگزاس است که با فقدان و پیچیدگی‌های بزرگ کردن فرزندانشان درگیر هستند. چستین با همکاری “برد پیت” نقش والدین خانواده را بازی می‌کنند.

بینندگان درباره این فیلم نظرات متفاوتی داشتند، اما منتقدان در این داستان بلندپروازانه و چند لایه‌ای زاویه دید مالیک را تحسین کردند. برای کسانی که می‌توانند سبک غیرمعمول، جلوه‌های ویژه دیدنی، و داستان احساسی فیلم را بپذیرند، ارزشش را دارد.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم‌های جنگی تاریخ سینما که باید تماشا کنید


6. یک سال بسیار خشن – A Most Violent Year – 90%

“یک سال بسیار خشن” فیلمی جنایی است، اما ممکن است نام فیلم باعث شود این فیلم بسیار خشن و پر از خون و خونریزی است، اما این درست نیست. داستان در دهه 80 رخ می‌دهد که در آن یک تاجر (اسکار آیزاک) در یکی از سخت‌ترین سالهای نیویورک، قصد دارد اداره شرکت خود را ادامه دهد. چستین نقش همسر او را بر عهده دارد، زنی اهل عمل که با مشکلاتی روبرو شده است.

کارگردان “جی. سی. چاندور” برای پرداختن به این داستان شجاعانه و بلندپروازانه مورد تحسین قرار گرفت. منتقدان علاوه بر توجه به داستان تفکر برانگیز فیلم، از بازی قدرتمند بازیگران به رهبری “آیزاک” و چستین متأثر شدند.


5. مریخی – The Martian – 91%

چستین ثابت کرد که در نقش‌های گروهی که در آن شخصیت اصلی داستان است، نیز متقاعد کننده می‌باشد. “مریخی” فیلمی علمی-تخیلی با بازی “مت دمون” است. او فضانوردی است که طی ماموریتی به مریخ تنها رها شده، و حالا باید تا زمانی که کمک از راه برسد، سعی کند زنده بماند. چستین به عنوان رهبر گروه مأموریت مریخ، مصمم است سرگروه خود را نجات دهد.

منتقدان به طور خاص داستان هوشمندانه و پیامی که در خود داشت را مورد ستایش قرار دادند. “دمون” به عنوان شخصیت اول بازی فوق العاه ای از خود نشان داده، و خود فیلم هم ماجرایی جالب توجه است که شوخی‌های زیادی در داستان آن وجود دارد.


4. سی دقیقه پس از نیمه شب – Zero Dark Thirty – 92%

چستین یکی از اولین تجربه‌های بازیگر خود را با بحث برانگیزترین فیلم قرن 21 آغاز کرد. “سی دقیقه پس از نیمه شب” داستانی جدال آمیز سازمان جاسوسی در جستجویش برای پیدا کردن “اوسامه بن لادن”، تروریستی که مسئول حمله‌های 11 سپتامبر بوده است. چستین در نقش مسئول این جستجو بازی می‌کند.

کارگردان “کاترین بیگلو” برای ساخت افسانه‌ای تعلیقی و پیچیده از زندگی واقعی، مورد ستایش قرار گرفت. این فیلم در بیشتر اوقات به جای تمرکز بر داستان اصلی، صحنه‌های دراماتیک زیادی دارد. چستین نیز به عنوان شخصیت اصلی بازی فوق العاده ای از خود بر جای گذاشت.

همچنین بخوانید: لیست بهترین فیلم ها با موضوع بیگانگان و فضایی ها که در سال 2018 اکران شدند


3. پناه بگیر – Take Shelter – 92%

“پناه بگیر” فیلمی درباره پایان دنیاست، اما با دیگر ماجراهای فاجعه بار تفاوت دارد. “مایکل شانون” پدری است که کم کم دربازه وقوع یک طوفان وحشتناک که پس از آمدن بشر را نابود خواهد کرد الهاماتی دریافت می‌کند، و تصمیم می‌گیرد خانواده‌اش را از این مخمصه نجات دهد. چستین نقش همسر او را برعهده دارد که با ادعای باورنکردنی شوهرش دست و پنجه نرم می‌کند.

بازی “شانون” به قدری عالی بود که منتقدان آن را نیرویی نامیدند که استعداد او را به تصویر کشید. آن‌ها همچنین از توازن عالی بین درام و وحشت در این داستان کوچک و ظریف صحبت کردند.


2. کوریولانوس – Coriolanus – 92%

از زمان آغاز این صنعت، “شکسپیر” منبع بی نهایت بسیاری از فیلم‌ها بوده است. “کوریولانوس” هم یک بازسازی برجسته دیگر از کار اوست، اما در عوض این داستان در روزگار مدرن رخ می‌دهد. “رالف فاینز” کارگردان این اثر، نقش یک سرباز مشهور را بر عهده دارد که برای انتقام گیری، با دشمن خود همکاری می‌کند.

“رالف فاینز” با اولین کارگردانی خود که از لحاظ تصویری قدرتمند و درونی خوانده شد، همگان را تحت تأثیر قرار داد. نقش آفرینی بازیگران نیز برای مفهوم سازی این داستان، مورد تحسین قرار گرفت.


1. سالومه – Salomé – 100%

تقریباً هر بازیگری افتخار بازی با “آل پاچینو“ی بزرگ را داشته است. چستین این فرصت را داشت تا به عنوان یک کارگردان با او همکاری کند. “سالومه” فیلمی بلندپروازانه با بازی “اسکار وایلد” است که داستان زنی را روایت می‌کند، که برای پادشاه اجرایی انجام می‌دهد، تا فرصت کشتن “جان تعمید دهنده” را بدست آورد.

پاچینو این فیلم را کارگردانی کرده، و دیدی برجسته به آن داد که حتی تا به امروز قابل درک است. چستین برای بازی قدرتمند خود در این پروژه تاثیرگذار و عالی تحسین شد.

همچنین بخوانید: رده‌بندی بهترین فیلم‌های آل پاچینو بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. محمدرضا

    اردیبهشت 3, 1399

    واقعا؟؟؟ میان ستاره ای فقط 72% یا سایتی که ازش ترجمه کردید اشتباه زده یا واقعا ملت فیلمای دیگه این لیست که بعضیاشون کف پای میان ستاره ای هم نمیشن رو ترجیح میدن الان مثلا مریخی و میان ستاره ای هردوشون فیلم فضایی هستند .شما با کدوم بیشتر حال کردید؟ قاعدتا با میان ستاره ای البته بعضیا هم هستند که نظرشون برعکسه و به نظرشون احترام میذارم ولی اکثرا نظر من رو دارند پس چرا تو راتن تومیتوز 9% کم تر گرفته؟؟

    پاسخ