رده‌بندی برترین فیلم‌های “جنیفر لوپز” (Jennifer Lopez) که باید تماشا کنید

در سال 1991، “جنیفر لوپز” حرفه خود را به عنوان یک “فلای گرل” در سریال کمدی “این لیوینگ کالر” (In Living Color) شروع کرد. جنیفر پس از رقصیدن در این سریال، به یک سوپراستار جهانی تبدیل شد، و آهنگ‌های فوق العاده زیادی منتشر کرده، و در تورهای جهانی، برنامه‌های تلوزیونی و همچنین 25 فیلم استودیویی ظاهر شد. فیلم‌های جنیفر لوپز در گیشه سینما با موفقیت زیادی روبرو می‌شدند، و در عین حال به تعداد طرفداران او نیز می‌افزودند.

لوپز در ژانرهای مختلفی نقش آفرینی کرده است: از ژانر عاشقانه تا علمی- تخیلی. او نزدیک به تقریباً 30 سال انعطاف پذیری خود را به عنوان یک بازیگر و یک رقصنده نشان داد. با این حال به نظر می‌رسد، که تنها چند سال است برای اجراهای خود مورد تحسین قرار گرفته، و در لیست نامزدهای اسکار نیز قرار می‌گیرد. حالا که منتقدان بالاخره فیلم‌های جنیفر لوپز را جدی گرفته‌اند، بیایید به لیست بهترین فیلم‌های او نگاهی بیندازیم. با پروشات همراه باشید.


10. کافی – Enough – 2002

“کافی” درباره “اسلیم” (جنیفر لوپز) است که می‌خواهد از دست شوهر قوی، دغلباز و سوء استفاده گر خود “میچ” (بیلی کمپبل) فرار کند. عقده‌ها و خشونت میچ باعث می‌شود اسلیم به همراه دخترشان “تسا آلن” فرار کند، و مخفی شود. میچ مدام به دنبال آن‌ها می‌گردد، و خیلی زود اسلیم متوجه می‌شود تنها راه رسیدن به آزادی واقعی این است که تمرین کند، تا بتواند با میچ مبارزه کند.

با اینکه منتقدان شدیداً به “کافی” حمله کردند، و “جنیفر لوپز” جایزه توت فرنگی طلایی بدترین بازیگر زن را برای آن دریافت کرد، این فیلم زندگی زنان بسیاری را بازگو می‌کند. “کافی” که خشونت خانگی را به تصویر می‌کشد، باعث شد میلیونها کودک و بزرگسالی که با خشونت والدین یا شریک زندگیشان روبرو می‌شوند، این موضوع را درک کنند، و به جنیفر لوپز اجازه می‌دهد با شکست دادن میچ به یک مبارز بزرگ تبدیل شود. این گونه نقش‌ها (و فیلم‌ها) حس قدرت زنانه را نشان می‌دهند، چیزی که بسیاری از زنان با موقعیتی مشابه اسلیم به آن نیاز دارند، چرا که در زمان مشکلات به آنها شجاعت و اعتماد به نفس لازمه را القا می‌کند.

همچنین بخوانید: 30 فیلمی که دیدنشان هر بار حالتان را بهتر می‌کند


9. مایل هستید برقصیم؟ – Shall We Dance – 2004

جنیفر لوپز در “مایل هستید برقصیم؟” به رقص با عشق اولش باز می‌گردد. لوپز در نقش “پائولینا” عضو یک کلاس رقص است که “جان” هم (ریچارد گیر) برای پیدا کردن او، عضو آنجا می‌شود. جان با رقصیدن رابطه‌ای برقرار می‌کند، عشق و اشتیاقی جدید که نه به عنوان یک وکیل و نه به همراه خانواده‌اش نتوانسته بود آن را احساس کند.

“مایل هستید برقصیم؟” فیلمی دلنشین درباره مردی است که در زندگیش به دنبال سرانجامی خاص است که آن را از طریق رقصیدن به دست می‌آورد. گیر در نقش جان اجرایی جذاب و هالیوودی از خود بر جای می‌گذارد. بازیگران بزرگی در این فیلم نقش آفرینی می‌کنند از جمله: لوپز، “سوزان ساراندون”، “استنلی توچی”، و “بابی کاناول”. جنیفر لوپز در این فیلم استعدادهای خود را به همراه بازیگران برجسته‌ای همچون “استنلی توچی” و “ریچارد گیر” برجسته می‌کند.


8. سلول – The Cell – 2000

خط جدید سینما فیلم “سلول” را در سال 2000 منتشر کرد. داستان درباره “کاترین دین” (جنیفر لوپز) است که به ذهن “کارل استارفر” (وینسنت دونوفیرو) که یک قاتل سریالی است نفوذ می‌کند. او از تکنولوژی خود بر روی کارل استفاده می‌کند، تا آخرین قربانی او را نجات دهد. افسر اف بی آی “پیتر نواک” (وینس وان) از دین می‌خواهد تا به دلیل تکنولوژی آزمایشی که شرکت او از آن روی مشتریان بیهوش استفاده می‌کند، به این پرونده بپیوندد. “تارسم سینگ” کارگردان این اثر است.

“سلول” فیلمی بسیار تجربی تقریباً شبیه به فیلم “سکوت بره‌ها” (Silence of the Lamb) و “اسید” (acid) بوده است. قدرتمندترین خصوصیت این فیلم، جلوه‌های ویژه آن است که کارگردان “تارسم سینگ” با الهام گرفتن از هنرمندان دیگر از جمله “اد نردرام”، “دامین هریست” و “برادران کی” این کار را به انجام رسانید. یکی از صحنه‌های فیلم شبیه به موزیک ویدئوی آهنگ “دین خود را از دست داده‌ام” از گروه موسیقی آر. ایی. ام است که خود “تارسم سینگ” کارگردان آن بود. در کنار جلوه‌های ویژه، “جنیفر لوپز”، “وینسنت دونوفیرو” و “وینس وان” اجرایی عالی و برجسته از خود بر جای گذاشتند.


7. وقتی حامله هستی باید منتظر چه چیزی باشی – What To Expect When You’re Expecting – 2012

“وقتی حامله هستی باید منتظر چه چیزی باشی” بر اساس سری کتاب راهنمای مشهور “هیدی مارکوف” و “شارون مزل” ساخته شده، و درباره پنج زوج است که انتظار به دنیا آمدن فرزندی را دارند، و در این زمان، با فراز و نشیب‌هایی دست و پنجه نرم می‌کنند. تمام داستان‌ها به گونه‌ای با یکدیگر مرتبط‌‌‌‌ هستند، اما داستان جدایی از کشمکش‌های دوران حاملگی دارند.

لوپز در “وقتی حامله هستی باید منتظر چه چیزی باشی” نقش “هالی کاستیلو” را بازی می‌کند، یک عکاس که توانایی باردار شدن ندارد، بنابراین تصمیم می‌گیرد کودکی را به فرزندخواندگی قبول کند. هنگام انجام فرآیند فرزندخواندگی، هالی و همسرش “الکس کاستیلو” (رودریگو سانتورو) با موانع زیادی روبرو می‌شوند، هالی شغلش را از دست می‌دهد، الکس احساس می‌کند هنوز برای پدر شدن آماده نیست و مشکلات ریز و درشت دیگر. در نهایت، آن‌ها پسر خود “”کالب را به فرزندخواندگی قبول می‌کنند.

جنیفر لوپز در این فیلم یکی از قدرتمندترین اجراهای خود را به نمایش می‌گذارد، او اضطراب و ناراحتی هالی برای مادر نبودن را به خوبی نشان می‌دهد. در یکی از صحنه‌ها که الکس و هالی به محل زندگی کودکان بی سرپرست می‌روند، پس از قبول کالب و سوگند خوردنشان، لوپز احساس راحتی، شادی و عاطفه خود برای بالاخره مادر شدن را به زیبایی به تصویر می‌کشد. او اجازه می‌دهد احساساتش بروز پیدا کنند، و صحنه را با دیالوگ‌های زیاد پیچیده نمی‌کند.

همچنین بخوانید: 33 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


6. پرده دوم – Second Act – 2018

در “پرده دوم” لوپز نقش “مایا وارگاس” را برعهده دارد، زنی که 15 سال از عمر خود را در فروشگاهی کار کرده، و به توسعه آن کمک کرد. مایا منتظر است ترفیع بگیرد، تا مطمئن شود بخاطر سواد کم او نیست که هنوز به همین شغل مشغول است. پسر بهترین دوست مایا “دیلی” (داکتون هارود) که از ناامیدی او خبر دارد، تصمیم می‌گیرد یک رزومه حرفه‌ای جعلی برای مایا بسازد. این باعث می‌شود که او در یک شرکت تولیدی مشغول به کار شود.

بیشتر قدرت “پرده دوم” از رابطه جنیفر لوپز با دیگر بازیگران سرچشمه می‌گیرد، بازیگرانی مانند “ونسا هاجنز”، “میلو ونتیمیگلیا” و دوست صمیمی او ” لیه رمینی”. در کل، “پرده دوم” فیلمی دلنشین درباره زنانی است که حرفه خود را تحت کنترل گرفته، و از فرصت دوم خود استفاده می‌کنند. این فیلم به خوبی نشان می‌دهد که لوپز چقدر از روزهای اول بازیگریش پیشرفت داشته است.


5. خدمتکاری در منهتن – Maid In Manhattan – 2002

“خدمتکاری در منهتن” داستان سیندرلایی درباره یک خدمتکار و یک سیاستمدار می‌باشد. داستان عاشقانه “ماریسا” (جنیفر لوپز) و “کریس” (رالف فاینز) با اشتباهی مربوط به هویت آغاز می‌شد: کریس فکر می‌کند ماریسا مهمان یک هتل است، نه کارمند. ماریسا و کریس دیوانه وار عاشق یکدیگر می‌شوند، اما باید تصمیم بگیرند که آیا با این میزان از اختلاف طبقاتی، می‌توانند با هم زندگی کنند یا خیر. همچنین “تایلر پوزی” در این فیلم، نقش پسر لوپز را بازی می‌کند.

جنیفر لوپز و “رالف فاینز” در کنار یکدیگر عالی هستند، و ارتباط فوق العاده ای را نشان می‌دهند. فاینز که معمولاً به نقش‌های جدی‌ای که دارد معروف است، در این فیلم رمانتیک نقش آفرینی دلگرم کننده‌ای از خود اجرا می‌کند. “خدمتکاری در منهتن” تمام ویژگی‌های یک فیلم کمدی- رمانتیک خوب را داراست.


4. طراح ازدواج – The Wedding Planner – 2001

“طراح ازدواج” اولین فیلم از مجموعه فیلم‌های کمدی‌ای است که لوپز از سال 2000 بازی در آنها را آغاز کرد. در این فیلم لوپز نقش روبروی “متیو مک کانهی” است، و به عنوان طراح ازدواج او کار می‌کند.

“طراح ازدواج” نیز مانند بسیاری دیگر از فیلم‌های کمدی- رمانتیک با مسائل سرنوشت، عشق واقعی، مثلث عشقی و اشتیاق دست و پنجه نرم می‌کند. هر کدام این موضوعات را به صورت قانع کننده‌ای به تصویر می‌کشد. برخلاف وجود موانع زیاد، مک کانهی و لوپز باعث می‌شوند واقعاً بخواهید پایانی خوش برایشان آرزو کنید. یکی از تفاوت‌های ” طراح ازدواج” با دیگر فیلم‌های این ژانر این است که شخصیت زن داستان به دنبال دعوا و جر و بحث نیست. در عوض، اوضاع بدون کم اهمیت به نظر رسیدن یا دعاو و مرافعه حل می‌شود. داستانی عاشقانه-کمدی کمیاب دارای مثلث عشقی که ناراحت کننده نیز هست.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر مارتین اسکورسیزی بر اساس امتیاز راتن تومیتوز


3. شیادان – Hustlers – 2019

لوپز در “شیادان” نقش رهبر گروهی از زنان را بر عهده دارد که با چیزخور کردن مردان ثروتمند، از آنها اخاذی می‌کنند. داستان فیلم از دیدگاه “دستنی” (کانستنس وو) روایت می‌شود. در “شیادان” دستنی را می‌بینیم که از از جوانی ساده لوح و رقاصی تازه کار، به بخشی از گروه تبهکاری “رومانا” (لوپز) می‌پیوندد. داستان به ارتباط نزدیک بین رومانا و دستنی می‌پردازد، و نشان می‌دهد این ارتباط در موقعیت‌های مختلف چه تاثیری بر زندگی آن‌ها می‌گذارد.

لوپز یکی از بهترین نقش آفرینی‌های خود را در “شیادان” به نمایش می‌گذارد. این فیلم پیچیدگی‌های شخصیت رومانا و تغییر او در موقعیت‌های مختلف را نیز نشان می‌دهد. مشخصاً لوپز حالا در صنعت بازیگری یک کهنه کار محسوب می‌شود، و راحت‌تر می‌تواند نقش‌های مختلف را بر عهده بگیرد. او به راحتی دو روی شخصیت آسیب پذیر و دغلکار رومانا را به تصویر می‌کشد، و به خوبی می‌توان متوجه شد که چرا دستنی از لحاظ احساسی در بند رومانا افتاده است.


2. خارج از دید – Out of Sight – 1998

این فیلم به کارگردانی “استیون سودربرگ” داستان موش و گربه بازی زندانی فراری “جک فولی” (جرج کلونی) و پلیس آمریکایی “کارن سیسکو” (جنیفر لوپز) می‌باشد. کارن سخت به دنبال جک است که نقشه دارد به همراه تیم بی کفایت خود با بازی “دان چیدل”، “وینگ ریمز”، و “آیزیا واشینگتن” سرقت بزرگ دیگری انجام دهد.

“خارج از دید” هم جنایی است، و هم رمانتیک- کمدی. لوپز و کلونی اجرایی جذاب از خود نمایش می‌دهند، به عنوان شخصیت‌هایی که از لحاظ قانون با هم مخالف هستند، اما قویاً به سمت همدیگر جذب می‌شوند. “استیون سودربرگ” فیلم را به زیبایی کارگردانی کرده، و زیبایی لوپز را به خوبی نشان می‌دهد، و در عین حال حسی نوآر به آن اضافه می‌کند. این فیلم بسیار کمدی است، و کلونی و لوپز روی صحنه ارتباط فوق العاده ای دارند که حتی از رابطه تابوی آنها جذاب‌تر است.


1. سلنا – Selena – 1997

جنیفر لوپز در “سلنا” نقش سوپراستار بزرگ “سلنا کوئینتانیلا پرز” را بازی می‌کند (بسیاری تنها با نام سلنا او را می‌شناسند). این فیلم دوران کاری سلنا را تا هنگام به قتل رسیدنش توسط رئیس سابق یک کلوب “یولاندا سالدیوار” (لوپه اونتیوروس) به تصویر می‌کشد.

سلنا نقش آغازین جنیفر لوپز بوده، و به او کمک کرد تا در سطح جهانی شناخته شود. داستان غم انگیز سلنا در ذهن میلیون‌ها بیننده باقی مانده است، و بازی لوپز در این نقش یکی از دلایلی است که افراد بیشتری از داستان او باخبر شدند. نتفلیکس برنامه دارد تا در سال 2020 سریالی مخصوص درباره “سلنا” منتشر کند. چنین سرالی حتماً دیدنی خواهد بود چرا که نتفلیکس در ساخت چنین سریالهایی تبحر دارد، اما سخت می‌تواند مانند نسخه به یاد ماندنی سال 1997 منحصر به فرد باشد.

لوپز با هر نقش جدید خود به بازیگر قدرتمندتری تبدیل می‌شود. در حال حاضر جنیفر لوپز در حال بازی در فیلمی جدید به نام “با من ازدواج کن” (Marry Me) است که بر اساس رمانی گرافیک در حال ساخت می‌باشد. برای دیدن “با من ازدواج کن” و دیگر فیلم‌های لوپز هیجان زده هستیم. شما کدام فیلم “جنیفر لوپز” را از همه بیشتر دوست دارید؟


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (2)

بستن فرم

  1. ممد

    اردیبهشت 2, 1399

    فیلم پارکر… همکاری جنیفر لوپز و جیسون استتهام هم فیلم دیدنی بود

    پاسخ

  2. محمد رضا

    اردیبهشت 1, 1399

    درود. پسر همسایه،آناکوندا پس اینا چی شد!

    پاسخ