8 مشکلی که ممکن است در هر استارت آپ پیش بیاید

بسیاری از تجارت‌ها در آغاز ممکن است فعالیت خود را بر روی میز آشپزخانه و یا زیرزمین شروع کرده و فرایندهای حقوقی را یا نادیده بگیرند و یا به آن‌ها توجه نکنند. اما برای اینکه یک تجارت بتواند فعالیت داشته باشد باید مراحل قانونی را نیز انجام دهد. اما همه ما می‌دانیم که این مراحل نیازمند هزینه هستند. باهوش بودن و عملکرد درست باعث می‌شود که در بلندمدت ازنظر مالی صرفه‌جویی شود. درنتیجه تجارت شما رشد نموده و دیگر با مشکلات حقوقی و مشکلات دیگر سروکار نخواهید داشت. در اینجا هشت مشکل حقوقی که با گسترده شدن تجارت با آن‌ها روبه‌رو می‌شوید را به شما معرفی می‌کنیم.

1. برای دریافت سفارش بزرگ باید بیشتر تلاش کنند

برای جذب مشتری‌های مختلف باید روش‌های متفاوت را به‌جا و به‌درستی استفاده نمود. یک استارت آپ نرم‌افزاری که از زیرزمین خانه شروع شده و برای انجام سفارشات از بچه‌های همسایه استفاده می‌کند، برای بستن قرارداد با یک شرکت بزرگ باید چالش‌های زیادی را پشت سر بگذارد. آن‌ها باید مالکیت حقوقی خود را اثبات نموده و ثابت کنند که فرایند استخدام و فعالیت‌هایشان در راستای جلب رضایت مشتری است.

2. درنتیجه مخارج مختلف ممکن است بحران‌های مالی به وجود بیاید

مخارج زیاد فعالیت یک تجارت را به خطر می‌اندازد. یک فروشنده طلا برای ایجاد سیستم ارسال وب سایتش باید دو برابر هزینه کند تا مجوزهای لازم را دریافت نموده و سابقه و شهرتش را حفظ کند. اگر سفارشات کاهش یابند شهرتش به خطر می‌افتد. سپس می‌تواند این بحران‌های مالی را با کمک صندوق‌های بازپرداخت و یا انتخاب شریک، جبران کند.

3. مشکلات کارمندان

برای مثال یک شرکت خدماتی برای پرداخت هزینه مسائل قانونی مربوط به کارمندان، باید هزینه‌ها و قیمت‌ها را افزایش دهد. برای هر کارمند باید فعالیت‌هایی انجام شود، برای مثال کارمندان مهاجر باید مدارکی داشته باشند که هویت و مجوز کار آن‌ها را نشان دهد. حقوق و حق بیمه کارکنان باید مشخص شده و سیستم به‌گونه‌ای تنظیم شود که مالیات‌ها را نیز محاسبه کند.

4. خسارت‌های ممکن و هزینه دستمزد و مالیات فروش

هزاران هزار دلار هزینه خسارت، سود و هزینه‌های مالی، فقط یکی از مشکلاتی است که یک کارآفرین که نتوانسته مالیات و حقوق را به‌موقع پرداخت کند، با آن‌ها مواجه می‌شود. بنابراین مالیات گذاران با اعمال این قوانین بر تجارت‌ها و یا حتی حساب‌های بانکی شخصی، موانعی را ایجاد می‌کنند.

5. عدم استفاده از پشتیبانی قانونی موجود

یکی از راه‌های محافظت از کسب‌وکارتان می‌تواند این باشد که با شرکت‌های دیگر و یا کارآفرینان دیگر سهیم شوید. ازجمله کارهای دیگری که می‌توانید انجام دهید این است که کسب‌وکار خانگی خود را قانونی کرده و مجوزهای لازم را دریافت کنید.

6. آیا نمی‌دانید در محل کار باید چه فعالیت‌هایی را دنبال کنید؟

برای راهنمایی کارمندان و پیمانکاران باید قوانین و مشخصات خاصی را وضع کنید. همچنین باید فعالیت‌های صنعتی حرفه‌ای داشته، و آموزش و مدیریت مسائل و مشکلات را از قلم نیندازید. قراردادهای غیررقابتی و اختیاری را هم فراموش نکنید.

7. شیوه‌های حسابداری و حسابرسی ناکارآمد

در ثبت حساب‌های مالی عملکرد مناسب داشته باشید. به‌سرعت بر فاکتورها، گزارش‌های روزانه نظارت داشته باشید تا در صورت بروز مشکل به‌سرعت متوجه آن‌ها شوید. همیشه برای پرداخت مالیات‌ها خود را آماده کنید.

8. شرکای تجاری اشتباه

همانند ازدواج، گاهی اوقات ممکن است شرکای تجاری هم به مشکل بربخورند. معمولاً در آغاز با اشتیاق و انتظارات زیاد شریک خود را انتخاب می‌کنید. اما پیش از امضای قرارداد شراکت بهتر است این سؤالات را از خودتان بپرسید:

  • آیا واقعاً به یک شریک تجاری نیاز دارید؟
  • اگر پاسختان مثبت است، دلیل‌تان برای داشتن شریک تجاری چیست؟
  • شرایط مالی او چگونه است؟
  • انتظارات او چیست؟
  • چقدر به کار تعهد دارد؟
  • آیا راضی است که تمام موارد را در قرارداد قید کند؟
  • اگر همه‌چیز مطابق انتظار پیش نرود چه اتفاقی خواهد افتاد؟

بله مسلماً همکاری نتایج بهتری دارد، اما تنها درصورتی‌که تاجران با یکدیگر هماهنگی و همکاری داشته باشند. عجله نکنید، محتاط باشید، و تمام موارد را در قرارداد قید کنید.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم