معرفی فیلم “گرگ وال استریت” (The Wolf of Wall Street)؛ فیلمی درباره ثروت اندوزی و سقوط اخلاقی

“گرگ وال استریت” را شاید بتوان متفاوت‌ترین اثر کارگردان برجسته سینما یعنی مارتین اسکورسیزی دانست که طی سال‌های خدمتش به سینما نبوغ خود در ساخت فیلم‌هایی با مضمون سقوط اخلاقی افراد در پی غرق شدن آنها در شغل و حرفه‌شان را به بهترین نحو به نمایش گذاشته است. این فیلم گرچه از نظر برخی افراد در نمایش صحنه‌های غیراخلاقی زیاده‌روی کرده است، اما داستانی قابل تامل دارد که شخصیت‌هایی متفاوت و درخور توجه را در خود جای داده است. در ادامه با معرفی کامل فیلم “گرگ وال استریت” همراه پروشات باشید.


  • نام فیلم: “گرگ وال استریت” (The Wolf of Wall Street)
  • ژانر: درام، کمدی، جنایی، زندگی‌نامه‌ای
  • کارگردان: مارتین اسکورسیزی (Martin Scorsese)
  • بازیگران: لئوناردو دی‌کاپریو، مارگو رابی، جونا هیل، متیو مک‌کانهی
  • سال تولید: 2013
  • جوایز: نامزد پنج جایزه اسکار و برنده گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش اول مرد
  • امتیاز آی ام دی بی: 8.2/10
  • امتیاز راتن تومیتوز: 79/100
  • درجه سنی: R (مناسب برای افراد بزرگسال)

تریلر فیلم

موفقیت، بلندپروازی و اشتیاق کلمات زیبایی هستند، البته اگر در زمان و مکان مناسب استفاده شوند. با این حال اگر شما را به سمت اعمال نامناسب هدایت کنند می‌توانند ویرانگر باشند. “گرگ وال استریت” درباره مردی به نام جردن بلفورت (با بازی دی‌کاپریو) است که برای رسیدن به پول و موفقیت قانون را زیر پا می‌گذارد و هرچه بیشتر به این کار ادامه می‌دهد، اشتیاقش برای به‌دست آوردن پول از راه غیرقانونی بیشتر می‌شود و آنقدر در این کار مهارت پیدا می‌کند که شرکت تخصصی خود در زمینه خرید و فروش سهام را راه‌اندازی می‌کند.

نکته‌ای که باید حین تماشای فیلم “گرگ وال استریت” به آن توجه کنید، نجوه بازی بازیگران آن است، خوشبختانه حضور ستاره‌ای مثل دی‌کاپریو به همراه کارگردانی بدون نقص اسکورسیزی باعث شده شاهد شخصیت‌هایی باشیم که در هر لحظه از فیلم می‌توان تحول آنها را حس کرد و در پایان از نتیجه‌ی زندگی‌شان چندان متعجب نشد. شخصیت‌هایی که هرکدام به‌نوعی در حال تخریب زندگی و یا رشد هستند. “مارگو رابی” از همان ابتدا به عنوان فرد زیبا و بلوند پا به میدان می‌گذارد، شخصیت مرد داستان نیز با نگاهی گرسنه به او خیره می‌شود و او خیلی زود به فردی وحشی‌تر تبدیل می‌شود. بازی لوس و به طرز خنده داری برجسته او، نشان می‌دهد که دختری ساده به دختر آتش پاره تبدیل می‌شود.

در فیلم “گرگ وال استریت” اغواگری و نابودی به طور ذاتی با یکدیگر مرتبط هستند. اسکورسیزی با نشان دادن زندگی بلفورت ثابت می کند که خوب و بد و اخلاقیات ساخته دست بشر هستند و می‌توان به راحتی آنها را زیر پا گذاشت. بلفورت همانند رفقای دیگرش حیله‌گر است و ما هم همانند شخصیت های فیلم یک بیننده خام هستیم. این فیلم حقیقتا زیباست و بخشی از زیبایی آن به دلیل بازی درخشان دیکاپریو است.

“گرگ وال استریت” برای برخی یک فیلم نمایشی  و برای برخی دیگر یک فیلم اخلاقی است که پیامی را به بیننده منتقل می‌کند؛ باید گفت که در واقع هر دو باور صحیح است، اما این فیلم از لحاظ سینمایی جسورانه، متفاوت و حاصل سال‌ها تجربه در فیلمسازی و بازیگری است که بدون شک یکی از بهترین فیلم‌های قرن حاضر تلقی می‌شود.

تصاویری از فیلم “گرگ وال استریت”:


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید؛ منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم