اگر شستن روزانه موها را ترک کنید 4 تغییر رخ می‌دهد

حدود یک قرن پیش مردم فقط ماهی یک‌بار موهایشان را می‌شستند. آمریکایی‌ها به‌طور متوسط 5 بار در هفته موهای خود را می‌شویند. این میزان دو برابر اروپایی‌هاست که به‌طور متوسط 2.5 بار در هفته موهای خود را با شامپو می‌شویند. به گفته بسیاری از متخصصان و آرایشگران برای داشتن موهای سالم باید آن‌ها را کمتر شست. اگر شستشوی هرروزه موهای خود را ترک کنید این تغییرات رخ می‌دهد.

1. هرروز صبح 30 دقیقه در وقتتان صرفه‌جویی می‌شود

یکی از بزرگ‌ترین فواید شستن کمتر موها این است که می‌توانید بیشتر بخوابید. زنان به‌طور میانگین روزانه 10 دقیقه زمان صرف شستن موها و 30 دقیقه هم برای حالت دادن به آن‌وقت صرف می‌کنند، که کلاً 40 دقیقه است. اگر موهای خود را 5 بار در هفته بشویید، هر هفته 3 ساعت در وقتتان صرفه‌جویی خواهد شد.

2. کمتر در معرض مواد شیمیایی قرار می‌گیرید

با شستشوی کمتر موها کمتر در معرض سدیم لوریل سولفات، که در اکثر شامپوها وجود دارد، قرار می‌گیرید. این ماده شیمیایی کف و حباب‌های شستشو را ایجاد می‌کند. قرارگرفتن زیاد در معرض این ماده شیمیایی، مواد طبیعی مو را از بین برده و باعث ایجاد سرطان می‌شود.

3. موهایتان سالم‌تر خواهد شد

موی شما چربی یا مواد مغزی طبیعی و موردنیاز خود را تولید می‌کند و به همین دلیل نرم و مرطوب است و آسیب نمی‌بیند. شستشوی زیاد مو، این مواد طبیعی را از بین برده و باعث خشکی و آسیب‌دیدگی مو می‌شود. به‌جای استفاده از برس موی مصنوعی از برس موی طبیعی استفاده کنید تا به موهایتان کمتر آسیب برسد. این کار نه‌تنها موهایتان را سالم‌تر نموده بلکه درخشش آن را نیز افزایش می‌دهد.

استفاده کمتر از شامپو به این معناست که برای خشک نمودن مو نیز کمتر زمان صرف نموده و موی سالم‌تری خواهید داشت. در حین خریدن محصولات خشک‌کننده مو وسایلی را خریداری کنید که از تکنولوژی ترمالین استفاده کنید که یون‌های منفی را از بین می‌برد و به مو کمتر آسیب می‌رساند.

4. رنگ و هایلایت مو ماندگاری بیشتری خواهند داشت

با شستشوی کمتر، رنگ موی شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت. موی رنگ‌شده بیشتر در معرض خطر قرار دارد و شستشوی مو هم باعث می‌شود که مولکول‌های رنگ زودتر از بین بروند. متخصصان مو معتقدند که باید موی رنگ‌شده را فقط دو بار در هفته و آن هم با یک شامپوی مناسب، شستشو نمود.

از کجا آغاز کنیم

بنابراین هرچند وقت یک‌بار باید موی خود را شستشو کنید؟ متخصصان معتقدند که یک قانون ثابت وجود ندارد، زیرا این میزان به جنس مو، فعالیت‌های روزانه و خود فرد بستگی دارد. برای مثال، فردی که چند بار در هفته ورزش می‌کند، در مقایسه با فردی که موهایش را خشک نگه می‌دارد، به شستشوی بیشتری نیاز دارد.

تصور اینکه موهایتان را 3 یا 4 بار در هفته نشویید شاید ترسناک به نظر برسد، اما در اینجا چند راهنمایی را در اختیارتان قرار می‌دهیم.

  • برای شروع موهایتان را یک روز در میان بشویید

برای شروع موهایتان را یک روز در میان بشویید. در هنگام شامپو کردن مو بیشتر بر پوسته سر تمرکز کنید زیرا این قسمت بیشتری میزان چربی را جذب می‌کند. در هنگام استفاده از نرم‌کننده لازم نیست آن را به تمام قسمت‌های سر بزنید، تنها کافی است که انتهای ساقه مو را با نرم‌کننده بشویید زیرا آن قسمت‌های خشکی بیشتری دارند. زمانی که عادت کردید موهایتان را یک روز در میان بشویید، به‌راحتی می‌توانید موهایتان را دو روز در میان هم بشویید.

  • از شامپوی خشک استفاده کنید

در روزهایی که شامپو نمی‌کنید از شامپوی خشک استفاده کنید. شامپوی خشک چربی مو را جذب نموده و موها را خوشبو می‌کند. بیشتر شامپوهای خشک به شکل آئروسل موجود هستند. این شامپو را بیشتر برای ریشه مو استفاده کنید زیرا زودتر چرب می‌شود. سپس این محصول را به‌آرامی بر روی پوسته سر مالیده و یا شانه کنید. همچنین بهتر است که پیش از خواب از شامپوی خشک استفاده کنید، زیرا در هنگام شب چربی به‌خوبی جذب می‌شود.

آنابل کینگزلی، متخصص پوست مو، معتقد است افرادی که موهای زبر و فر دارند، بهتر است برای نرم و مرطوب نگه‌داشتن موها از تقویت‌کننده مو استفاده کنند نه شامپوی خشک. این تقویت‌کننده‌ها جریان خون را افزایش داده و شوره سر را کاهش می‌دهند، به همین دلیل افرادی که به دلیل جنس موهایشان نمی‌توانند از شامپوی خشک استفاده کنند، بهتر است این تقویت‌کننده‌ها را به کار ببرند.

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم