بهترین فیلم‌های “یوان مک‌گرگور” (Ewan McGregor) براساس امتیاز IMDB

از یک معتاد به هروئین در فیلم “رگ یابی” تا استاد جدای در مجموعه “جنگ ستارگان” در این لیست می‌توانید بهترین فیلم‌های بازیگر اسکاتلندی “یوان مک گرگور” را تماشا کنید.

ایوان مک گرگور جایگاه بزرگی در هالیوود برای خود دست و پا کرده است.

این بازیگر اسکاتلندی در ابتدا از دهه 90 حرفه خود را با بازی در فیلم‌های کوچک بریتانیایی آغاز کرد، و بعدها بالاخره استعداد او در خارج از انگلستان مورد توجه قرار گرفت. مک گرگور در سال 1999 در پیش زمینه سه گانه “جنگ ستارگان” نقش “اوبی وان کنوبی” نقش آفرینی کرد، و طولی نکشید که پس از آن در فیلم‌های تخیلی، موزیکال، درام و ترسناک و دیگر ژانرها به نقش آفرینی پرداخت. مک گرگور اخیراً در فیلم سینمایی “پرندگان شکاری” (Bird of Prey) که “هارلی کوئین” ابرقهرمان آن است، نقش تبهکار دی سی، “بلک ماسک” را بازی کرد.

برای اینکه حرفه موفق و بلند مک گرگور را جشن بگیریم (و برای اینکه منتظر نقش او در انیمیشن “پینوکیو” (Pinocchio) باشیم) فکر کردیم که حالا بهترین زمان است که به بهرتین کارهای او نگاهی بیندازیم. برای همین از وب سایت IMDB کمک گرفتیم.

این وب سایت کارهای مک گرگور را بر اساس نظرات کاربران رده بندی کرده است که ما در این لیست، آن‌ها را به ترتیب قرار داده‌ایم. این شما و این هم لیستی از بهترین فیلم‌های ایوان مک گرگور. با پروشات همراه باشید.


10. قبر کم عمق – Shallow Grave – (1994) – 7.3

با اینکه در سال 1994 مک گرگور هنوز شناخته شده نبود، اما موفق شد در این فیلم انگلیسی کمدی سیاه و جنایی نقشی برای خود دست و پا کند.

داستان “قبر کم عمق” درباره یک حسابدار، یک دکتر و یک روزنامه نگار (مک گرگور) است که برای آپارتمانشان به دنبال یک هم اتاقی هستند. پس از اینکه هم اتاقی جدیدشان بر اثر اوردوز مواد مخدر از دنیا می‌رود، این سه نفر باید تصمیم بگیرند که با جسد او و پولهایش چه کار کنند.

داستان عمیق و حس خوش سبکی که “قبر کم عمق” دارد، بینندگان را به خود جذب می‌کند.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم برتر ماکس فون سیدو (Max von Sydow) که باید تماشا کنید


9. کریستوفر رابین – Christopher Robin – (2018) – 7.3

مک گرگور در این فیلم کمدی-درام که بر اساس مجموعه کتاب “وینی د پو” و در سال 2018 ساخته شده، نقش بزرگسالی “کریستوفر رابین” را بازی می‌کند.

حالا کریستوفر رابین که به همراه خانواده‌اش در لندن زندگی می‌کند، در زندگی شلوغ خود در حال غرق شدن است. پس از بازگشت دوستان دوران کودکیش “تایگر”، “ایور”، “پیگلت” و “پو” از جنگل هاندرد آرک، تصمیم می‌گیرد درباره اولویت های زندگیش تجدید نظر کند.

داستان دلنشین و زیبای “کریستوفر رابین” باعث شد مجموعه نوستالژی “وینی د پو” بار دیگر به زندگی بازگردد.


8. دکتر اسلیپ – Doctor Sleep – (2019) – 7.4

رمان “استیون کینگ” به نام “دکتر اسلیپ” دنباله رمان “درخشش” اوست که در سال 1977 منتشر شده بود، و حالا در سال 2019 وارد سینما شد. در این داستان مک گرگور در نقش “دنی تورنس” مردی روانی است که باید از دختری که دارای قدرت‌های مارورایی است محافظت کند، تا به دست فرقه “گره حقیقی” نیوفتد.

داستلن غنی و پیچیدگی‌های وحشتناک فیلم باعث شد دوستداران فیلم فوراً با آن ارتباط برقرار کنند.


7. جنگ ستارگان قسمت 3 – انتقام سیت – Star Wars: Episode III – Revenge Of The Sith – (2005) – 7.5

ایوان مک گرگور در ابتدا سال 1999 وارد مجموعه “جنگ ستارگان” شد، او در “جنگ ستارگان: قسمت 1- تهدید شبح” (Star Wars: Episode I — The Phantom Menace) نقش “اوبی وان کنوبی” را بازی کرد. این بازیگر ادامه سه گانه نیز به نقش آفرینی پرداخت و در آخر به ” جنگ ستارگان قسمت 3- انتقام سیت ” رسید.

در این قسمت “اوبی وان کنوبی” و “آناکین اسکای والکر” با هم همکاری می‌کنند تا صدر اعظم پالپاتین “ژنرال گریویوس” را نجات دهند. اما، پس از اینکه از آناکین درخواست می‌شود پاپاتین را جاسوسی کند، طولی نمی‌کشد که او فریب می‌خورد، و به دارک ساید می‌پیوندد.

روایت فکر شده و پایان مهیج اما احساسی این فیلم باعث شد طرفداران از آن راضی باشند.

همچنین بخوانید: 33 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


6. مولن روژ – Moulin Rouge! – (2001) – 7.6

این فیلم موزیکال محصول سال 2001 درباره یک نویسنده انگلیسی جوان است که شدیداً عاشق ستاره کاباره و اجرا کننده “مولن روژ” می‌شود. اما او خیلی زود باید با فرد دیگری ازدواج کند، و این رازی است که از هر دو عاشق پیشه خود مخفی کرده است.

بینندگان سبک عجیب و سطح بالای “مولن روژ” را پسندیدند. رابطه بین بازیگران اصلی (مک گرگور و نیکول کیدمن) نیز جالب توجه بود.

این فیلم در مراسم اسکار جایزه بهترین کارگردانی هنری و بهترین طراحی لباس را دریافت کرد.


5. غیرممکن – The Impossible – (2012) – 7.6

“غیرممکن” زندگی واقعی “ماریا بلون” را به تصویر می‌کشد که در هنگام سفر جاده‌ای با خانواده‌اش در سونامی دریای هند در سال 2003 گرفتار شدند. اعضای خانواده شامل “نائومی واتس” و مک گرگور به عنوان والدین، و “تام هالند” پسر 12 ساله آن‌ها می‌باشد.

نقش آفرینی قوی و داستان پر تنش فیلم باعث شد بینندگان چشم از آن برندارند.


4. سقوط شاهین سیاه – Black Hawk Down – (2001) – 7.7

مگ کرگور در فیلم جنگی سال 2001 نقش “گریمزی” را بر عهده دارد. این فیلم بر اساس کتابی به همان نام نوشته “مارک بودن” ساخته شده است. داستان درباره حمله ارتش آمریکا در زمان جنگ موگادیشو است.

“سقوط شاهین سیاه” برای داستان صریح و بی نقصی که داشت مورد توجه قرار گرفت. همین موضوع باعث شد جایزه اسکار بهترین ویرایش و بهترین صدا را دریافت کند.


3. جنگ ستارگان: قسمت 7 – نیرو برمیخیزد – Star Wars: Episode VII- The Force Awakens – (2015) – 7.9

با یانکه شخصیت “اوبی وان کنوبی” مک گرگور در این قسمت از “جنگ ستارگان” حضور فیزیکی نداشت، اما در ابتدای آن صدای او پخش شده بود.

“نیرو برمیخیزد” 30 سال پس از نابودی امپراطوری طلایی می‌باشد. حالا “هان سولو”، “ری”، “فین” و متحدانشان با تهدید “کایلو رن” و “فرست اوردر” مواجه می‌شوند. در یک صحنه که ری شمشیر “لوک اسکای والکر” را بر می‌دارد، صدای مک گرگور را می‌شنوید که نام او را صدا میرند.

“نیرو برمیخیزد” بخاطر تازگی بخشیدن به کل این مجموعه با صحنه‌های اکشن عالی، جلوه‌های ویژه پر زرق و برق و شخصیت‌های جذاب تحسین زیادی دریافت کرد.

همچنین بخوانید: 10 فیلم برتر با موضوع رابطه دوستی بین پلیس‌ها که باید تماشا کنید


2. ماهی بزرگ – Big Fish – (2003) – 8.0

داستان این فیلم به کارگردانی “تیم برتون” که از کتابی با همین نام نوشته “دنیل والاس” و محصول سال 1998 می‌باشد، درباره مردی به نام “ویلیام” است که باید پدرش “ادوارد” را در بستر مرگ ملاقات کند. ویلیام فکر می‌کند تمام داستان ایی که پدرش تعرف می‌کند ساختگی هستند، اما سپس حقیقت عمیق پشت آنها را کشف می‌کند.

در فلش بک‌هایی به گذشته مک گرگور نقش جوانی ادوراد را نیز بازی می‌کند.

داستان احساسی “ماهی بزرگ” و سبک هنرمندانه آن علاقمندان به فیلم را متأثر کرد.


1. رگ یابی – Trainspotting – (1996) – 8.1

در بالاترین رده این لیست، پرفروش‌ترین فیلم مک گرگور یعنی “رگ یابی” حضور دارد.

این فیلم کمدی- جنایی انگلیسی محصول سال 1996 در روزگاری که اقتصاد ادینبورگ با مشکلات روبرو بود، بر زندگی یک معتاد به هروئین تمرکز دارد. مک گرگور به عنوان “مارک رنتون” یا پسر اجاره‌ای نقش آفرینی می‌کند. کسی که با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند، و به همراه والدینش در حومه شهر زندگی می‌کند.

این فیلم به دلیل پرداختن به مسائل جدی در قالبی سرگرم کننده، مورد ستایش قرار گرفت. همچنین، منتقدان به خاطر بازی ظریف و پر جزئیات مک گرگور نیز او را تحسین کردند.


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها (1)

بستن فرم

  1. آنا

    خرداد 17, 1399

    کریستوفر رابین عالی بود

    پاسخ