پنج فیلم جذاب و دیدنی “جرج رومرو” (George Romero) که باید تماشا کنید

در سال 2010 “جرج رومرو” به USA TODAY گفت: “من همیشه طرفدار هیولاهای مشهور قدیمی و ماجراهای اینچنینی بودم، و برایم سخت است باور کنم در آن زمینه کار می‌کنم. به نظرم شاید تا حدی درست عمل کردم.”

بدون شک “جرج رومرو” که در سن 77 سالگی از دنیا رفت، بر ژنر وحشت و فیلمسازان آن و البته ژانر ژامبی و فراتر از آن تأثیر گذاشت. (بدون او سریال “مردگان متحرم” (The Walking Dead)) وجود نداشت.

در اینجا فیلم برتر این فیلمساز را به شما معرفی می‌کنیم. با پروشات همراه باشید.


شب زندگان مرده – Night of the Living Dead – 1968

این فیلم که با بودجه 114،000 دلاری ساخته شد، اثر کلاسیک این ژانر است، و فیلم زامبی را به این فرهنگ معرفی کرد. این فیلم در زمان خود بسیار پیشرو بود، زیرا بازیگر آفریقایی-آمریکایی “دوین جونز” در نقش اصلی بازی می‌کرد که استعاره‌ای بر نژادپرستی در دوره تلاش برای رسیدن به حقوق‌های مدنی بود.

همچنین بخوانید: معرفی 10 فیلم دیدنی و کمتر شناخته شده از ژانر وحشت که باید تماشا کنید


دیوانه‌ها – The Crazies – 1973

این اثر کالت کلاسیک به فاجعه خروج ناگهانی سلاح شیمیایی نظامی در یک شهر کوچک می‌پردازد. آخرالزمان زامبی کمی فانتزی است، اما داستان رومرو و زامبی‌های مبتلا بسیار باورپذیر هستند.


طلوع مردگان – Dawn of the Dead – 1978

رومرو پاساژ مونروویل پنسیلوانیا را به یکی از ترسناک‌ترین مکان‌های تاریخ وحشت تبدیل کرده که زامبی‌ها در سراسر این مرکز خرید آمریکایی دیده می‌شوند؛ اما فیلم فقط درباره آدم خواری نبود، فیلم رومرو به مصرف گرایی جامعه آمریکا می‌پرداخت.

همچنین بخوانید: 18 فیلم بحث برانگیز کل تاریخ سینما : از خشونت و وحشت تا سیاست


نمایش مورمور – Creepshow – 1982

این کمدی تاریک چندگانه با الهام از سنت کامیک وحشت که او در کودکی می‌خواند ساخته شد. همچنین دو آیکون اصلی فیلم عبارتند از نوشتن فیلمنامه پنج داستان ترسناک فیلم توسط “استیون کینگ” و بازی در نقش یک کارگر دهاتی که در نقش یک شهاب سنگ بازی می‌کند.


روز مردگان – Day of the Dead – 1985

رومرو چندین فیلم زامبی ساخت، اما آخرین آن بی نظیر بود. این فیلم درباره مبارزه دولت و ارتش در مقابل آخرالزمان زامبی‌هاست که تصور می‌کنند انسان می‌تواند با سلاح همه چیز را حل کند.

همچنین بخوانید: 33 فیلم برتر آخرالزمانی در تاریخ سینما که باید ببینید


امیدواریم از مطالعه این مقاله لذت برده باشید. منتظر شنیدن نظراتتان هستیم!

                               

دیدگاه‌ها

بستن فرم